ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Злепко В.А.

Дата:

21.04.2017

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 19.04.2017/10
Про виконання у 2016 році Міської Програми підтримки малого та середнього підприємництва на 2015-2016 роки.

У К Р А Ї Н А

 

Тростянецька міська рада
22 сесія 7 скликання
 
                                       Р І Ш Е Н Н Я                      ПРОЕКТ

 

від 21.04.2017 року

м. Тростянець                                 №___
 
Про виконання у 2016 році Міської
Програми підтримки малого та середнього
підприємництва на 2015-2016 роки
 
  Заслухавши та обговоривши інформацію про хід виконання у 2016 році Міської Програми підтримки  малого та середнього підприємництва на 2015-2016 роки, керуючись Законом України «Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні» та ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
 
міська рада вирішила:
 
1. Інформацію  про хід виконання у 2016 році Міської Програми підтримки  малого та середнього підприємництва на 2015-2016 роки взяти до відома. 

2. Направити дане рішення в відділ економічного розвитку, залучення інвестицій та міжнародної діяльності, довести до відома громадськості та суб’єктів господарювання міста шляхом висвітлення її на офіційному сайті міста. 

3. Рішення 54 сесії 6 скликання Тростянецької міської ради від 26.05.2015 року № 87 "Про затвердження Міської Програми підтримки малого та середнього підприємництва на 2015-2016 роки" зняти з контролю.
 
Міський голова                   Ю.А. Бова

 
Інформація
про хід виконання у 2016 році Міської Програми підтримки
малого та середнього підприємництва на 2015-2016 роки
 
         Міська Програма підтримки розвитку малого та середнього підприємництва на 2015-2016 роки була затверджена рішенням 54 сесії 6 скликання Тростянецької міської ради №87 від 26 травня 2015 року.
         Головною метою даної Програми було сприяння розвитку у місті малого та середнього підприємництва, зокрема в питаннях збільшення кількості суб’єктів малого і середнього бізнесу, зростання їх виробничих і торгівельних потужностей та обсягів виробництва і реалізації товарів, робіт і послуг, створення на цій основі додаткових робочих місць, зростання частки малого і середнього бізнесу в наповненні міського бюджету, шляхом надання суб’єктам господарювання малого та середнього бізнесу, які працюють у місті, підтримки у межах повноважень у цій сфері визначених діючим законодавством України.
Першим пріоритетним завданням Розділу І  Програми було визначено ефективну реалізацію державної регуляторної політики. Для її виконання Програмою було передбачено запровадження постійного моніторингу впливу регуляторних актів міського значення на ділову активність та розвиток підприємництва.
         Такий моніторинг протягом звітного періоду здійснювався шляхом ознайомлення суб’єктів господарювання міста з проектами регуляторних актів, які міська рада планувала для прийняття. Ознайомлення з проектами проводилось шляхом оприлюднення їх у місцевих друкованих та електронних засобах масової інформації. При цьому, суб’єктам господарювання, як це передбачає діюче законодавство України, надавався час для внесення до проектів регуляторних актів зауважень та пропозицій.
Відповідно Регламенту Тростянецької міської ради та Положень про постійні комісії міської ради контроль за регуляторною політикою в сфері господарської діяльності здійснює постійна комісія міської ради - «Мандатна, з питань депутатської діяльності, етики, законності та регуляторної політики».
Так, в 2016 році  був розглянутий звіт про здійснення державної регуляторної політики Тростянецькою міською радою у 2015 році. Окрім того, в звітному періоду було розроблено та оприлюднено однин проект регуляторного – рішення Тростянецької міської ради «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна Тростянецької міської ради в новій редакції». Проте, враховуючи зауваження Державної регуляторної служби України даний проект рішення прийнятий не був.
В 2016 році було фактично скасовано один регуляторний акт –  рішення 33 сесії 5 скликання Тростянецької міської ради  від 04.06.2013 року №90 ««Про затвердження методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна Тростянецької міської ради в новій редакції».
В визначені законом терміни були прийняті та оприлюднені плани діяльності міської ради та виконавчого комітету з підготовки регуляторних актів на 2016 рік.
По другому пріоритетному завданню Розділу І Програми, щодо надання пропозицій по внесенню змін до нормативно-правових актів прийнятих центральними органами влади, які регулюють діяльність суб’єктів підприємницької діяльності, 29 березня 2016 року на 7 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради було прийняте рішення за №147 «Про звернення до Верховної ради України щодо внесення змін до статті 181 Податкового кодексу України», відповідно якого депутатами Тростянецької міської ради було запропоновано Верховній Раді України наступне:
  1. Внести зміни до п. 181.1. ст.181 Розділу V «Податку на доданувартість» Податкового кодексу України  шляхом викладення її в наступній редакції:
«У разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 2000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.».
  1. Скасувати ст. 11-1 «Максимальна роздрібна ціна Закону України «Продержавне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,  коньячного і плодового, алкогольних»№481/95-ВР від 19 грудня 1995 року.
По Розділу ІІ Програми пріоритетними завданням були фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва, де основним заходом Програми було впровадження та коригування комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності.
Так, ще в 2014 році була розроблена Комплексної схема розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Тростянець, яка включала 48 тимчасових споруд. За період з 2014 по 2016 роки включно до даної схеми періодично вносилися зміни з урахування побажань підприємців міста, внаслідок чого на сьогоднішній день дана схема передбачає встановлення у визначених для цього місцях вже 60 тимчасових споруд.  Протягом 2016 року було фактично розміщено 7 тимчасових споруд (всього з 2014 по 2016 рік розміщено 16 тимчасових споруд), а отже 44 місць під розміщення тимчасових споруд залишається вільними, що в сою чергу дає можливість і в подальшому розвиватися суб’єктам малого підприємництва в місті. Враховуючи, що кожна працююча тимчасова споруда це мінімум два робочих місця, то можна заначити що в 2016 році створено 14 робочих місць  

