ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | X |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 20.04.2018/15 |
Дата реєстрації: | 19.04.2018 |
Проголосовано: | 20.04.2018 11:02:23 |
Автор: | Бова Ю.А. |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
23
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
4
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 20.04.2018/15
У К Р А Ї Н А
Тростянецька міська рада ПРОЕКТ
10 сесія 7 скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 20.04.2018 року
м. Тростянець № ____
Про звіт виконавчого комітету,
виконавчого апарату та комунальних
підприємств Тростянецької міської ради
по виконанню Програми соціально- економічного
розвитку Тростянецької міської об’єднаної територіальної
громади міста за 1 квартал 2018 року
Заслухавши і обговоривши доповідь міського голови Бови Ю.А. про роботу виконавчого комітету, виконавчого апарату, а також комунальних підприємств міської ради по виконанню Програми соціально- економічного розвитку Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади за перший квартал 2018 року, міська рада відмічає, що робота протягом даного періоду була направлена на вирішення питань забезпечення життєдіяльності міста та його населення: по підготовці міста роботи в осіннє-зимовий період, ремонту та утримання житлового фонду, систем водопостачання та водовідведення, будівництва об’єктів благоустрою, соціального захисту населення, дотримання правопорядку та законності на території міста, утримання на належному рівні закладів освіти, медицини, розвитку культури та збереження культурної спадщини, участь у реалізації проектів загальнонаціонального рівня, підвищення ролі громадських організацій міста у його житті. Враховуючи вищезазначене, та відповідно до п. 9, 22 ч. 1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада вирішила:
1. Доповідь міського голови Бови Юрія Анатолійовича по виконанню Програми соціально - економічного розвитку Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади за перший квартал 2018 року взяти до відома.
2. Виконкому міської ради та відділам апарату міської ради посилити контроль за виконанням Програми соціально - економічного розвитку Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади у другому кварталі 2018 року.
3. Керівникам комунальних підприємств Тростянецької міської ради забезпечити особистий контроль за строками та якістю виконуваних даними підприємствами робіт.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступників міського голови відповідно до розподілу обов’язків.
Міський голова Ю.А. Бова
Додаток 1
до 10 сесії 7 скликання
Тростянецької міської ради
№_____ від 20.04.2018 року
до 10 сесії 7 скликання
Тростянецької міської ради
№_____ від 20.04.2018 року
ДОВІДКА
про роботу виконавчого комітету, виконавчого апарату та комунальних підприємств міської ради по виконанню Програми соціально-економічного розвитку міста за І квартал 2018 року
Проведення сесій міської ради та засідань виконавчого комітету
Основною формою роботи Тростянецької міської ради та її виконавчого комітету є проведення сесій міської ради та засідань виконкому. Міська рада та міськвиконком працювали згідно із затвердженими планами роботи на 2018 рік.
Так, за І квартал 2018 року було проведено 7 сесій міської ради та 9 пленарних засідань, на яких прийнято 243 рішення.
Проведенню сесій міської ради передують засідання депутатських постійних комісій, які проводилися згідно планів роботи комісій.
За І квартал 2018 року проведено 33 засідання постійних комісій міської ради, із них:
Земельної - 8
Гуманітарної - 8
Бюджетної - 4
Комунальної - 5
Мандатної - 8
Засідання виконавчого комітету Тростянецької міської ради проводилися щомісячно, згідно Регламенту роботи виконкому та плану його роботи на 2018 рік.
За звітний період було проведено 9 чергових та позачергових засідань виконкому, прийнято 296 рішень виконавчого комітету.
На виконання плану соціально-економічного розвитку міста за І квартал 2018 року було видано 49 розпоряджень міського голови з основної діяльності апарату міської ради. Також, міським головою проведено 12 нарад із працівниками апарату міської ради, 8 - із керівниками підвідомчих підприємств, 43 – інші наради проведені міським головою із приватними підприємцями, керівниками підприємств міста, представниками районних служб, тощо.
Проведення Громадських слухань та звіту міського голови
Ефективність діяльності органів місцевої влади значною мірою залежить від конструктивної її співпраці із громадськістю. Таке партнерство й забезпечення участі широких верств населення в процесі прийняття управлінських рішень є однією із основних передумов досягнення сталого розвитку територіальної громади. Особлива роль у цьому процесі належить громадським організаціям, головам вуличних комітетів, окремим соціальним групам населення міста.
У березні місяці 2018 року відбувся Звіт міського голови Бови Ю.А. перед громадою міста Тростянець «Про організацію та проведення звіту міського голови про роботу в 2017 році та публічного представлення інформації про виконання міського бюджету за 2017 рік».
Органи самоорганізації населення.
Діяльність голів вуличних комітетів
Голови вуличних комітетів – представники територіальної громади, один із основних механізмів місцевої демократії, одна із основ місцевого самоврядування.
У місті Тростянець станом на 01.04.2018 року головами вуличних та будинкових комітетів працює 216 осіб. Міськвиконком працює із ними із різних питань у тісній вз аємодії.
За І квартал 2018 року головами вуличних комітетів видано 254 довідки, а саме: 201 довідку про наявність у громадян міста пічного опалення з метою отримання субсидії на тверде паливо, 53 довідки - з місця проживання.
З метою профілактики та запобігання проявам злочинності на території міста протягом 2017 року головами вуличних комітетів міста та депутатами міської ради було видано 17 характеристик громадянам міста для подання до органів суду, міліції, кримінально-виконавчої служби, а також до райвійськкомату, характеристик для вступу до вузів, які були завірені секретарем міської ради та керуючою справами виконкому.
Протягом І кварталу 2018 року Тростянецькою міською радою спільно із ГО «Голос громади» продовжувалася практика Активізації участі громадян м. Тростянець Сумської області у місцевому розвитку через створення квартальних комітетів та дієвої системи громадського моніторингу.
