ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Кривошеїн М.П.

Статус:

Прийнятий вцілому

Дата:

22.12.2018

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 24.12.2018/43
Про затвердження Програми розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки.

У К Р А Ї Н А

Тростянецька міська рада

15 сесія 7 скликання
(четверте пленарне засідання)

Р І Ш Е Н Н Я                                ПРОЕКТ

 

від 24.12.2018  року

м. Тростянець                                № _______
 
 
Про затвердження Програми розвитку
автомобільного транспорту загального
користування в Тростянецькій міській
ОТГ на 2019-2020 роки
 
         Метою програми є модернізація системи автотранспортних перевезень пасажирів та підвищення ефективності її функціонування, відповідно до пункту 22 частини 1 ст. ст. 26, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про автомобільний транспорт»,
 
міська рада вирішила:
 
         1. Затвердити Програму розвитку автомобільного транспорту загального
користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки (згідно додатку).
 
2. При плануванні та розробці бюджету на наступні роки враховувати в роботі дану Програму.
 
3. Дане рішення направити фінансовому управлінню Тростянецької міської ради, відділу бухгалтерського обліку та звітності, відділу комунальної власності і земельних відносин, відділу житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту, спеціалісту 1 категорії з питань благоустрою, транспорту та зв’язку.   
 
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Заяц Ю.М.
 
 
Міський голова           Ю. А. Бова
  Програма
розвитку автомобільного транспорту загального користування
 в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки
 
1. Ініціатор розроблення програми Тростянецька міська рада
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення програми Рішення 15 сесії (четверте пленарне засідання)
7 скликання ТМР від 24.12.2018 року
№_____ «Про розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки»
 
3. Розробник програми Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту апарату Тростянецької міської ради
4. Співрозробники програми -
5. Відповідальні виконавці програми Начальник відділу житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту
6. Учасники програми апарат Тростянецької міської ради
7. Термін реалізації програми 2019-2020 роки
7.1. Етапи виконання програми 1 етап – січень – грудень 2019 р.
2 етап – січень – грудень 2020 р.
8. Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми місцевий, державний бюджет, коштів інших джерел не заборонених законом
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів,
необхідних для  реалізації програми, всього       
8095,0 тис. грн.
9.1 коштів міського бюджету                                  8095,0 тис. грн.
  • 2019
 
  • 2020
3345,0 тис. грн.
4750,0 тис. грн.
9.2 коштів державного чи обласного бюджету
  • тис. грн.
  • 2019
 
  • 2020
  • тис. грн.
  • тис. грн.
9.3 коштів інших джерел не заборонених законом
  • тис. грн.
 Таблиця 1
 
Заходи
  з реалізації Програми розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ
на 2019-2020 роки
 

п/п
Зміст заходу Виконавці Термін
виконання
 
Джерела Фінансування
 
Обсяги та джерела
фінансування по рокам, тис. грн.
2019 2020
 
1. Впорядкування нормативно-правового регулювання пасажирських перевезень
 автомобільним транспортом загального користування
 
1.1. Підготовка та подання до центральних органів виконавчої влади пропозицій
щодо прийняття нових, а також
внесення змін та доповнень в діючі законодавчі та нормативно-правові акти з питань регулювання та удосконалення пасажирських перевезень
Відділ економічного розвитку, залучення інвестицій та міжнародної діяльності, Відділ правового забезпечення
 
 
По мірі необхідності ----
 
   
1.2. Надання методичної допомоги
суб´єктам господарювання у сфері автомобільного транспорту
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту  Постійно ----
 
1.3. Перегляд діючих тарифів з метою забезпечення приведення їх до економічно обґрунтованого рівня
 
Суб´єкти підприємницької діяльності – перевізники, відділ економічного розвитку, залучення інвестицій та міжнародної діяльності По мірі
необхідності
----
 
   
1.4.
 
Організація зустрічей, проведення
нарад, «круглих столів», інших заходів з питань сфери пасажирських перевезень автомобільним транспортом
 
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту, суб´єкти підприємницької діяльності – перевізники, громадські організації, органи виконавчої влади Постійно ----
 
   
 
2. Організація пасажирських перевезень
 
2.1. Здійснення аналізу та внесення пропозицій щодо  змін мережі міських автобусних маршрутів загального користування, розкладів руху  автобусів
 
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту,
суб´єкти підприємницької діяльності – перевізники
По мірі
необхідності
----
 
