ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Біловол А.Л.

Статус:

Прийнятий вцілому

Дата:

14.11.2018

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 15.11.2018/26
Про затвердження Концепції створення Центру надання адміністративних послуг Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, як міськрайонного Центру на 2018-2020 роки.

У К Р А Ї Н А

 

Тростянецька міська рада
                                    15 сесія 7 скликання                  (ПРОЕКТ)
 
 

Р І Ш Е Н Н Я

 

від __.11.2018 року

м. Тростянець                                № ___
 
Про  затвердження   Концепції   створення
Центру надання адміністративних послуг
Тростянецької міської об’єднаної територіальної
громади, як міськрайонного Центру на 2018-2020 роки
 
         У зв’язку з утворенням Центру надання адміністративних послуг Тростянецької міської ради, з метою створення зручних і сприятливих умов для отримання адміністративних послуг, відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги», керуючись ст. ст. 25, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
 
міська рада вирішила:
 
         1. Затвердити Концепцію створення Центру надання адміністративних послуг Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, як міськрайонного Центру на 2018-2020 роки згідно з додатком 1 до цього рішення.
 
         2. Дане рішення направити керуючій справами виконкому Біловол А.Л., Центру надання адміністративних послуг,  фінансовому управлінні ТМР, відділу бухгалтерського обліку та звітності апарату міської ради.
 
         3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на керуючу справами виконкому Біловол А.Л.
 
 
 
Міський голова  Ю.А. Бова
Додаток 1
до рішення 15 сесії 7 скликання
Тростянецької міської ради
від ___.11.2018 року №____
 
КОНЦЕПЦІЯ
створення Центру надання адміністративних послуг
 Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, як міськрайонного Центру на 2018-2020 роки
 
Мета Концепції
Метою розробки, затвердження та реалізації цієї Концепції є створення умов для надання мешканцям Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади (далі – громада) та мешканцям інших громад Тростянецького району (далі – район) необхідних адміністративних послуг у зручний та доступний способи.
 
Завдання Концепції
 
Завданнями цієї Концепції є:
- створення спільного, (єдиного) міськрайонного Центру надання  адміністративних послуг (далі – ЦНАП), з комфортними умовами для обслуговування суб’єктів  звернення та належними умовами для роботи посадових осіб, які працюють у ЦНАП;
- забезпечення отримання Тростянецькою міською об’єднаною територіальною громадою повноважень з надання усіх адміністративних послуг, необхідних громадянам та суб’єктам господарювання, які делеговані або можуть бути делеговані державою, в одному місці;
- підвищення організаційного та матеріально-технічного рівня для  доступних, прозорих та безбар’єрних умов отримання адміністративних послуг усіма мешканцями громади та мешканцями Тростянецького району в тому числі створення віддалених робочих місць із залученням старост до надання адміністративних послуг, впровадження інформаційних технологій;
- забезпечення гендерної рівності та особливих потреб громадян на всіх етапах створення та функціонування ЦНАП.
Поточний (вихідний) стан
 
