ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 07.03.2019/4
Про затвердження Положення про електронні
консультації та опитування в Тростянецькій міській ОТГ.
У К Р А Ї Н А Проект
Тростянецька міська рада
18 сесія 7 скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 07.03.2019 року
м. Тростянець №____
Про затвердження Положення про електронні
консультації та опитування в Тростянецькій міській ОТГ
Відповідно до статей 25, 26, 59, 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою ефективного залучення громадськості у процесах життєдіяльності громади:
міська рада вирішила:
1. Затвердити Положення про електронні консультації та опитування в Тростянецькій міській ОТГ (додається).
2. Відділу інформаційно-технічного забезпечення апарату міської ради здійснити заходи щодо адміністрування веб-порталу «Е-консультації» у Тростянецькій міській раді.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію мандатну з питань депутатської діяльності, етики, законності та регуляторної політики.
Міський голова Ю.А. Бова
Додаток
до рішення 18 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради
№ ____ від 07.03.2019 року
до рішення 18 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради
№ ____ від 07.03.2019 року
Положення
Про ЕЛЕКТРОННІ консультації ТА ОПИТУВАННЯ
в ТРОСТЯНЕЦЬКІЙ МІСЬКІЙ ОТГ
Про ЕЛЕКТРОННІ консультації ТА ОПИТУВАННЯ
в ТРОСТЯНЕЦЬКІЙ МІСЬКІЙ ОТГ
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає основні вимоги до організації і проведення міським головою, Тростянецькою міською радою та її виконавчими органами (далі - ОМС) електронних консультацій та опитувань з громадськістю з питань, що належать до їх компетенції (далі е-консультації).
1.2. Консультації з громадськістю є однією з форм участі членів об’єднаної територіальної громади у місцевому самоврядуванні. Вони проводяться з метою забезпечення участі членів об’єднаної територіальної громади у вирішенні питань місцевого значення, надання можливості для їх вільного доступу до інформації про діяльність ОМС, їх посадових та службових осіб, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості їх діяльності.
1.3. Е-консультації мають відкритий характер. Кожна особа яка досягла 18-річного віку, є громадянином України, громадянином іншої країни або ж є особою без громадянства, на законних підставах перебуває у межах Тростянецької міської ОТГ (далі- ОТГ) та в законний спосіб може підтвердити цей факт, може взяти участь або ініціювати е-консультацію. Факт належності особи до ОТГ підтверджується одною з зазначених умов:
- особа зареєстрована в межах ОТГ;
- особа на законних підставах орендує або користується житлом в межах ОТГ;
- особа працює в межах ОТГ.
1.4. Е-консультації з громадськістю організовує і проводить ОМС, який є розробником проекту нормативно-правового акта або готує пропозиції щодо вирішення певного питання, за допомогою відповідальної посадової особи чи структурного підрозділу з питань громадської участі (далі – відповідальний орган).
1.5. Е-консультації проводяться на засадах добровільності, інклюзивності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов’язковим розглядом пропозицій та коментарів, поданих під час їх проведення. ОМС під час проведення е-консультації взаємодіють із засобами масової інформації, надають їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали.
1.6. Уся інформація (у тому числі копії документів), пов’язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням публічних консультацій, розглядом прийнятих на них рішень, а також рішення органів місцевого самоврядування, акти посадових осіб, прийняті за результатами їх розгляду, розміщуються на веб-порталі «Е-консультації», а також можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами відповідно до вимог цього Положення. Результати проведення консультацій з громадськістю враховуються ОМС під час прийняття остаточного рішення і в подальшій їх роботі.
1.7. Е-консультації мають відкритий характер. Кожна особа, яка досягла 18-річного віку і зареєстрована у межах Тростянецької міської ОТГ, може взяти участь в е-консультації. Ніхто не може бути примушений до участі або неучасті в е-консультаціях.
1.8. Е-консультації не можуть використовуватися для політичної, у тому числі передвиборчої агітації.
1.9. Проведення е-консультацій розпочинається з дня оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» інформації, з якої проводиться консультація та завершується у строки, визначені ОМС.
Також інформація про проведення консультації на веб-порталі «Е-консультації» може поширюватися в будь-яких інших засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості членів громади. Матеріали е-консультацій, оприлюднені на веб-порталі «Е-консультації», архівуються та зберігаються суб’єктом владних повноважень не менше ніж п’ять років з дня прийняття рішення.