   
2.2. Проведення конкурсів з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування по Тростянецькій міській ОТГ згідно з затвердженою мережею автобусних маршрутів загального користування Конкурсний комітет з визначення перевізників для перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування по Тростянецькій міській ОТГ По мірі
необхідності
----    
2.3. Проведення обстеження
пасажиропотоків на міських автобусних маршрутах загального користування
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту 2019-2020 ----
2.4. Впровадження інформаційно-навігаційних систем з метою покращення контролю за роботою міського пасажирського автотранспорту, смарт-карт (карток мешканця громади), та інше, для визначення реальних обсягів перевезень пасажирів та сум втрат від перевезення пільгових категорій громадян Тростянецька міська рада, суб´єкти підприємницької
діяльності – перевізники, ДП «Тростянецьпастранс» КП ТМР «ТКС», загальний відділ апарату ТМР
2019-2020 Міський бюджет, Кошти
суб’єктів підприєм-
ницької діяльності
25,0  25,0
2.5. Здійснення контролю за виконанням перевізниками вимог щодо безпеки руху
 
Управління патрульної поліції в Сумській області, Тростянецький ВП Охтирського відділу ГУНП в Сумській області, Управління Державної служби України з безпеки на транспорті у Сумській області Постійно ----
 
   
2.6. Затвердження порядку функціонування автоматизованої системи оплати проїзду в міському пасажирському транспорті Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту, відділ економічного розвитку, залучення інвестицій та міжнародної діяльності, відділ правового забезпечення,
(Управління праці та соціального захисту населення Тростянецької РДА)
2019-2020 ----    
2.7. Оновлення парку автобусів,
пристосованих для перевезення осіб з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення спеціальними та допоміжними засобами для перевезення та переміщення таких осіб
Суб´єкти підприємницької діяльності – перевізники, ДП «Тростянецьпастранс» КП ТМР «ТКС» 2019-2020 Міський бюджет, Кошти
суб’єктів підприєм-
ницької діяльності
 3000,0  4000,0
2.8. Придбання та встановлення напрямних огорож з метою створення безпечних умов руху пішоходів, зокрема осіб з обмеженими фізичними можливостями (вадами зору та інше) Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту, КП ТМР 2019-2020 Міський бюджет Кошти
суб’єктів підприєм-
ницької діяльності
-  200,0
2.9. Придбання та встановлення електронно-інформаційних табло для пасажирів з відомостями про розклади руху автобусів Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту,
 КП ТМР «Тростянецькомунсервіс»
2019-2020 Кошти місцевого бюджету 160,0   75,0
2.10. Придбання та встановлення інформаційних табличок, стендів та їх комплектуючих для пасажирів з відомостями про маршрут та розклад руху автобусів Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту, КП ТМР 2019-2020 Кошти місцевого бюджету, Кошти
суб’єктів підприєм-
ницької діяльності
50,0 50,0
2.11 Облаштування визначених автобусних зупинок санітарними кімнатами для пасажирів та екіпажів автобусів Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту, суб´єкти підприємницької діяльності – перевізники, КП ТМР 2019-2020 Кошти місцевого бюджету, Кошти
суб’єктів підприєм-
ницької діяльності
50,0 50,0
 
3. Забезпечення безпеки пасажирських перевезень
3.1. Сприяння підвищенню кваліфікації працівників, діяльність яких пов´язана з наданням послуг пасажирського автомобільного транспорту
 
Суб´єкти підприємницької
діяльності – перевізники, КП ТМР, Тростянецький ВП Охтирського відділу ГУНП в Сумській області
Постійно -----    
3.2. Здійснення контролю за зберіганням транспортних засобів у спеціалізованих місцях під охороною, проходженням перед-рейсового та після-рейсового технічного огляду автобусів, перед-рейсового медичного огляду водіїв, за технічним станом транспортних засобів, дотриманням водіями режиму праці та відпочинку.           Суб´єкти підприємницької діяльності – перевізники, КП ТМР, Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту
Управління патрульної поліції в Сумській області, Тростянецький ВП Охтирського відділу ГУНП в Сумській області, Управління Державної служби України з безпеки на транспорті у Сумській області
Постійно ----    
3.3. Виконання робіт по реконструкції освітлення міських вулиць та доріг Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту,
КП ТМР «Енерголюкс», та ін
2019-2020 Кошти місцевого
бюджету, інші
- -
3.4. Створення реєстру наявних та необхідних дорожніх знаків та технічних засобів регулювання Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту,
Відділ  містобудування  та архітектури
2019-2020 ---- - -
3.5 Встановлення на дорогах міста дорожніх знаків
 
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту,
КП ТМР, та ін
2019-2020 Кошти місцевого
бюджету
60,0 150,0
3.6 Формування мережі стоянок таксі, упорядкування системи паркування транспортних засобів на вулицях та площах міста.
 
Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту,
Відділ  містобудування  та архітектури, КП ТМР, та ін
2019-2020 Кошти місцевого
бюджету
- 100,0
3.7 Ремонт діючих та будівництво нових велосипедних доріжок Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту,
Відділ  містобудування  та архітектури, КП ТМР, та ін
2019-2020 Кошти місцевого
бюджету
- 100,0
  ВСЬОГО       3345,0 4750,0
 
                                
 
Секретар міської ради                                                                                                                                Н.А. Ковальова
 

 
 
 
ПРОГРАМА
розвитку автомобільного транспорту загального користування 
в Тростянецькій міські об’єднаній територіальній громаді
на 2019-2020 роки
 
 
 
№ п/п ЗМІСТ
 
№ стор.
1.
2.
 
 
3.
 
 
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 
 
Загальна частина.
Характеристика Програми розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки.
Аналіз стану пасажирських перевезень автомобільним транспортом Тростянецькій міській ОТГ та визначення проблемних питань щодо його розвитку.
Мета та основні завдання Програми.
Шляхи та способи розв'язання проблеми
Очікуванні результати виконання Програми.
Фінансове забезпечення Програми.
Організація та контроль за виконанням Програми.
Основні заходи з реалізації Програми.
Додатки:
Додаток 1 «Характеристика автобусних маршрутів загального користування в Тростянецькій міській ОТГ».
Додаток 2 «Мережа автобусних маршрутів загального користування в Тростянецькій міській ОТГ».
 
3
 
 
3
4
 
 
7
8
10
10
10
10
 
 
11
 
12
 
 
 
1. Загальна частина
 
Автомобільний пасажирський транспорт загального користування – важлива складова частина виробничої інфраструктури Тростянецької міської ОТГ в цілому, яка забезпечує життєдіяльність громади у виробничій і невиробничій сферах. Ефективне функціонування автомобільного транспорту є необхідною умовою розвитку економіки громади, покращення умов, рівня життя та соціального добробуту громади.
Головними завданнями міської ради у галузі перевезень автомобільним транспортом загального користування є створення умов для провадження діяльності на ринку пасажирських автоперевезень, сприяння ефективній діяльності автомобільного транспорту, покращення якості надання послуг з перевезення пасажирів.
Програма розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про автомобільний транспорт» та інших нормативних-законодавчо актів, з урахуванням Транспортної стратегії України на період до 2020 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2010 року   № 2174-р. 
 
 
2. Характеристика
Програми розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міські об’єднаній територіальній громаді на
2019-2020 роки
 
1. Загальна характеристика Тростянецької міської ОТГ:
 
Площа території (км кв.)
Кількість населення (тис. чол.)
Транспортна мережа загального користування (експлуатаційна довжина):
-          мережа доріг загального користування (км)
-          кількість мостових споруд (од.)
    155,7903
    21,816
 
 
130
7
2. Дата затвердження Програми розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки
_______________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
                                                   (найменування і номер відповідного рішення)
3. Головний замовник Програми Тростянецька міська рада
4. Головний розробник Програми Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту
6. Мета Програми Модернізувати систему автотранспортних перевезень пасажирів та підвищити ефективність її функціонування
 7. Пріоритетні завдання Програми: -        створення умов для провадження діяльності на ринку пасажирських автоперевезень;
-        сприяння ефективній діяльності автомобільного транспорту;
-         покращення якості надання послуг з перевезення пасажирів.
 8. Очікувані кінцеві результати
від реалізації Програми
в динаміці змін цільових показників:
Дані станом на початок дії Програми за 2017 р. *   Очікувані результати
від реалізації Програми
станом на 31.12.2020 р.
  9. Перевезено пасажирів:  (тис.пас.)
 
  • з них пільговиків;
73,728 *
 
 
42,421 *
90,000
 
 
45,000
10. Кількість суб’єктів підприємницької діяльності - автомобільних перевізників (осіб), всього
у тому числі:
1                     юридичних осіб;
                       фізичних осіб.
 
5
 
 
 
2
3
 
5
 
 
 
2
3
 11.               Кількість автобусів, які здійснюють перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах (од.)  
9
 
 
 
 12
 
 
 
12. Кількість автобусних зупинок (од.), всього
у тому числі:
- автобусних зупинок із навісами;
- із вбудованими торгівельними павільйонами;
- інших.
 
40
 
25
 
 
2
13
 
55
 
37
 
 
5
13
13. Кількість дорожніх знаків (од.) 500 650
15. Кількість технічних засобів регулювання дорожнього руху – світлофорних об’єктів (од.)  
2
 
2
16. Терміни реалізації Програми - 2019-2020 роки
17. Джерела фінансування заходів Програми -      кошти суб’єктів підприємницької діяльності- автомобільних перевізників;
-      місцевий бюджет;
-      інші джерела, не заборонені діючим законодавством України.
* - дані надані КП ТМР «Тростянецькомунсервіс»
3. Аналіз стану пасажирських перевезень автомобільним транспортом в Тростянецькій міські ОТГ та визначення проблемних питань щодо його розвитку
 
