ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XX |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 15.04.2019/98 |
Дата реєстрації: | 11.04.2019 |
Проголосовано: | 15.04.2019 10:46:52 |
Автор: | Плахтиря А.А. |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
22
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
1
- Відсутні
4
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 15.04.2019/98
У К Р А Ї Н А
Тростянецька міська рада
20 сесія 7 скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 15.04.2019 року
м. Тростянець № ______
Про затвердження Статуту Комунального
некомерційного підприємства
«Тростянецька міська лікарня»
Тростянецької міської ради в новій редакції
На підставі змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2018 року № 1977, керуючись наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30.08.2010 року № 734 «Про затвердження Примірного статуту закладу охорони здоров'я - комунального некомерційного підприємства та Примірного договору про надання медичних послуг», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», керуючись ст. 25, ст. 26, ст. 54, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада вирішила:
1. Затвердити Статут Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради в новій редакції згідно з додатком 1.
2. Керівнику Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» ТМР забезпечити здійснення державної реєстрації Статуту в новій редакції, відповідно до норм чинного законодавства.
3. Дане рішення направити відділу правового забезпечення, Комунальному некомерційному підприємству «Тростянецька міська лікарня» ТМР, відділу з питань державної реєстрації апарату Тростянецької міської ради.
4. Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.
Міський голова Ю.А. Бова
Додаток 1
до рішення 20 сесії 7 скликаня
Тростянецької міської ради
№ ____ від 15.04.2019 р.
до рішення 20 сесії 7 скликаня
Тростянецької міської ради
№ ____ від 15.04.2019 р.
СТАТУТ
Комунальне некомерційне підприємство
«Тростянецька міська лікарня»
Тростянецької міської ради
(нова редакція)
Комунальне некомерційне підприємство
«Тростянецька міська лікарня»
Тростянецької міської ради
(нова редакція)
м. Тростянець
2019 рік
2019 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради (надалі - Підприємство) є закладом охорони здоров’я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної/спеціалізованої медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах встановлених законодавством України та цим Статутом, а також вживає заходів із профілактики захворювань населення та підтримання громадського здоров’я.
1.2. Підприємство створене за рішенням 13 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради ІІІ пленарне засідання № 715 від 29.08.2018 року «Про створення Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради шляхом реорганізації (перетворення) КЗ «Тростянецька ЦРЛ» відповідно до ст. 25, п. 30 ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» шляхом перетворення комунального закладу «Тростянецька центральна района лікарня у комунальне некомерційне підприємство «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради. Майно підприємства є власністю Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, яка складається з сіл Кам’янка, Кам’янецьке, Зарічне, Лучка та м. Тростянець, в особі Тростянецької міської ради Сумської області.
Підприємство є правонаступником усього майна, всіх прав та обов'язків Комунального закладу «Тростянецька центральна районна лікарня».
1.3. Підприємство створене на базі майна Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади.
1.4. Засновником, Власником та органом управління майном Підприємства є Тростянецька міська об’єднана територіальна громада в особі Тростянецької міської ради (надалі - Засновник). Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику.
1.5. Підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
1.6. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) Підприємства або їх частини серед засновників (учасників), працівників коммунального некомерційного підприємства (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.
1.7. Не вважається розподілом доходів Підприємства, в розумінні п. 1.6 Статуту, використання Підприємством власних доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом.
1.8. Підприємство у своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним Кодексами України, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, загальнообов'язковими для всіх закладів охорони здоров'я наказами та інструкціями Міністерства охорони здоров'я України, загальнообов'язковими нормативними актами інших центральних органів виконавчої влади, відповідними рішеннями місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та цим Статутом.
2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ
2.1. Найменування:
2.1.1. Повне найменування Підприємства – КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради;
2.1.2. Скорочене найменування Підприємства: - КНП «Тростянецька міська лікарня» ТМР.
2.2. Місцезнаходження Підприємства: 42600, Сумська обл., м. Тростянець, вул.Нескучанська, 7.
3. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
3.1. Основною метою діяльності Підприємства є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг в порядку та обсязі, встановлених законодавством України.
