ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | III |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 04.01.2018/58 |
Дата реєстрації: | 04.01.2018 |
Проголосовано: | 04.01.2018 11:27:36 |
Автор: | Хрістосова-Нечвоглод О.В. |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
24
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
3
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 04.01.2018/58
У К Р А Ї Н А
Тростянецька міська рада
3 сесія 7 скликання
Р І Ш Е Н Н Я
ПРОЕКТ
від 03.01.2018 року
м. Тростянець № _____
Про зміну назви та затвердження
Статуту комунального позашкільного
навчального закладу Тростянецької міської
ради «Палац дітей та юнацтва»
в новій редакції
Відповідно до рішення 2 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради від 06.12.2017 року № 49 «Про безоплатне приймання бюджетних установ, закладів та майна зі спільної власності територіальних громад сіл та міста Тростянецького району до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади», рішення 28 сесії 7 скликання Тростянецької районної ради від 29.11.2017 «Про безоплатну передачу бюджетних установ, закладів та майна зі спільної власності територіальних громад сіл та міста Тростянецького району до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади» керуючись ст. 25, ст. 26, ст. 54, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада вирішила:
1. Змінити назву комунального позашкільного навчального закладу Тростянецької районної ради «Палац дітей та юнацтва» на комунальний заклад позашкільної освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва».
2. Внести зміни та затвердити Статут комунального позашкільного закладу освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва» в новій редакції (додається).
3. Директору комунального позашкільного закладу освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва» забезпечити здійснення державної реєстрації Статуту в новій редакції, відповідно до норм чинного законодавства.
4. Дане рішення направити відділу правового забезпечення, комунальному позашкільному закладу освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва», відділу з питань державної реєстрації апарату Тростянецької міської ради, відділу освіти Тростянецької міської ради.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань освіти, культури і туризму, молоді і спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення Заяц О. Ю.
Міський голова Ю. А. Бова
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 3 сесії 7 скликання
Тростянецької міської ради
№_____ від 04.01.18 року
рішенням 3 сесії 7 скликання
Тростянецької міської ради
№_____ від 04.01.18 року
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО
ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
«ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
м.Тростянець
2018 рік
КОМУНАЛЬНОГО
ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
«ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
м.Тростянець
2018 рік
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА», (надалі - "Палац") – є комунальним закладом Тростянецької міської ради, який заснований на базі відокремленої частини майна спільної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, управління якою здійснює Тростянецька міська рада (надалі «Засновник») та знаходиться в функціональному підпорядкуванні відділу освіти Тростянецької міської ради.
1.2. Палац у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту", „Про позашкільну освіту", указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, Конвенцією ООН про права дитини, наказами Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки Сумської облдержадміністрації, відділу освіти Тростянецької райдержадміністрації, Сатутом про комунальний заклад позашкільної освіти, іншими нормативними актами та цим Статутом.
Палац створений з метою забезпечення потреб населення Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади та Тростянецького району (відповідно до укладених угод про співпрацю між Тростянецькою міською радою та громадами Тростянецького району керуючись Законом України «Про співробітництво територіальних громад»).
1.3. Засновником Палацу є Тростянецька міська рада.
1.4. Палац є юридичною особою, має самостійний баланс, гербову печатку, кутовий штамп з повною своєю назвою, фірмові бланки, розрахунковий та інші рахунки в банківських установах, ідентифікаційний номер та інші атрибути юридичної особи.
1.5. Структуру Палацу розробляє та формує Директор та/або відділ освіти міської ради, яка погоджується з фінансовим управлінням міської ради та подається на затвердження Тростянецькій міській раді.
1.6. Найменування закладу:
- повна назва: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»;
- скорочена назва: КЗПО ТМР «ПД та Ю».
1.7. Юридична адреса та місцезнаходження Палацу: 42600, м. Тростянець, вул. Миру, 4.
2. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ ПАЛАЦУ
2.1. Палац є складовою частиною системи позашкільної освіти Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади здійснює навчання та виховання громадян у позаурочний та позанавчальний час, створює умови для творчого, інтелектуального, духовного, фізичного розвитку дітей та учнівської молоді, їх соціального захисту, організовує змістовне дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров'я вихованців, учнів, слухачів.