Окрім зазначеної вище роботи, з лютому 2016 року міська рада провела значну роботу по відновленню ринків міста, після того як підприємство «Тростянецький ринок» було передано з районної ради у власність Тростянецької міської ради. Відразу було призначено нове керівництво підприємства, яке спільно з міською владою почало вирішувати фінансові та господарські проблеми, розуміючи, що це сприятиме розвитку малого та середнього бізнесу в місті, дасть можливість не тільки зберегти, а й створити нові робочі місця, та відповідно збільшить надходження до бюджетів всіх рівнів.

Так, Тростянецькою міською радою був розроблений комплекс заходів щодо вирішення даного питання, а саме:
На першому етапі Тростянецька міська рада провела неодноразові зустрічі з підприємцями, що здійснюють свою діяльність на ринка міста, щодо вивчення існуючих проблемних питань та розроблення шляхів їх вирішення, а потім презентувала їм свій план розвитку ринків.
Наступним кроком Тростянецька міська рада внесла зміни до бюджету міста, на давши фінансову підтримку КП «Тростянецький ринок»» у розмірі 850 тис. грн. В результаті дані кошти були направлені на «центральний» та «денний» ринки, які обслуговує КП «Тростянецький ринок», а саме:
  • по «центральному» ринку -  на капітальний ремонту м’ясного та молочного павільйонів, капітальний ремонт туалету, придбання оргтехніки та пральної машини, облаштування торгівельних рядів тротуарною плиткою, тощо;
  • по «денному» ринку – на проведення підготовчих робіт під установку торгівельних павільйонів (земляні роботи, вивіз землі, грейдерування, підсипка щебнем, придбання та встановлення ліхтарів і ящиків для квітів), поточний ремонт стоянки та облаштування тротуару.
Всього на ремонті роботи на «центральному»  та  «денному» ринку, з урахуванням робіт по благоустрою території навколо ринків, з міського бюджету було витрачено 1175,8 тис. грн.  
Паралельно були приведені у відповідність до чинного законодавства всі договірні відносини по оренді майна (торгових павільйонів та кіосків) з підприємцями, що здійснюють свою діяльність на території ринків.
Окрім того, Тростянецька міська рада прийняла рішення по звільненню від плати за землю (земельного податку) КП «Тростянецький ринок» за користування земельними ділянками під «центральним» та «денним» ринком. В результаті даного кроку з підприємців, що здійснюють свою діяльність на території ринків, було зменшене додаткове податкове навантаження, на загальну суму 32651 грн. в місяць
Даний комплекс заходів, дав змогу поліпшити умови праці підприємців та покращити умови обслуговування споживачів на ринках міста, що в свою чергу підвищило конкурентоздатність підприємців на ринках, і як наслідок тільки на «центральному» ринку щоденна кількість торгуючих збільшилась на 50-70 чоловік в день в залежності від дня тижня. Також збільшилась кількість покупців на ринках. Як наслідок, суттєво збільшились доходи самого підприємства. Так, якщо в 2015 році доходи від здачі в користування торгових місць підприємцям склали 313,4 тис. грн., то в 2016 році склали 910,4 тис. грн.
Ще одним важливим кроком була радикальна зміна ситуації на «денному» ринку. Так,  було встановлено, що існує потреба в заміні існуючих кіосків на сучасні європейські павільйони, в яких було б зручніше як надавати послуги, так і обслуговувати споживачів.  Спільно з підприємцями була узгоджена загальна концепція розміщення всього комплексу торгівельних павільйонів на «денному ринку» (естетичний вигляд та площа кожного МАФу, інфраструктура навколо них). На основі зібраної інформації, Тростянецькою міською радою була розроблена та затверджена «Схеми розміщення тимчасових споруд (торгівельних павільйонів) на денному ринку». Відповідно даної  схеми було визначено 43 місця для встановлення сучасних МАФів для ведення підприємницької діяльності, визначені розміри та архетипи  тимчасових споруд. Якщо раніше площа торгового кіоску складала 6 м2, то даною схемою були передбачені торгові павільйони площею 25 та 30 м2. В такий спосіб територія ринку використовувалась ефективніше, підприємці мали змогу краще представити свій товар, а споживачі отримали європейські побутові умови по обслуговуванню.  Вся детальна інформація по «Схемі розміщення тимчасових споруд (торгівельних павільйонів) на денному ринку»  була розміщена на стендах в холі міської ради та на сайті міської ради для максимального поширення інформації та прозорості виділення місць. Паралельно міською радою було проведено 3 наради з малими підприємцями міста щодо роз’яснення процедури отримання паспорту прив’язки тимчасової споруди та безпосередньо встановлення тимчасової споруди. Всі перелічені заходи  забезпечили відкритість процесу отримання паспорту прив’язки тимчасової споруди. Це дало можливість підприємцям безпосередньо через Центр надання адміністративних послуг подати документи та протягом 10 днів отримати паспорти прив’язки тимчасових споруд, скоротивши час підприємців на перебування в чергах, унеможлививши прояви корупції..  