3.2. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Підприємства є:
створення разом із Власником умов, необхідних для забезпечення доступної та якісної медичної допомоги населенню, організації належного управління внутрішнім лікувально-діагностичним процесом та ефективного використання майна та інших ресурсів Підприємства;
надання пацієнтам відповідно до законодавства на безвідплатній та відплатній основі послуг вторинної стаціонарної медичної допомоги, необхідної для забезпечення належних профілактики, діагностики і лікування хвороб, травм, отруєнь чи інших розладів здоров'я, медичного контролю за перебігом вагітності й ведення пологів і післяпологового періоду;
надання пацієнтам відповідно до законодавства на безвідплатній та відплатній основі спеціалізованої (високоспеціалізованої) амбулаторної медичної допомоги (медична практика);
організація, у разі потреби, надання пацієнтам медичної допомоги більш високого рівня спеціалізації на базі інших закладів охорони здоров'я шляхом направлення пацієнтів до цих закладів у порядку, встановленому законодавством;
організація взаємодії з іншими закладами охорони здоров'я з метою забезпечення наступництва у наданні медичної допомоги на різних рівнях та ефективного використання ресурсів системи медичного обслуговування;
проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності;
направлення на медико-соціальну експертизу осіб зі стійкою втратою працездатності; проведення профілактичних оглядів;
придбання, зберігання, перевезення, відпуск, знищення, використання наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів;
організація та проведення з'їздів, конгресів, симпозіумів, науково-практичних конференцій, наукових форумів, круглих столів, семінарів тощо;
провадження зовнішньоекономічної діяльності згідно із законодавством України;
здійснення іншої не забороненої законодавством діяльності, необхідної для належного забезпечення та підвищення якості лікувально-діагностичного процесу, управління ресурсами, розвитку та підвищення якості кадрового потенціалу Підприємства
3.3. Підприємство може бути клінічною базою вищих медичних, фармацевтичних навчальних та науково-дослідних закладів (установ) усіх рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти.
3.4. Підприємство надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику. Якщо для провадження певних видів діяльності, передбачених Статутом, потрібний спеціальний дозвіл, Засновник отримує його в порядку, визначеному законодавством України.
3.5. Підприємство має право займатися іншими видами діяльності не передбаченими в даному Статуті і не забороненими законодавством України за попередньою згодою з Засновником.
4. ПРАВОВИЙ СТАТУС
4.1. Підприємство є юридичною особою публічного права. Права та обов’язки юридичної особи Підприємство набуває з дня його державної реєстрації.
4.2. Підприємство користується закріпленим за ним комунальним майном, що є власністю Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади на праві оперативного управління.
4.3. Підприємство здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до фінансового плану, затвердженого Засновником, самостійно організовує виробництво продукції (робіт, послуг) і реалізує її за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому законодавством.
4.4. Збитки, завдані Підприємству внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або
недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
4.5. Для здійснення господарської некомерційної діяльності Підприємство залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання
яких не заборонено законодавством.
4.6. Підприємство має самостійний баланс, рахунки в установах банків, Державному
казначействі України, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з
власними реквізитами.
4.7. Підприємство має право укладати угоди (договори), набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4.8. Підприємство самостійно готує та дає на погодження Засновнику свою організаційну структуру.
4.9. Підприємство самостійно готує та дає на погодження фінансовому управлінню Тростянецької міської ради, та на затвердження виконавчому комітету Тростянецької міської ради чисельність і штатний розпис.
4.10. Підприємство надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику.
Підприємство має право здійснювати лише ті види медичної практики, які дозволені органом ліцензування при видачі ліцензії на медичну практику.
5. СТАТУТНИЙ КАПІТАЛ. МАЙНО ТА ФІНАНСУВАННЯ
5.1. Майно Підприємства є комунальною власністю і закріплюється за ним на праві
оперативного управління. Майно Підприємства становлять необоротні та оборотні активи,
основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані йому Засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі Підприємства.
5.2. Підприємство не має право відчужувати або іншим способом розпоряджатись закріпленим за ним майном, що належить до основних фондів без попередньої згоди Засновника. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно третім особам (юридичним чи фізичним особам) крім випадків, прямо передбачених законодавством. Усі питання, які стосуються відмови від права на земельну ділянку, що знаходиться на балансі Підприємства або її відчуження, вирішуються виключно Засновником.