2.2. Метою діяльності Палацу є надання знань, формування вмінь та навичок за інтересами, забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації, інтелектуальному, духовному та фізичному розвитку; здійснення підготовки до активної професійної та громадської діяльності; створення умов для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдаровань та стану здоров'я вихованців, учнів та слухачів.
2.3. Основними завданнями Палацу є:
- реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
- формування в дітей та підлітків національної самосвідомості, активної громадянської позиції, прагнення до здорового способу життя;
- виявлення, розвиток і підтримка юних талантів і обдаровань, стимулювання творчого розвитку дітей та підлітків;
- створення умов для самореалізації й розвитку природних нахилів та інтересів, індивідуальних здібностей вихованців, учнів, слухачів;
- задоволення потреб дітей та підлітків у позашкільній освіті, організації їх оздоровлення, дозвілля і відпочинку;
- залучення вихованців (учнів, слухачів) до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки та техніки;
- задоволення потреб учнівської молоді в професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів та здібностей;
- здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.
2.4. Палац може здійснювати ділові контакти з закладами освіти країн СНД та далекого зарубіжжя, у встановленому порядку спілкуватися з іноземними організаціями, установами, громадянами та іншими фізичними та юридичними особами з питань, що входять до компетенції Палацу, вивчати міжнародний досвід організації позашкільної освіти.
2.5. До видів діяльності Палацу відносяться проведення таких робіт:
- навчально-виховної;
- навчально-методичної;
- координаційно-методичної;
- методико-експерементальної;
- видавничої;
- оздоровчої;
- інформаційно-методичної;
- організаційно-масової;
- навчально-тренувальної;
- фізкультурно-спортивної;
- психолого-педагогічної;
- інших видів діяльності, передбачених чинним законодавством про позашкільні заклади освіти.
3. ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Палац працює за річним планом роботи, погодженим з відділом освіти Тростянецької міської ради.
3.2. Позашкільна освіта здійснюється за такими напрямами:
- художньо-естетичним, який забезпечує розвиток творчих здібностей, здобуття вихованцями, учнями та слухачами практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;
- туристсько-краєзнавчим, який спрямований на залучення вихованців, учнів і слухачів до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, світової цивілізації, географічних, етнографічних, історичних об'єктів соціального життя, оволодіння практичними вміннями та навичками з туризму та краєзнавства;
- еколого-натуралістичним, який передбачає оволодіння вихованцями і слухачами знаннями про навколишнє середовище, формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду вирішення екологічних проблем, залучення до практичної природоохоронної роботи, формування знань та навичок у галузях сільського, лісового господарства;
- декоративно-ужитковим, який забезпечує розвиток творчих здібностей вихованців, відродження забутих звичаїв, обрядів, традицій, народних ремесел, виховує в гуртківців національну гордість, любов до рідної землі;
- дослідницько-експериментальним, який сприяє залученню вихованців, учнів і слухачів до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури й мистецтва, а також створення умов для творчого самовдосконалення, виявлення, розвитку і підтримки юних талантів та обдаровань;
- науково-технічним, який забезпечує набуття вихованцями, учнями та слухачами техніко-технологічних умінь і навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідницької роботи, оволодіння сучасною технікою та технологіями;
- спортивно-туристським, який забезпечує розвиток фізичних здібностей вихованців, учнів і слухачів, необхідні умови для їх повноцінного оздоровлення, загартування, змістовного відпочинку та дозвілля.
- соціально-реабілітаційним , який забезпечує соціальне становлення та розвиток інтересів , здібностей , нахилів , потреб у самореалізації вихованців, учнів і слухачів, підготовку їх до активної професійної та громадської діяльності, організацію їх змістовного дозвілля та відпочинку.
3.3. Навчально-виховний процес здійснюється за типовими орієнтовними навчальними планами і програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України, а також авторськими програмами, затвердженими відділом освіти райдержадміністрації.
3.4. Навчально-виховні програми в гуртках та інших творчих об'єднаннях можуть бути профільними, комплексними, наскрізними короткостроковими та довгостроковими орієнтованими на індивідуальні та групові форми гурткової роботи. Залежно від специфіки діяльності гуртків та творчих об'єднань період навчання може тривати від одного місяця до кількох років.
