ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 26.06.2018/77
Про затвердження нормативних документів
щодо оренди майна комунальної власності
Тростянецької міської об’єднаної
територіальної громади.
У К Р А Ї Н А Проект
Тростянецька міська рада
10 сесія 7 скликання
(четверте пленарне засідання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 26.06.2018 року
м. Тростянець №_____
Про затвердження нормативних документів
щодо оренди майна комунальної власності
Тростянецької міської об’єднаної
територіальної громади
З метою удосконалення системи орендних відносин щодо оренди майна комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, відповідно до Законів України «Про оренду державного та комунального майна», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», на виконання рішення Тростянецької міської ради від 06.12.2017 року № 97 «Про затвердження Плану діяльності Тростянецької міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік» зі змінами від 16.03.2018 року, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
1. Затвердити нормативні документи щодо оренди майна комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади:
- Порядок передачі в оренду майна комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (додаток 1);
- Порядок проведення конкурсу на право оренди майна комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (додаток 2);
- Методика розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (додаток 3);
- Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади
(додаток 4).
2. Дане рішення направити відділу правового забезпечення, відділу комунальної власності і земельних відносин, комунальним підприємствам, закладам та установам Тростянецької міської ради та оприлюднити в засобах масової інформації.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Злепка В.А.
Міський голова Ю.А. Бова
до рішення сесії міської ради
№ ___від «___»_______2018
передачі в оренду майна комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади
- Загальні положення
1.2. Цей Порядок регулює організаційні відносини, пов’язані з передачею в оренду цілісних майнових комплексів, нерухомого майна підприємств, установ, закладів, що засновані на майні комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, яке перебуває у них на балансі та в оперативному управлінні чи господарському віданні (далі – Підприємства), а також встановлює порядок і умови надання згоди Підприємствам на укладання договорів оренди нерухомого майна (будівлі, споруди, приміщення) та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (далі – Майно), регулює правові відносини між орендодавцями та орендарями щодо використання майна, укладання, продовження, припинення та розірвання договорів оренди майна.
1.3. Відносини, пов’язані з орендою Майна, регулюються нормами Закону про оренду з особливостями, встановленими цим Порядком.
1.4. Майно надається в оренду на конкурсних засадах, крім випадків, передбачених п.6.10 та п.6.12 цього Порядку. У зазначених випадках договір оренди Майна укладається згідно з вимогами Закону про оренду.
1.5. Ініціатива щодо передачі в оренду майна може виходити від фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до розділу 4 цього Порядку або від орендодавців, зазначених у розділі 3 цього Порядку. Пропозиція (клопотання) щодо передачі майна в оренду надсилається орендодавцями до Тростянецької міської ради.
1.6. Підприємства подають до Тростянецької міської ради інформацію про наявність Майна, що може бути передане в оренду, на підставі якої формуються та оприлюднюються на офіційній сторінці в Інтернеті та в офіційному друкованому засобі масової інформації відповідні переліки.
- Об’єкти оренди
- цілісні майнові комплекси підприємств, їх структурні підрозділи;
- нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення);
- інше окреме індивідуально визначене (рухоме) майно.
3. Орендодавці
- Орендодавцями є:
- Тростянецька міська рада – щодо майна, яке безпосередньо знаходиться у неї на балансі, а також цілісних майнових комплексів (їх структурних підрозділів);
- комунальні підприємства, установи, заклади Тростянецької міської ради, в господарському віданні чи в оперативному управлінні та на балансі яких перебуває майно (будівлі, споруди, приміщення, окреме індивідуально визначене майно).
4. Орендарі
4.1. Орендарями майна можуть бути:
- юридичні та фізичні особи – громадяни України;
- фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.
4.3. Фізичні та юридичні особи іноземних держав та особи без громадянства, які мають намір отримати майно в оренду, перед поданням заяви про це повинні зареєструвати свою діяльність відповідно до законодавства України.
5. Передача в оренду цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів
5.1. Передача в оренду цілісних майнових комплексів підприємств (їх структурних підрозділів) здійснюється за рішенням Тростянецької міської ради.
5.2. За наявності ініціативи щодо оренди цілісного майнового комплексу Тростянецька міська рада у триденний термін повідомляє про це трудовий колектив підприємства.
5.3. Трудовий колектив протягом п’ятнадцяти днів, враховуючи день отримання повідомлення про наявність заяви (ініціативи) щодо оренди цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу, має право ухвалити рішення про оренду цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу, утворити господарське товариство у порядку, визначеному чинним законодавством, та подати орендодавцю заяву щодо оренди відповідного майна.
5.4. Створене членами трудового колективу господарське товариство, у статутному капіталі якого частка внесків членів трудового колективу становитиме відповідно до статуту товариства більш як 50 %, має переважне право перед іншими фізичними та юридичними особами на укладення договору оренди майна того підприємства, структурного підрозділу, де створене це товариство.
5.5. Фізичні та юридичні особи, які мають намір укласти договір оренди цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу направляють на адресу Тростянецької міської ради:
- заяву із зазначенням своєї назви (для фізичної особи – прізвище, ім’я, по батькові), юридичної адреси (місце реєстрації), платіжних реквізитів заявника, а також наступні документи:
- завірені копії установчих документів, виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; копію паспорта (с. 1, 2, 11) для фізичної особи, довідку про взяття на облік платника податків, ліцензію на здійснення певного виду діяльності (якщо вид діяльності підлягає ліцензуванню).
Трудовий колектив комунального підприємства, цілісний майновий комплекс або структурний підрозділ якого надається в оренду, крім вищезазначених документів надає:
- витяг з протоколу загальних зборів (конференції) трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу про рішення взяти в оренду цілісний майновий комплекс підприємства, його структурний підрозділ;
- витяг з протоколу загальних зборів (конференції) трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу про рішення щодо створення господарського товариства та затвердження його статуту;
- копію статуту комунального підприємства – об’єкта оренди та його річну фінансову звітність (форми 1,2);
- розподільчий баланс (у разі оренди структурного підрозділу підприємства);
- акт оцінки вартості цілісного майнового комплексу підприємства або його структурного підрозділу із зазначенням вартості основних засобів;
- звіт про незалежну оцінку майна;
- довідку підприємства – балансоутримувача про наявність у нього на балансі майна, що передається в оренду, про відсутність (наявність) на підприємстві боргу перед бюджетом та податкової застави об’єкта оренди.
Проект рішення попередньо розглядається профільною депутатською комісією Тростянецької міської ради.
5.7. Протягом п’яти днів після розгляду питання Тростянецькою міською радою про надання згоди на передачу в оренду цілісного майнового комплексу розміщується оголошення в друкованому засобі масової інформації та на офіційному веб-сайті міської ради про намір передати майно в оренду або відмовляється в укладенні договору оренди з повідомленням заявника.
5.8. Заяви про оренду цілісного майнового комплексу приймаються протягом десяти робочих днів після розміщення оголошення.
5.9. У разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником за рішенням Тростянецької міської ради.
5.10.У разі надходження двох і більше заяв відповідно до рішення міської ради оголошується конкурс на право оренди.
5.11. Договір оренди укладається з переможцем конкурсу.
6. Передача в оренду нерухомого майна
6.1. Особи, які мають намір укласти договір оренди нерухомого майна, направляють на адресу балансоутримувача заяву.
У заяві про оренду зазначається найменування заявника (назва юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності), місцезнаходження (місце проживання), платіжні реквізити, інформація про засоби зв’язку з ними, комунальне майно, яке бажає отримати в оренду заявник, а також мету його використання, бажаний термін оренди.
До заяви додаються:
- копія виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців;
- копії установчих документів (для юридичних осіб);
- копія паспорта (стор. 1, 2, 11) та копія ідентифікаційного коду (для фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності);
- копія довідки про взяття на облік платника податку;
- копія ліцензії на здійснення окремого виду діяльності (у випадку, якщо заявник має намір займатись в орендованому приміщенні діяльністю, що підлягає ліцензуванню).
