ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 30.11.2017/42
Про затвердження Статуту
комунального закладу позашкільної
освіти Тростянецької міської
ради «Палац дітей та юнацтва»
в новій редакції.
У К Р А Ї Н А
Тростянецька міська рада
4 сесія 7 скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 30.01.2018 року
м. Тростянець №Про затвердження Статуту
комунального закладу позашкільної
освіти Тростянецької міської
ради «Палац дітей та юнацтва»
в новій редакції
З метою впорядкування та приведення до вимог чинного законодавства Статуту комунального закладу позашкільної освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва», керуючись ст. 57 Господарського кодексу України та ст. 25, ст. 26, ст. 54, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада вирішила:
- Затвердити Статут комунального закладу позашкільної освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва» в новій редакції (додається).
2. Директору комунального закладу позашкільної освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва» забезпечити здійснення державної реєстрації Статуту в новій редакції, відповідно до норм чинного законодавства.
3. Дане рішення направити відділу правового забезпечення, комунальному закладу позашкільної освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва», відділу з питань державної реєстрації апарату Тростянецької міської ради, відділу освіти Тростянецької міської ради.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань освіти, культури і туризму, молоді і спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення Заяц О. Ю.
Міський голова Ю.А. Бова
ЗАТВЕРДЖЕНОрішенням 4 сесії 7 скликання
Тростянецької міської ради
№ _____ від 30.01.18 року
міський голова
_______________Ю.А. Бова
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО
ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
«ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
м.Тростянець
2018 рік
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА», (надалі - "Палац") – є комунальним закладом Тростянецької міської ради, що заснований на базі відокремленої частини майна спільної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, управління якою здійснює Тростянецька міська рада (надалі «Засновник») та знаходиться в функціональному підпорядкуванні відділу освіти Тростянецької міської ради.
1.2. Палац у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту", „Про позашкільну освіту", указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, Конвенцією ООН про права дитини, наказами Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації, відділу освіти Тростянецької міської ради, іншими нормативними актами та цим Статутом.
Палац створений з метою забезпечення потреб населення Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади та Тростянецького району (відповідно до укладених угод про співпрацю між Тростянецькою міською радою та громадами Тростянецького району керуючись Законом України «Про співробітництво територіальних громад»).
1.3. Засновником Палацу є Тростянецька міська рада.
1.4. Палац є юридичною особою, має самостійний баланс, гербову печатку, кутовий штамп з повною своєю назвою, фірмові бланки, розрахунковий та інші рахунки в банківських установах, ідентифікаційний номер та інші атрибути юридичної особи.
1.5. Структуру Палацу розробляє та формує Директор та/або відділ освіти міської ради, яка погоджується з фінансовим управлінням міської ради та подається на затвердження Тростянецькій міській раді.
1.6. Найменування закладу:
- повна назва: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»;
- скорочена назва: КЗПО ТМР «ПД та Ю».
1.7. Юридична адреса та місцезнаходження Палацу: 42600, м. Тростянець, вул. Миру, 4.
2. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ ПАЛАЦУ
2.1. Палац є складовою частиною системи позашкільної освіти Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади здійснює навчання та виховання громадян, створює умови для творчого, інтелектуального, духовного, фізичного розвитку вихованців (учнів, слухачів), їх соціального захисту, задовольняє їх інтереси духовних знань і потреб у професійному визначенні.
2.2. Метою діяльності Палацу є надання знань, формування вмінь та навичок за інтересами, забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації, інтелектуальному, духовному та фізичному розвитку; здійснення підготовки до активної професійної та громадської діяльності; створення умов для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров'я вихованців, учнів та слухачів.
2.3. Основними завданнями Палацу є:
- виховання громадянина України;
- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;
- здобуття учнями, вихованцями, слухачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
- формування у вихованців, учнів і слухачів свідомого й відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки;
- задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, учнів і слухачів, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
- задоволення потреб вихованців, учнів і слухачів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
- пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;
- організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;
- виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;
- формування здорового способу життя вихованців, учнів і слухачів;
- здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.