3.5. Експериментальні навчальні плани складаються з урахуванням типового навчального плану.
3.6. Індивідуальне навчання проводиться відповідно до порядку, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.7. Середня наповнюваність гуртків, груп, секцій, відділень, відділів, студій та інших творчих об'єднань становить 10-15 вихованців, учнів і слухачів. Наповнюваність окремих гуртків, груп та інших творчих об'єднань встановлює директор Палацу залежно від профілю, навчальних планів, програм та матеріально-технічних можливостей організації навчально-виховного процесу, рівня майстерності вихованців, учнів і слухачів.
Чисельний склад груп, у яких передбачається індивідуальне навчання, становить не більше 5 вихованців, учнів і слухачів.
3.8. Прийом до Палацу може здійснюватися протягом навчального року (до закінчення комплектування груп) за бажанням вихованців і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються Палацом.
3.9. До Палацу зараховуються діти, учні та молодь віком від 4 до 21 року.
3.10. Навчально-виховний процес здійснюється диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів нахилів, здібностей дітей з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я) з використанням різних організаційних форм роботи.
3.11. Навчальний рік в Палаці починається 1 вересня. Комплектування груп здійснюється у період з 1 по 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка або творчого учнівського об'єднання.
Тривалість навчального року визначається Міністерством освіти та науки України. У канікулярні, вихідні та святкові дні Палац працює за окремим планом, затвердженим директором.
3.12. Тривалість одного заняття визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізичного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для дітей:
- віком від 4 до 6 років -30 хвилин;
- віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;
- усіх інших - 45 хвилин.
Перерви між заняттями є робочим часом педагога і визначаються режимом роботи Палацу.
3.13. Гуртки та інші творчі об'єднання класифікуються за трьома рівнями:
- початковий - творчі об'єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення їх здібностей та обдаровань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;
- основний - творчі об'єднання, які розвивають інтереси вихованців, надають їм знання, практичні вміння та навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
- вищий - творчі об'єднання, які об'єднують здібних і обдарованих вихованців, учнів і слухачів за інтересами для їх розвитку та підтримки, задоволення потреб у допрофесійній підготовці.
Відповідно до рівня класифікації гуртків та інших творчих об'єднань визначається їх мета, перспективи діяльності, чисельний склад, обирається навчальна програма.
3.14. Палац організовує проведення на своїй навчально-виховній базі виробничу та педагогічну практику учнів і студентів загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів.
Для подальшого розвитку інтересів і нахилів вихованців, учнів та слухачів, підтримки їхніх професійних навичок, Палац, може організовувати виконання замовлень підприємств, установ та організацій на виготовлення продукції (виконання робіт).
3.15. 3а результатами навчання Палац може видавати випускникам відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
3.16. Палац може організовувати роботу своїх гуртків та інших творчих
об'єднань на базі приміщень загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, організацій, на базі спортивних комплексів і стадіонів відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.
3.17. Палац проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп та інших творчих об'єднань. Як районний координаційно-методичний центр надає інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам навчальних закладів району, громадським молодіжним, дитячим, організаціям.
3.18. Палац створює відповідні підрозділи для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямками позашкільної роботи. Підвищення кваліфікації проводиться у формі курсів, семінарів та інших організаційно-методичних заходів.
3.19. Для визначення рівня практичної підготовки вихованців, учнів і слухачів Палац проводить змагання, походи, екскурсії, експедиції, навчально-тренувальні збори та інші організаційно-масові заходи для учнівської та студентської молоді.
4. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ, ЇХ ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ
4.1. Учасниками навчально-виховного процесу Палацу є:
- вихованці, учні та слухачі;
- директор, заступники директора Палацу;
- педагогічні працівники, психологи, соціальні педагоги, спеціалісти, які залучені до навчально-виховного процесу;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у навчально-виховному процесі.