6.2. Орендодавці (балансоутримувачі), зазначені в розділі 3 Порядку, за наявності вільних площ після реєстрації заяви про оренду подають до міської ради клопотання про надання згоди на передачу в оренду майна із зазначенням об’єкта оренди, його адреси, терміну оренди, інформації про загальну та корисну площу об’єкта оренди і напрямів його цільового використання.
Також, орендодавцем для визначення умов майбутнього договору оренди надається копія висновку про незалежну оцінку вартості об’єкта оренди, визначена суб’єктом оціночної діяльності, крім випадків, передбачених п.8 Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади.
При необхідності міська рада може запросити додаткові документи щодо оренди майна.
Витрати орендодавця (балансоутримувача) на публікацію оголошень, пов’язаних із передачею нерухомого майна в оренду, проведенням незалежної оцінки вартості об’єкта оренди, нотаріальне посвідчення договору компенсує орендар згідно з виставленими рахунками.
6.4. Подане клопотання розглядається на засіданні виконавчого комітету міської ради та приймається рішення про надання згоди на передачу в оренду конкретного нерухомого майна або мотивоване рішення про відмову. Якщо орендодавець не отримав погодження на передачу нерухомого майна в оренду, він відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це Заявника.
6.5. Орендодавець протягом п’яти днів після отримання рішення виконавчого комітету міської ради про надання згоди на передачу в оренду нерухомого майна розміщує оголошення в офіційних друкованих засобах масової інформації та на веб-сайті орендодавця (за наявності) про намір передати майно в оренду, яке має містити інформацію щодо адреси, площі, стартової орендної плати та напряму використання нерухомого майна, що планується надати в оренду, терміну та місця приймання заяв тощо.
6.6. Протягом десяти робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна.
6.7. Протягом трьох робочих днів після закінчення строку приймання заяв орендодавець своїм наказом ухвалює рішення за результатами вивчення попиту на об’єкт оренди.
6.8. У разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із Заявником.
6.9. У разі надходження двох і більше заяв орендодавець оголошує конкурс на право оренди та визначає переможця, з яким укладає договір оренди.
Проведення конкурсу регулюється Порядком проведення конкурсу на право оренди майна комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (Додаток 2).
6.10. У разі надходження заяви про оренду майна на короткий строк (не більше п’яти днів) або заяви від бюджетної установи, музею, підприємства чи громадської організації у сфері культури і мистецтв, релігійної організації, громадської організації ветеранів або інвалідів, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, реабілітаційних установ для інвалідів та дітей-інвалідів, благодійних організацій, державних та комунальних спеціалізованих підприємств, установ та закладів соціального обслуговування, що надають соціальні послуги, Пенсійного фонду України та його органів, державних видавництв і підприємств книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою, оголошення про намір передати майно в оренду не розміщується. Договір оренди укладається із таким Заявником без проведення конкурсу.
6.11. У разі, коли заяви про оренду майна надійшли від двох або більше установ, визначених п.6.10, майно передається в оренду установі, яка фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету. В інших випадках до уваги береться черговість подання заяв.
6.12. Укладення договору оренди із суб’єктами виборчого процесу з метою проведення публічних заходів (зборів, дебатів, дискусій) під час та на період виборчої кампанії здійснюється без проведення конкурсу в порядку черговості надходження відповідних заяв до орендодавця.
7. Передача в оренду окремого індивідуально визначеного (рухомого) майна
7.1. Передача в оренду індивідуально визначеного (рухомого) майна, здійснюється комунальними підприємствами, установами, закладами Тростянецької міської ради самостійно.
7.2. Фізичні та юридичні особи, які мають намір укласти договір оренди окремого індивідуального визначеного (рухомого) майна, направляють орендодавцю заяву із зазначенням назви (для фізичної особи – прізвище, ім’я, по батькові), юридичної адреси (місця реєстрації), а також такі документи:
- копії установчих документів – для юридичної особи;
- копію виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- копію довідки про взяття на облік платника податків;
- копію ліцензії на здійснення певного виду діяльності;
- копію паспорта (стор 1,2,11) – для фізичної особи.
7.3. Орендодавець розглядає подані йому матеріали та укладає договір з орендарем.
7.4. У разі відмови в укладенні договору оренди заявнику надається мотивована відповідь.
8. Укладення договорів оренди
8.1. Договори оренди Майна укладаються у порядку, визначеному законодавством України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Порядком.
8.2. Укладений сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати Типовому договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) Майна, що належить до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (додаток 4).
8.3. Розбіжності, що виникають при укладенні договору оренди, оформляються протоколом розбіжностей і вирішуються шляхом переговорів або у судовому порядку.
8.4. Копії договору оренди та додаткових угод про зміни та доповнення до договорів оренди в термін 5 робочих днів з дня їх укладення надаються орендодавцем до міської ради.
8.5. Термін договору оренди Майна визначається за погодженням сторін. Термін договору оренди Майна не може бути меншим, ніж п’ять років, якщо орендар не пропонує менший термін.
8.6. Договір оренди нерухомого майна, укладений на термін не менш ніж на три роки, підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації. Витрати, пов’язані з нотаріальним посвідченням та проведенням державної реєстрації, покладаються на орендаря.
8.7. У разі оренди окремих приміщень будівлі або їх частини до площі об’єкту оренди додається площа загального користування. Загальна площа об’єкта оренди визначається пропорційно співвідношенню основних та допоміжних приміщень будівлі.
8.8. Договір оренди рухомого окремого індивідуально визначеного майна укладається сторонами у порядку, встановленому чинним законодавством України.
9. Розгляд заяв щодо терміну дії договорів оренди
9.1. Після закінчення терміну дії договору оренди він може бути продовжений або укладений на новий термін.
Укладення договорів оренди цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів на новий термін або продовження терміну їх дії здійснюється за рішенням сесії міської ради.
Укладення договорів оренди нерухомого майна на новий термін або продовження терміну їх дії здійснюється за рішенням виконавчого комітету міської ради.
9.2. Після закінчення терміну дії договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов’язки за договором, має переважне право, за інших рівних умов, на укладення договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника. У разі якщо власник має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, орендодавець повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення терміну договору.
9.3. Орендар для продовження терміну дії договору оренди подає орендодавцеві заяву не пізніше одного місяця до закінчення терміну.
9.4. Орендодавець подає до міської ради клопотання про надання згоди на продовження терміну дії договору оренди із зазначенням об’єкта оренди, його адреси, орендаря, дати укладення договору оренди, інформації про площу об’єкта оренди. У разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об’єкта оренди була зроблена більш як три роки тому, для продовження договору оренди провадиться оцінка об’єкта оренди.
Продовження договорів оренди Майна здійснюється орендодавцями після отримання згоди міської ради або виконавчого комітету міської ради без проведення конкурсу відповідно до вимог цього Положення та умов Типового договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади шляхом підписання додаткової угоди до договору оренди.
У разі відмови у наданні погодження на продовження терміну дії договору оренди чи відсутності клопотання орендаря про продовження терміну дії договору оренди, договір оренди припиняється, про що орендодавець у встановлений Законом про оренду термін попереджає орендаря.
9.5. Заявнику може бути відмовлено в продовжені терміну дії договору оренди у випадку:
- включення майна до переліку об’єктів, які не можуть бути передані в оренду;
- якщо орендар не виконував або порушував умови договору оренди та має заборгованість з орендної плати;
- резервування об’єктів оренди для розміщення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, закладів комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади та в інших випадках, визначених міською радою.
10. Страхування об’єкта оренди
10.1. Протягом місяця після укладання договору оренди орендоване майно страхується орендарем не менше, ніж на його вартість, зазначену у звіті про незалежну оцінку (у разі встановлення річної орендної плати у розмірі 1 грн. – на балансову вартість), на користь орендодавця, який несе ризик випадкової загибелі чи пошкодження об’єкта оренди та надати орендодацю копію договору страхування орендованого майна (страхового полісу).