1.10. Е-консультації проводяться у формі:
електронного опитування – це проведення опитування задля виявлення громадської думки з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування. Електронне опитування може мати як просту форму (певна кількості питань із закритим переліком варіантів відповідей, опитувальник з одним варіантом відповіді, з декількома варіантами відповіді) так і складну форму (опитувальник з можливістю редагуванням відповідей; з налаштуванням діапазону балів оцінки або рейтингування). Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Опитування» на веб-порталі «Е-консультації».
електронної консультації з громадськістю – це оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання з можливістю коментування учасниками е-консультації та внесенням власних коментарів. Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Консультації» на веб-порталі «Е-консультації».
електронного обговорення нормативно-правового акту – це оприлюднення проекту нормативно-правового акту органами місцевого самоврядування з можливістю коментування документу учасниками е-консультації та внесенням власних коментарів. Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Обговорення НПА» на веб-порталі «Е-консультації».
1.11. Під час проведення е-консультацій ОМС інформує про їх проведення:
- осіб, права, свободи, інтереси чи обов’язки яких потребують визначення,
- на яких вплине результат е-консультацій,
- які братимуть участь у його реалізації,
- фахівців з відповідних питань,
- інших заінтересованих осіб.
1.12. Строк проведення е-консультацій визначається суб’єктом владних повноважень з урахуванням складності питання, проекту акту, терміновості, пріоритетності, строків виконання завдань.
Строк проведення е-консультацій не може становити менше 15 календарних днів, якщо інше не передбачено законом. Строк проведення е-консультації обчислюється з моменту оприлюднення.
1.13. Е-консультації можуть проводитися щодо:
- проектів нормативно-правових актів, що мають важливе значення для громади;
- програм соціально-економічного і культурного розвитку та інших програм, рішень стосовно стану їх виконання;
- проектів бюджету ОТГ та звітів про його виконання;
- проектів генерального плану міста (селища, села) та змін до нього, планів зонування територій, детальних планів території;
- проектів планів і програм соціально-економічного розвитку
- проектів актів, прийняття яких може впливати на стан навколишнього природного середовища, у тому числі та не обмежуючись, намірів створення в місті (селища, села) чи поблизу нього нових екологічно небезпечних об’єктів, які можуть змінити умови життя і підвищити ризик техногенних аварій, сприяти виникненню шкідливих для здоров’я мешканців факторів, або які вимагають незалежної екологічної експертизи для з'ясування їх екологічної небезпеки;
- проектів Статуту ОТГ та вснесення змін до нього;
- відчуження об’єктів комунальної власності, які мають важливе значення для задоволення потреб громади, передача їх в оренду та під заставу.
- програм приватизації об’єктів комунальної власності.
- переліків об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації.
- питань адміністративно-територіального устрою, передбачених законодавством.
- символіки територіальної громади.
- зміни тарифів на ЖКП, тарифів на проїзд у громадському транспорті;
- проектів рішень ради про зміну місцевих податків та зборів;
-інших питань, за рішенням ОМС чи відповідним зверненням.
2. Ініціатори, користувачі та заінтересовані особи е-консультацій
2.1. Е-консультації організовує і проводить ОМС, який готує пропозиції щодо вирішення певного питання або є розробником проекту нормативно-правового акту, за допомогою відповідальної посадової особи структурного підрозділу ОМС, що здійснює управління веб-порталом «Е-консультації» (далі – Модератор).
2.3. Консультаційно-дорадчі органи при ОМС, громадські об’єднання, благодійні організації, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, органи самоорганізації населення, профспілкові організації та організації роботодавців (далі - інститути громадянського суспільства) можуть ініціювати проведення е-консультацій, шляхом подання відповідних пропозицій органу місцевого самоврядування чи створити е-консультацію на веб-порталі «Е-консультації». Е-консультацію з пропозицією щодо вирішення певного питання або опитування задля виявлення громадської думки з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування на веб-порталі «Е-консультації» ініціює від інституту громадянського суспільства його голова.
Ініціювати проведення е-консультацій, може також особа, яка на законних підставах проживає у ОТГ та відповідає умовам пункту 1.3 цього положення.
2.3. В е-консультаціях мають право брати участь користувачі веб-порталу «Е-консультації», належним чином зареєстровані і ідентифіковані за допомогою сертифікованих сервісів ідентифікації.