2.4. Палац може здійснювати ділові контакти з закладами освіти країн СНД та далекого зарубіжжя, у встановленому порядку спілкуватися з іноземними організаціями, установами, громадянами та іншими фізичними та юридичними особами з питань, що входять до компетенції Палацу, вивчати міжнародний досвід організації позашкільної освіти.
2.5.Основними видами діяльності Палацу є:
- освітня;
- навчально-методична;
- методично-координаційна;
- методико-експерементальна;
- видавнича;
- оздоровча;
- інформаційно-методична;
- організаційно-масова;
- навчально-тренувальна;
- фізкультурно-спортивна;
- психолого-педагогічна;
- інші види діяльності, передбачені чинним законодавством про позашкільні заклади освіти.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ПАЛАЦІ
3.1. Палац працює за річним планом роботи, погодженим з відділом освіти Тростянецької міської ради.
3.2. Позашкільна освіта здійснюється за такими напрямами:
- художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;
- мистецький, який забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності;
- туристсько-краєзнавчий, який спрямовується на залучення вихованців, учнів і слухачів до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, світової цивілізації, географічних, етнографічних, історичних об'єктів і явищ соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками з туризму та краєзнавства;
- еколого-натуралістичний, який передбачає оволодіння вихованцями, учнями і слухачами знаннями про навколишнє середовище, формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду розв'язання екологічних проблем, залучення до практичної природоохоронної роботи та інших біологічних напрямів, формування знань, навичок в галузях сільського господарства: квітництво, лісництво, садівництво, грибівництво, бджільництво;
- науково-технічний, який забезпечує набуття вихованцями, учнями і слухачами техніко-технологічних умінь та навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідної роботи, оволодіння сучасною технікою та технологіями;
- дослідницько-експериментальний, який сприяє залученню вихованців, учнів і слухачів до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також створенню умов для творчого самовдосконалення та виявлення, розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань;
- фізкультурно-спортивний або спортивний, який забезпечує розвиток фізичних здібностей вихованців, учнів і слухачів, необхідні умови для повноцінного оздоровлення, загартування, змістовного відпочинку і дозвілля, занять фізичною культурою і спортом, підготовку спортивного резерву для збірних команд України, набуття навичок здорового способу життя;
- військово-патріотичний, який забезпечує належний рівень підготовки вихованців, учнів і слухачів до військової служби, виховання патріотичних почуттів та громадянської відповідальності;
- соціально-реабілітаційний, який забезпечує соціальне становлення та розвиток інтересів, здібностей, нахилів, потреб у самореалізації вихованців, учнів і слухачів, підготовку їх до активної професійної та громадської діяльності, організацію їх змістовного дозвілля та відпочинку;
- оздоровчий, який забезпечує необхідні умови для змістовного відпочинку та передбачає оволодіння вихованцями, учнями і слухачами знаннями про здоровий спосіб життя, організацію їх оздоровлення, набуття і закріплення навичок, зміцнення особистого здоров'я і формування гігієнічної культури особистості;
- гуманітарний, який забезпечує розвиток здібностей, обдарувань, практичних навичок вихованців, учнів і слухачів, оволодіння знаннями з основ наук соціально-гуманітарного циклу.
3.3. Освітній процес здійснюється за Типовими освітніми програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України, а також авторськими програмами та іншими освітніми програмами, затвердженими відповідними органами виконавчої влади.
3.4. Експериментальні навчальні плани складаються з урахуванням типових освітніх програм (навчальні плани).
3.5. Індивідуальне навчання проводиться відповідно до порядку, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.6. Середня наповнюваність гуртків, груп, секцій, відділень, відділів, студій та інших творчих об'єднань становить 10-15 вихованців, учнів і слухачів. Наповнюваність окремих гуртків, груп та інших творчих об'єднань встановлює директор Палацу залежно від профілю, освітніх програм, програм та матеріально-технічних можливостей організації освітнього процесу, рівня майстерності вихованців, учнів і слухачів.