На автобусних маршрутах загального користування в громаді задіяно 10 транспортних одиниць, з них: 60% - автобуси марки Газель (Рута) та 40 % - автобуси марки ПАЗ.
На жаль темп оновлення парку рухомого складу автомобільного транспорту дещо повільний, а у приватних перевізників взагалі не оновлюється. Причинами цьому стали нестабільність економіки в країні, різке зростання вартості валюти, високі відсотки банківських кредитів, постійне зростання цін на пально-мастильні та комплектуючі матеріали  в умовах регульованих тарифів та інше.
На сьогоднішній день автомобільний пасажирський транспорт в цілому задовольняє потреби населення міста у перевезеннях, однак транспортне обслуговування мешканців Тростянецької міської ОТГ постійно потребує вдосконалення та розвитку: оновлення рухомого складу, впровадження новітніх транспортних технологій (електронна оплата проїзду, електронний облік перевезених пасажирів, GPS-навігатори та інше).
Станом на 01.01.2018 року пасажирські перевезення в Тростянецькій міській ОТГ здійснюють - 5 автомобільних перевізники: три приватних підприємці - перевізники, та дві юридичні особи - ВАТ «Тростянецьке АТП-15946», КП ТМР «Тростянецькомунсервіс», які  обслуговують 12 автобусних маршрутів загального користування. На всі автобусні маршрути загального користування розроблено паспорти, які погоджені в усіх контролюючих органах та службах, та затверджені організатором.
До перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування задіяно 10 транспортних засобів.
 
 
 
 
Структура рухомого складу за пасажиромісткістю
 
Пасажиромісткість
транспортних
 засобів
 
Найменування марки, моделітранспортногозасобу Кількість транспортних засобів (од.) Питома вага в загальній кількості транспортних засобів (%)
Автобуси місткістю
не більше 22 пасажирів, крім водія
 
Газель 6 60 %
Автобуси місткістю
22 і більше пасажирів, крім водія
 
ПАЗ 4 40 %
Всього 10 100 %
        
Більша частина транспортних засобів за своєю конструкцією та пасажиромісткістю морально застаріла.
 
Структура
 рухомого складу транспорту за терміном  експлуатації
 
Транспортні засоби
за терміном експлуатації
 
 
до 3 років
 
від 3 до 10 років
 
понад 10 років
Питома вага в загальній кількості транспортних засобів (%)
 
40 % 15 % 45 %
 
 
 У Тростянецькій міській ОТГ  мешкає 21,816 тис. чоловік, площа міста складає 155,7903 км, загальна протяжність автомобільних доріг становить 130 км.
Основними проблемами автомобільного транспорту загального користування є  низька якість обслуговування пасажирів, морально і фізично застарілий парк транспортних засобів, висока затратність автотранспорту, недостатня доступність до транспортних послуг осіб з фізичними вадами, стан безпеки дорожнього руху.
Причинами виникнення проблем є недосконала система державного регулювання та управління, нерозвиненість механізмів саморегулювання ринку, невідповідне бюджетне фінансування соціально значимих послуг, встановлене законодавством. 
 
Значний вплив на покращення якості роботи пасажирського транспорту має стан автомобільних доріг. У Тростянецькій міській ОТГ  30 % доріг від загальної протяжності автомобільних доріг загального користування мають тверде покриття.
З метою забезпечення безпеки  руху транспорту та пішоходів Тростянецькою міською радою щороку виділяються кошти на благоустрій Тростянецької міської ОТГ: будівництво, реконструкції, ремонт та утримання автомобільних доріг та тротуарів.  Виконуються програми розвитку мереж вуличного освітлення міста та засобів регулювання дорожнього руху.
 
Крім того, постійно проводиться поточний ремонт автобусних зупинок та контроль за їх належним утриманням.
Потребує вирішення питання облаштування кінцевих автобусних зупинок  об’єктами побутової інфраструктури для пасажирів та екіпажів автобусів.
            Однією з проблем роботи пасажирського транспорту загального користування є стан пільгових перевезень. Причиною цьому є неповне відшкодування перевізникам втрат доходів від здійснення перевезень пільгових категорій громадян, визначення реальних обсягів таких втрат. У Тростянецькій міській ОТГ  мешкає 21,816 тис. чоловік, з них пільговим категоріям населення відповідно до чинного законодавством надано право на  пільговий (безоплатний) проїзд у пасажирському транспорті, що приблизно складає 26 % від наявного населення міста.
 