4.2. Вихованці, учні та слухачі Палацу мають гарантоване державою право на:
- здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдаровань, уподобань та інтересів;
- добровільний вибір виду діяльності;
- навчання в кількох гуртках, групах та інших творчих об'єднаннях;
- безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-виховною та оздоровчою базою закладу;
- участь у різних видах навчальної та науково-практичної роботи, у конференціях, олімпіадах, спортивних змаганнях, виставках, конкурсах та інших масових заходах;
- представлення в органах громадського самоврядування Палацу, вільне вираження поглядів та переконань;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного й фізичного насильства з боку педагогічних та інших працівників, які порушують права, принижують честь і гідність вихованців.
4.3. Вихованці, учні та слухачі Палацу зобов'язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;
- підвищувати загальний культурний рівень;
- дотримуватися морально-етичних норм;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;
- дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
- дотримуватися вимог цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку.
4.4. Педагогічні працівники, а також інші працівники Палацу мають право на:
- внесення керівництву Палацу та органам управління освітою пропозицій щодо поліпшення навчально-виховного процесу;
- подання на розгляд керівництва комунального закладу позашкільної освіти та педагогічної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців, учнів і слухачів, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у навчальному закладі;
- вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
- участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;
- проведення в установленому порядку дослідницько-експериментальної, пошукової роботи;
- вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями, учнями та слухачами;
- захист професійної честі, гідності відповідно до чинного законодавства;
- соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;
- об'єднання у професійні спілки, участь в інших об'єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
4.5. Педагогічні працівники, а також інші працівники Палацу зобов'язані:
- виконувати навчальні плани та програми;
- надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямів позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів;
- сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх нахилів та запитів, а також збереженню здоров'я;
- визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти вихованців, учнів і слухачів, обирати адекватні засоби їх реалізації;
- здійснювати контроль за дотриманням вихованцями, учнями й слухачами морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, вимог інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;
- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованців, учнів і
слухачів, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства, виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;
- берегти здоров'я вихованців, учнів і слухачів, захищати їхні інтереси;
- пропагувати здоровий спосіб життя;
- виховувати повагу до батьків, жінки, людей, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань, народу України, державної символіки;
- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну й політичну культуру;
- вести документацію, пов'язану з виконанням посадових обов'язків;
- виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- дотримуватися вимог Статуту комунального закладу позашкільного освіти, виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов'язки;
- брати участь у роботі педагогічної ради закладу позашкільної овіти;
- виконувати накази директора Палацу, органів управління, до сфери яких належить заклад.
4.6. Викладачі, керівники гуртків, груп та інших творчих об'єднань працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором Палацу.
4.7. Обсяг педагогічного навантаження у Палаці визначається директором згідно з законодавством, погоджується з профспілковим комітетом і затверджується відділом освіти Тростянецької районної державної адміністрації.
4.8. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.9. Педагогічні працівники Палацу підлягають атестації, як правило, один раз на п'ять років відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
4.10. Батьки вихованців, учнів і слухачів та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати і бути обраними до батьківського комітету та органів громадського самоврядування Палацу;
- звертатися до органів управління освітою, керівника Палацу та органів громадського самоврядування закладу з питань навчання та виховання дітей;
- приймати рішення про участь дитини в діяльності Палацу;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Палацу;
- захищати законні інтереси вихованців, учнів і слухачів в органах громадського самоврядування Палацу та у відповідних державних, судових органах.
5.УПРАВЛІННЯ ПАЛАЦОМ
5.1. Безпосереднє керівництво Палацом здійснює директор, який призначається та звільняється з посади розпорядженням міського голови Тростянецької міської ради згідно чинного законодавства та «Порядку призначення на посаду керівників закладів освіти Тростянецької міської ради».
Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років.
5.2. Директор Палацу діє на принципах єдиноначальності, організовує всю роботу і несе відповідальність за діяльність Палацу.
5.3. Директор самостійно вирішує питання діяльності Палацу в межах своєї компетенції.