Реалізація цієї Концепції спрямована на вирішення наступних проблем:
 - отримання мешканцями громади та району більшості необхідних адміністративних послуг здійснюється переважно в районному центрі в різних органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування – це послуги у сфері соціального захисту населення, послуги з реєстрації актів цивільного стану, пенсійного забезпечення та послуги, які надаються Тростянецькою міською радою;
- ЦНАП районної державної адміністрації не забезпечує населення громади та району переліком необхідних базових послуг, тобто в ньому відсутні найважливіші для громадян адміністративні послуги;
- неналежне облаштування приміщення та прилеглої території ЦНАП районної державної адміністрації (зокрема: відсутність велостійок для зберігання велосипедів; пандус, який не відповідає державним будівельним нормам; відсутня система відеоспостереження та охоронної сигналізації, відсутність туалетної кімнати для загального користування, в тому числі для осіб з обмеженими фізичними можливостями, відвідувачів з дітьми та ін.);
- погане матеріально-технічне забезпечення ЦНАП районної державної адміністрації, в тому числі брак відповідного технічного обладнання,  програмного забезпечення для організації ефективної роботи;
-наявність різноманітних, не пов’язаних між собою баз даних суб’єктів надання адміністративних послуг та відсутність доступу до них як для адміністраторів, так і для інших суб’єктів надання адміністративних послуг, як наслідок – суб’єкти звернення змушені самостійно збирати документи, звертаючись часто до декількох адміністративних органів для вирішення питання (отримання документів, довідок, погодження), що передують отриманню кінцевого результату;
- обмежені прийомні години в окремих спеціалістів територіальних органів виконавчої влади та інших посадових осіб, які надають адміністративні послуги;
- недостатня кількість персоналу для забезпечення якісного обслуговування суб’єктів звернення в приміщенні ЦНАПу;
          - незначна увага приділяється підготовці персоналу ЦНАП, підвищення його кваліфікації;
- відсутність умов для оплати адміністративних послуг в приміщенні ЦНАПу районної державної адміністрації.
Заплановані заходи (шляхи вирішення наявних проблем)
Для досягнення мети цієї Концепції та усунення наявних проблем будуть вживатися наступні заходи:
- утворення ЦНАПу як структурного підрозділу (виконавчого органу) Тростянецької міської ради;
- прийняття узгоджених рішень з Тростянецькою районною державною адміністрацією з метою забезпечення спільного надання адміністративних послуг у єдиному приміщені ЦНАП, у тому числі узгодження організаційно- правової форми єдиного міськрайонного ЦНАП, підготовка узгоджених документів;
- забезпечення ЦНАП належним приміщенням - створення комфортних умов, як для відвідувачів, так і для працівників ЦНАПу, у тому числі з комфортною зоною обслуговування та очікування, туалетною кімнатою загального користування, в тому числі для осіб з обмеженими фізичними можливостями, з обладнаним столиком для пеленання,  дитячим куточком та місцем для візків, облаштувати приміщення кондиціонером або відповідною системою, встановити кулер для води або кавоавтоматом. Крім цього, повністю забезпечити необхідною технікою, меблями, програмним забезпеченням. Зону очікування та інформування облаштувати вільним робочим місцем  з виходом у мережу інтернет, де відвідувач матимуть можливість самостійно шукати інформацію про адміністративні послуги, заповнювати відповідні бланки заяв;
- забезпечення безбар’єрного доступу до приміщення ЦНАП для осіб з обмеженими можливостями та для осіб з додатковими потребами, батьків з візочками;
- забезпечення ЦНАП достатньою кількістю персоналу, здійснення регулярних заходів з навчання, проведення тренінгів для підвищення його кваліфікації;
- організація надання через ЦНАП усіх адміністративних послуг, які належать до власних та делегованих повноважень місцевої ради, а також адміністративних послуг зазначених у абзаці першому цього підрозділу Концепції та ті послуги, які належать до компетенції районної державної адміністрації (насамперед, послуги у сфері соціального захисту);
- вжиття заходів для надання через ЦНАП адміністративних послуг з видачі паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також надання адміністративних послуг пенсійного забезпечення; соціального захисту населення; послуги з реєстрації актів цивільного стану;  
 -  створення віддалених робочих місць та залучення до надання окремих адміністративних послуг старост;
- впровадження інформаційних технологій, встановлення системи внутрішнього електронного документообігу, при наданні адміністративних послуг, в тому числі інтеграція з інформаційними системами органів державної влади, розширення переліку електронних послуг;
- створення належної системи інформування громади про адміністративні послуги та роботу ЦНАП, в тому числі через веб-сторінку ОТГ/ЦНАП на офіційному сайті Тростянецької міської ради. Надання засобами телекомунікації інформації щодо послуг та процедур їх надання;
- встановлення платіжного терміналу та/або POS-терміналів на робочих місцях в ЦНАП.
 
