У К Р А Ї Н А
Тростянецька міська рада
3 сесія 7 скликання
Р І Ш Е Н Н Я
ПРОЕКТ
від 04.01.2018 року
м. Тростянець № _____
Про зміну назви та затвердження
Статуту Смородинського
навчально-виховний
комплекс: загальноосвітня
школа І-ІІ ступенів – дошкільний
навчальний заклад
Тростянецької міської ради
Сумської області в новій редакції
Відповідно до рішення 2 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради від 06.12.2017 року № 49 «Про безоплатне приймання бюджетних установ, закладів та майна зі спільної власності територіальних громад сіл та міста Тростянецького району до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади», рішення 28 сесії 7 скликання Тростянецької районної ради від 29.11.2017 «Про безоплатну передачу бюджетних установ, закладів та майна зі спільної власності територіальних громад сіл та міста Тростянецького району до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади» керуючись ст. 25, ст. 26, ст. 54, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада вирішила:
1. Змінити назву Смородинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Тростянецької районної ради Сумської області на Смородинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Тростянецької міської ради Сумської області.
2. Внести зміни та затвердити Статут Смородинського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Тростянецької міської ради Сумської області в новій редакції (додається).
3. Директору Смородинського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Тростянецької міської ради Сумської області забезпечити здійснення державної реєстрації Статуту в новій редакції, відповідно до норм чинного законодавства.
4. Дане рішення направити відділу правового забезпечення, Смородинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Тростянецької міської ради Сумської області, відділу з питань державної реєстрації апарату Тростянецької міської ради, відділу освіти Тростянецької міської ради.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань освіти, культури і туризму, молоді і спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення Заяц О.Ю.
Міський голова Ю.А. Бова
Додаток
Затверджено:
Тростянецької міської ради
№____від «04» січня 2018 року
Міський голова
____________Ю. А. Бова
С Т А Т У Т
Смородинського навчально-виховного
комплексу: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад
Тростянецької міської ради
Сумської області
(нова редакція)
м. Тростянець
2018 рік
1.1. Смородинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Тростянецької міської ради Сумської області (надалі НВК) – є комунальним закладом Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади.
Засновником навчально-виховного комплексу є Тростянецька міська рада.
- Найменування закладу:
– скорочена назва: Смородинський НВК Тростянецької міської ради Сумської області.
1.4. НВК є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, гербову печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
1.5. НВК у своїй діяльності керується: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Конвенцією ООН про права дитини, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року № 964, Положенням про навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад» «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 306, чинним законодавством, цим статутом.
1.6. Головною метою НВК є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти, всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості.
1.7. Головним завданням НВК є:
– реалізація державної політики в галузі освіти;
– створення максимально сприятливих умов для забезпечення фізичного та психічного здоров’я дитини;
– визнання своєрідності, унікальності кожної дитини, розвиток її нахилів, здібностей, обдаровань, потреби та вміння самовдосконалюватися;
– забезпечення наступності в змісті, формах і методах навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного, молодшого, середнього та старшого шкільного віку;
– виховання гармонійно розвиненої особистості з високим національним, культурним потенціалом, розвиненим почуттям прекрасного, установленими естетичними смаками, знаннями іноземних мов – громадянина України;
– забезпечення розвиваючого характеру навчання, створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
– органічне поєднання родинного і суспільного виховання в становленні особистості та забезпечення фізичного і соціального здоров’я дітей дошкільного, молодшого, середнього та старшого шкільного віку.
1.8. НВК має право:
– на академічну, організаційну, фінансову, відповідно до затвердженого кошторису та кадрову автономію;
– визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу, визначати варіативну частину робочого навчального плану;
– надавати освітні послуги передбачені Законом України «Про освіту»;
– в установленому порядку розробляти і впроваджувати власні авторські програми виховання та навчання, наукові розробки з урахуванням державних стандартів, експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
– за бажанням батьків, враховуючи здібності та потреби учнів, організовувати різні дитячі групи та класи з поглибленим вивченням окремих предметів;
– сприяти здобуттю освіти дітьми (за потреби) у формі екстернату, індивідуальної форми навчання;
– організовувати перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
– самостійно здійснювати господарську діяльність, виходячи з реального попиту, в межах повноважень, передбачених діючим статутом;
– створювати структурні підрозділи, встановлювати матеріальні заохочення в межах власного кошторису;
– визначати контингент вихованців та учнів;
– запрошувати на роботу спеціалістів на контрактних умовах;
– бути власником і розпорядником рухомого та нерухомого майна згідно з чинним законодавством і власним статутом;
– отримувати кошти та матеріальні цінності від органів державного управління, юридичних і фізичних осіб;
–залишати у своєму розпорядженні та використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
– розвивати власну соціальну базу, спрямовувати кошти комплексу для стимулювання роботи працівників закладу;
–здійснювати реконструкцію, капітальний ремонт, капітальне будівництво на основі договорів підряду чи господарським способом;
– здійснювати ділові контакти з світовими закладами освіти , у встановленому порядку спілкуватися з іноземними організаціями, установами, громадянами з питань, що входять до компетенції закладу, вивчати міжнародний досвід організації освіти;
– користуватися пільгами, що передбачені державою;
1.9. Мова навчання у НВК – українська.