Назва показника
 
Період
2017 план 2018 план 2019 план 2020 план
Кількість громадян, які мають право на пільговий проїзд в міському пасажирському транспорті
(тис.чол.)
4,0 4,0 5,0 5,0
Обсяги пільгових перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування
(тис.чол.)
42,421* 45,000  
 
50,000
50,000
Обсяги компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом (тис. грн.):
 -  потреба
 - профінансовано
 
 
 
 
 
**  **  **  **   

 
 
* - дані надані КП ТМР «Тростянецькомунсервіс»
** - в межах виділених асигнувань
 
Відсутність повної компенсації втрат доходів від здійснення пільгових перевезень, а також нерегульовані ціни на пально-мастильні та інші матеріали негативно впливають на фінансово-господарську діяльність перевізників. Недофінансування втрат від виконання пільгових перевезень залишається однією з основних причин суттєвих недоліків у виконанні перевезень, а також розвитку матеріально-технічної бази транспортної галузі.
 
Нагальною проблемою залишається підвищення якості пасажирських перевезень та диспетчеризація руху транспортних засобів загального користування. Додаткового впровадження новітніх транспортних технологій (електронна оплата проїзду, електронний облік перевезених пасажирів, GPS-навігатори та інше), впровадження в автобуси камер відеоспостереження значно покращить контроль за роботою водіїв, дотриманням схем та розкладів руху водіями автобусів, зменшиться кількість звернень громадян щодо недотримання водіями схем та розкладів руху пасажирського транспорту. Для перевезень на міських маршрутах не вистачає транспорту, який пристосований для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями.
Потрібно зміцнювати матеріально-технічні бази, розбудувати нові гаражі, покращувати умови для проведення технічного обслуговування транспортних засобів.
 
На підставі вищевикладеного в SWOT-таблиці визначено сильні та слабкі сторони стану пасажирських перевезень автомобільним транспортом в Тростянецькій міській ОТГ, а також основні можливості та загрози його розвитку.
 
SWOT аналіз
Сильні сторони Слабкі сторони
1.  Підтримка місцевого самоврядування у розвитку та вдосконаленню ефективної роботи автомобільного транспорту загального користування;
2.   Туристичний потенціал громади;
3. Постійна робота місцевої влади по залученню інвестицій, що покращить матеріальне та соціальне становище громади.
1. Недотримання автоперевізниками стандартів якості транспортних послуг.
2. Низький рівень культури поведінки окремих водіїв.
3. Недостатність обігових коштів у суб’єктів підприємницької діяльності для оновлення транспортних засобів на нові, сучасні автобуси.
 
 
Можливості Загрози
1. Забезпечення сталої та ефективної роботи міського автомобільного транспорту загального користування;
2. Подальша оптимізація маршрутної мережі шляхом усунення дублювання маршрутів.
3. Створення в громаді централізованого управління транспортним комплексом, що забезпечить отримання достовірної інформації про пасажиропотік на маршрутах, облік доходів перевізників, та як наслідок встановлення економічно-обґрунтованих  тарифів на транспортні послуги.
4. Удосконалення транспортної інфраструктури міста:
- будівництво нових, сучасних зупинок;
- поточний та капітальні ремонти автомобільних доріг;
- облаштування автобусних зупинок інформаційним забезпеченням про розклади руху автобусів.
5. Придбання перевізниками нових автобусів та покращення якості послуг з перевезення пасажирів. 
1.   Недостатнє фінансування робіт по реконструкції та будівництву нових автомобільних доріг.
2.   Наявність автобусів із терміном експлуатації понад 10 років.
3.   Недостатнє відшкодування перевізникам пільгового проїзду окремих  категорій громадян.
4.   Тенденція до зменшення обсягів перевезень пасажирів. 
 
 
4. Мета та основні завдання Програми.
 
Зважаючи на те, що в Тростянецькій міській ОТГ відсутні такі види громадського транспорту як метро, трамваї, тролейбуси, очевидною необхідністю є розвиток автомобільного пасажирського транспорту, який в порівнянні з індивідуальним транспортом та послугами «таксі» має більшу перевізну спроможність, менші витрати, доступний більшій кількості  населення міста.
Розвиток автомобільних пасажирських перевезень в місті передбачає задоволення потреб населення міста у безпечних та якісних послугах пасажирських перевезень, створення сталих та безпечних умов роботи пасажирського транспорту. З цією метою розроблена Програма розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки.    
Метою Програми є модернізація системи автотранспортних перевезень пасажирів в Тростянецькій міській ОТГ та підвищення ефективності її функціонування.
 