10.2. Страхова компанія (страховик) та орендар (страхувальник), укладають договір на страхування об’єкта оренди, який постійно поновлюється таким чином, щоб увесь строк оренди майно було застрахованим.
10.3. Оплата послуг страховика здійснюється за рахунок страхувальника.
11. Орендна плата
11.1. Орендна плата нараховується з дати початку дії договору оренди.
11.2. Порядок розрахунку і використання орендної плати визначається відповідно до Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (додаток 3).
11.3. Зміна порядку використання плати за оренду нерухомого майна та пропорції її розподілу між місцевим бюджетом та орендодавцем проводиться на підставі рішень міської ради.
11.4. Орендна плата, встановлена за відповідною Методикою, застосовується як стартова під час визначення орендаря на конкурсних засадах.
11.5. Розмір орендної плати може бути змінено за погодженням сторін.
11.6. Орендна плата використовується балансоутримувачами насамперед на підтримання Майна в належному стані та його оновлення.
12. Поліпшення нерухомого майна
12.1. Орендар має право на підставі рішення виконавчого комітету за рахунок власних коштів здійснювати поліпшення орендованого майна.
12.2. Процедура надання орендарю згоди орендодавця майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна включає такі етапи:
- подання орендарем заяви і документів;
- розгляд заяви і документів орендаря;
- прийняття рішення про надання згоди або про відмову.
12.3. Для розгляду питання про надання згоди орендарю на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна орендар подає орендодавцю заяву та такі документи:
- опис поліпшень, що передбачається здійснити, і кошторис витрат на їх проведення;
- інформацію про доцільність здійснення поліпшень орендованого майна;
- за наявності - приписи органів пожежного нагляду, охорони праці тощо;
- довідку підприємства-балансоутримувача про вартість об'єкта оренди згідно з даними бухгалтерського обліку на початок поточного року;
- завірену копію проектно-кошторисної документації;
- звіт за результатами експертизи кошторисної частини проектної документації на здійснення невід'ємних поліпшень.
12.4. Інформація про доцільність здійснення невід'ємних поліпшень надається підприємством-балансоутримувачем на підставі наданих орендарем документів протягом чотирнадятиденного терміну з дня отримання документів згідно з підпунктом 12.3.
12.5. Контроль за здійсненням невід'ємних поліпшень здійснюється орендодавцем.
12.6. Згода на здійснення поліпшень надається протягом тридцятиденного терміну у письмовій формі орендодавця орендарю, у якому міститься погодження на поліпшення орендованого майна.
12.7. Після отримання згоди орендар складає графік виконання робіт і подає його до орендодавця.
12.8. Після здійснення невід'ємних поліпшень орендар надає орендодавцю інформацію про завершення виконання робіт з поданням копій підписаних замовником і підрядником актів приймання виконаних робіт та документів, що підтверджують оплату зазначених робіт.
13. Суборенда
13.1. Передача цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів у суборенду забороняється.
13.2. Орендар має право за рішенням виконавчого комітету міської ради передати в суборенду нерухоме майно, якщо інше не передбачено договором оренди. При цьому строк надання майна в суборенду не може перевищувати терміну дії договору оренди. У випадку дострокового розірвання договору оренди, договір суборенди припиняє свою дію.
Договір суборенди погоджується з орендодавцем. Копія договору у п’ятиденний термін з дня його підписання надається орендодавцем до міської ради.
13.3 Плата за суборенду цього майна, яку отримує орендар, не повинна перевищувати орендної плати орендаря за майно, що передається в суборенду. Різниця між нарахованою платою за суборенду і тією її частиною, яку отримує орендар, спрямовується до місцевого бюджету. Контроль за визначенням розміру плати за суборенду покладається на орендодавців.
14. Контроль за використанням майна, переданого в оренду
14.1. Контроль за виконанням умов договору оренди Майна покладається на орендодавця.
14.2. Орендодавець зобов’язаний:
- щоквартально до 15 числа місяця, наступного за звітним, подавати до міської ради інформацію про стан сплати орендарями коштів за оренду майна (в тому числі до місцевого бюджету) та відомості про майно, яке не використовується і може бути передане в оренду;
- протягом 15 календарних днів з моменту укладення договору оренди укласти з орендарем договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого Майна, земельного податку, надання комунальних послуг орендарю та інших витрат, пов’язаних з утриманням майна;
- здійснювати контроль за цільовим використанням майна, переданого в оренду;
- за місяць до закінчення строку договору письмово повідомити орендаря про закінчення строку дії договору;
- прийняти майно за актом прийняття – передачі від орендаря протягом 3 календарних днів після припинення дії договору оренди;
- у разі невиконання чи неналежного виконання орендарем зобов’язань за договором оренди вживати заходів для дострокового розірвання договору оренди на підставах та в порядку, встановлених чинним законодавством;
- стягувати штрафні санкції за несвоєчасну сплату орендної плати та інше невиконання чи неналежне виконання умов договору оренди відповідно до умов договору оренди та законодавства України.
до рішення сесії міської ради
№ ___від «___»_______2018
проведення конкурсу на право оренди майна комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади
І. Загальні положення
1. Порядок проведення конкурсу на право оренди комунального майна Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (далі – Порядок), визначає процедуру проведення конкурсу на право оренди цілісних майнових комплексів та нерухомого майна, що належить до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (далі – Майно).
2. Порядок розроблений відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оренду державного та комунального майна», Постанови Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 р. № 906 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна», інших законодавчих та нормативно-правових актів і визначає єдиний порядок підготовки, оголошення, проведення та оформлення результатів конкурсу на право оренди Майна.3. Конкурс на право оренди об’єкта проводить конкурсна комісія, утворена орендодавцем, та полягає у визначенні орендаря, який запропонував найбільшу орендну плату при забезпеченні виконання інших умов конкурсу.
ІІ. Оголошення конкурсу
4. Конкурс оголошується орендодавцем за наявності заяв про оренду Майна від двох або більше фізичних чи юридичних осіб (за умови відсутності заяви про оренду нерухомого майна від особи, яка відповідно до законодавства має право на отримання відповідного Майна в оренду без проведення конкурсу).
5. Оголошення про конкурс щодо оренди Майна публікується в засобах масової інформації за місцем розташування об'єктів оренди, оприлюднюється на веб-сайті орендодавця (за наявності).
Оголошення публікується не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно містити такі відомості:
- найменування та адреса балансоутримувача та/або орендодавця, контактні телефони;
- інформація про Майно (назва, місцезнаходження, площа, вартість за незалежною оцінкою, напрям використання);
- стартовий розмір орендної плати за базовий місяць оренди;
- умови конкурсу;
- дата, час і місце проведення конкурсу;
- кінцевий строк та порядок прийняття пропозицій від претендентів (не більш як три робочих дні до дати проведення конкурсу);
- перелік документів, які подаються претендентами для участі у конкурсі.
ІІІ. Умови конкурсу
6. Умовами конкурсу є:
- стартовий розмір орендної плати;
- ефективне використання об’єкта оренди за цільовим призначенням;
- дотримання вимог щодо експлуатації об’єкта;
- компенсація переможцем конкурсу витрат орендодавця на здійснення незалежної оцінки об’єкта оренди, на публікації оголошення про конкурс за виставленими рахунками відповідних ЗМІ.
7. Іншими умовами конкурсу, залежно від специфіки об’єкта оренди, можуть бути:
- здійснення певних видів ремонтних робіт;
- дотримання умов належного утримання об’єктів соціально-культурного призначення;
- інші умови.
Орендодавець не має права змінювати умови проведення Конкурсу після опублікування оголошення про конкурс.
8. Основним критерієм визначення переможця є найбільший розмір орендної плати при обов’язковому забезпеченні виконання інших умов конкурсу.