Чисельний склад груп, в яких передбачається індивідуальне навчання, становить не більше 5 вихованців, учнів і слухачів.
3.7. Прийом до Палацу може здійснюватися протягом навчального року (до закінчення комплектування груп) за бажанням вихованців і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються Палацом.
3.8. До Палацу зараховуються діти, учні та молодь віком від 3 до 21 року.
3.9. Освітній процес здійснюється диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів нахилів, здібностей учнів, вихованців, слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я) з використанням різних організаційних форм роботи.
3.10. Навчальний рік в Палаці починається 1 вересня. Комплектування груп здійснюється у період з 1 по 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка або творчого учнівського об'єднання.
Тривалість навчального року визначається Міністерством освіти та науки України. У канікулярні, вихідні та святкові дні Палац працює за окремим планом, затвердженим директором.
3.11. Тривалість одного заняття визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізичного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для дітей:
- віком від 3 до 6 років -30 хвилин;
- віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;
- усіх інших - 45 хвилин.
Перерви між заняттями є робочим часом педагога і визначаються режимом роботи Палацу.
3.12. Гуртки та інші творчі об'єднання класифікуються за трьома рівнями:
- початковий рівень - творчі об'єднання загальнорозвиваючого спрямування, що сприяють виявленню здібностей, обдарувань вихованців, учнів і слухачів або розвитку їх інтересу до творчої діяльності;
- основний рівень - творчі об'єднання, які розвивають стійкі інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні уміння і навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
- вищий рівень - творчі об'єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів і слухачів.
Відповідно до рівня класифікації гуртків та інших творчих об'єднань визначається їх мета, перспективи діяльності, чисельний склад, обирається навчальна програма.
3.13. 3а результатами навчання Палац може видавати випускникам відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому центральними органами освіти і науки України.
3.14. Палац може організовувати роботу своїх гуртків та інших творчих об'єднань на базі приміщень закладів загальної та вищої освіти, підприємств, організацій, на базі спортивних комплексів і стадіонів відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.
3.15. Палац проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп та інших творчих об'єднань. Як координаційно-методичний центр надає інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам освітніх закладів району, громадським молодіжним, дитячим, організаціям.
3.16. Підвищення кваліфікації проводиться у формі курсів, семінарів та інших організаційно-методичних заходів.
3.17. Для визначення рівня практичної підготовки вихованців, учнів і слухачів Палац проводить змагання, походи, екскурсії, експедиції, навчально-тренувальні збори та інші організаційно-масові заходи для учнівської та студентської молоді.
4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ПАЛАЦІ
4.1. Учасниками освітнього процесу Палацу є:
- вихованці, учні та слухачі;
- директор, заступники директора Палацу;
- педагогічні працівники, психологи, соціальні педагоги, спеціалісти, які залучені до освітнього процесу;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у здійсненні освітнього процесу.
4.2. Вихованці, учні та слухачі Палацу мають гарантоване державою право на:
- здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
- добровільний вибір виду діяльності;
- навчання в кількох гуртках, групах та інших творчих об'єднаннях;
- безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-виховною та оздоровчою базою закладу;
- участь у різних видах освітньої та науково-практичної роботи, у конференціях, олімпіадах, спортивних змаганнях, виставках, конкурсах та інших масових заходах;
- представлення в органах громадського самоврядування Палацу, вільне вираження поглядів та переконань;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного й фізичного насильства з боку педагогічних та інших працівників, які порушують права, принижують честь і гідність вихованців.
4.3. Вихованці, учні та слухачі Палацу зобов'язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;
- підвищувати загальний культурний рівень;
- дотримуватися морально-етичних норм;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;
- дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
- дотримуватися вимог цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку.