Основні завдання Програми:
1)        реалізація засад державної політики у сфері пасажирських перевезень  автомобільним транспортом загального користування в Тростянецькій міській ОТГ;
2)        організація утримання в належному стані проїзної частини автомобільних доріг;
3)        забезпечення облаштування автобусних маршрутів загального користування необхідною інфраструктурою, а саме: автопавільйонами, інформаційним забезпеченням, утримання їх в належному технічному та санітарному стані;
4)        забезпечення виконання перевезень пільгових категорій громадян у відповідності з вимогами чинного законодавства;
5)        забезпечення конкретності та прозорості при проведенні конкурсів з перевезення пасажирів;
6)        удосконалення організації управління транспортним комплексом міської ОТГ та координації роботи транспортних засобів;
7)        формування сприятливого інвестиційного клімату;
8)        оптимізація тарифної політики на автотранспорті для забезпечення балансу  між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання; забезпечення стабільності, прозорості і прогнозованості тарифів на транспортні послуги;
9)    оновлення рухомого складу у розмірі 10-12 відсотків та впровадження в експлуатацію нових, сучасніших транспортних засобів, у тому числі середньої місткості, пристосованих, для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями;
10)    формування та затвердження мережі стоянок таксі;
11)    підвищення рівня пропускної спроможності вулично-дорожньої мережі та  безпеки руху транспорту;
12)    застосування сучасних матеріалів та новітніх технологій будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг;
13)    створення велосипедних доріжок;
14)    інформатизація процесу перевезень на основі автоматизованої системи управління (систем GPS моніторингу);
15)    технічне переоснащення автомобільного транспорту загального користування  шляхом придбання нових сучасних автобусів, у тому числі середньої місткості;
16)    удосконалення системи забезпечення оплати проїзду у міському транспорті, запровадження безготівкового розрахунку за проїзд (проїзні квитки, смарт-картки та ін.);
17) отримання точних даних проїзду в громадському транспорті пільговими категоріями населення;
18)    підвищення екологічності та енергоефективності транспортних засобів та зниження рівня шкідливого впливу автомобільного транспорту на навколишнє природне середовище шляхом використання альтернативних видів палива (транспорт на електричній тязі);
19)    при проведенні конкурсів з перевезення пасажирів надавати перевагу перевізникам, які пропонують до використання автобуси, що відповідають нормам і вимогам екологічних стандартів ЄВРО-5, ЄВРО-6 з мінімізацією шкоди навколишньому середовищу;
 
            5. Шляхи покращення якості транспортного обслуговування мешканців міста
 
            5.1. Покращення стану автомобільних доріг.
 
Автомобільний транспорт і дороги - це єдиний цілісний комплекс,  який має розвиватися гармонійно.
В місті розроблений Генеральний план м. Тростянець, який передбачає реконструкцію та будівництво нових сучасних автомобільних доріг, розширення меж міста, розширення мережі магістральних вулиць міста, будівництво нових житлових мікрорайонів та розширення мережі автобусних маршрутів загального користування.
З метою безпеки руху автомобільного транспорту загального користування та покращення якості пасажирських перевезень в місті в першу чергу будуть вирішуватися наступні  питання:
-       нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, поточний ремонт діючих автомобільних доріг та приведення їх до вимог державних стандартів експлуатації стану автомобільних доріг, вулиць, населених пунктів;
-       впорядкування стоянок таксі та паркування транспорту на вулицях міста;
-       облаштування автобусних зупинок відповідними дорожніми знаками та пішохідними переходами;
-       будівництво «карманів» для заїзду громадського транспорту на автобусних зупинках;
-       обладнання майданчиків для висадки та посадки пасажирів;
-       влаштування та ремонт пішохідних доріжок на вулицях міста;
-       обладнання найбільш напружених перехресть засобами регулювання – світлофорами;
-       облаштування на кінцевих зупинках майданчиків для розвороту та відстою транспортних засобів;
-       обладнання павільйонами автобусних зупинок; 
-       вдосконалення стану освітлення вулиць міста;
-       влаштування велосипедних доріжок.
 
З метою створення безпечних умов руху для пішоходів, зокрема осіб з  обмеженими фізичними можливостями, особливо з вадами зору, необхідно встановити напрямні огорожі, провести заміну наявних світлофорів на нові, енергозберігаючі, світлодіодні світлофори зі звуковим сигналом.
 
5.2. Удосконалення міської транспортної мережі.
 
Програмою розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки передбачено 12 автобусних маршрутів загального користування, на яких працюватиме 12 транспортних засоби. Мережа автобусних маршрутів загального користування в Тростянецькій міській ОТГ  представлена в додатку 1 до Програми.
На кожному маршруті перевезення здійснюються у звичайному режимі  та в режимі маршрутного  таксі. Характеристика автобусних маршрутів загального користування в Тростянецькій міській ОТГ подана в додатку 2.
Зважаючи на розбудову території громади, з метою забезпечення доступу до туристичних об’єктів та стабільного транспортного сполучення планується запровадження нових автобусного маршруту загального користування.
 
5.3. Модернізація управління міськими  пасажирськими перевезеннями.
 