Стартова орендна плата визначається за Методикою розрахунку орендної плати за комунальне майно Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади
9. Для участі у конкурсі учасник конкурсу подає на розгляд конкурсної комісії такі матеріали:
- заяву про участь та документи, зазначені в оголошенні. Якщо учасник конкурсу вже подав заяву про оренду, яка стала підставою для його оголошення, після оголошення конкурсу він подає нові пропозиції відповідно до умов конкурсу;
- пропозиції щодо виконання умов конкурсу, крім розміру орендної плати, пропозиція стосовно якого вноситься учасником конкурсу в день проведення конкурсу;
- інформацію про засоби зв’язку з ним.
9.1. Відомості про учасника конкурсу:
а) для учасників конкурсу, які є юридичними особами:
- документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи;
- копії установчих документів, засвідчені в установленому порядку;
- завірену належним чином копію виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;
- відомості про фінансове становище учасника конкурсу з урахуванням дебіторської і кредиторської заборгованостей за останній рік;
- довідку від учасника конкурсу про те, що до нього не порушено справу про банкрутство.
б) для учасників конкурсу, які є фізичними особами:
- копію документа, що посвідчує особу учасника конкурсу, або належним чином оформлену довіреність, видану представнику фізичної особи;
- завірену належним чином копію виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;
- завірену належним чином копію декларації про доходи або звіту суб’єкта малого підприємництва – фізичної особи – платника єдиного податку.
ІV. Конкурсна комісія10. До складу конкурсної комісії (далі – комісія) входять представники орендодавця та Тростянецької міської ради.
11. Комісія утворюється в кількості від 3 до 7 осіб. Склад комісії затверджується наказом (розпорядженням) орендодавця.
12. Основними завданнями та функціями конкурсної комісії є:
- визначення умов та терміну проведення конкурсу;
- розгляд пропозицій учасників конкурсу;
- проведення конкурсу з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону;
- складання протоколів та подання їх на затвердження орендодавцю.
13. Комісія під час своєї діяльності має право звертатися за консультаціями до фахівців Тростянецької міської ради та інших органів.
14. Комісія розпочинає роботу з моменту підписання орендодавцем наказу (розпорядження) про її створення.
15. Керує діяльністю комісії й організовує її роботу голова комісії, а у разі його відсутності – заступник голови комісії. Голова комісії скликає засідання комісії, головує на її засіданнях і організовує підготовку матеріалів для розгляду комісією.
Рішення комісії приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. Голова комісії має право вирішального голосу у разі рівного розподілу голосів членів комісії.
16. У разі потреби отримання додаткової інформації комісія має право заслуховувати на своїх засіданнях пояснення учасників конкурсу.
Члени комісії та працівники орендодавця, які забезпечують проведення конкурсу, несуть відповідальність за розголошення такої інформації:
- про учасників конкурсу, їх кількість та конкурсні пропозиції (до визначення переможця);
- яка міститься в документах, наданих учасниками конкурсу.
17. Засідання комісії є правоможними за умови участі в них не менше 2/3 усіх членів комісії, але не менше трьох осіб.
V. Процедура проведення конкурсу
18. Конкурс проводиться з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону. Конкурс проводиться за кожним об’єктом оренди окремо.
19. Матеріали на конкурс (крім пропозиції щодо розміру орендної плати) подаються особисто претендентами або їх уповноваженими представниками орендодавцю у запечатаних конвертах з написом "На конкурс" з відбитком печатки претендента чи його підписом (у разі відсутності печатки). Усі документи та копії документів посвідчуються підписом претендента та скріплюються печаткою. Зазначені конверти зберігаються у голови комісії до її чергового засідання, під час якого конверти розпечатуються.
При поданні матеріалів претендент або його уповноважений представник пред’являє документ, що посвідчує його особу, належним чином посвідчену довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника.
20. Подані претендентами матеріали розглядаються на засіданнях комісії до проведення конкурсу з метою формування списку його учасників. Зазначений список затверджується наказом орендодавця. Орендодавець протягом одного робочого дня після затвердження списку повідомляє претендентам з використанням тих засобів зв'язку, які вони обрали, про їх допущення або недопущення (із зазначенням підстав) до подання конкурсних пропозицій щодо орендної плати.
У разі, коли пропозиція тільки одного претендента відповідає умовам конкурсу, аукціон з визначення розміру орендної плати не проводиться і з таким претендентом укладається договір оренди.
Конкурс вважається таким, що не відбувся, про що орендодавцем видається відповідний наказ, у разі:
- неподання заяв про участь у конкурсі;
- відсутності пропозицій, які відповідають умовам конкурсу;
- знищення об'єкта оренди або істотної зміни його фізичного стану.
21. У разі надходження двох або більше пропозицій, які відповідають умовам конкурсу, переможець визначається комісією за критерієм найбільшої запропонованої орендної плати за базовий місяць оренди із застосуванням принципу аукціону.
У разі надходження після оголошення конкурсу заяви про оренду від особи, яка відповідно до законодавства має право на отримання відповідного Майна в оренду без проведення конкурсу, договір оренди укладається з такою особою.
22. На дату проведення конкурсу комісія проводить відкрите засідання за участі учасників конкурсу (їх уповноважених осіб), на якому перевіряються повноваження осіб, що прибули на конкурс. Повноваження учасників конкурсу та їх уповноважених представників повинні бути підтверджені дорученнями чи іншими документами, що підтверджують повноваження представника. Представники повинні пред’явити документи, що посвідчують особу. У разі відсутності цих документів вищезазначені особи до участі у конкурсі не допускаються.
На засіданні можуть бути присутні представники засобів масової інформації та інші заінтересовані особи. Секретар комісії реєструє на листку реєстрації, який додається до протоколу засідання комісії, кожного учасника конкурсу і видає картку з номером учасника. Реєстрація учасників конкурсу починається за одну годину та завершується за 10 хвилин до початку проведення конкурсу.
23. Учасники конкурсу в порядку черговості, визначеної згідно з їх реєстраційними номерами, подають голові комісії конверти з конкурсними пропозиціями щодо орендної плати. Розмір орендної плати, зазначений у конкурсній пропозиції, не може бути меншим за розмір стартової орендної плати, зазначеної в оголошенні про проведення конкурсу.
24. Голова комісії в присутності її членів та заінтересованих осіб розпечатує конверти і оголошує зміст пропозицій у порядку послідовності реєстраційних номерів. Конкурсні пропозиції, у яких зазначений розмір орендної плати нижчий, ніж визначений в умовах конкурсу, до уваги не беруться, а особи, які їх подали, до подальшої участі в конкурсі не допускаються. Такі конкурсні пропозиції вносяться до протоколу з відміткою «не відповідає умовам конкурсу».
25. Після оголошення всіх конкурсних пропозицій щодо орендної плати конкурс проводиться у формі торгів «з голосу» головою комісії. Початком конкурсу вважається момент оголошення головою комісії найбільшого розміру орендної плати, запропонованої учасниками в конкурсних пропозиціях. Голова комісії пропонує учасникам вносити пропозиції.
26. У процесі проведення торгів учасники конкурсу піднімають картку із своїм номером, називають свою пропозицію та заповнюють і підписують бланк пропозиції, в якому зазначаються реєстраційний номер учасника і запропонована сума. Забезпечення учасників зазначеними бланками покладається на секретаря комісії.
27. Збільшення розміру орендної плати здійснюється учасниками з кроком, який установлюється комісією безпосередньо на засіданні, але не може бути меншим ніж 1 відсоток найбільшого розміру орендної плати, запропонованої учасниками в конкурсних пропозиціях. Якщо після того, як голова комісії тричі оголосив останню пропозицію, від учасників конкурсу не надійдуть пропозиції щодо більш високого розміру орендної плати, голова комісії оголошує «Вирішено», називає номер учасника, який запропонував найбільший розмір орендної плати, і оголошує його переможцем конкурсу. Інші учасники підписують бланк про відсутність пропозицій.