5.4. Директор має право:
- вирішувати самостійно всі питання діяльності Палацу, за винятком питань віднесених законодавством до компетенції інших органів;
- без доручення Засновника діяти від імені Палацу, представляти його інтереси в установах, організаціях, закладах, підприємствах, незалежно від форм власності, укладати угоди з юридичними та фізичними особами, в тому числі з іноземними партнерами;
- приймати на роботу та звільняти з роботи педагогічних та інших працівників відповідно до чинного законодавства;
- видавати накази та вказівки, обовязкові для всіх працівників Палацу, контролювати їх виконання;
- здійснювати керівництво колективом, забезпечувати раціональний добір і розстановку кадрів, створювати належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
- організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
- визначати форми, методи й засоби організації навчально-виховного процесу;
- в установленому порядку розробляти та впроваджувати авторські програми з питань організації навчально-виховної та науково-методичної роботи;
- запрошувати на роботу спеціалістів, у тому числі зарубіжних, на договірних (контрактних) умовах;
- організовувати навчально-виховний процес, затверджувати плани роботи Палацу, створювати належні умови для здобуття вихованцями, учнями й слухачами позашкільної освіти;
- забезпечувати контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців, учнів і слухачів;
- залучати до участі в навчально-виховному процесі діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб;
- забезпечувати право вихованців, учнів і слухачів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- затверджувати посадові обов'язки працівників Палацу;
- створювати структурні підрозділи та контролювати їх діяльність;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
- спрямовувати кошти з бюджету на будівництво або благоустрій соціально-побутових об'єктів, організовувати необхідний ремонт приміщень та обладнання з оплатою цих робіт на договірних засадах;
- здійснювати капітальне будівництво й реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом;
- користуватися банківськими кредитами та іншими послугами комерційних банків, фірм, підприємств, організацій, використовувати можливості добродійних фондів, профспілок, громадських організацій тощо;
- здійснювати самостійну видавничу діяльність (випуск власної газети, навчальної та науково-методичної літератури, експрес-інформації тощо) у встановленому чинним законодавством порядку;
- об'єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій як на Україні, так і за її межами;
- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів та проведенні науково-дослідної, екпериментальної, пошукової роботи;
- давати вказівки про придбання за готівковий та безготівковий рахунок в установах, підприємствах, організаціях незалежно від форм власносі різних товарів та матеріалів, а також придбання у приватних підприємців та інших торгових установах, організаціях за готівку по рахунках предметів реквізиту, одягу спеціального характеру та інших речей необхідних для збереження життєдіяльності Палацу;
- укладати угоди на передачу в оренду основних засобів згідно укладеного засновником договору про закріплення майна, угоди з особами тимчасово залученими для виконання виробничо-фінансового плану та інших видів робіт;
- вирішувати інші питання в межах діючого законодавства та цього Статуту.
5.5. Директор Палацу є організатором усього комплексу навчально-виховної діяльності і несе відповідальність за результати діяльності Палацу.
Директор несе персональну відповідальність перед Засновником та відділом освіти райдержадміністрації за результати діяльності Палацу, а саме:
- реалізацію головних завдань позашкільної освіти, визначених Законом України "Про позашкільну освіту";
- забезпечення рівня позашкільної освіти в межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу;
- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази;
- відповідність організації навчально-виховного процесу віковим особливостям вихованців, вимогам охорони життя та здоров'я дітей;
- якість та ефективність роботи Палацу;
- результати фінансово-господарської діяльності Палацу;
- збереження коштів та майна, що передане Палацу в оперативне управління;
- забезпечення підбору та розстановки кадрів;
- організацію господарської діяльність, у тому числі матеріально-технічного забезпечення, проведення поточних та капітальних ремонтів, транспортного забезпечення тощо;
- організацію планово-фінансової діяльність згідно з діючими нормативними документами та інструкціями;
- дотримання штатної та фінансової дисципліни Палацу;
- забезпечення дотримання вимог протипожежної безпеки, дотримання санітарно-гігієнічних та безпечних умов праці;
- створення необхідних умов для збереження життя і здоров'я робітників та вихованців Палацу.
Крім того, відповідає за інші питання, пов'язані з роботою Палацу.
5.6. Директор Палацу та/або відділ освіти міської ради, розробляє та формує штатний розпис Палацу в межах кошторису, який погоджується з фінансовим управлінням міської ради та подається на затвердження виконавчому комітету Тростянецької міської ради.
Директор Палацу є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладом позашкільної освіти.