Важливим показником якості перевезень на автобусних маршрутах загального користування є регулярність руху транспорту, зручні розклади та схеми руху, а запорукою стабільності роботи транспорту є постійний контроль та облік виконаної транспортної роботи.
Одним із напрямків розвитку автотранспорту є впровадження системи управління пасажирським транспортом в місті шляхом запровадження обладнання транспортних засобів геонавігаційними приладами (GPS-трекери), пристроями обліку пасажирів, електронні табло прибуття автобусів, засобами зв’язку з водієм та інше.
Інформатизація процесу перевезень з застосуванням геонавігаційних систем дозволить детально простежити весь маршрут прямування автобуса.
Навігаційна система супутникового спостереження GPS забезпечить контроль за маршрутом, припинить практику «лівих рейсів» і нецільового використання пального, оптимізує роботу перевізника, покращить його фінансово-економічне становище.
Створення єдиної платіжної системи безготівкових розрахунків (смарт-картки) та впровадження системи контролю обліку пасажирів (пільгових категорій населення «Карти мешканця громади») підвищить ефективність роботи транспорту, та дасть змогу справедливо відшкодовувати кошти перевізнику за проїзд пільгових категорій населення в громадському транспорті.
Формування нового ставлення працівників галузі та громади міста до вирішення проблем  транспорту шляхом планомірного, регулярного впливу, в тому числі через засоби масової інформації є вимогою часу.
Забезпечення контролю за дотриманням перевізниками вимог чинного законодавства України сприятиме покращенню якості перевезень.
 
6. Очікувані результати виконання Програми
 
Виконання цієї Програми забезпечить:
- реалізацію державної політики у сфері пасажирських перевезень автомобільним транспортом;
- задоволення  потреб населення у стабільних, високоякісних та безпечних пасажирських перевезеннях;
- підвищення ефективності, якості та рівня безпеки пасажирських перевезень;
У ході реалізації цієї Програми очікується досягнення таких показників обслуговування:
- збільшиться пасажирообіг;
- завантаження пасажирів на 1 м2 площі салону автобуса відповідатиме вимогам безпеки руху та технічної характеристики рухомого складу;
- інтервали руху міського пасажирського автотранспорту відповідатимуть потребам мешканців та існуючому пасажиропотоку;
- покращиться інфраструктура міського пасажирського транспорту;
- зниження рівня шкідливого впливу автомобільного транспорту на навколишнє природне середовище.
 
7. Фінансове забезпечення Програми.
Фінансування Програми може здійснюватися за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі власних коштів суб´єктів господарювання - перевізників.
         
8. Організація та контроль за виконанням Програми.
 Контроль за реалізацією Програми здійснює відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту апарату Тростянецької міської ради.
Контроль за станом виконання заходів Програми здійснює відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та енергетичного менеджменту, відділ економічного розвитку, КП ТМР, загальний відділ апарату ТМР, а саме:
- ДП «Тростянецьпастранс» відповідає за встановлення в комунальні автобуси обладнання для отримання точних даних проїзду в громадському транспорті пільговими категоріями населення та контролю за перевезенням пасажирів;
- здійснює моніторинг  показників роботи транспорту;
- надає пропозиції щодо вдосконалення маршрутної мережі та оптимальної кількості автобусів на маршрутах в залежності від попиту населення;
- загальний відділ апарату ТМР здійснюватиме видачу або перевипуск електронної картки «Картки мешканця Тростянецької міської ОТГ»;
- загальний відділ апарату ТМР здійснюватиме ведення обліку карток;
- у разі необхідності надає пропозиції щодо внесення змін до Програми.
 
9. Основні заходи  з реалізації Програми
Досягнення мети Програми та виконання зазначених завдань буде виконуватись через реалізацію комплексу взаємопов´язаних заходів з реалізації Програми розвитку автомобільного транспорту загального користування в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки , які складаються з 3 розділів:
1. Впорядкування нормативно-правового регулювання сфери пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування.
2.  Організація пасажирських перевезень.
3.  Забезпечення безпеки пасажирських перевезень.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 1
до Програми розвитку автомобільного транспорту загального користування
в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки
 
Характеристика
автобусних маршрутів загального користування в Тростянецькій міській ОТГ
 
Номер марш-руту Назва 
маршруту
Кількість транс-портних одиниць Режим руху транспорту Клас автобусів
№ 1 «Смородино –Радомля» 1 Звичайний режим А, В
№ 2 «ЦРЛ - Гай»
 
1 Звичайний режим,    А, І, ІІ
№ 3 «вул. Зарічна - ЦРЛ» 1/1 Звичайний режим А, І, ІІ
№ 4 «Вокзал - ЦРЛ» 1/1 Звичайний режим А, І
№ 5 «Вокзал - ЦРЛ» 1/1 Звичайний режим А, І, ІІ
№ 6 «Хлібзавод - ЦРЛ»
 