В грудні місяці 2017 року рішенням міської ради № 101 «Про міський бюджет на 2018 рік» було виділено на 7 квартальних комітетів - 1 млн 50 тис. грн.
Після створення Тростянецької міської ОТГ до 7-ми квартальних комітетів додалось ще 2 в Кам’янському та Зарічненському старостинських округах на які додатково було виділено кошти.
Протягом грудня 2017 року та І кварталу 2018 року були проведені збори щодо звіту про виконані роботи за рахунок міського бюджету у 2017 році на благоустрій міста в межах визначених кварталів та погодження переліку видатків міського бюджету на благоустрій міста в межах визначених кварталів у 2018 році.
Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків
На виконання пріоритетного напрямку у розвитку житлово-комунального господарства міста Тростянецькою міською радою ведеться відповідна робота по удосконаленню та підвищенню якості обслуговування житлового фонду, розроблено заходи, що передбачали додаткове створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
На даний час створено і діє 4 об’єднання співвласників багатоквартирних будинків:
1. 90-квартирний будинок по вул. Л.Татаренка, 77 «Тростянчанка» - із 2002 року.
2. 90-квартирний будинок по вул. Відродження, 2а «Єдність» - із 2002 року.
3. 90-квартирний будинок по вул. Відродження, 5 «Колос» - із 2002 року.
4. 24-квартирний будинок по вул. Б. Хмельницького, 24 «Дружба-2» - із 2007 року.
Загальний відділ
Робота із соціально незахищеними верствами населення.
З метою покращення матеріального стану незахищених верст населення міста та забезпечення їх соціального захисту, за І квартал 2018 року проведено обстеження матеріально - побутових умов громадян міста згідно заяв, що надійшли до виконкому міської ради та надана матеріальна допомога 28 особам на суму 56500 грн.
на поховання – 4 чол. на суму 1600 грн.;
працюючі – 5 чол. на суму 40500 грн.;
пенсіонери - 12 чол. на суму 7900 грн.;
безробітні - 4 чол. на суму 3500 грн.;
учасники БД 1 чол. на суму 1000 грн.;
ліквідатори ЧАЕС 1 чол. на суму 1000 грн.
сім”я загиблого учасника АТО 1 чол. на суму 1000 грн.
Всього за І квартал 2018 року – 56500 грн.
Кадрова робота в апараті міської ради
Кадрова робота в апараті міської ради ведеться якісно і на належному рівні, згідно із чинним законодавством України.
Слід відмітити, що розстановка та комплектація кадрів у апараті міської ради проводиться тільки конкурсною комісією на заміщення вакантних посад на основі конкурсного відбору. За І квартал 2018 року було проведено 20 засідань конкурсної комісії.
До роботи приступили:
- Калініченко Альона Миколаївна – начальник фінансового управління;
- Куц Юлія Олександрівна – начальник відділу культури, туризму, молоді та спорту;
- Егіазарова Наталія Геннадіївна – головний спеціаліст 1 категорії з питань культури, туризму та збереження культурної спадщини;
- Гайдукович Світлана Григорівна – начальник відділу, заступник начальника фінансового управління;
- Лапіна Світлана Іванівна - головний спеціаліст бухгалтер фінансового управління;
- Кривошеїн Максим Петрович- спеціаліст 1 категорії з питань благоустрою, транспорту та зв’язку;
- Скороходов Євгеній Сергійович – спеціаліст 1 категоріїз управління проектами, міжнародної діяльності та по роботіз проектами ДФРР;
- Катриченко Євген Ігорович- начальник відділу комунальної власності і земельних відносин;
- Федорець Наталія Іванівна – спеціаліст 1 категорії з питань комунальної власності;
- Охріменко Вадим Костянтинович- спеціаліст 1 категорії з економічного розвитку та залучення інвестицій;
- Євтушенко Сніжана Сергіївна - спеціаліст 1 категорії з питань культури і туризму;
- Никоненко Віктор Іванович- начальник відділу житлово- комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту;
- Чухно Ольга Володимирівна -спеціаліст 1 категорії з контролю за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення;
- Манченко Ольга Володимирівна - начальник відділуз питань державної реєстрації;
- Кутах Олена Іванівна - державний реєстратормісця проживання та ведення реєстру;
- Васильченко Олександр Анатолійович - начальник відділу «Інспекції з благоустрою м.ТротсянецьСумської області»;
- Гончаренко СвітланаМиколаївна - спеціаліст 1 категоріїз питань загальної середньоїосвіти.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Закону України «Про запобігання корупції» до 1 квітня 2018 року шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції посадовими особами апарату міської ради були подані декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідно до Закону України «Про очищення влади» проводиться перевірка осіб, які претендують на зайняття посад в органах місцевого самоврядування.
На офіційному сайті Тростянецької міської ради існує рубрика «Очищення влади», де розміщена законодавча база, нормативно - правові акти Тростянецької міської ради щодо проведення перевірки у міській раді, розміщений реєстр осіб, щодо яких здійснюється перевірка передбачена Законом України «Про очищення влади».
Апарат міської ради постійно підвищує свою професійну кваліфікацію дуже важливим фактором у покращенні кадрової політики є те, що працівники апарату міської ради беруть участь у навчальних семінарах, тренінгах, круглих столах, зустрічах.