5.7.1. Педагогічна рада Палацу:
- розглядає плани, підсумки і актуальні питання навчальної, тренувальної, виховної, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи закладу, його структурних підрозділів, гуртків, груп та інших творчих об'єднань, а також питання дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;
- розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності навчального закладу, організації роботи гуртків, груп та інших творчих об'єднань;
- визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- створює, в разі потреби, експертні та консультаційні комісії за напрямками
роботи;
- порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників тощо.
5.7.2. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Палацу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, проводиться не менше двох разів на рік.
5.8. Органом громадського самоврядування Палацу є загальні збори колективу.
У період між загальними зборами діє рада Палацу, діяльність якої регулюється цим Статутом.
У Палаці за рішенням загальних зборів закладу позашкільної освіти можуть створюватись і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, а також комісії, асоціації тощо.
5.9. У Палаці діє дорадчий орган - методична рада, до складу якої входять педагогічні працівники закладу та інші учасники навчально-виховного процесу.
5.9.1. Методична рада:
- координує науково-методичну, організаційну та практичну діяльність закладу з питань позашкільної освіти;
- заслуховує повідомлення з питань удосконалення навчально-виховної, організаційно-методичної, науково-дослідної роботи;
- вивчає, узагальнює та поширює перспективний педагогічний досвід; обговорює проекти нових навчальних програм, аналізує пропозиції щодо удосконалення діючих;
- поширює інновації у системі позашкільної освіти.
5.10. Умови та порядок діяльності працівників Палацу здійснюються за індивідуальними трудовими договорами (контрактами) і(або) цивільно-правовими договорами. Порядок укладання трудових договорів (контрактів) з працівниками здійснюється згідно з чинним законодавством.
5.11. Питання організації праці колективу Палацу, права та обов'язки працівників регулюються правилами внутрішнього трудового розпорядку.
5.12. Управління Палацом здійснюється на основі поєднання принципів єдиноначальності та самоврядування трудового колективу.
5.13. Участь колективу в управлінні Палацом здійснюється через загальні збори його працівників та профспілковий комітет, відповідно до діючого законодавства.
Трудовий колектив Палацу та профспілковий комітет:
- розглядає та укладає разом з адміністрацією колективний договір, вносе пропозиції щодо положення про преміювання;
- вирішує згідно із Статутом питання самоврядування трудового колективу;
- вносить пропозиції про перелік і порядок надання працівникам Палацу соціальних пільг;
- бере участь у здійсненні матеріального та морального стимулювання праці;
- вирішує інші питання, відповідно до діючого законодавства.
6. ОРГАНІЗАЦІЯ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
6.1.Палац є неприбутковою організацією та утримується за рахунок місцевого бюджету.
6.2. Фінансово-господарська діяльність Палацу проводиться відповідно до законодавства та цього Статуту.
6.3.Фінансування Палацу здійснюється як за рахунок бюджетних коштів, так і за рахунок додаткових джерел. Порядок використання коштів регламентується Бюджетним кодексом України, законами України Про Державний бюджет та іншими нормативно-правовими актами.
6.4. Додатковими джерелами фінансування Палацу є:
- кошти, отримані за надання додаткових освітніх платних послуг, відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та в порядку, встановленому МОН, за погодженням з Мінфіном та Мінекономіки;
- кошти гуманітарної допомоги;
- добровільні грошові внески, матеріальні цінності підприємств, установ, організацій та окремих громадян.
Кошти, отримані комунальним закладом позашкільної освіти з додаткових джерел фінансування, не вважаються прибутком і не оподатковуються. Кошти використовуються для проведення діяльності, передбаченої цим Статутом.
6.5. Палац у процесі проведення фінансово-господарської діяльності має право:
- самостійно розпоряджатися коштами господарської та іншої діяльності відповідно до цього Статуту;
- користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких розташований;
- розвивати власну матеріальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, профілактичних таборів, туристичних баз;
- володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту;
- виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та Статуту Палацу.
Матеріально-технічну базу Палацу становлять приміщення, споруди, обладнання, засоби зв'язку, транспорті засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні та закріплене договором.
Для проведення навчально-виховної, навчально-тренувальної та спортивної роботи Палацу можуть надаватися в користування спортивні об'єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об'єктів у користування визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
6.6. Ведення діловодства та звітності в закладі здійснюється в порядку, визначеному нормативно-правовими актами.