28. Учасник, який під час конкурсу порушив вимоги цього Порядку, за рішенням комісії видаляється з конкурсу, про що вноситься запис до протоколу.
29. Після закінчення засідання комісії, на якому було визначено переможця конкурсу, складається протокол, у якому зазначаються відомості про учасників; стартова орендна плата; пропозиції учасників (підписані бланки з пропозиціями додаються); результати конкурсу. Протокол не пізніше наступного робочого дня після проведення засідання підписується всіма членами комісії, які брали участь у засіданні, і переможцем конкурсу.
30. Протокол про результати конкурсу протягом трьох робочих днів після його підписання затверджується наказом орендодавця. Орендодавець протягом трьох робочих днів після затвердження результатів конкурсу письмово повідомляє про його результати всім учасникам і публікує їх у виданнях, в яких було надруковано оголошення про конкурс та оприлюднює на веб-сайті орендодавця (за наявності).
31. Орендодавець протягом 15 календарних днів після затвердження результатів конкурсу надсилає рекомендованим листом або вручає під розписку особисто переможцю конкурсу (уповноваженій ним особі) проект договору оренди. Переможець конкурсу або уповноважена ним особа після отримання проекту договору протягом 5 календарних днів особисто повертає орендодавцю підписаний проект договору оренди. Умови договору оренди повинні враховувати істотні умови, визначені у статті 10 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", відповідати Типовому договору оренди та включати орендну плату, запропоновану переможцем конкурсу, а також відомості переможця конкурсу, подані ним для участі в конкурсі.
32. У разі відмови переможця конкурсу від укладення договору оренди комісія скасовує раніше прийняте рішення про визначення переможця конкурсу, виключає особу, яка порушила вимоги цього Порядку, з числа учасників конкурсу та визначає час і місце проведення додаткового засідання комісії. На підставі рішень, прийнятих комісією балансоутримувач скасовує свій наказ про визначення переможця.
33. Додаткове засідання комісії проводиться на підставі матеріалів відкритого засідання. Новим переможцем конкурсу визначається той учасник конкурсу, розмір останньої пропозиції якого був найбільшим з пропозицій інших учасників, допущених до подання конкурсної пропозиції щодо орендної плати, про що складається протокол, який підписується всіма членами комісії, які брали участь у засіданні, і новим переможцем конкурсу. Протокол про визначення переможця конкурсу затверджується наказом балансоутримувача.
34. Проведення конкурсу до затвердження його результатів може бути скасоване орендодавцем за пропозицією конкурсної комісії у разі коли:
- об'єкт оренди було знищено або істотно змінено його фізичний стан;
- укладено договір відповідно до абзацу другого пункту 21 цього Порядку.
до рішення сесії міської ради
№ ___від «___»_______2018
розрахунку орендної плати за майно комунальної власності
Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади
1. Методика розрахунку орендної плати за оренду комунального майна Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (далі – Методика) розроблена відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786 з метою створення єдиного організаційно-економічного механізму справляння плати за оренду цілісних майнових комплексів, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), нерухомого майна та іншого окремого індивідуально визначеного (рухомого) майна.
2. Розмір орендної плати встановлюється договором оренди між орендодавцем та орендарем.
Якщо майно орендується бюджетними організаціями, орендна плата вноситься за рахунок коштів, передбачених кошторисами на їх утримання.
У разі визначення орендаря на конкурсних засадах орендна плата, розрахована за цією Методикою, застосовується як стартова, а її розмір може бути збільшено за результатами конкурсу.
3. До плати за оренду нерухомого майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю комунальне підприємство, установа, заклад, організація на балансі яких перебуває майно.
4. Орендна плата за цією Методикою розраховується у такій послідовності: визначається розмір річної орендної плати. На основі розміру річної орендної плати встановлюється розмір орендної плати за базовий місяць розрахунку орендної плати – останній місяць, за який визначено індекс інфляції, яка фіксується у договорі оренди. З урахуванням розміру орендної плати за базовий місяць оренди розраховується розмір орендної плати за перший та наступні місяці оренди.
У разі коли термін оренди менший чи більший за одну добу або за один місяць, то на основі розміру місячної орендної плати розраховується добова, а в разі необхідності - на основі розміру добової орендної плати розраховується погодинна орендна плата.
Розрахунок орендної плати за базовий місяць затверджується орендодавцем.
5. Розмір річної орендної плати за цілісні майнові комплекси комунальних підприємств визначається за формулою:
(Воз + Внм) х Сор.ц
Опл = ----------------------------;
100
де Опл - розмір річної орендної плати, грн.; Воз - вартість основних засобів за незалежною оцінкою на час оцінки об'єкта оренди, грн.; Внм – вартість нематеріальних активів за незалежною оцінкою на час оцінки об’єкта оренди, грн.; Сор.ц - орендна ставка за використання цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, визначена згідно з додатком 1 до цієї Методики.
6. Розмір річної орендної плати у разі оренди окремого індивідуально визначеного (рухомого) майна встановлюється за згодою сторін, але не менш як 10 відсотків вартості орендованого майна за результатами незалежної оцінки, а у разі коли орендарем є суб'єкт малого підприємництва, - не менш як 7 відсотків вартості орендованого майна за результатами такої оцінки.
7. У разі оренди нерухомого майна (крім оренди нерухомого
майна фізичними та юридичними особами, зазначеними у пункті 8 цієї Методики) розмір річної орендної плати визначається за формулою:
Вп х Сор
Опл = ----------------;
100
де Вп - вартість орендованого майна, визначена шляхом проведення незалежної оцінки, грн.; Сор - орендна ставка, визначена згідно з додатком 2 до цієї Методики.
Незалежна оцінка вартості об'єкта оренди повинна враховувати його місцезнаходження і забезпеченість інженерними мережами. Результати незалежної оцінки є чинними протягом 6 місяців від дня її проведення, якщо інший термін не передбачено у звіті з незалежної оцінки.
8. Розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна
бюджетними організаціями, які утримуються за рахунок державного, місцевих бюджетів, Пенсійним фондом України та його територіальними органами, державними та комунальними закладами охорони здоров’я, музеями, які утримуються за рахунок державного та місцевих бюджетів, національними художніми колективами та концертними організаціями, яким надається фінансова підтримка з державного бюджету, державними та комунальними телерадіоорганізаціями, редакціями державних і комунальних періодичних видань та періодичних видань, заснованих об'єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, підприємствами зв'язку, що їх розповсюджують, Товариством Червоного Хреста та його місцевими організаціями, громадськими організаціями ветеранів або інвалідів, громадськими організаціями постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, благодійними організаціями, асоціаціями органів місцевого самоврядування із всеукраїнським статусом, а також інвалідами з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування становить 1 гривню. В такому випадку незалежна оцінка вартості об’єкта не проводиться. Індексація річної орендної плати проводиться один раз на рік на підставі річних індексів інфляції у строки, визначені договором оренди.
Орендна плата у розмірі, встановленому згідно з абзацом першим цього пункту, не застосовується у разі оренди нерухомого майна для розміщення засобів масової інформації:
- рекламного та еротичного характеру;
- заснованих в Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних чи фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства;
- в яких понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали зарубіжних засобів масової інформації;
- заснованих за участю юридичних або фізичних осіб, до сфери діяльності яких належить виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення.
9. Витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком орендарям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної орендарями загальної площі.
10. Перед розрахунком орендної плати за перший місяць оренди чи після перегляду розміру орендної плати визначається розмір орендної плати за базовий місяць розрахунку за такою формулою:
Опл
Опл.міс. = ------ х Ід.о. х Ім,
12
де Опл – розмір річної орендної плати, визначений за цією Методикою, грн.;
Ід.о. - індекс інфляції за період з дати проведення незалежної або стандартизованої оцінки до базового місяця розрахунку орендної плати;
Ім - індекс інфляції за базовий місяць розрахунку орендної плати.