В результаті,  в 2016 році міською радою було видано 43 паспорти прив’язки тимчасових споруд, а суб’єкти господарювання в свою чергу встановили 43 МАфи за власний рахунок. Міська рада в свою чергу провела роботи по благоустрою прилеглої території та облаштувала стоянку. Окрім того, було встановлено  новий графік роботи денного рикну з  800 до 220 год. ( до змін графік роботи був з 800 до 1300 год.),
         Всього на «денний» ринок було інвестовано 6335,796 тис. грн., з них:
- 1175,796 тис. грн. – місцевий бюджет;
- 5160,0 тис. грн.  – кошти бізнесу.
В результаті впровадження даного проекту на ринках Тростянецька міська рада отримала Диплом І ступеня в конкурсі «Кращі практики місцевого самоврядування у 2016 році»  по темі «Стимулювання економічної активності, створення робочих місць». Даний конкурс проводить Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України за підтримки Програма Ради Європи «Децентралізація і територіальна консолідація в Україні».  
Також частину фінансових ресурсів міського бюджету у звітному періоді було направлено на виготовлення та розповсюдження буклетів та інших видань про культурно-історичний потенціал нашого міста. Окрім того, в 2016 році була виготовлена книга «Тростянець: нариси історії» тиражом 1000 екземплярів. Дані друковані видання сприяють розвитку туризму в місті, що прямо впливає на розвиток підприємництва. Слід заначити, що фінансування у звітному періоді усіх вищезазначених видатків здійснювалось не за програмою підтримки малого та середнього підприємництва, а за іншими цільовими програмами міської ради таких як депутатська діяльність та інші.
З метою підвищення туристичного потенціалу міста,  міською радою була проведена значна робота по організації щорічних фестивалів. Так, в 2016 році міською радою було проведено 4 фестивалі, а саме: фестиваль класичної музики "Чайковський Fest"  29 травня 2016 року, фестиваль історичної реконструкції "Стара Фортеця. Подорож крізь століття" 25-27 червня 2016 року, спортивний фестиваль "Нескучний ВелоFest" 30-31 липня 2016 року, музичний фестиваль «Схід - Рок» 27-28 серпня 2016 року. Дані фестивалі не тільки підвищують туристичну привабливість нашого міста і як наслідок збільшують потік туристів в місто, а й надають можливість місцевим підприємцям брати активну участь в ярмаркових заходах . В 2016 році 41 місцевий підприємець міста взяв участь в ярмарках під час проведення фестивалів, проти 35 в минулому році. Слід зазначити, що збільшення кількості фестивалів місті та покращення рівня їх організації з кожним роком збільшує кількість туристів (в 2016 році їх було близько  30 тис.), а це в свою чергу дає можливість додаткового заробітку суб’єктам господарювання, які займаються пасажирськими перевезеннями (таксі), ресторанним бізнесом та реалізують продукти харчування через магазини. Окрім того, в дні проведення фестивалів повністю заповненні місцеві готелі.
До переліку заходів, направлених на підтримку малого і середнього підприємництва у місті, у звітному періоді необхідно віднести роботу міської ради, її апарату направлену на пошук ділових партнерів для налагодження співпраці з малими і середніми підприємствами міста. Пошук ділових партнерів по бізнесу здійснювався не лише по Україні, а і серед ділових кіл міст-побратимів міської ради з республіки Польща – м. Богухвала та м. Кожухів.
В розділі Програми «Ресурсне та інформаційне забезпечення, подальше формування інфраструктури» робота міської ради, у зв‘язку з обмеженими можливостями міського бюджету, в основному була сконцентрована на інформаційній підтримці розвитку малого підприємництва.
Так, міською радою ведеться постійне оновлення наявної у місті бази даних вільних (незадіяних у комерційній діяльності) земельних ділянок, виробничих приміщень та потужностей. Інформація з даного питання щокварталу направлялась до відділу економічного розвитку і торгівлі Тростянецької РДА.
Також шляхом інформаційної підтримки забезпечувалась можливість місцевих суб’єктів підприємницької діяльності, у межах, визначених діючим законодавством України, брати участь у виконанні окремих робіт та послуг за бюджетні кошти. Так, за 2016 рік  163 суб’єкти малого та середнього підприємництва надавали послуги, виконували роботи та реалізували товари міській раді та відділу освіту міської ради на суму 6143,1 тис. грн.
 