Участь працівників апарату міської ради, депутатів міської ради у навчальних семінарах за І квартал 2018 року
№ з/п | Дата | Назва заходу, місто проведення | П.І.Б спеціаліст, який взяв участь |
1. | 01.02.2018 р. | м. Суми, участь у семінарі на тему: «Сучасні інструменти запобігання і протидії корупції» | Біловол А.Л.- керуюча справами виконкому. |
2. | 01.02.2018 р. | м.Суми, для участі семінарі на тему: «Проблемні питання, які виникають під час державної реєстрації нерухомості» | Манченко О.О. - державний реєстратор прав на нерухоме майно. |
3. | 05.02.2018 р. по 08.02.2018 р. | м. Київ, учать у навчальному Поекті ЄС «Угода мерів - Схід» на тему: «Розробка Плану дій зі сталого енергетичного розвитку та кліматів, як запорука виконання зобов’язань Угоди Мерів» | Сорока Д.Ю. - спеціаліст 1 категорії з питань транспорту, зв’язку та енергетичного менеджменту. |
4. | 09.02.2018 р. | м. Суми, участь у семінарі з інспекторами праці виконавчих органів місцевого самоврядування щодо порядку реалізації делегованих повноважень по здійсненню державного контролю за додержанням законодавства про працю | Чухно О.В. - спеціаліст 1 категорії з контролю за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення. |
1 | 22.02.2018 р. по 23.02.2018 р. | м. Полтава, участь у тренінгу «Активізація молоді та жінок в розвитку територіальних громад Полтавської та Сумської областях» | Жогло Т. В. – спеціаліст І категорії з управління проектами та міжнародної діяльності. |
6. | 21.02.2018 р. по 23.02.2018 р. | м. Київ, участь у семінарі – тренінгу на тему: «Сучаснеі інструменти управління людськми ресурсами в органах місцевого самоврядування» | Сергієнко О.І. – начальник загального відділу. |
7. | 20.02.2018 р. | м. Київ, участь у презентації концептуальних записок пілотних проектів ДПП | Синявін М.В.- заступник міського голови. |
8. | 15.03.2018 р. по 16.03.2018 р. | с.Княжичі, участь в установчому семінарі на тему: «Безпечна громада» | Скороходов Є.С. спеціаліст 1 категорії з управління проектами, міжнародної діяльності та по роботі з проектами ДФРР. |
9. | 21.03.2018 р. | м. Київ, участь у конференції на тему: «Напрямки та шляхи розвитку міст України та об’єднаних територіальних громад» | Бова Ю.А.- міський голова; Синявін М.В.- заступник міського голови. |
10. | 21.03.2018 р. по 23.03.2018 р. | м. Київ, участь у конференції на тему: «Напрямки та шляхи розвитку міст України та об’єднаних територіальних громад» та участь в урбаністичному форумі на тему: «Як зробити місто розумним. Креативним і комфортним» | Заяц О.Ю. – заступник міського голови; Вєтрова П.О.- начальник відділу містобудування та архітектури. |
11. | 21.03.2018 р. | м. Суми, участь у заході на тему: « Роль малого та середнього підприємництва у розвитку активного та пізнавального туризму на Сумщіні» | Степанова Н.Г.- провідний спеціаліст з котролю за місцевими податками і зборами, з питань підприємництва, регуляторної політики, торгівлі та у справах захисту прав споживачів. |
12. | 23.03.2018 р. по 25.03.2018 р. | м. Кривий Ріг, участьу форумі на тему: «Туристичний потенціал громади,як каталізатор місцевої економіки» | Бова Ю.А.- міський голова. |
13. | 29.03.2018 р. | м. Київ, участь у брифінгу Міністра культури України Євгена Нищука за темою: «Малі міста – великі враження» | Бова Ю.А.- міський голова. |
14. | 29.03.2018 р. | м. Суми, участь у семінарі з інспекторами праці виконавчих органів місцевого самоврядування щодо порядку реалізації делегованих повноважень по здійсненню державного контролю за додержанням законодавства про працю | Чухно О.В.- спеціаліст 1 категорії з контролю за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення. |
Розгляд звернень громадян та
надання адміністративних послуг
за І квартал 2018 року
У Тростянецькій міській раді робота зі зверненнями громадян проводиться у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян» та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу зі зверненнями громадян.
До міської ради за І квартал 2018 року надійшло звернень щодо надання адміністративних послуг - 2347, із них задоволено - 2080. Залишились на контролі - 238 звернень. Кількість відмов у наданні адміністративних послуг – 29.
За І квартал 2018 року Тростянецькою міською радою отримано та розглянуто 668 усних та письмових звернень, що у порівнянні з відповідним періодом 2017 року (568) на 100 звернень більше.
За 3 місяці 2018 року повторних звернень та неодноразових заяв не було.
Звернення до міської ради надходять, як безпосередньо від заявників, так і від депутатів міської та районної рад. Таких звернень надійшло – 8, (в минулому році за відповідний період – 13).
Можливість визначити найгостріші проблеми, що порушують громадяни у своїх заявах, дає статистичний аналіз змісту звернень, який готується щомісяця до 15 числа. Аналіз за І квартал 2018 року показав наступне:
- з питань аграрної політики надійшло - 131 звернення, що становить 19,6% від загальної кількості. У минулому році – 95 звернень (16,7%), що на 2,9% більше, ніж за відповідний період минулого року;
- з питань комунального та дорожнього господарства – 10, що становить 1,4%, у минулому році 24 (4,2%), менше на 2,8% проти відповідного періоду минулого року;
- соціального захисту населення – 25 (3,7 %), що на 0,9% менше проти минулого року - 16 (2,8%);
- з житлових питань – 24 (3,5%), на 0,1% менше відповідного періоду 2017 року - 21 (3,6%);
- захисту прав споживачів – 6 (0,8%), проти відповідного періоду минулого року - 16 (2,8%);
- транспорту та зв’язку – 4 (0,5%), за відповідний період 2017 року 9 (1,5%).
Колективних звернень за І квартал 2018 року надійшло 6 (0,8%) (за 3 місяці 2017 року – 13 (2,2%), що на 1,4 % менше, ніж за відповідний період минулого року.
Як і в минулому році найгострішими залишаються питання продажу та оренди землі, благоустрою прибудинкових територій, ремонти під’їздів, ремонти дорожнього полотна, освітлення вулиць, ремонти шахтних колодязів.