1.10. Місце знаходження НВК:
вулиця Підлісна, 128 , м. Тростянець, Сумська область 42600
телефон (05458) 5-14-27
II. КОМПЛЕКТУВАННЯ НВК
2.1. Комплектування НВК здійснюється адміністрацією НВК Тростянецької міської ради, виходячи з побажань батьків або осіб, які їх заміняють, віку дитини, медичних показників.
2.2. Зарахування дитини до дошкільної групи НВК проводить директор після пред’явлення батьками заяви, свідоцтва про народження, медичної довідки про стан здоров’я дитини, відсутність контакту з інфекційними хворими.
2.3. Групи комплектуються за віком відповідно до існуючого Положення про дошкільний заклад.
Кількість дітей у групах визначається нормативними документами закладів освіти. За рішенням загальних зборів (конференції) групи можуть комплектуватися з дітей різного віку.
2.4. Формування нових груп за віком, переведення дітей з однієї вікової групи в іншу проводиться до 1 вересня.
2.5. Батьки або особи, які їх заміняють, мають право приводити та забирати дітей із закладу в будь-який для них час, заздалегідь письмово попередивши про це вихователя.
2.6. За дитиною зберігається місце в дошкільному закладі в разі її хвороби, карантину, хвороби матері, санаторного лікування дитини, щорічної відпустки обох батьків, або осіб, які їх заміняють.
2.7. Відрахування дітей з дошкільного закладу може здійснюватись:
– на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її перебування в закладі;
– якщо дитина не відвідує дошкільний заклад без поважних причин більше 20 днів.
2.8. До 1 класу початкової школи зараховуються діти, яким до 1 вересня виповнилося 6 років, які за результатами медичного та психологічного обстеження не мають протипоказань для систематичного шкільного навчання. Для зарахування дитини в школу необхідно пред’явити:
– заяву установленого зразка;
– медичну довідку;
– свідоцтво про народження дитини.
2.9. Зарахування учнів до школи проводиться наказом директора.
2.10. Наповнюваність учнів у класах не повинна перевищувати 30 учнів.
2.11. До 5 класу всі учні початкової школи переводяться наказом директора за результатами їх навчальних досягнень.
2.12. У разі потреби учень (вихованець) може перейти до іншого навчально-виховного закладу протягом будь-якого року навчання. При цьому до заяви додаються документи (особова справа, табель успішності, медична картка).
2.13. У школі І ступеня навчання для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, можуть створюватися групи продовженого дня.
2.14. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
III. РЕЖИМ РОБОТИ НВК
3.1. Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів працює за 5-денним навчальним тижнем відповідно до вимог типових навчальних планів.
3.2. Дошкільний заклад працює за 5-денним робочим тижнем. Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні.
3.3. Режим роботи загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів закладу:
з 8 год. 00 хв. по 17 год. 00 хв.
3.4. Регламент життєдіяльності дітей групи дошкільного навчального закладу:
з 8 год. 00 хв. по 14 год. 00 хв.
3.5. Режим роботи групи продовженого дня з 12 год. 00 хв. по 18 год. 00 хв.
3.6. Навчальний рік у закладі починається з 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
3.7. Структура навчального року (за чвертями, семестрами) відповідає базовому навчальному плану, згідно наказу Міністерства освіти і науки України і затверджується директором .
3.8. Тривалість уроків(занять) у:
– у групі дошкільного навчального закладу – 20 хв.;
– 1-х класах – 35 хв.;
– 2-4-х класах – 40 хв.;
– 5-9-х класах – 45 хв.
Зміна тривалості занять, уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами держсанепідемслужби.
3.9. Тривалість перерв між уроками 10 хв., великих перерв – 20 хв.
3.10. Тривалість канікул протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
3.11. Харчування в закладі для учнів 1-9 класів – одноразове та для дітей дошкільного віку – дворазове. Харчування відповідає встановленим нормам, визначеним чинним законодавством України.