4.4. Педагогічні працівники, а також інші працівники Палацу мають право на:
- внесення керівництву Палацу та органам управління освітою пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу;
- подання на розгляд керівництва комунального закладу позашкільної освіти та педагогічної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців, учнів і слухачів, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у закладі позашкільної освіти;
- вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
- участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією освітнього процесу;
-проведення в установленому порядку дослідницько-експериментальної, пошукової роботи;
- вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями, учнями та слухачами;
- захист професійної честі, гідності відповідно до чинного законодавства;
- соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;
- об'єднання у професійні спілки, участь в інших об'єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
4.5. Педагогічні працівники, а також інші працівники Палацу зобов'язані:
- виконувати освітні плани та програми;
- надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямів позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів;
- сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх нахилів та запитів, а також збереженню здоров'я;
- визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти вихованців, учнів і слухачів, обирати адекватні засоби їх реалізації;
- здійснювати контроль за дотриманням вихованцями, учнями й слухачами морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, вимог інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;
- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованців, учнів і слухачів, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства, виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;
- берегти здоров'я вихованців, учнів і слухачів, захищати їхні інтереси;
- пропагувати здоровий спосіб життя;
- виховувати повагу до батьків, жінки, людей, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань, народу України, державної символіки;
-постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру;
- вести документацію, пов'язану з виконанням посадових обов'язків;
- виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- дотримуватися вимог Статуту комунального закладу позашкільного освіти, виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов'язки;
- брати участь у роботі педагогічної ради закладу позашкільної освіти;
- виконувати накази директора Палацу, органів управління, до сфери яких належить заклад.
4.6. Педагогічні працівники Палацу, груп та інших творчих об'єднань працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором Палацу.
4.7. Обсяг педагогічного навантаження у Палаці визначається директором згідно з законодавством, погоджується з профспілковим комітетом і затверджується відділом освіти Тростянецької міської ради.
4.8. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.9. Педагогічні працівники Палацу підлягають атестації, як правило, один раз на п'ять років відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
4.10. У Палаці можуть діяти:
- органи самоврядування працівників Палацу;
- органи учнівського самоврядування;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Палацу є загальні збори (конференція) колективу закладу позашкільної освіти.
5. УПРАВЛІННЯ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ПАЛАЦУ
5.1. Безпосереднє керівництво Палацом здійснює директор, який призначається та звільняється з посади розпорядженням міського голови Тростянецької міської ради згідно чинного законодавства та «Порядку призначення на посаду керівників закладів освіти Тростянецької міської ради».
Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років.
5.2. Директор Палацу діє на принципах єдиноначальності, організовує всю роботу і несе відповідальність за діяльність Палацу.
5.3. Директор самостійно вирішує питання діяльності Палацу в межах своєї компетенції.
5.4. Директор має право:
- вирішувати самостійно всі питання діяльності Палацу, за винятком питань віднесених законодавством до компетенції інших органів;
- без доручення Засновника діяти від імені Палацу, представляти його інтереси в установах, організаціях, закладах, підприємствах, незалежно від форм власності, укладати угоди з юридичними та фізичними особами, в тому числі з іноземними партнерами;
- приймати на роботу та звільняти з роботи педагогічних та інших працівників відповідно до чинного законодавства;
- видавати накази та вказівки, обовязкові для всіх працівників Палацу, контролювати їх виконання;
- здійснювати керівництво колективом, забезпечувати раціональний добір і розстановку кадрів, створювати належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
- організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних працівників;
- визначати форми, методи й засоби організації освітнього процесу;
- в установленому порядку розробляти та впроваджувати програми з питань організації освітньої та науково-методичної роботи;
- запрошувати на роботу спеціалістів, у тому числі зарубіжних, на договірних (контрактних) умовах;
- організовувати освітній процес, затверджувати плани роботи Палацу, створювати належні умови для здобуття вихованцями, учнями й слухачами позашкільної освіти;