Не менш гострою проблемою, з якою звертаються заявники, це отримання житла, кімнати в гуртожитку та поліпшення житлових умов.
Якщо мешканці міста звертаються з питанням, що не належить до компетенції міської ради, то їм надається роз’яснення щодо шляхів вирішення їх питань, а в разі необхідності, відправляються запити та клопотання до відповідних служб.
Особлива увага розгляду звернень громадян приділяється мало захищеним верствам населення.
За І квартал 2018 року до міської ради звернулись наступні категорії населення:
- діти війни – 0, за 3 місяці2017 року – 7 (1,2%);
- учасники бойових дій та члени сімей загиблих у війні – 3 (0,4%), у відповідному періоді мунулого року – 2 (0,5%);
- інваліди загального захворювання – 1 (0,1 %), за 3 місяці 2017 року – 1 (0,1%);
- інваліди ІІІ групи – 1 (0,1%), за відповідний період2017 року – 0;
- багатодітні сім’ї – 0, у 2017 році – 5 (0,8%);
- учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС- 0, за відповідний період 2017 року – 2 (0,3%);
- інші категорії – 663 (99,2%), за І квартал 2017 року – 383 звернення громадян (67,4%).
У розрізі питань щодо задоволення та вирішення проблем мешканців міста, аналіз показав наступне:
- задоволено 402 заяви (60,1% ), за відповідний період 2017 року – 347 (61%), що на 1% більше ніж у минулому році за даний період;
- дано роз’яснення по 134 заявах (20%), в минулому році за І квартал – 114 (20%);
- взято на контроль 132 (19,7%), за 2017 рік 107 (18,8%) проти відповідного періоду (-0,9% ).
Якщо питання, підняті у заявах громадян, не вирішуються належним чином, заявники мають змогу потрапити на особистий прийом до міського голови, його заступників, секретаря міської ради та керуючої справами виконкому.
За звітний період міським головою його заступниками, секретарем міської ради та керуючої справами виконкому було прийнято 168 осіб, що на 31 особу, більше ніж за відповідний період минулого року (137). На прийомі кожному заявнику надавалась допомога, аргументовані відповіді та роз’яснення.
За І квартал 2018 року видано довідок різного характеру – 1679, за відповідний період 2017 року – 2194 (-515).
З початку 2018 року було видано 146 довідок - характеристик для Тростянецького ВП ГУНП в Сумській області та актів обстеження місця проживання для УПФУ у Тростянецькому районі.
Відділ правового забезпечення
Відділ правового забезпечення апарату Тростянецької міської ради в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими Законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядженнями міського голови, рішеннями виконавчого комітету та міської ради.
Відділ правового забезпечення складається з трьох осіб – начальника відділу, спеціаліста І категорії (з правових питань і квартирного обліку) та спеціаліста І категорії (з правових питань).
Основним завданням відділу є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативних документів ради, а також її керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань та повноважень.
Відділом проводиться аналіз відповідності вимогам чинного законодавства проектів рішень, розпоряджень, та інших документів правового характеру, що вносяться на розгляд комісій ради, правовий аналіз проектів рішень виконкому та сесії міської ради, проектів розпоряджень міського голови, надається практична допомога щодо усунення виявлених порушень.
Відділом постійно надається методична та практична допомога по застосуванню законодавства комунальним підприємствами, установам, закладам міської ради, розглядаються загальні юридичні питання спеціалістів апарату міської ради, відділу освіти, відділу культури, туризму, молоді та спорту, закладам освіти, медичним закладам та інших закладів, що виникають в процесі роботи.
Протягом І кварталу 2018 року було надано 459 усних консультацій.
Підготовлено та направлено 134 відповіді на звернення громадян, листи правоохоронних органів, відповідей на запити установ, підприємств, організацій.
Протягом І кварталу 2018 року проведено роботу по утворенню:
- 3 комунальних закладів Тростянецької міської ради,
- відділ культури, туризму, молоді та спорту,
- фінансове управління.
Проведено роботу по прийняттю до комунальної власності Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади:
- 8 закладів освіти, медичного закладу, трудового архіву, ДЮСШ,
ПДТаЮ, музичної школи, бібліотеки і 4 її філії, краєзнавчий музей.
Відділ правового забезпечення у І кварталі 2018 року брав участь (як члени конкурсних комісій або мав право дорадчого голосу):
- у проведенні конкурсів на заміщення вакантних посад апарату Тростянецької міської ради;
- у проведенні конкурсів на заміщення вакантних клубних закладів відділу культури, туризму, молоді та спорту;
- у засіданнях адміністративної комісії (відділ правового забезпечення бере участь в роботі адміністративної комісії та комісії з конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності);
- у засіданнях тендерного комітету (відділ правового забезпечення бере участь в роботі тендерного комітету та надає рекомендації структурним відділам Тростянецької міської ради консультації щодо утворення своїх тендерних комітетів та налагодження їх роботи);
- бере участь в інших заходах Тростянецької міської ради.
Відділом правового забезпечення в І кварталі 2018 року, як уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції проведено навчання з суб’єктами декларування, щодо подання електронних декларацій.
За І квартал 2018 року відділом правового забезпечення взято участь у 23 судових засіданнях перших, апеляційних інстанціях з цивільного, адміністративного, господарського, судочинства.
Серед них:
- справи про встановлення додаткового строку на прийняття спадщини;
- про визнання бездіяльності та зобов’язання вчинити дії;
- про скасування рішень Тростянецької міської ради;
- про встановлення факту родинних відносин;
- про визнання спадщини відумерлою;
- про зобов’язання укласти договір та відшкодування збитків та ін.
Відділ розробляє та бере учать у підготовці цивільних та господарських договорів. Візує та перевіряє договори перед укладанням на дотримання вимог діючого законодавства. Готує повний пакет документів для підписання договорів, які мають нотаріальне посвідчення.