5.3. Джерелами формування майна та коштів Підприємства є:
5.3.1. Комунальне майно, передане Підприємству відповідно до рішення про його створення;
5.3.2. Кошти місцевого бюджету (бюджетні кошти);
5.3.3. Власні надходження Підприємства: кошти від здачі в оренду (зі згоди Засновника) майна, закріпленого на праві оперативного управління; кошти та інше майно, одержані від реалізації продукції (робіт, послуг);
5.3.4. Цільові кошти;
5.3.5. Кошти, отримані за договорами з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення;
5.3.6. Кредити банків;
5.3.7. Майно, придбане у інших юридичних або фізичних осіб;
5.3.8. Майно, що надходить безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних благодійних внесків, пожертвувань юридичних і фізичних осіб; надходження коштів на виконання програм соціально-економічного розвитку регіону, програм розвитку медичної галузі;
5.3.9. Майно та кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством України;
5.3.9. Кошти у вигляді субвенцій або кошти залучені на підставі договорів про співробітництво територіальних громад згідно Закону України «Про співробітництво територіальних громад»;
5.3.10. Інші джерела, не заборонені законодавством.
Вилучення майна Підприємства може мати місце лише у випадках, передбачених
законодавством України.
5.4. Статутний капітал Підприємства встановлюється рішенням Засновника.
5.5. Підприємство може одержувати кредити для виконання статутних завдань під гарантію Засновника.
5.6. Підприємство має право надавати в оренду майно, закріплене за ним на праві оперативного управління, юридичними та фізичними особами відповідно до законодавства
України та локальних нормативних актів органів місцевого самоврядування.
5.7. Підприємство у визначеному законодавством порядку самостійно організовує та
здійснює бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та медичну звітність і подає
її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Підприємства.
5.8. Власні надходження Підприємства використовуються відповідно до законодавства України.
6. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
6.1. Підприємство має право:
6.1.1. Звертатися у порядку, встановленому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і
організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації
та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Підприємство завдань.
6.1.2. Самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність,
визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі
спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Підприємства та
його матеріально-технічне забезпечення.
6.1.3. Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до
законодавства.
6.1.4 Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
6.1.5. Самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному законодавством України, враховуючи норми Статуту.
6.1.6. Здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у визначеному законодавством порядку.
6.1.7. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
6.1.8. Співпрацювати з іншими закладами охорони здоров’я, науковими установами та
фізичними особами-підприємцями.
6.1.9. Надавати консультативну допомогу з питань, що належать до його компетенції,
спеціалістам інших закладів охорони здоров’я за їх запитом.
6.1.10. Створювати структурні підрозділи Підприємства відповідно до законодавства
України.
6.1.11. Здійснювати інші права, що не суперечать законодавству.
6.2. Підприємство зобов’язане:
6.2.1. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
6.2.2. Здійснювати бухгалтерський облік, забезпечувати фінансову та статистичну звітність згідно з законодавством.
6.2.3. Керуватись у своїй діяльності Конституцією України, законами України, актами
Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я України, рішеннями Засновника, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
6.2.4. Планувати свою діяльність щодо реалізації мети та предмету діяльності Підприємства з урахуванням та у межах єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я в Тростянецькій міській об’єднаній територіальній громаді.
6.2.5. Забезпечувати своєчасну сплату податкових та інших обов’язкових платежів з
урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України.
6.2.6. Розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників.
6.2.7. Акумулювати власні надходження та витрачати їх з метою забезпечення діяльності Підприємства відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
7. УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ ТА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ЙОГО ДІЯЛЬНІСТЮ
7.1. Управління Підприємством здійснює Тростянецька міська рада (Засновник).
7.2. Поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник
Підприємства – Генеральний директор, який призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Тростянецької міської ради відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я Затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1094, та відповідним рішенням Тростянецької міської ради, та який відповідає наступним кваліфікаційним вимогам:
- До 01 січня 2022 року – вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування» або «Право» або «Соціальні та поведінкові науки» або «Гуманітарні науки» або «Охорона здоров’я» та спеціалізацією «Організація і управління охороною здоров’я».
- З 01 січня 2022 року – вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування» або «Охорона здоров’я» або «Право» або «Соціальні та поведінкові науки» або «Гуманітарні науки».
- У разі освіти у галузі знань «Охорона здоров’я», «Право», «Соціальні та поведінкові науки», або «Гуманітарні науки» вимагається також наявність вищої освіти (магістерський рівень) у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування».
- Стаж роботи на керівних посадах – 5 років.
Строк найму, права, обов’язки і відповідальність Генерального директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
Наглядова рада Підприємства (у разі її утворення) контролює та спрямовує діяльність
керівника Підприємства. Порядок утворення Наглядової ради, організація діяльності та ліквідації наглядової ради та її комітетів, порядок призначення членів наглядової ради затверджується рішенням Засновника.