 
Таблиця 1
Назва суб’єкта, що проводив закупівлі Кількість залучених суб’єктів малого та середнього підприємництва (осіб) Кількість укладених договорів, всього
 (шт.)
В т.ч. з суб’єктами
малого та середнього
підприємництва
(шт.)
На
загальну
суму,
всього
(тис грн.)
В т.ч. з
суб’єктами малого та середнього підприємництва (тис грн.)
Відділ
освіти міської
ради
61 234 185 4751,7 2789,6
Апарат
міської
ради
102 1080 519 17767,5 3353,5
Разом 163 1314 704 22519,2 6143,1
 
Окрім того, з 1 серпня 2016 року Тростянецька міська рада проводить електронні закупівлі по системі ProZorro у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», що в свою чергу також забезпечує ефективне та прозоре здійснення закупівель, впливає на створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції та відповідно направлена на підтримку малого та середнього підприємництва у Тростянецькому районі.
Крім зазначеного, з метою покращення умов для ведення підприємницької діяльності у сфері туризму у звітному періоді міською радою продовжувались роботи з реконструкції міського парку
ім. Чайковського, створення зон відпочинку в урочищах Нескучне та на водоймі Красне, облаштування у місті туристичних маршрутів та туристичної інфраструктури. Даний комплекс заходів надав можливість розвивати в місті ще один сегмент підприємництва, а саме надання розважальних послуг на дитячих атракціонах. Так, в 2016 році 4 суб’єкти підприємницької діяльності розміщували дитячі атракціони в парку ім. Чайковського.   
         У звітному періоді реалізовано один із заходів Програми, а саме – запровадження співпраці із одним суб’єктом малого бізнесу по торгівлі сувенірною продукцією із місцевою символікою.
До ресурсної підтримки суб’єктів малого підприємництва протягом 2016 року можна віднести продаж у приватну власність шести земельних ділянок та розпочато процедуру продажу однієї земельної ділянки, в результаті чого міський бюджет в свою чергу отримав 1311,71 тис. грн.
Також в 2016 році міською радою були проведені перші земельні торги, в результаті яких була передана в оренду земельна ділянка по вул. Смородянська загальною площею 26,1896 га кадастровий номер 5925010100:00:033:0477 .
Одним із основних показників розвитку  малого та середнього підприємництва є відкриття магазинів, відділів магазинів, або розміщення об’єктів  торгівлі та сфери послуг. Так, за 12 місяців 2016 року було прийнято 43 рішення виконавчого комітету Тростянецької міської ради щодо затвердження графіків роботи об’єктів торгівельного призначення.
Завдяки проведеній роботі вдалося не тільки  зміцнити позиції розвитку малого та середнього підприємництва, а й збільшити надходження по одному з основних бюджетоутворюючих податків – «єдиному податку для субєкті  Обсяги сплати до міського бюджету єдиного податку за 2016 рік становили 4491,7 тис., що більше на 2230,27 тис. грн. в порівнянні з 2015 роком.
 
Надходження до міського бюджету від сплати єдиного податку суб’єктами
малого підприємництва за 2005-2016 р.р., тис. грн.:
         Загалом комплекс заходів, здійснених міською радою у 2016 році, які були направлені на підтримку розвитку малого та середнього підприємництва у місті, дав можливість суттєво покращити умови ведення малого підприємництва у місті.
 
                                                                                               Начальник відділу
                                                                                               економічного розвитку, залучення інвестицій
   та міжнародної діяльності                                                      В.А. Злепко