Відділом надаються консультації щодо надання відпусток працівникам, призначення та звільнення з роботи, порядок прийняття та скасування регуляторних актів. Спеціалістом з правових питань і квартирного обліку здійснюється представництво інтересів дітей в суді, які потребують опіки та піклування. Готуються всі необхідні документи.
Постійно ведеться робота із безхазяйним майном та відумерлою спадщиною.
З метою оперативнішої та ефективнішої роботи ведеться співпраця з органами державної влади, прокуратури, поліції, підприємствами та організаціями.
Квартирний облік
Відділом правового забезпечення постійно ведеться робота з квартирного обліку громадян.
Так станом на 01.01.2018 року при виконкомі знаходиться на квартирному обліку 509 сімей, із них по списках:
- в загальних списках – 333 сім’ї;
- в списках першочергового отримання житла – 76 сімей;
- в списках позачергового отримання житла – 25 сімей;
- в списках житлово - будівельного кооперативу – 75 сімей.
Отримано громадянами 3 ордери на проживання в гуртожитку по вул. Заводська,1.
Робота адміністративної комісії
За І кваратл 2018 року було проведено 6 засідань адміністративної комісії при виконавчому комітеті Тростянецької міської ради, на яких розглянуто 7 справ про порушення законодавства України про адміністративні правопорушення, із них:
- 2 адміністративних матеріали, які надійшли з ВП ГУНП у Сумській області;
- 4 адміністративних матеріалів, які надійшли від спеціалістів Тростянецької міської ради;
- 1 адміністративний матеріал, який надійшов від інших посадових осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.
ст.152 КУпАП «Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населенихпунктів, правил благоустрою територій населених пунктів» – 5 чол., із яких:
4 чол. – накладено адміністративне стягнення у формі усного зауваження;
1 чол. – накладено штраф в розмірі – 340 грн.:
340 грн. – сплачено.
ст. 180 КУпАП «Доведення неповнолітнього до стану сп'яніння» - 1 чол.;
1 чол. – накладено штраф в розмірі – 102 грн.:
102 грн. – сплачено.
ст. 183 КУпАП «Завідомо неправдивий виклик спеціальних служб» - 1 чол., із яких:
1 чол. – справу закрито у зв’язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення;
Всього за І квартал 2018 року:
- акладено штрафу - 442 грн.
- плачено - 442 грн.
Відділ з питань державної реєстрації
Згідно штатного розпису відділ з питань державної реєстрації апарату Тростянецької міської ради складається з чотирьох осіб:
1) начальник відділу, державний реєстратор;
2) державний реєстратор речових прав на нерухоме майно;
3) державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців;
4) державний реєстратор з питань реєстрації місця проживання та ведення реєстру;
5) державний реєстратор з питань реєстрації місця проживання та ведення реєстру.
Державний реєстратор речових прав на нерухоме майно здійснює роботу по наданню населенню зазначених нижче послуг:
- державна реєстрація права власності на нерухоме майно;
- державна реєстрація іншого речового права на нерухоме майно
(право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди(суборенди) земельної ділянки);
- державна реєстрація обтяження речового права на нерухоме майно;
- внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
- скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
- взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;
- надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Державними реєстраторами відділу у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно надано 786 адміністративних послуг (у тому числі 145 безкоштовних послуг у зв’язку зі звільненням від сплати згідно частини восьмої статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»), а саме:
- надано 289 послуг щодо державної реєстрації права власності;
- надано 317 послуг щодо державної реєстрації іншого речового права (права оренди земельної ділянки, права постійного користування, емфітевзису тощо);
- проведено 90 змін до записів у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
- проведено державну реєстрацію скасування рішення державного реєстратора за 2 заявами та знищення нерухомого майна за 4 заявами;
- видано 16 інформаційних довідок за запитами про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
До місцевого бюджету за результатами надання вищезазначених послуг надійшло коштів у сумі 76870,00 грн.
До Державного бюджету за результатами надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно надійшло 640,00 грн.
Державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців здійснює роботу по наданню населенню зазначених нижче послуг:
- державна реєстрація фізичної особи, яка має намір стати підприємцем;
- державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, або перетворення;
- державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
- державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;
- державна реєстрація змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
- державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи;
- державна реєстрація припинення відокремленого підрозділу юридичної особи;
- державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням;
- державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця у разі її смерті;
- державна реєстрація створення відокремленого підрозділу юридичної особи;
- державна реєстрація юридичної особи;
- державна реєстрація рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її засновниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом та рішення про виділ юридичної особи.
У сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділом надано 137 адміністративних послуг (у тому числі 99 безкоштовних послуг відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»), а саме:
- проведено 37 змін до Єдиного державного реєстру щодо відомостей про державну реєстрацію юридичних осіб;
- проведено 19 змін до Єдиного державного реєстру щодо відомостей про державну реєстрацію фізичних осіб-підприємців;
- зареєстровано підприємницьку діяльність 23 фізичних осіб-підприємців;
- державна реєстрація юридичних осіб - 4;
- припинено державну реєстрацію 22 фізичних осіб-підприємців;
- проведено ліквідацію юридичної особи – 3;
- розпочато процедуру припинення юридичної особи – 2;
- надано 13 витягів на виконання запитів щодо надання інформації з Єдиного державного реєстру.
До місцевого бюджету за результатами надання вищезазначених послуг надійшло коштів у сумі 15276,00 грн.
До Державного бюджету за результатами надання інформації з Єдиного державного реєстру надійшло 1170,00 грн.
Державним реєстратором місця проживання та ведення реєстру відділу надано 784 адміністративні послуги, а саме:
- здійснено реєстрацію/зняття з місця реєстрації громадян за 206 заявами;
- складено 150 довідок про реєстрацію місця проживання особи;
- складено 19 протоколів про адміністративне правопорушення;
- надано 233 відповіді на запити стосовно надання інформації щодо місця реєстрації громадян;
- прийнято 176 звернень громадян щодо зміни назви вулиці.