- забезпечувати контроль за виконанням освітніх планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців, учнів і слухачів;
- залучати до участі в освітньому процесі діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб;
- забезпечувати право вихованців, учнів і слухачів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- затверджувати посадові обов'язки працівників Палацу;
- створювати структурні підрозділи та контролювати їх діяльність;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
- спрямовувати кошти з бюджету на будівництво або благоустрій соціально-побутових об'єктів, організовувати необхідний ремонт приміщень та обладнання з оплатою цих робіт на договірних засадах;
- здійснювати капітальне будівництво й реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом;
- користуватися банківськими кредитами та іншими послугами комерційних банків, фірм, підприємств, організацій, використовувати можливості добродійних фондів, профспілок, громадських організацій тощо;
- здійснювати самостійну видавничу діяльність (випуск власної газети, навчальної та науково-методичної літератури, експрес-інформації тощо) у встановленому чинним законодавством порядку;
- об'єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій як на Україні, так і за її межами;
- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів та проведенні науково-дослідної, екпериментальної, пошукової роботи;
- давати вказівки про придбання за готівковий та безготівковий рахунок в установах, підприємствах, організаціях незалежно від форм власносі різних товарів та матеріалів, а також придбання у приватних підприємців та інших торгових установах, організаціях за готівку по рахунках предметів реквізиту, одягу спеціального характеру та інших речей необхідних для збереження життєдіяльності Палацу;
- укладати угоди на передачу в оренду основних засобів згідно укладеного засновником договору про закріплення майна, угоди з особами тимчасово залученими для виконання виробничо-фінансового плану та інших видів робіт;
- вирішувати інші питання в межах діючого законодавства та цього Статуту.
5.5. Директор Палацу є організатором усього комплексу навчально-виховної діяльності і несе відповідальність за результати діяльності Палацу.
Директор несе персональну відповідальність перед Засновником та відділом освіти Тростянецької міської ради за результати діяльності Палацу, а саме:
- реалізацію головних завдань позашкільної освіти, визначених Законом України "Про позашкільну освіту";
- забезпечення рівня позашкільної освіти в межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу;
- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази;
- відповідність організації освітнього процесу віковим особливостям вихованців, вимогам охорони життя та здоров'я дітей;
- якість та ефективність роботи Палацу;
- результати фінансово-господарської діяльності Палацу;
- збереження коштів та майна, що передане Палацу в оперативне управління;
- забезпечення підбору та розстановки кадрів;
- організацію господарської діяльність, у тому числі матеріально-технічного забезпечення, проведення поточних та капітальних ремонтів, транспортного забезпечення тощо;
- організацію планово-фінансової діяльність згідно з діючими нормативними документами та інструкціями;
- дотримання штатної та фінансової дисципліни Палацу;
- забезпечення дотримання вимог протипожежної безпеки, дотримання санітарно-гігієнічних та безпечних умов праці;
- створення необхідних умов для збереження життя і здоров'я робітників та вихованців Палацу.
Крім того, відповідає за інші питання, пов'язані з роботою Палацу.
5.6. Директор Палацу та/або відділ освіти міської ради, розробляє та формує штатний розпис Палацу в межах кошторису, який погоджується з фінансовим управлінням міської ради та подається на затвердження виконавчому комітету Тростянецької міської ради.
Директор Палацу є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладу позашкільної освіти.
5.7.1. Колегіальним органом управління закладу позашкільної освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Статутом цього закладу.
Педагогічна рада створюється в усіх закладах освіти, що забезпечують позашкільну освіту, незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.
Педагогічна рада Палацу:
- планує роботу Палацу;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) Палацу та оцінює результативність її (їх) виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- приймає рішення щодо видачі документів про освіту;
- розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Палаці, його структурних підрозділах;
- обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, вихованців, слухачів, працівників Палацу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудитуПалацу та проведення громадської акредитації закладу;
- розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
5.7.2. У закладі позашкільної освіти можуть діяти:
- органи самоврядування працівників закладу освіти;
- органи учнівського самоврядування;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Палацу є загальні збори (конференція) колективу Палацу.
5.7.2. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Палацу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, проводиться не менше чотирьох разів на рік.
5.8. Органом громадського самоврядування Палацу є загальні збори колективу.