7.3. Засновник (Власник):
7.3.1. Визначає головні напрямки діяльності Підприємства, затверджує плани діяльності та звіти про його виконання;
7.3.2. Затверджує статут Підприємства та зміни до нього.
7.3.3. Затверджує фінансовий план Підприємства та контролює його виконання;
7.3.4. Укладає і розриває контракт з Директором Підприємства та здійснює контроль за його виконанням;
7.3.5. Погоджує Підприємству договори про спільну діяльність, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в його оперативному управлінні, кредитні договори та договори застави.
7.3.6. Здійснює контроль за ефективністю використання майна, що є власністю Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади та закріплене за Підприємством на праві оперативного управління.
7.3.7. Приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію Підприємства, призначає ліквідаційну комісію, комісію з припинення, затверджує ліквідаційний баланс.
7.3.8. Укладає договори про свівробітництво з територіальними громадами, ОТГ, згідно з Законом України «Про співробітництво громад», які не увійшли до складу Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади з метою надання медичного обслуговування за межами Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади за рахунок коштів відповідних громад.
7.4. Районний орган виконавчої влади укладає з Підприємством договори про надання медичного обслуговування за рахунок коштів районного бюджету.
7.5. Генеральний директор Підприємства:
Повинен знати: Конституцію України, закони, постанови, укази, розпорядження, рішення та інші нормативно-правові акти органів державної влади і місцевого самоврядування, які регулюють порядок діяльності закладу охорони здоров'я; профіль, спеціалізацію й особливості структури закладу охорони здоров'я; податкове та екологічне законодавство; перспективи, вітчизняні і світові тенденції технологічного, технічного, економічного і соціального розвитку галузі і закладу охорони здоров'я; можливості ефективного використання виробничих потужностей, наявних технологічних процесів, їх реструктуризації або заміни; кадрові ресурси закладу охорони здоров'я; порядок розроблення і затвердження бізнес-планів, фінансових планів (у разі необхідності) та програм виробничо-господарської діяльності; ринкові методи господарювання та управління; кон'юнктуру ринку; порядок 3 укладення і виконання господарських та фінансових договорів, галузевих тарифних угод, колективних договорів та регулювання соціально-трудових відносин; вітчизняні і зарубіжні досягнення науки та технології у відповідній галузі виробництва і досвід завоювання позицій на світових та регіональних ринках продукції; основи економіки, менеджменту, маркетингу, організацію виробництва, праці та управління; етику ділового спілкування та ведення переговорів; трудове законодавство, технології інформаційного забезпечення управління, форми та методи роботи із засобами масової інформації; правила ділового етикету; сучасні засоби комунікацій та зв'язку; сучасну наукову літературу та науково-практичну періодику за фахом; методику визначення потреби в лікарських засобах, медичних виробах, обладнанні; специфіку менеджменту і маркетингу в галузі охорони здоров’я
7.5.1. Діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах
державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими
юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та видає довіреності
і делегує право підпису документів іншим посадовим особам Підприємства, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків
поточні та інші рахунки.
7.5.2. Самостійно вирішує питання діяльності Підприємства за винятком тих, що віднесені законодавством та цим Статутом до компетенції Засновника.
7.5.3. Організовує роботу Підприємства щодо надання населенню медичної допомоги,
згідно з вимогами нормативно-правових актів.
7.5.4. Несе відповідальність за формування та виконання фінансового плану і плану
розвитку Підприємства, результати його господарської діяльності, виконання показників
ефективності діяльності Підприємства, якість послуг, що надаються Підприємством, використання наданого на праві оперативного управління Підприємству майна спільної
власності територіальних громад і доходу згідно з вимогами законодавства, цього Статуту
та укладених Підприємством договорів.
7.5.5. Користується правом розпорядження майном та коштами Підприємства відповідно до законодавства України, рішень Засновника та цього Статуту. Забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Підприємством на праві оперативного управління майна.
7.5.6. У межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Підприємства.
7.5.7. Забезпечує контроль за веденням та зберіганням медичної та іншої документації.
7.5.8. У строки і в порядку, встановленому законодавством, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Підприємство, внесення яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є обов’язковим.
7.5.9. Подає в установленому порядку Засновнику квартальну, річну, фінансову та іншу звітність Підприємства, зокрема щорічно до 01 лютого надає Засновнику бухгалтерську та статистичну звітність, інформацію про рух основних засобів, за запитом Засновника надає звіт про оренду майна, а також інформацію про наявність вільних площ, придатних для надання в оренду.