Користувачі реєструються та самостійно оновлюють відомості в особистому електронному кабінеті на веб-порталі.
2.4. З метою забезпечення відкритості та доступності інформації щодо е-консультацій, які проводяться органами місцевого самоврядування та їх належного інформування, орган місцевого самоврядування веде Інформаційний реєстр заінтересованих осіб.
Користувач е-консультацій, який бажає увійти в категорію заінтересованих осіб для можливості отримання інформації про е-консультації, які проводяться органами місцевого самоврядування, створює особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації» та обирає категорії консультацій, в яких заінтересований.
В Інформаційному реєстрі заінтересованих осіб містяться відомості про прізвище, ім’я, по батькові заінтересованої особи, сфери її інтересів, контактна інформація (електронна адреса, засоби телефонного зв’язку).
З метою підтримання Інформаційного реєстру заінтересованих осіб в актуальному стані користувач самостійно оновлює відомості в особистому електронному кабінеті на веб-порталі «Е-консультації».
При створенні особистого електронного кабінету на веб-порталі «Е-консультації» користувач е-консультацій подає такі відомості: прізвище, ім’я, по батькові, контактну інформацію (електронну адресу, засоби телефонного зв’язку) та надає згоду на обробку своїх персональних даних.
Ведення інформаційного реєстру заінтересованих осіб здійснюється з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
2.5. Учасники е-консультацій під час проведення публічних консультацій мають право:
1) здійснювати моніторинг процесу підготовки та прийняття рішень ОМС, які були прийнятті на основі е-консультацій;
2) подавати ОМС пропозиції та коментарі з питань місцевого значення, що були винесені на е-консультації;
3) отримувати від ОМС та їх посадових осіб відомості та інформацію, що необхідна для участі в е-консультаціях, за винятком інформації з обмеженим доступом.
3. Порядок проведення електронних консультацій
3.1. Е-консультації проводяться шляхом:
- оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання;
- опитування задля виявлення громадської думки;
- оприлюднення та збору коментарів на проект нормативно-правового акту ОМС;
3.2. ОМС щороку складає орієнтовний план проведення консультацій, де включені також електронні консультації (далі - орієнтовний план) з урахуванням пропозиції органів місцевого самоврядування, консультативно-дорадчих органів утворених при органах місцевого самоврядування, членів територіальної громади, громадських об’єднань, органів самоорганізації населення.
3.3. ОМС у день початку е-консультації розміщує інформацію про початок е-консультації на офіційному інтернет-ресурсі, а також надсилає електронною поштою заінтересованим особам, що включені до інформаційного реєстру заінтересованих осіб повідомлення про початок е-консультації.
3.4. Авторизація на веб-порталі «Е-консультації» відбувається з використанням ЄЦП, Bank ID або MobileID з використанням Системи авторизації Державного Агентства з питань електронного врядування України також учасник е-консультацій надає згоду на обробку своїх персональних даних.
3.5. Користувачі е-консультацій під час проведення е-консультацій подають коментарі у електронній формі, які опубліковуються на веб-порталі «Е-консультації». Коментарі користувача е-консультації із зазначенням прізвища, імені, по батькові автора оприлюднюються на веб-порталі «Е-консультації».
3.6. Не підлягають оприлюдненню, розгляду та видаляються лише коментарі, які містять заклики, спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення, анонімні пропозиції, а також ті, що містять ненормативну лексику та які не стосуються питання, щодо якого проводяться е-консультації.
3.7. Коментарі, що надійшли під час е-консультацій, вивчаються та аналізуються органами місцевого самоврядування.
3.8. На розгляд коментарів, що надійшли під час е-консультацій, не поширюються вимоги Закону України “Про звернення громадян”. Індивідуальні відповіді щодо результатів розгляду пропозицій не надаються та не надсилаються учасникам е-консультацій.
3.9. Ініціювати е-консультацію особа може лише після реєстрації на веб-порталі «Е-консультації». Консультація ініційована користувачем веб-порталу перевіряється Модератором впродовж 2 робочих днів з моменту створення такої е-консультації на відповідність вимогам пункту 3.7 цього Положення. До цього часу текст консультації доступний для перегляду лише ініціатору та Модератору з приміткою «Ваше повідомлення знаходиться на модерації».