6.7. Палац у процесі провадження своєї діяльності має право:
- самостійно розпоряджатися коштами;
- користуватися безоплатно земельними ділянками, які закріплені за ним на правах постійного користування;
- розвивати власну матеріальну базу.
6.8. Стосунки між трудовим колективом та адміністрацією Палацу регулюються колективним договором.
Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини між працівниками та адміністрацією Палацу, питання охорони праці, соціального захисту працівників, їх здоров’я тощо.
У разі виникнення розбіжностей при виконанні колективного договору, вони вирішуються в порядку, встановленому чинним законодавством.
6.9. Форми, системи та розміри оплати праці, а також інші види доходів працівників Палацу регулюються чинним законодавством.
6.10. Трудові доходи працівника складаються з основної та додаткової заробітної плати та інших виплат згідно з чинним законодавством.
Трудові доходи працівників визначаються згідно з його особистим трудовим внеском з урахуванням кінцевих результатів діяльності Палацу.
6.11. Палац здійснює відрахування до цільових фондів згідно з чинним законодавством.
7. ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ МАЙНА ПАЛАЦУ
7.1. Майно Палацу становлять оборотні та необоротні активи, грошові кошти, а також інші матеріальні цінності, вартість яких відображається в його самостійному балансі.
7.2. Джерелами формування майна є:
- майно, передане Палацу Засновником та закріплене за ним на підставі договору про закріплення майна;
- майно, придбане за рахунок коштів бюджету;
- майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
- безоплатні або благодійні внески, спонсорська допомога, пожертвування організацій, фондів, інших юридичних та фізичних осіб, гуманітарна допомога.
7.3. Майно Палацу належить до Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади та передане йому в безстрокове користування на праві оперативного управління.
7.4. Здійснюючи право оперативного управління, Палац володіє та користується переданим йому майном для цілей, передбачених цим Статутом.
7.5. Продаж, оренда, безоплатна передача об’єктів нерухомості Палацу здійснюється за рішенням сесії міської ради, а іншого майна за погодженням міського голови.
7.6. Кошти, одержані в результаті відчуження майна використовуються на розвиток Палацу.
7.6. Списання з балансу майна Палацу здійснюється за погодженням Засновника у випадках передбачених чинним законодавством.
7.7. Засновник здійснює контроль за використанням та збереженням закріпленого за Палацом майна безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативну діяльність Палацу.
8. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
8.1. Палац за наявності матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у народних заходах.
8.2. Палац має право укладати угоди і договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, організаціями, фондами, товариствами зарубіжних країн у встановленому законодавством порядку.
9. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ПАЛАЦУ
9.1.Контроль за діяльністю Палацу здійснює Засновник, відділ освіти Тростянецької міської ради, управління освіти і науки облдержадміністрації, інші органи, на які згідно чинного законодавства покладені контрольні функції в межах компетенції визначеної чинним законодавством.
9.2.Державний контроль за діяльністю Палацу здійснюють Міністерство освіти і науки України, відділ освіти Тростянецької міської ради. Основною формою державного контролю за діяльністю Палацу є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше, ніж один раз на 10 років відповідно до Порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
9.3. Дії посадових осіб, які забезпечують інспектування та перевірку, можуть бути оскаржені керівником у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
10. ЛІКВІДАЦІЯ ТА РЕОРГАНІЗАЦІЯ ПАЛАЦУ
10.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) Палацу здійснюється за рішенням сесії міської ради чи рішенням суду, згідно з діючим законодавством України.
10.2. У випадку реорганізації або ліквідації закладу звільненим працівникам гарантуються їх права та інтереси відповідно до чинного законодавства.
10.3. У разі реорганізації закладу його права і обов’язки переходять до правонаступника.
10.4. У разі ліквідації Палацу його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду, або зараховуються до доходу бюджету.
10.5. Заклад вважається ліквідованим з моменту виключення його з Державного реєстру України.
11. Статут закладу, доповнення та зміни
11.1. Статут Палацу, зміни та доповнення до нього затверджуються Засновником.
11.2. З питань не врегульованих цим Статутом, сторони керуються чинним законодавством України.