Розмір орендної плати за перший місяць оренди визначається шляхом коригування розміру орендної плати за базовий місяць на індекс інфляції за період з першого числа наступного за базовим місяця до останнього числа першого місяця оренди, якщо інше не передбачено законодавством.
11. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.
12. Терміни внесення орендної плати визначаються у договорі оренди.
13. Платіжні документи на перерахування орендодавцеві орендних платежів подаються платниками установам банку до настання терміну платежу.
14. Суми орендної плати, зайво перераховані орендодавцеві або до бюджету, зараховуються в рахунок наступних платежів або повертаються платникові в 5-денний термін від дня одержання його письмової заяви.
15. У разі якщо орендодавцем Майна є комунальне підприємство, установа, заклад, орендна плата за нерухоме та окреме індивідуально визначене (рухоме) майно сплачується орендарем в розмірі 100 відсотків підприємству, установі, закладу та в повному обсязі залишається в розпорядженні орендодавця.
Якщо орендодавцем Майна є Тростянецька міська рада орендна плата спрямовується до місцевого бюджету.
16. Розмір плати за суборенду нерухомого майна розраховується в порядку, встановленому цією Методикою для розрахунку розміру плати за оренду зазначеного майна.
Орендна плата за нерухоме майно, що передається в суборенду, визначається з урахуванням частки вартості такого майна у загальній вартості орендованого майна у цінах, застосованих при визначенні розміру орендної плати, і погоджується з орендодавцем.
У разі суборенди приміщення у будівлі, що входить до складу цілісного майнового комплексу, орендна плата за таке приміщення визначається з урахуванням частки вартості такого приміщення у загальній вартості відповідної будівлі та частки вартості зазначеної будівлі у загальній вартості орендованих основних засобів цілісного майнового комплексу.
Плата за суборенду майна у частині, що не перевищує орендної плати за майно, що передається в суборенду, сплачується орендарю, який передає в суборенду орендоване ним майно.
Різниця між нарахованою платою за перший місяць суборенди та тією її частиною, що отримує орендар, погоджується з орендодавцем та спрямовується до місцевого бюджету.
Різниця між нарахованою платою за кожний наступний місяць суборенди і тією її частиною, що отримує орендар, визначається шляхом коригування різниці за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.
В разі якщо орендарем майна є бюджетна організація, плата за суборенду вказаного майна повністю перераховується до місцевого бюджету.
Контроль за перерахуванням зазначеної різниці до місцевого бюджету здійснюється орендодавцем.
Орендні ставки (мінімальні)
за використання цілісних майнових комплексів
комунальних підприємств
Найменування | Орендна ставка, відсотків |
Торгівлі | 15 |
Надання житлово-комунальних, будівельних та інших послуг | 20 |
Інші об’єкти | 10 |
до Методики
за використання нерухомого майна
№ пп | Використання орендарем нерухомого майна за цільовим призначенням | Орендна ставка, % |
|
Розміщення пунктів продажу лотерейних білетів, пунктів обміну валюти, бірж. | 45 |
|
Розміщення фінансових установ, банкоматів | 40 |
|
Розміщення операторів телекомунікацій, які надають послуги з мобільного зв’язку та з доступу до мережі Інтернет. | 40 |
|
Розміщення торговельних об’єктів з продажу продовольчих (в т.ч. підакцизної групи) товарів. | 40 |
|
Розміщення торгівельних об‘єктів з продажу непродовольчих товарів. | 25 |
|
Розміщення закладів ресторанного господарства | 30 |
|
Розміщення торгівельних автоматів, що відпускають продовольчі товари. | 10 |
|
Розміщення ксерокопіювальної техніки для надання послуг із ксерокопіювання документів. | 10 |
|
Організація концертної та іншої видовищно-розважальної діяльності. | 25 |
|
Розміщення турбаз, мотелів, кемпінгів, будиночків відпочинку. | 100 |
|
Розміщення гаражів. | 10 |
|
Розміщення суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з ремонту об ’єктів нерухомості. |
20 |
|
Розміщення майстерень, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт автомобілів. | 30 |
|
Розміщення офісних приміщень. | 25 |
|
Суб’єктів господарювання, що проводять діяльність у сфері права, бухгалтерського обліку та оподаткування | 30 |
|
Розміщення суб’єктів господарювання, що проводять туроператорську та турагентську діяльність, готелів | 30 |
|
Розміщення приватних закладів охорони здоров’я. | 40 |
|
Розміщення ветеринарних лікарень та аптек, лабораторій ветеринарної медицини. | 15 |
|
Розміщення складів. | 15 |
|
Розміщення суб’єктів господарювання, що надають послуги з перевезення та доставки. | 15 |
|
Розміщення приватних навчальних закладів. | 10 |
|
Розміщення виставок без здійснення торгівлі. | 10 |
|
Суб’єктів, що здійснюють проектні, проектно-вишукувальні, проектно-конструкторські роботи. | 15 |
|
Розміщення закладів культури, кінотеатрів. | 10 |
|
Розміщення видавництв та редакцій засобів масової інформації (крім зазначених в п. 8 Методики). | 20 |
|
Видання, виготовлення, розповсюдження книг та торгівля шкільним приладдям. | 20 |
|
Розміщення відділень Ощадного банку, що приймають платежі від населення, відділень поштового зв’язку. | 10 |
|
Суб’єктів господарювання, що надають ритуальні послуги. | 5 |
|
Розміщення закладів науки (крім бюджетних), майстерень художників, скульпторів, народних майстрів, членів інших творчих спілок. | 10 |
|
Провадження підприємницької діяльності у сфері надання побутових послуг (крім послуг автосервісу). | 10 |
|
Розміщення аптек. | 60 |
|
Розміщення торговельних об’єктів з продажу продовольчих товарів для пільгових категорій громадян. | 5 |
|
Розміщення бібліотек, архівів. | 5 |
|
Здійснення торгівлі товарами дитячого харчування, розміщення дитячих кухонь. | 1 |
|
Розміщення фізкультурно-спортивних закладів, діяльність яких спрямована на організацію та проведення занять різними видами спорту. | 20 |
|
Організація дозвілля дітей та юнацтва у позаурочний час | 1 |
|
Розміщення фірмових магазинів місцевих товаровиробників, крім тих, що виробляють товари підакцизної групи. | 10 |
|
Розміщення неприбуткових громадських організацій (крім зазначених в п. 8 Методики), товариств, фондів, лікарняних кас, які не займаються комерційною діяльністю (у частині площ, які використовуються з цією метою). | 0,1 |
|
Розміщення комітетів політичних партій, які перемогли на виборах та мають своє представництво у Тростянецькій міській раді і не займаються комерційною діяльністю. | 3 |
|
Розміщення комітетів політичних партій (крім тих, які мають представництво у Тростянецькій міській раді). | 10 |
|
Розміщення профспілкових організацій. | 1 |
|
Розміщення комунальних підприємств Тростянецької міської ради. | 5 |
|
Розміщення комунальних підприємств (крім тих, які засновані Тростянецькою міською радою). | 10 |
|
Інше використання нерухомого майна. | 20 |
Орендні ставки для орендарів – суб’єктів малого підприємництва, що використовують об’єкти нерухомого майна комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, розташовані на території сел Тростянецької міської ОТГ, застосовуються з коефіцієнтом 0,3.