До місцевого бюджету за результатами надання вищезазначених послуг надійшло коштів у сумі 4476,58 грн.
Загалом, у І квартал 2018 року державними реєстраторами відділу з питань державної реєстрації надано 1707 адміністративних послуг (145 адміністративних послуг надано без стягнення адміністративного збору), за результатами яких 96622,58 грн. надійшло до місцевого бюджету та 1810,00 грн складають надходження до Державного бюджету.
ГУМАНІТАРНА СФЕРА ДІЯЛЬНОСТІ
Опіка та піклування
За звітний період було проведено 1 засідання опікунської ради, в результаті чого було прийнято 1 рішення та затверджено 1 подання на засіданні виконавчого комітету щодо призначення особи опікуном.
Соціальне партнерство
На виконання рішень 54 сесії 6 скликання Тростянецької міської ради № 90 від 26.05.2015 року «Про затвердження Положення «Про міський конкурс соціальних проектів та програм неприбуткових організацій та створення конкурсної комісії» в новій редакції», 17 сесії 7 скликання № від 23 грудня 2016 року «Про визначення пріоритетних напрямів соціальних проблем для вирішення у 2017 році», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в рамках конкурсу соціальних проектів», були визначені такі напрями соціальних проблем:
- охорона здоров’я та профілактика захворювань;
- соціальна підтримка та адаптація інвалідів, безробітних,
малозабезпечених, багатодітних сімей та осіб похилого віку;
- молодіжна політика;
- розвиток місцевої ініціативи та місцевого самоврядування;
- громадянська освіта, аматорська культура та спорт;
- підвищення інформування громадськості та розвиток демократичних ЗМІ;
- охорона довкілля;
- збереження культурної спадщини;
- розвиток туризму та посилення промоції міста.
Рішеннями 2 сесії 7 скликання (друге пленарне засідання) Тростянецької міської ради № 109, №110, №111 та №112 від 22.12.2017 року було погоджено фінансування соціальних проектів в 2018 році, що були відібрані в результаті конкурсу (БФ «Доброта», ГО «Спорт Тростянеччини», ГО «Сила і честь» та ГО «Голос громади Тростянеччини»), в обсязі 580 278,20 грн.
молодіжна політика
Діяльність дитячої дорадчої ради (ДДР) при міському голові була відновлена у 2016 році із числа активної учнівської молоді (лідери шкільного самоврядування), як дорадчий орган міської влади.
У звітний період двічі на місяць із членами ДДР відбувалися зустрічі, під час яких обговорювалися пропозиції до місцевих програм та бачення молоддю розвитку міста, плани діяльності ДДР, участь у молодіжних акціях та проектах. Систематично проводяться квартирники, святкові дискотеки, семінари та тренінги.
У 2018 році вдруге проходить конкурс «Краща школа», який є унікальним по своєму формату. Конкурс складається з 11 етапів, у звітному періоді відбувся Кубок мера з КВК, підчас якого всі школи міста змагались звання найкмітливішого.
Розвиток фізичної культури і спорту
Визначна подія відбулась 21-22 лютого 2018 року в житті нашого міста і області - Всеукраїнські змагання з зимового біатлону серед юнаків і дівчат. Після 25-річної перерви біатлон повернувся на тростянецьку землю. Близько 150 юних обдарованих спортсменів з усієї України підкорювали біатлонні траси Нескучного.
В підпорядкуванні відділу освіти знаходиться КЗ ТМР «Тростянецька дитячо-юнацька спортивна школа», яка виховує 216 спортсменів, які навчаються у 20 групах за напрямками «Дзюдо» (11 груп, 126 вихованців), «Бокс» (4 групи, 40 вихованців), «Легка атлетика» (5 груп, 50 вихованців). Протягом звітного періоду юні спортсмени здобули перемогу на обласному (І м – 6, ІІ м – 8, ІІІ м – 3) та всеукраїнському (ІІІ м – 1) рівнях.
Комунальний заклад ТМР «Спортивний клуб «Академія спорту» був створений у 04 січня 2018 року до його складу входить стадіон ім. Куца та спортивний зал «Локомотив».
В зв’язку зі зміною засновника були приведені до норм чинного законодавства установчі документи. Розроблений режим роботи об’єктів, складений графік тренувань з видів спорту: футболу, волейболу, баскетболу, гирьового спорту. Проведені добори дітей в навчально-тренувальні групи.
Учні СК «Академія спорту» прийняли участь у обласних турнірах з футболу в м. Конотоп (2 місце тренер Коритник С.М.), в м. Краснопілля (1 місце тренер Коритник С.М.) в м. Суми (5 місце тренер Василенко І.І.).
Були проведені турніри з баскетболу: «Кубок «Академії спорту» серед дорослих і серед школярів (юнаки та дівчата).
Проведені обласні змагання з гирьового спорту.
В звітному період за кошти Тростянецької міської ради були проведені роботи по облаштуванню приміщень, а саме: ремонт внутрішніх приміщень адмінбудівлі стадіону, придбано офісні меблі, ноутбук, облаштувано інформаційними стендами приміщення адмінбудинку та спортзалу, створенно Дошку «Спортивна гордість Тросянеччини», придбано спортивну форму (футбольної) та інвентарь на загальну суму 162491,95 грн.
В 2018 році заплановано розвиток футболу, створення футбольних команд «Тростянець-1», «Тростянець-2» та «Тростянець-3» для змагань в різних першостях. Заплановано продовження робіт по реконструкції стадіону ім. В. Куца загальною вартістю близько 5 млн. грн., що дасть можливість комфортних умов для гравців та глядачів змагань.