В межах виконання зазначених заходів будуть  використовуватися також механізми:
- співробітництва територіальних громад (спільного надання окремих адміністративних послуг; матеріально – технічного забезпечення, тощо);
- узгоджених рішень з центральними органами виконавчої влади їх територіальними органами для надання адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення; реєстрації земельних ділянок; пенсійного забезпечення, фіскальної служби; організація оперативного документообігу з такими органами.
Крім того, для реалізації Концепції будуть вжиті такі організаційні заходи:
- вивчення кращих практик організації надання адміністративних послуг в Україні;
- створення дієвої системи зворотного зв’язку з суб’єктами звернень та громадою загалом, розгляду пропозицій та зауважень громадян щодо організації надання адміністративних послуг у громаді, в тому числі при формуванні (розширенні) Переліку послуг для ЦНАП, при плануваннні облаштування ЦНАП, при впровадженні суттєвих новацій у роботі ЦНАП, при щорічному оцінюванні персоналу ЦНАП;
- питання забезпечення гендерної рівності має стати наскрізним питанням функціонування ЦНАП.
Усі заходи будуть плануватися та впроваджуватися з урахуванням найкращих стандартів та практик гендерної політики, антикорупційної політики, політик захисту навколишнього середовища та енергозбереження.
 
Витрати та джерела їх покриття
Для покриття витрат на створення ЦНАП будуть використані надходження до місцевого бюджету ОТГ у вигляді плати за надання адміністративних послуг (адміністративний збір); інші кошти місцевого бюджету та районного бюджету; державна субвенція на розвиток інфраструктури ОТГ; кошти проектів міжнародної технічної допомоги та інші кошти не заборонені чинним законодавством України.
 
Очікувані результати
Від реалізації Концепції очікуються наступні результати:
для громадян та суб’єктів господарювання – отримання усіх (більшості) необхідних адміністративних послуг в громаді, в комфортних, доступних та безбар’єрних умовах в належному ЦНАП;
для працівників ЦНАП та інших посадових осіб долучених до надання адміністративних послуг – належні умови роботи, регулярні заходи з підвищення кваліфікації;
для громади загалом – прозорі умови надання адміністративних послуг, покращений інвестиційний клімат, максимальні надходження до місцевого бюджету за надання адміністративних послуг.
Наші очікувані стандарти:
- усі мешканці громади та району не більше як за 2 роки з дня ухвалення цієї Концепції матимуть доступ до основного (спільного), міськрайонного ЦНАП  та віддалених місць.
- надання найважливіших адміністративних послуг за інтегрованим підходом та моделлю життєвих ситуацій («народження», «шлюб», «паспорт», «реєстрація бізнесу», «придбання нерухомості», «придбання земельної ділянки», «житлова субсидія», «вихід на пенсію» тощо);
- організацію роботи ЦНАП не менше 35 прийомних годин протягом тижня, в тому числі роботу ЦНАП один раз на тиждень (середа) до 20:00 год.;
- можливість оплати платних адміністративних послуг безпосередньо у приміщенні ЦНАП;
- можливість отримати довідкову інформацію щодо адміністративних послуг телефоном, електронною поштою протягом усіх робочих годин міської ради та районної державної адміністрації.
Перевагами створення спільного, міськрайонного ЦНАП є більш фінансові та організаційні можливості для інвестицій у створення належного ЦНАП в органі місцевого самоврядування, аніж при районній державні адміністрації, у зв’язку з більшими надходженнями до місцевого бюджету за адміністративні послуги, а також зважаючи на інші ресурси (приміщення для ЦНАП, можливості залучення додаткових коштів місцевого бюджету, ресурсів  міжнародної технічної допомоги та державної субвенції на розвиток інфраструктури об’єднаної територіальної громади тощо).Також орган місцевого самоврядування має більшу інституційно – адміністративну спроможність та свободу дій у формуванні штату ЦНАП та його структури, у мотивуванні персоналу ЦНАП, в тому числі через кращі можливості щодо умов оплати праці.
Крім того, необхідно враховувати, що у перспективі проведення реформи децентралізації та адміністративно-територіального устрою, повноваження з надання більшості адміністративних послуг належатимуть органам місцевого самоврядування. Частина районних державних адміністрацій будуть перетворенні в органи префекторального (контрольно-наглядового) типу, без повноважень з надання адміністративних послуг, інші  - реорганізовані/ліквідовані. Отже, створення міськрайонних ЦНАП є й перспективним та життєздатним напрямом розвитку ЦНАП і в масштабах держави.
 
 
Термін
реалізації – 2018-2020 рр.