У групах короткотривалого перебування дітей норми й кратність харчування визначається за домовленістю з батьками, може організовуватись додаткове харчування дітей.
3.12. Медичне обслуговування дітей НВК здійснюється Смородинською АЗСМ.
Медичний персонал здійснює профілактичні заходи, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, дотриманням санітарних правил, режиму та якістю харчування, проводить огляд водія шкільного автобуса для випуску на лінію.
IV. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В НВК
4.1. НВК планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану, в якому відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджується педагогічною радою навчального закладу.
4.2. Навчальна діяльність в НВК регулюється робочими навчальними планами, які щороку складаються на основі типових навчальних планів Міністерства освіти і науки України з урахуванням особливостей організації навчального процесу в НВК, із конкретизацією варіативної частини, затверджуються директором та погоджуються з відділом освіти Тростянецької міської ради.
4.3. Навчально-виховний процес у НВК здійснюється відповідно до програм навчання дітей шкільного віку та розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, затверджених Міністерством освіти і науки України.
Щорічно на педагогічній раді затверджуються програми за якими здійснюватиметься навчально-виховний процес у групі дошкільного навчального закладу.
4.4. Зміст навчально-виховного процесу визначають основні документи: Державні стандарти загальної середньої освіти для загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів і Базовий компонент дошкільної освіти.
4.5. Щоденна кількість і послідовність занять, уроків визначається розподілом часу на процеси життєдіяльності дітей групи дошкільного навчального закладу та розкладом уроків, що складаються на кожен семестр відповідно санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, які затверджуються директором і погоджується з управлінням Держпродспожислужби у Тростянецькому районі.
4.6. Крім різних форм обов’язкових занять й уроків, у НВК проводяться в другій половині дня факультативи, гуртки та інші позакласні заходи, що передбачені розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів вихованців, учнів та на розвиток творчих здібностей, нахилів й обдаровань.
4.7. НВК може надавати додаткові платні послуги з освітньої діяльності понад обсяги, встановлені навчальними планами, та платні гуртки: на музичних інструментах, хореографії, образотворчого мистецтва, іноземних мов, лікувальної фізкультури й інші.
4.8. В основу навчально-виховного процесу НВК покладений принцип гуманістичної педагогіки, особисто зорієнтована модель навчання та виховання.
4.9. У першому класі дається вербальна характеристика знань учнів. У 2-9 класах оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання (за 12-бальною шкалою оцінювання та згідно критеріїв оцінювання), ведеться тематичний облік знань.
4.9. Учням 2-9 класів виставляються семестрові та річні оцінки, які відображаються у документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві).
4.10. Переведення і випуск учнів НВК визначається Порядком переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369.
4.11. Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
по закінченні початкової школи – табель успішності;
по закінченні навчального закладу – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
4.12. За успіхи у навчанні для учнів (вихованців) встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення (у межах коштів, передбачених на ці цілі) – подяки, похвальні листи, грамоти тощо.
4.13. Штатний розпис Закладу затверджується керівником закладу загальної середньої освіти на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, відповідно до кошторису, за погодженням з фінансовим управлінням Тростянецької міської ради та виконавчим комітетом Тростянецької міської ради.
4.14. Організаційна структура та гранична чисельність працівників Закладу формуються і розробляється керівником та/або відділом освіти Тростянецької міської ради. Затверджується організаційна структура та гранична чисельність працівників Закладу сесійним рішенням Засновника перед початком кожного навчального року
V. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НВК
5.1. Учасниками освітнього процесу НВК є здобувачі освіти ( вихованці та учні), педагогічні працівники, практичний психолог, соціальний педагог, батьки та особи, які їх замінюють, інші працівники і спеціалісти НВК, фізичні особи, які надають освітні послуги.
5.2. Права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.
5.3. Здобувачі освіти (вихованці та учні) мають право:
- на безоплатну дошкільну та шкільну освіту згідно державних загальноосвітніх стандартів;
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
- якісні освітні послуги;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом ;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
5.4. Обов’язками учнів, вихованців, відповідно є:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу
5.5. Педагогічними працівниками закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
Педагогічні працівники приймаються та звільняються директором НВК.
5.5. Педагогічні працівники мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
- творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
- забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
- забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- подовжену оплачувану відпустку;
- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
Відволікання педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.
5.6. Педагогічні працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
- дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.
5.7. У закладі проводиться атестація педагогічних працівників згідно Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
5.8. Педагогічне навантаження педагогічних працівників закладу відповідає ст. 25 Закону України «Про загальну середню освіту» та Закону України «Про дошкільну освіту». Розподіл педагогічного навантаження здійснюється і затверджується директором . Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочими навчальними планами, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства про працю.