Освіта
Мережу закладів освіти Тростянецької ОТГ станом на 01.04.2018 року становлять 6 закладів дошкільної освіти: два заклади – «Казка» та «Ромашка» мають статус ясла-садок, чотири заклади – «Калинка», «Білочка», «Веселка», «Дубравушка» – дитячий садок, Смородинський навчально – виховний комплекс: ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ, 6 закладів загальної середньої освіти; СШ І-ІІІ ступенів № 1, №2, № 3, №5, ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4, Кам’янська ЗОШ І-ІІІ ступенів та 2 заклади позашкільної освіти: КЗПО «Палац дітей та юнацтва» та ДЮСШ.
Функціонує 29 дошкільних груп («Казка» - 10 груп, «Ромашка» - 7 груп, «Калинка» - 5 груп, «Білочка» - 3 групи, «Веселка» - 2 групи, «Дубравушка» – 1 група, Смородинський навчально – виховний комплекс: ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ- 1 група), із яких 3 - раннього віку, 26 - середнього та старшого дошкільного віку.
Дошкільною освітою охоплено 1018 дітей, із них 840 відвідують заклади дошкільної освіти та дошкільну групу Смородинського НВК, 208 дітей охоплені соціально - педагогічним патронатом та консультаційними групами «Разом з мамою».
Відсоток охоплення дошкільною освітою складає 98%, що в порівнянні з минулим роком на 1,6% більше. Діти старшого дошкільного віку охоплені на 100%.
Середній показник відвідування дітей у І кварталі 2018 року склав 77%. В порівнянні з минулим роком цей показник зріс на 3 %.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Тростянецької міської ради від 24.01.2018 року №107 «Про затвердження вартості харчування та встановлення плати для батьків за перебування дітей у закладах дошкільної освіти та дошкільній групі Смородинського НВК Тростянецької ОТГ», вартість харчування з 01 лютого 2018 року становить 22.00 грн. за 1 день; плату для батьків встановлено в розмірі 60 % від вартості харчування на день (22.00 грн.) для дітей старшого дошкільного віку в розмірі 13 грн. 20 коп.
За період січень - березень 2018 року пільгою користувалися 149 дітей (діти із багатодітних сімей – 52 чол.; діти-інваліди – 3 чол., із малозабезпечених сімей – 53 чол., діти-сироти – 12 чол., АТО - 29) забезпечені повноцінним харчуванням за пільгову плату (відповідно 50 та 100%).
Виконання норм харчування по Тростянецькій ОТГ становить 96%.
Загальною середньою освітою охоплено 2121 чол.
В закладах загальної середньої освіти 911 учнів 1-4 класів, дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей та дітей учасників АТО охоплено безкоштовним харчуванням.
Триває підготовка до проведення зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації,зареєстровані всі 215 випускників 11-х класів для складання ЗНО, виготовляється 167 свідоцтв (для випускників 9-х класів) та 215 атестатів (для випускників 11-х класів); із інформацією про складання ЗНО та ДПА ознайомлені всі заклади освіти.
Станом на 01.04.2018 року підвозом забезпечено 39 учнів: по 5 осіб із Зарічного і Мащанки до Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 1, 7 і 8 осіб, відповідно, із Криничного та Лісного до Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5, 14 школярів із села Кам’янецького до Камянської ЗОШ І-ІІІ ст.
Протягом І кварталу 2018 року створено міжвідомчий банк даних обдарованих дітей, що налічує 528 учнів (за напрямами: «Академічна обдарованість» – 133, «Інтелектуальна обдарованість» – 200, «Практично-перетворювальна обдарованість» – 4, «Художньо-естетична обдарованість» – 162, «Психомоторна обдарованість» – 29).
Переможцями ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів є 9 учнів, які посіли 11 призових місць. У ІV (всеукраїнському) етапі Захарченко Володимир (8 клас, Кам’янська ЗОШ І-ІІІ ступенів) здобув ІІ місце з біології, Дмитриченко Катерина (10 клас, Тростянецька СШ І-ІІІ ступенів № 5) – ІІІ місце з правознавства.
У ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Сумського територіального відділення МАН України Скребець Євгенія (10 клас, Тростянецька СШ І-ІІІ ступенів № 2) має І місце.
Переможцями є учні закладів загальної середньої освіти і в інших конкурсах:
- ІІІ (обласний) етап Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика – ІІ місце (Ложечник Ростислав, 5 клас Тростянецької СШ І-ІІІ ступенів № 1);
- V (всеукраїнський) етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка – ІІІ місце (Хоменко Сніжана, 6 клас Тростянецької СШ І-ІІІ ступенів № 3);
- Всеукраїнський конкурс творчих робіт учнівської та студентської молоді ім. М. Гоголя – диплом ІІІ ступеня в номінації «Літературна творчість» (Сотнікова Неоніла, 9 клас Тростянецької СШ І-ІІІ ступенів № 1), диплом ІІІ ступеня в номінації «Мистецтвознавство» (Максак Яна, 9 клас Тростянецької СШ І-ІІІ ступенів № 3);
- Всеукраїнський конкурс «Моя майбутня професія: планування і розвиток» (Арнаутов Кирило, 10 клас, Тростянецька СШ І-ІІІ ступенів № 2) – увійшов до 50 фіналістів.
Серед педагогічних працівників у фахових конкурсах перемоги здобули:
- Слєдзєвський Ю. Б. – ІІІ місце в обласному етапі естонсько-українського проекту «Міксіке» (змагання з усного рахунку Прангліміне);
- Столяренко Л.М. – І місце у Всеукраїнському конкурсі навчальних матеріалів (за підсумками січня 2018 року), у рамках освітнього проекту «На Урок».
Станом на 01.04.2018 року в закладах загальної середньої освіти навчається 60 дітей з особливими освітніми потребами із них: 35 дітей з інвалідністю, які безперешкодно відвідують заклади освіти і 25 дітей з особливими освітніми потребами на індивідуальній формі навчання (з них 8 дітей за станом здоров’я навчаються вдома).