1 Звичайний режим А, В
№ 7 «Вокзал - ЦРЛ» 1 Звичайний режим А, В
№ 8 «вул. Зарічна – Гай» 1 Звичайний режим А, І, ІІ
№ 9 «вул. Радомлянська –
вул. Зарічна»
1 Звичайний режим А, І, ІІ
№ 10 «Вокзал - ЦРЛ» 1 Звичайний режим В
№ 11 «Тростянець-Лучка-Тростянець-Зарічне-Тростянець» 1/1 Звичайний режим А, І
№ 12 «Тростянець-Кам’янка-Кам’янецьке- Кам’янка -Тростянець» 1 Звичайний режим А, І
 
                  Секретар міської ради                                                                   Н.А. Ковальова
 
Додаток 2
до Програми розвитку автомобільного транспорту загального користування
в Тростянецькій міській ОТГ на 2019-2020 роки
 
Мережа
автобусних маршрутів загального користування в Тростянецькій міській ОТГ
 
№ п/п Номер маршруту Назва  маршруту Опис руху автобусів  на маршруті
1. № 1 «Смородино –Радомля» Вокзал – Прокуратура – Іграшки - «Смородино»  - Іграшки – Прокуратура – Вокзал – ЗОШ №3 - Дорстрой - «Радомля»
2. № 2 «ЦРЛ - Гай» «ЦРЛ» – Держлісгосп –
вул. Вишнева – ЗОШ №2 – магазин «Меридіан» - Райвійськомат – Соцзахист – Будинок побуту – Завод ЕПП – Вокзал – ЗОШ №3 – ДНЗ «Ромашка» – «м-н Гай»
3. № 3 «вул. Зарічна - ЦРЛ» «вул. Зарічна» - Джерело – вул. Л.Толстого – Отирська гора – Завод Мінвод – ЗОШ №1 – Соцзахист – Райвійськомат – маг. «Меридіан» - ЗОШ №2 – вул. Вишнева –Держлісгосп – «ЦРЛ»
4. № 4 «Вокзал - ЦРЛ» «Вокзал» – вул. Заводська – ЗОШ №2 - вул. Вишнева Держлісгосп –  «ЦРЛ» - Держлісгосп – вул. Вишнева – ЗОШ №2 – маг. Меридіан – Райвійськомат – Соцзахист – Будинок побуту – Завод ЕПП - «Вокзал»
5. № 5 «Вокзал - ЦРЛ» «Вокзал» – Меркурій - Завод ЕПП – Соцзахист – Райвійськомат – маг. Меридіан – ЗОШ №2 – вул. Вишнева - Держлісгосп - «ЦРЛ» - Держлісгосп – вул. Вишнева – ЗОШ №2 – Цукрозавод - «Вокзал» 
6. № 6 «Хлібзавод - ЦРЛ»
 
«Хлібзавод» - пров. Луніна - вул. Будівельна – маг. Малібу – Вокзал – Меркурій - Завод ЕПП – Соцзахист – Райвійськомат – маг. Меридіан – ЗОШ №2 – вул. Вишнева-Держлісгосп-«ЦРЛ»
7. № 7 «Вокзал - ЦРЛ» «Вокзал» – вул. Заводська – ЗОШ №2 - вул. Вишнева Держлісгосп –  «ЦРЛ» - Держлісгосп – вул. Вишнева – ЗОШ №2 – маг. Меридіан – Райвійськомат – Соцзахист – Будинок побуту – Завод ЕПП - «Вокзал»
8. № 8 «вул. Зарічна - Гай»
 
«вул. Зарічна» - Завод Мінвод – ЗОШ №1 – Будинок побуту – Завод ЕПП – Вокзал – ЗОШ №3 – «м-н Гай» – ДНЗ «Ромашка» - ЗОШ №3 – Вокзал – Завод ЕПП – Ресторан – ЗОШ №1 – Завод Мінвод - «вул. Зарічна» 
9. № 9 «вул. Радомлянська –
вул. Зарічна»
«вул. Радомлянська» – Дорстрой – ЗОШ №3 – Вокзал - Меркурій - Завод ЕПП - Ресторан – ЗОШ №1 – Завод Мінвод – Джерело -  «вул. Зарічна»
10. № 10 «Вокзал - ЦРЛ» «Вокзал» - вул. Заводська – ЗОШ №2 -
вул. Вишнева Держлісгосп –  «ЦРЛ» - Держлісгосп – вул. Вишнева – ЗОШ №2 – маг. Меридіан – Райвійськомат – Соцзахист – Будинок побуту – Завод ЕПП - «Вокзал»         
11. № 11 «Тростянець-Лучка-Тростянець-Зарічне-Тростянець» «Тростянець-Лучка-Тростянець-Зарічне-Тростянець»
12. № 12 «Тростянець-Кам’янка- Кам’янецьке - Кам’янка-Тростянець» «Тростянець-Кам’янка- Кам’янецьке - Кам’янка-Тростянець»
 
 
           Секретар міської ради                                                                   Н.А. Ковальова