до рішення сесії міської ради
№ ___від «___»_______2018
індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна,
що належить до комунальної власності
Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади
Ми, що нижче підписалися, _______________________________________________,
(повна назва Орендодавця)
ідентифікаційний код ЄДРПОУ ______________, місцезнаходження якого: _______________(далі - Орендодавець) в особі _______________________________
(адреса)
________________________________________________________,що мешкає за адресою
(посада, прізвище, ім’я та по батькові)
__________________________________________________________________________
(адреса)
та діє на підставі ________________________________________________________,
(назва документу, № наказу)
з одного боку, та ________________________________________________________
(повна назва Орендаря)
ідентифікаційний код ЄДРПОУ _______________, місцезнаходження якого: ______________________________________________________________________
(адреса)
(далі - Орендар) в особі ______________________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
що мешкає _________________________________________________________________
(адреса)
та діє на підставі _____________________________________________, з іншого боку, (статут, довіреність тощо)
уклали цей Договір про наведене нижче:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування окреме індивідуально визначене (нерухоме або інше) майно комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади
_____________________________________________________________________
(повна назва)
(далі - Майно) площею ________________ кв.м, розміщене за адресою:
__________________________________________, на ___________________
поверсі (ах) ______________________________ (будинку, приміщення, будівлі)
____________________________________________, що перебуває на балансі
_____________________________________________________________________,
вартість якого визначена згідно з висновком про вартість /актом оцінки на "____"______________ 20__ р. і становить за незалежною оцінкою/ балансовою вартістю ____________________________ грн.
1.2. Майно передається в оренду з метою _____________________
1.3. Стан Майна на момент укладення Договору (потребує / не потребує поточного або капітального чи поточного і капітального ремонту) визначається в акті прийняття-передачі за узгодженим висновком Орендодавця та Орендаря.
2. Умови передачі орендованого майна Орендарю.
2.1. Орендар вступає у строкове платне користування Майном у термін, указаний у Договорі, але не раніше дати підписання Сторонами цього Договору (у разі оренди нерухомого майна на строк не менше ніж три роки - не раніше дати державної реєстрації Договору) та акта прийняття-передачі Майна.
2.2. Передача Майна в оренду не тягне за собою виникнення в Орендаря права власності на це Майно.
2.3. Передача Майна в оренду здійснюється за вартістю, визначеною у звіті про незалежну оцінку / балансовою вартістю.
2.4. Обов'язок щодо складання акта прийняття-передачі покладається на Орендодавця.
3. Орендна плата
3.1. Орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (далі – Методика розрахунку), або за результатами конкурсу на право оренди Майна і становить без ПДВ за базовий місяць розрахунку (останній місяць, за який є інформація про індекс інфляції) - ______________ 20__ р. ___________ грн.
Розмір орендної плати за перший місяць оренди розраховується як місячна орендна плата за базовий місяць оренди (що передує даті укладення договору оренди) помноженому на індекс інфляції за поточний місяць оренди.
3.2. Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється упорядку, визначеному законодавством.
3.3. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць. При цьому, якщо індекс інфляції менше 100%, орендна плата визначається в розмірі попереднього місяця.
Індексація річної орендної плати, встановленої у розмірі 1 грн., проводиться один раз на рік на підставі річних індексів інфляції не пізніше 20 січня наступного року.
3.4. У разі користування Майном протягом неповного календарного місяця (першого та/або останнього місяців оренди) добова орендна плата за дні користування визначається згідно з чинною Методикою розрахунку на основі орендної плати за відповідні місяці пропорційно дням користування.
3.5. Розмір орендної плати переглядається на вимогу однієї із Сторін у разі зміни Методики її розрахунку, істотної зміни стану об'єкта оренди з незалежних від Сторін причин та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.
3.6. Орендар зобов’язаний сплачувати орендну плату в повному обсязі Орендодавцю не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним, на підставі виставлених рахунків. Орендодавець, здійснює перерахування частини орендної плати до місцевого бюджету відповідно до пропорцій розподілу, встановлених Тростянецькою міською радою.
3.7. Орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, підлягає індексації і стягується Орендодавцем відповідно до чинного законодавства України з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення, включаючи день оплати.
3.8. У разі, якщо на дату сплати орендної плати заборгованість за нею становить загалом не менше ніж три місяці, Орендар також сплачує штраф у розмірі 20 % від суми заборгованості.
3.9. Зайва сума орендної плати, що надійшла Орендодавцю, підлягає заліку в рахунок подальших платежів, а у разі неможливості такого заліку у зв'язку з припиненням орендних відносин - поверненню Орендарю.3.10. У разі припинення (розірвання) Договору оренди Орендар сплачує орендну плату до дня повернення Майна за актом прийняття-передачі включно. Закінчення строку дії Договору оренди не звільняє Орендаря від обов'язку сплатити Орендодавцю заборгованість за орендною платою, якщо така виникла, у повному обсязі, враховуючи санкції.
3.11. До плати за оренду не включаються витрати на утримання орендованого майна. Відшкодування цих витрат проводиться Орендарем пропорційно розміру орендованої площі згідно окремого договору.
4. Використання амортизаційних відрахувань
і відновлення орендованого Майна
4.1. Передбачені законодавством амортизаційні відрахування на орендоване Майно нараховуються його Орендодавцем і використовуються на повне відновлення орендованих основних фондів.
У разі оренди будівель і споруд цей пункт викладається у
такій редакції:
"4.1. Передбачені законодавством амортизаційні відрахування на орендоване Майно нараховуються Орендарем і в першочерговому порядку використовуються ним на повне відновлення орендованих основних фондів".
4.2. Поліпшення орендованого Майна, здійснені за рахунок амортизаційних відрахувань, є комунальною власністю Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади.
5. Обов'язки Орендаря
Орендар зобов'язується:
5.1. Використовувати орендоване Майно відповідно до його призначення та умов цього Договору.
5.2. У разі оренди будівлі або споруди за актом прийняття-передачі прийняти орендовану будівлю (споруду) на свій баланс на період оренди.
5.3. Своєчасно й у повному обсязі сплачувати орендну плату.
5.4. Забезпечувати збереження та охорону орендованого Майна, запобігати його пошкодженню і псуванню, тримати Майно в порядку, передбаченому санітарними нормами та правилами пожежної безпеки, підтримувати орендоване Майно в належному стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з врахуванням нормального фізичного зносу, здійснювати заходи протипожежної безпеки.
5.5. Забезпечити Орендодавцю доступ на об'єкт оренди з метою перевірки його стану і відповідності напряму використання за цільовим призначенням, визначеному цим Договором.
5.6. У разі виникнення загрози або настання надзвичайних ситуацій, пов'язаних з природною стихією: ураган, землетрус, великий снігопад, ожеледиця тощо, надавати своїх працівників для їх попередження та ліквідації наслідків.
5.7. Своєчасно здійснювати за погодженням з Орендодавцем за власний рахунок капітальний, поточний та інші види ремонтів орендованого Майна. Ця умова Договору не розглядається як дозвіл на здійснення поліпшень орендованого Майна і не тягне за собою зобов'язання Орендодавця щодо компенсації вартості поліпшень.
Згода на здійснення невід’ємних поліпшень надається за рішенням виконавчого комітету Тростянецької міської ради.У разі, якщо Орендар подає заяву Орендодавцю на погодження здійснення невід'ємних поліпшень орендованого Майна, він зобов'язаний надати експертний висновок на проектно-кошторисну документацію на здійснення невід'ємних поліпшень.
Після виконання робіт, що потягли за собою зміну конструктивних елементів Майна, оформити за власний рахунок відповідний технічний паспорт та інші необхідні документи у встановленому законодавством порядку і не пізніше двомісячного терміну з дня закінчення робіт надати вказані документи Орендодавцю.
5.8. Протягом місяця після укладення цього Договору застрахувати орендоване Майно не менше, ніж на його вартість за звітом про оцінку / балансову вартість на користь Орендодавця, який несе ризик випадкової загибелі чи пошкодження об'єкта оренди, у порядку, визначеному законодавством, і надати орендодавцю копії страхового полісу і платіжного доручення. Постійно поновлювати договір страхування таким чином, щоб увесь строк оренди Майно було застрахованим.
5.9. На вимогу Орендодавця проводити звіряння взаєморозрахунків по орендних платежах і оформляти відповідні акти звіряння.
5.10. У разі припинення або розірвання Договору повернути Орендодавцеві орендоване Майно в належному стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу, та відшкодувати Орендодавцеві збитки в разі погіршення стану або втрати (повної або часткової) орендованого Майна з вини Орендаря.