Проводиться робота по відкриттю інклюзивно-ресурсного центру з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на освіту.
Мережа закладів позашкільної освіти Тростянецької міської ОТГ представлена КЗПО ТМР «Палац дітей та юнацтва» та КЗ ТМР «Тростянецька дитячо-юнацька спортивна школа».
Позашкільна освіта, яку надає педагогічний колектив КЗПО ТМР «Палац дітей та юнацтва» забезпечує організацію змістовного дозвілля та розвитку творчого потенціалу дітей і молоді.
У 153 групах Палацу навчаються 2178 гуртківців віком від 4 до 21 року. Із них: 199 – дошкільники, 1979 – молодь. Для реалізації інтересів, здібностей та нахилів дітей забезпечена робота 4-х відділів – художньо-естетичного виховання (35 гуртків, 510 вихованців), декоративно-прикладного мистецтва (32 гуртки, 458 вихованців), спортивно-масової роботи (32 гуртки, 448 вихованців), технічної творчості (32 гуртки, 462 вихованці), школа раннього розвитку «Паросток» (22 групи, 300 вихованців). Гуртківці протягом І кварталу 2018 року взяли участь у 25 обласних (гран-прі – 3, І м – 7, ІІ м – 23, ІІІ – 17), 10 всеукраїнських (гран-прі – 1, І м – 3, ІІ м – 4, ІІІ – 4) та 5 міжнародних конкурсах (І м – 7, ІІ – 5, ІІІ м – 2) змаганнях, фестивалях.
З метою забезпечення організованого проведення оздоровчої кампанії у 2018 році, додержання законодавства щодо оздоровлення та відпочинку дітей протягом І кварталу відділом освіти Тростянецької міської ради була проведена робота щодо визначення прогнозованих показників оздоровлення та відпочинку дітей.
Таким чином, оздоровчо-відпочинковими послугами влітку 2018 року планується забезпечити 1063 дитини закладів освіти Тростянецької міської ради, що становить 50,1 % від загальної кількості дітей віком від 7 до 17 років.
Дані послуги будуть надані дітям пільгових категорій:
- дітям-сиротам та дітям позбавлених батьківського піклування;
- дітям з інвалідністю;
- дітям з багатодітних та малозабезпечених сімей;
- дітям, які перебувають на диспансерному обліку;
- дітям учасників антитерористичної операції на Сході України;
- дітям внутрішньо - переміщених осіб;
- талановитим та обдарованим дітям.
Також, заплановано придбання путівок для дітей пільгових категорій до заміських таборів оздоровлення та відпочинку. Таким чином, оздоровчо-відпочинковими послугами у 2018 році планується охопити 1103 дитини (52%), з яких у пришкільних таборах – 1063 дитини (50,1%).
Крім цього, направлено для оздоровлення на ІІІ тематичну зміну до ДП України «Міжнародний дитячий центр «Артек» дві дитини сироти.
З метою забезпечення безпеки закладів освіти було встановлено охоронну сигналізацію протягом лютого - березня 2018 року на що використано 220 тис. грн. Вартість цих послуг в місяць складає 4900 тис. грн. Економія по заробітній платі в місяць складає 110 тис.
В І кварталі 2018 року для усіх закладів освіти відповідно до кошторисних призначень придбано за кошти міського бюджету миючі та дезинфікуючі, медикаменти на суму близько 70,3 тис. грн., крейду автозапчастини для шкільного автобуса, енергозберігачі лампи, посуд на загальну суму 37 тис., встановлено вікна на суму 237,5 тис. Розпочато роботи по заміні електропроводки в СШ № 1, 2, 5, замінено лампи в спортивному залі СШ № 2 на енергозберігаючі, частково замінено водопровідні та каналізаційні труби в СШ № 5, ремонт каналізації по Кам’янській ЗОШ, проведено ремонт електроплит по СШ № 1, 2, 3. На дані роботи використано 86,8 тис. грн.
Культура
З 04.01.2018 року був створений відділ культури, туризму, молоді та спорту Тростянецької міської ради.
У його підпорядкуванні перебувають наступні клубні заклади:
- Культурно – дозвіллєвий комплекс «Тростянецький»;
- Міський клуб «Ветеран»;
- Цукрозаводський клуб;
- Радомлянський клуб;
- Смородинський клуб;
- Лучанський сільський клуб;
- Камянський сільський будинок культури;
- Гаївський клуб (наразі не працює).
А також комунальні заклади:
- «Тростянецька публічна бібліотека»;
- «Тростянецька дитяча музична школа»;
- «Тростянецький краєзнавчий музей»;
- Спортивний клуб «Академія спорту».
Клубний заклад
Тростянецької міської ради
Культурно-дозвіллєвий комплекс «Тростянецький»
Культурно-дозвіллєвим комплексом «Тростянецький» за звітний період було проведено певний обсяг робіт згідно наступних напрямків діяльності:
- проведення екскурсій;
- сприяння у проведенні круглих столів, громадських слухань, конференцій, семінарів тощо;
- проведення міських свят;
- організація урочистих шлюбних обрядів;
- реалізація сувенірної продукції;
- організація роботи катка та прокат ковзанів на спортивному майданчику;
- користування спортмайданчиком (антивандальні тренажери).
Культурно-дозвіллєвим комплексом «Тростянецький» у звітному періоді було проведено 14 святкових заходів серед яких концерт класичної музики Л. Футорської та М. Головко.
Щодо реалізації сувенірної продукції, то проаналізувавши її обсяги (малюнок 1, 2), необхідно відмітити, що даний показник сезонний і залежить від проведених в місті фестивалів та заходів.
Реалізація сувенірної продукції за І квартал 2017-2018 р.р., грн.