В разі відповідності консультації вимогам цього Положення Модератор не пізніше наступного дня після перевірки надає консультацію відповідним структурним підрозділам органу місцевого самоврядування для вивчення та аналізу. У разі прийняття позитивного висновку структурним підрозділом органу місцевого самоврядування щодо ініційованої е-консультації користувачем веб-порталу, замовником проведення такої консультації стає структурний підрозділ органу місцевого-самоврядування, який зазначає на веб-порталі додатково інформацію про автора ініціативи.
3.10. У разі прийняття негативного висновку структурним підрозділом органу місцевого самоврядування щодо ініційованої е-консультації користувачем веб-порталу, оприлюднення такої консультації не здійснюється, а ініціатору, у той же термін, надсилається вмотивована відмова в особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації».
3.11. Ініціатор, якому відмовлено в оприлюдненні у зв’язку з необхідністю доопрацювання консультації, може виправити недоліки та ініціювати консультацію повторно. В разі отримання повторної відмови, консультація з ініційованого питання не проводиться.
3.12. Проведення е-консультацій розпочинається з дня оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» інформації, з якої проводиться консультації та завершується у строки, визначені органом місцевого самоврядування.
Інформація про початок консультації невідкладно публікується на веб-порталі «Е-консультації», а також надсилається ініціатору консультації в особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації».
3.13. Е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) організовуються і проводяться у такому порядку:
- визначається питання, яке буде винесене на консультацію та альтернативні пропозиції щодо його вирішення;
- приймається рішення про проведення консультації;
- розробляється план заходів з організації та проведення консультації (у разі потреби);
- вживаються заходи для забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, а також суб'єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих осіб;
- оприлюднюється інформація про проведення консультації на веб-порталі «Е-консультації»;
- збираються коментарі, пропозиції чи оцінки щодо вирішення певного питання або опитування задля виявлення громадської думки, шляхом проведення е-консультації;
- формуються пропозиції та коментарі щодо кожного альтернативного вирішення питання;
- проводиться аналіз результатів та узагальнюється інформація отримана шляхом консультації;
- забезпечується врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення;
- оприлюднюються результати е-консультації на веб-порталі «Е-консультації» та в інші прийнятні способи.
3.14. В інформаційному повідомленні е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) зазначаються:
- найменування органу місцевого самоврядування, який проводить обговорення;
- питання, яке винесене на консультацію, а також альтернативні пропозиції щодо його вирішення; текст проекту нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування; аналітичні документи, інформаційні матеріали, розрахунки, кошториси, що стосуються винесеного питання тощо;
- соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення;
- можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
- відомості про строк, порядок обговорення питання винесеного на консультацію, спосіб внесення пропозицій чи зауважень учасників, які беруть участь в консультації;
- спосіб забезпечення участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
- прізвище, ім'я відповідальної особи органу місцевого самоврядування;
- строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.
3.15. Пропозиції, коментарі та зауваження під час проведення е-консультації подаються лише через веб-портал «Е-консультації», вносяться в протокол е-консультації та зберігаються протягом 5 років.
3.16. Пропозиції, коментарі та зауваження, що надійшли під час е-консультації, вивчаються та аналізуються із залученням у разі потреби відповідних фахівців.
3.17. За результатами е-консультації готується звіт, в якому зазначається:
- найменування органу місцевого самоврядування, який проводив обговорення;
- зміст питання, яке було винесено на консультацію, альтернативні пропозиції щодо його вирішення або текст проекту акту органу місцевого самоврядування, що виносилися на консультацію, а також додаткові матеріали;
- інформація про осіб, що взяли участь в консультації;
- інформація про пропозиції, оцінки та зауваження, що надійшли до органу місцевого самоврядування за результатами консультації, із зазначенням авторів;
- узагальнена інформація про врахування пропозицій та зауважень з обов'язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;
- рішення та додатки до них, прийняті за результатами обговорення.
3.18. Звіт про результати е-консультації оприлюднюються на веб-порталі «Е-консультації» та в інші прийнятні способи не пізніше 15 календарних днів після закінчення консультації.
3.19. Рішення з додатками за результатами е-консультації в обов'язковому порядку ОМС доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» та в інший прийнятний спосіб протягом п’яти робочих днів після його прийняття.
4. Відповідальність за порушення порядку проведення е-консультацій
4.1. За порушення вимог цього Положення посадові та службові особи ОМС несуть відповідальність передбачену чинним законодавством.