У період між загальними зборами діє рада Палацу, діяльність якої регулюється цим Статутом.
У Палаці за рішенням загальних зборів закладу позашкільної освіти можуть створюватись і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, а також комісії, асоціації тощо.
5.9. У Палаці діє дорадчий орган - методична рада, до складу якої входять педагогічні працівники закладу та інші учасники навчально-виховного процесу.
5.9.1. Методична рада:
- координує науково-методичну, організаційну та практичну діяльність закладу з питань позашкільної освіти;
- заслуховує повідомлення з питань удосконалення освітньої, організаційно-методичної, науково-дослідної роботи;
- вивчає, узагальнює та поширює перспективний педагогічний досвід; обговорює проекти нових навчальних програм, аналізує пропозиції щодо удосконалення діючих;
- поширює інновації у системі позашкільної освіти.
5.10. Умови та порядок діяльності працівників Палацу здійснюються за індивідуальними трудовими договорами (контрактами) і(або) цивільно-правовими договорами. Порядок укладання трудових договорів (контрактів) з працівниками здійснюється згідно з чинним законодавством.
5.11. Питання організації праці колективу Палацу, права та обов'язки працівників регулюються правилами внутрішнього трудового розпорядку.
5.12. Управління Палацом здійснюється на основі поєднання принципів єдиноначальності та самоврядування трудового колективу.
5.13. Участь колективу в управлінні Палацом здійснюється через загальні збори його працівників та профспілковий комітет, відповідно до діючого законодавства.
Трудовий колектив Палацу та профспілковий комітет:
- розглядає та укладає разом з адміністрацією колективний договір, вносе пропозиції щодо положення про преміювання;
- вирішує згідно із Статутом питання самоврядування трудового колективу;
- вносить пропозиції про перелік і порядок надання працівникам Палацу соціальних пільг;
- бере участь у здійсненні матеріального та морального стимулювання праці;
- вирішує інші питання, відповідно до діючого законодавства.
6. ОРГАНІЗАЦІЯ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПАЛАЦУ
6.1. Палац є неприбутковою організацією та утримується за рахунок місцевого бюджету.
6.2. Фінансово-господарська діяльність Палацу проводиться відповідно до законодавства та цього Статуту.
6.3. Фінансування Палацу здійснюється як за рахунок бюджетних коштів, так і за рахунок додаткових джерел. Порядок використання коштів регламентується Бюджетним кодексом України, Законами України Про Державний бюджет та іншими нормативно-правовими актами.
6.4. Додатковими джерелами фінансування Палацу є:
- кошти, одержані за надання додаткових освітніх послуг, роботи, виконані на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян, доходи від реалізації власної продукції, від надання в оренду приміщень, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток закладу освіти;
- гуманітарна допомога;
- дотації з місцевих бюджетів;
- добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян.
Кошти, отримані за рахунок додаткових джерел фінансування, використовуються Палацом на діяльність, передбачену його цим Статутом.
Не використані в поточному році позабюджетні кошти Палацу не можуть бути вилучені, крім випадків, передбачених законодавством України.
6.5. Палац у процесі проведення фінансово-господарської діяльності має право:
- самостійно розпоряджатися коштами господарської та іншої діяльності відповідно до цього Статуту;
- користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких розташований;
- розвивати власну матеріальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, профілактичних таборів, туристичних баз;
- володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту;
- виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та Статуту Палацу.
Матеріально-технічну базу Палацу становлять приміщення, споруди, обладнання, засоби зв'язку, транспорті засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні та закріплене договором.
Для проведення навчально-виховної, навчально-тренувальної та спортивної роботи Палацу можуть надаватися в користування спортивні об'єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об'єктів у користування визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
6.6. Ведення діловодства та звітності в закладі освіти здійснюється в порядку, визначеному нормативно-правовими актами.
6.7. Палац у процесі провадження своєї діяльності має право:
- самостійно розпоряджатися коштами;
- користуватися безоплатно земельними ділянками, які закріплені за ним на правах постійного користування;
- розвивати власну матеріальну базу.