5.11. Здійснювати витрати, пов'язані з утриманням орендованого Майна.
Розрахунки за теплопостачання, електроенергію, воду та стоки Орендар проводить самостійно на підставі договорів, які він безпосередньо укладає з підприємствами-постачальниками у місячний термін.
У разі укладення договорів на водопостачання, теплопостачання, електроенергію та стоки між Орендодавцем та надавачем послуг, Орендар проводить відшкодування витрат балансоутримувача, згідно рахунків.
5.12. Орендар зобов’язаний компенсувати Орендодавцю витрати, понесені по сплаті податку на землю, згідно виставлених рахунків
5.13. Нести відповідальність за дотримання правил експлуатації інженерних мереж, пожежної безпеки і санітарії в приміщеннях згідно із законодавством. Самостійно вирішувати питання з відходами від своєї діяльності.
5.14. У разі зміни рахунку, назви підприємства, телефону, юридичної адреси повідомляти про це Орендодавця у тижневий строк.
5.15. Здійснити нотаріальне посвідчення та державну реєстрацію цього Договору (якщо це передбачено законодавством) за рахунок своїх коштів.
6. Права Орендаря
Орендар має право:
6.1. Використовувати орендоване Майно відповідно до його призначення та умов цього Договору.
6.2. За згодою виконавчого комітету Тростянецької міської ради здавати майно в суборенду.
6.3. За згодою Орендодавця проводити капітальні та поточні ремонти (реконструкцію, розширення, технічне переозброєння тощо) орендованого Майна.
6.4. Самостійно розподіляти доходи, отримані в результаті використання орендованого Майна, створювати спеціальні фонди (розвитку виробництва, соціально-культурних заходів тощо).
7. Обов'язки Орендодавця
Орендодавець зобов'язується:
7.1. Передати Орендарю в оренду Майно згідно з цим Договором за актом прийняття-передачі майна, який підписується одночасно з цим Договором, а в разі оренди нерухомого Майна на строк не менше ніж три роки - після державної реєстрації Договору.
7.2. Не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися орендованим Майном на умовах цього Договору.
7.3. У випадку реорганізації Орендаря до припинення чинності цього Договору переукласти цей Договір на таких самих умовах з одним із правонаступників, якщо останній згоден стати Орендарем.
7.4. У разі здійснення Орендарем невід'ємних поліпшень орендованого Майна Орендодавець зобов'язаний здійснювати контроль за проведенням таких поліпшень.
8. Права Орендодавця
Орендодавець має право:
8.1. Контролювати наявність, стан, напрями та ефективність використання Майна, переданого в оренду за цим Договором.
8.2. Виступати з ініціативою щодо внесення змін до цього Договору або його розірвання у разі погіршення стану орендованого Майна внаслідок невиконання або неналежного виконання умов цього Договору.
8.3. Здійснювати контроль за станом Майна шляхом візуального обстеження зі складанням акта обстеження.
9. Відповідальність і вирішення спорів за Договором
9.1. За невиконання або неналежне виконання зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.
9.2. У разі виявлення Орендодавцем (Балансоутримувачем) невідповідності фактичного використання Орендарем Майна його цільовому призначенню, встановленому цим Договором, Орендодавцем складається відповідний акт, який є підставою для розірвання договору оренди.
9.3. Орендодавець не відповідає за зобов'язаннями Орендаря. Орендар не відповідає за зобов'язаннями Орендодавця, якщо інше не передбачено цим Договором. Орендар відповідає за своїми зобов'язаннями і за зобов'язаннями, за якими він є правонаступником, виключно власним майном. Стягнення за цими зобов'язаннями не може бути звернене на орендоване Майно.
9.4. Спори, які виникають за цим Договором або в зв'язку з ним, не вирішені шляхом переговорів, вирішуються в судовому порядку.
10. Строк чинності, умови, зміни
та припинення Договору
10.1. Цей Договір укладено строком на _____________, що діє з
"___"_____________ 20__ р. до "___"_____________ 20__ р. включно.
10.2. Умови цього Договору зберігають силу протягом усього строку цього Договору, у тому числі у випадках, коли після його укладення законодавством установлено правила, що погіршують становище Орендаря, а в частині зобов'язань Орендаря щодо орендної плати - до виконання зобов'язань.
10.3. Зміни до умов цього Договору або його розірвання допускаються за взаємної згоди Сторін. Зміни, що пропонуються внести, розглядаються протягом одного місяця з дати їх подання до розгляду іншою Стороною та оформляються додатковою угодою, яка є невід’ємною частиною Договору.
10.4. Після закінчення терміну дії договору оренди він може бути продовжений або укладений на новий термін. Продовження договорів оренди здійснюється Орендодавцями без проведення конкурсу та оформляються додатковою угодою, яка є невідємною частиною Договору при обов’язковій наявності дозволу виконавчого комітету Тростянецької міської ради.
10.5. Для продовження терміну дії договору оренди Орендар подає Орендодавцеві заяву не пізніше одного місяця до закінчення терміну.
10.6. У разі, якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об’єкта оренди була зроблена більш як три роки тому, для продовження(поновлення) договору оренди провадиться оцінка об’єкта оренди.
10.7. Реорганізація Орендодавця або перехід права власності на орендоване Майно третім особам не є підставою для зміни або припинення чинності цього Договору, і він зберігає свою чинність для нового власника орендованого Майна (його правонаступників), за винятком випадку приватизації орендованого Майна Орендарем.
10.8. Чинність цього Договору припиняється внаслідок:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- приватизації орендованого майна Орендарем;
- загибелі орендованого Майна;
- достроково за взаємною згодою Сторін або за рішенням суду;
- банкрутства Орендаря;
- ліквідації Орендаря - юридичної особи;
- у разі смерті Орендаря (якщо Орендарем є фізична особа).
10.9. У разі припинення або розірвання Договору поліпшення орендованого Майна, здійснені Орендарем за рахунок власних коштів, які можна відокремити від орендованого Майна не завдаючи йому шкоди, є власністю Орендаря, а невід'ємні поліпшення - власністю Орендодавця.
10.10. Вартість невід'ємних поліпшень орендованого Майна, здійснених Орендарем за згодою Орендодавця, після припинення (розірвання) Договору оренди не підлягає компенсації.
10.11. У разі припинення або розірвання цього Договору Майно протягом трьох робочих днів повертається Орендарем Орендодавцю.
У разі, якщо Орендар затримав повернення Майна, він несе ризик його випадкового знищення або випадкового пошкодження.
10.12. Майно вважається поверненим Орендодавцю з моменту підписання Сторонами акта прийняття-передачі. Обов'язок щодо складання акта прийняття-передачі про повернення Майна покладається на Орендодавця.
10.13. Якщо Орендар не виконує обов'язку щодо повернення Майна, Орендодавець має право вимагати від Орендаря сплати неустойки за час прострочення у розмірі подвійної орендної плати, визначеної Договором за користування Майном.
10.15. Цей Договір укладено в 2 (двох) примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу, по одному для Орендодавця й Орендаря.
11. Платіжні та поштові реквізити Сторін
Орендодавець ______________________________________________________ адреса: _________________________, телефон/факс: ___________________________, E-mail: ________________, р/р_______________ у банку _______________________ _____________________, МФО _______________, код _________________________
Орендар ___________________________________________________________ адреса: _________________________, телефон/факс: ___________________________, E-mail: ________________, р/р_______________ у банку _______________________ _____________________, МФО _______________, код _________________________
12. Додатки
Додатки до цього Договору є його невід'ємною і складовою частиною. До цього Договору додаються:
розрахунок орендної плати;
звіт про оцінку Майна, що передається в оренду;
акт прийняття-передачі орендованого Майна;
витяг з Державного реєстру правочинів про державну реєстрацію Договору (у разі оренди нерухомого майна на строк, не менший ніж три роки).
Орендодавець Орендар
__________________ ____________________
М.П. М.П.
Секретар ради Н.А. Ковальова