5.9. Технічні працівники приймаються на роботу та звільняються директором НВК згідно чинного законодавства.
5.10. Усі працівники НВК несуть відповідальність за майно та його збереження, моральну та матеріальну відповідальність за результати праці.
5.11. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
5.12. Батьки вихованців, учнів (особи, які їх заміняють) мають право:
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
- звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини або індивідуального навчального плану;
- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
5.13. Батьки (особи, які їх заміняють) зобов’язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
5.14. У разі невиконання батьками своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством та даним Статутом, НВК може виступати позивачем до суду з питань позбавлення їх батьківських прав.
VI. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
6.1. Управління закладом здійснюється директором НВК, засновником, відділом освіти Тростянецької міської ради
6.2. Засновник (або уповноважений ним орган):
затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;
укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором НВК, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;
розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором НВК з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу у випадках та порядку, визначених законодавством;
здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу ;
здійснює контроль за дотриманням установчих документів ;
забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання,
6.3. Безпосереднє керівництво НВК здійснює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника закладу (або уповноважений ним орган). Посаду директора може займати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний та психічний стан якої не перешкоджає виконанню обов’язків .
Директор НВК призначається на посаду по контракту за результатами конкурсного відбору (відповідно до Порядку призначення на посаду керівників закладів освіти Тростянецької міської ради Сумської області) строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника , трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів та вихованців НВК та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти .
Директор НВК в межах наданих йому повноважень:
- організовує діяльність закладу освіти;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.
6.4. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування НВК є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
– працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;
– учнів навчального закладу другого ступеня – класними зборами;
– батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу 10, учнів 10, батьків і представників громадськості 10.
Термін їх повноважень становить 2 роки.
Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій.
Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори (конференцію) мають голова ради НВК, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.
Загальні збори:
– обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
– заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
– розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
– затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;
– приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
6.5. У період між загальними зборами діє рада НВК.
6.5.1. Метою діяльності ради є:
– сприяння демократизації та гуманізації навчально-виховного процесу;
– об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів,батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
– формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
– розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
– підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних із організацією навчально-виховного процесу.
6.5.2. Основними завданнями ради є:
– підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
– визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку НВК та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
– формування навичок здорового способу життя;
– створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
– сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;
– підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання дітей, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
– сприяння організації дозвілля й оздоровлення учнів (вихованців);
– підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов у вдосконалення процесу навчання та виховання дітей;
– ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості дошкільної та загальної середньої освіти;
– стимулювання морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
– зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів (вихованців) та НВК із метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
6.5.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II ступеня навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами НВК.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
6.5.4. Рада НВК діє на засадах:
– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
– дотримання вимог законодавства України;
– колегіальності ухвалення рішень;
– добровільності і рівноправності членства;
– гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора НВК, засновника, а також членами ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту НВК доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків, або осіб, які їх замінюють, і громадськості.
У разі незгоди адміністрації НВК із рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
6.5.5. Очолює раду навчального закладу головою який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності НВК, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих і культурно-масових заходів.
6.5.6. Рада навчального закладу:
– організовує виконання рішень загальних зборів;
– вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
– спільно з адміністрацією розглядає та затверджує план роботи НВК та здійснює контроль за його виконанням;
– разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
– затверджує режим роботи НВК;
– сприяє формуванню мережі груп, класів НВК, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
– приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
– разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства та держави;
– погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
– заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
– виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями (вихованцями);
– виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
– вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
– сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями (вихованцями);
– розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням (вихованцям);
– розглядає питання родинного виховання;
– бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
– сприяє педагогічній освіті батьків;
– сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
– розглядає питання здобуття обов’язкової дошкільної, загальної середньої освіти учнями (вихованцями);
– організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів (вихованців);
– розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи НВК;
– вносить пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
– може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.
Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
6.7 Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти створюється за рішенням засновника або уповноваженого органу відповідно до спеціальних законів. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим статутом.
6.7.1. Наглядова (піклувальна) рада НВК сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
6.7.2. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
6.7.3. До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі НВК та працівники цього закладу освіти.
6.7.4. Наглядова (піклувальна) рада має право:
брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;
- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;
- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти;
- – вносити нарозглядорганіввиконавчої влади, директора НВК, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно - відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
- – залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;
- – вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної та навчально-методичної бази НВК;
- – стимулювати творчої праці педагогічних працівників, учнів (вихованців);
- – брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботиНВК, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
- – створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представникигромадськості,педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.