6.8. Стосунки між трудовим колективом та адміністрацією Палацу регулюються колективним договором.
Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини між працівниками та адміністрацією Палацу, питання охорони праці, соціального захисту працівників, їх здоров’я тощо.
У разі виникнення розбіжностей при виконанні колективного договору, вони вирішуються в порядку, встановленому чинним законодавством.
6.9. Форми, системи та розміри оплати праці, а також інші види доходів працівників Палацу регулюються чинним законодавством.
6.10. Трудові доходи працівника складаються з основної та додаткової заробітної плати та інших виплат згідно з чинним законодавством.
Трудові доходи працівників визначаються згідно з його особистим трудовим внеском з урахуванням кінцевих результатів діяльності Палацу.
6.11. Палац здійснює відрахування до цільових фондів згідно з чинним законодавством.
6.12. Палац може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник Палацу має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України. Платні послуги не можуть надаватися Палацом замість або в межах освітньої діяльності, визначеної освітніми програмами, навчальними планами і програмами. Платні послуги можуть надаватися за напрямами діяльності Палацу.
7. ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ МАЙНА ПАЛАЦУ
7.1. Майно Палацу становлять оборотні та необоротні активи, грошові кошти, а також інші матеріальні цінності, вартість яких відображається в його самостійному балансі.
7.2. Джерелами формування майна є:
- майно, передане Палацу Засновником та закріплене за ним на підставі договору про закріплення майна;
- майно, придбане за рахунок коштів бюджету;
- майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
- безоплатні або благодійні внески, спонсорська допомога, пожертвування організацій, фондів, інших юридичних та фізичних осіб, гуманітарна допомога.
7.3. Майно Палацу належить до Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади та передане йому в безстрокове користування на праві оперативного управління.
7.4. Здійснюючи право оперативного управління, Палац володіє та користується переданим йому майном для цілей, передбачених цим Статутом.
7.5. Продаж, оренда, безоплатна передача об’єктів нерухомості Палацу здійснюється за рішенням сесії міської ради, а іншого майна за погодженням міського голови.
7.6. Кошти, одержані в результаті відчуження майна використовуються на розвиток Палацу.
7.6. Списання з балансу майна Палацу здійснюється за погодженням Засновника у випадках передбачених чинним законодавством.
7.7. Засновник здійснює контроль за використанням та збереженням закріпленого за Палацом майна безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативну діяльність Палацу.
8. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
8.1. Палац за наявності матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.
8.2. Палац має право укладати угоди і договори про співробітництво з закладами освіти зарубіжних країн, науковими установами, організаціями, фондами, товариствами зарубіжних країн у встановленому законодавством порядку.
9. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ПАЛАЦУ
9.1. Контроль за діяльністю Палацу здійснює Засновник, відділ освіти Тростянецької міської ради, Департамент освіти і науки Сумської облдержадміністрації, інші органи, на які згідно з чинним законодавством покладені контролюючі функції в межах компетенції визначеної чинним законодавством.
9.2. Дії посадових осіб, які забезпечують інспектування та перевірку, можуть бути оскаржені керівником у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
10. ЛІКВІДАЦІЯ ТА РЕОРГАНІЗАЦІЯ ПАЛАЦУ
10.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) Палацу здійснюється за рішенням сесії міської ради чи рішенням суду, згідно з діючим законодавством України.
10.2. У випадку реорганізації або ліквідації закладу звільненим працівникам гарантуються їх права та інтереси відповідно до чинного законодавства.
10.3. У разі реорганізації закладу його права і обов’язки переходять до правонаступника.
10.4. У разі ліквідації Палацу його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду, або зараховуються до доходу бюджету.
10.5. Заклад вважається ліквідованим з моменту виключення його з Державного реєстру України.
11. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
11.1. Статут Палацу, зміни та доповнення до нього затверджуються Засновником.
11.2. З питань не врегульованих цим Статутом, сторони керуються чинним законодавством України.