7.5.10. Приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з роботи працівників
Підприємства, а також інші, передбачені законодавством про працю рішення в сфері
трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками Підприємства. Забезпечує
раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового
розпорядку. Створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників
згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом.
7.5.11. Забезпечує проведення колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному законодавством України за погодженням з рішенням Засновника.
7.5.12. Призначає на посаду за погодженням з Засновником та звільняє з посади свого заступника, медичного директора і головного бухгалтера Підприємства. Призначає на посади та звільняє керівників структурних підрозділів, інших працівників.
При призначенні на посаду Заступника генерального директора, медичного директора, начальників структурних підрозділів необхідно враховувати Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2018 року № 1977, а саме:
ЗАСТУПНИК ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА
Завдання та обов'язки: Здійснює керівництво закладом охорони здоров’я (крім аптечних закладів) в межах делегованих йому Генеральним директором повноважень з питань, безпосередньо не пов’язаних з організацією лікувального процесу, відповідно до чинного законодавства України. У разі відсутності Генерального директора за його дорученням виконує його обов'язки. У межах делегованих йому повноважень і компетенції: організовує адміністративно-господарську та фінансову діяльність закладу, забезпечує взаємодію підрозділів закладу охорони здоров’я; співпрацює з органами державної влади та місцевого самоврядування, закладами охорони здоров’я, підприємствами, установами, організаціями; організовує роботу з добору, розстановки і використання працівників, забезпечує належні умови для досягнення працівниками закладу охорони здоров’я належного професійного рівня, включаючи організацію професійного навчання та забезпечення своєчасного підвищення їх кваліфікації; створює належні умови праці, забезпечує додержання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці та протипожежного захисту; аналізує показники роботи закладу, вживає заходів щодо їх оптимізації.
Повинен знати: Конституцію України, чинне законодавство про охорону здоров'я та нормативні документи, що регламентують діяльність закладів охорони здоров'я, трудове законодавство; основи управління; організацію фінансово-економічної діяльності закладів охорони здоров'я; нормативні акти щодо професійного розвитку працівників; порядок ведення облікової та звітної документації, обробки медичної статистичної інформації; технології інформаційного забезпечення управління, форми та методи роботи із засобами масової інформації; правила ділового етикету; сучасні засоби комунікацій та зв'язку; сучасну наукову літературу та науково-практичну періодику за фахом; специфіку менеджменту і маркетингу в галузі охорони здоров’я.
Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування» або «Право» або за спеціальністю «Економіка» галузі знань «Соціальні та поведінкові науки». Стаж роботи за фахом не менше 5 років.
МЕДИЧНИЙ ДИРЕКТОР
Завдання та обов'язки: Здійснює керівництво закладом охорони здоров’я (крім аптечних закладів) у порядку делегованих йому Генеральним директором повноважень з медичних питань, відповідно до чинного законодавства України. У разі відсутності Генерального директора за його дорученням виконує його обов'язки. Організовує надання пацієнтоорієнтованих послуг з медичного обслуговування населення з додержанням галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Розробляє та впроваджує в закладі систему безперервного 5 удосконалення якості послуг з метою забезпечення безпеки пацієнтів, своєчасності допомоги, економічної ефективності, досягнення найкращих результатів на основі наукових знань та принципів доказової медицини. Координує зовнішню та внутрішню взаємодію підрозділів закладу охорони здоров’я. Відповідає за організацію безперервного професійного розвитку медичного персоналу.
Повинен знати: Конституцію України, чинне законодавство про охорону здоров'я та нормативні документи, що регламентують діяльність закладів охорони здоров'я, трудове законодавство; основи управління; концептуальні документи щодо розвитку охорони здоров'я населення України; основи міжнародного та європейського законодавства з питань охорони здоров'я; практику застосування законодавства в межах своєї компетенції; демографічну ситуацію в регіоні та показники стану здоров'я населення; нормативні акти щодо професійного розвитку працівників, в тому числі підготовки, підвищення кваліфікації та атестації медичних працівників; порядок ведення медичної облікової та звітної документації, обробки медичної статистичної інформації; технології інформаційного забезпечення управління, форми та методи роботи із засобами масової інформації; правила ділового етикету та медичної етики та деонтології; сучасні засоби комунікацій та зв'язку; сучасну наукову літературу та науково-практичну періодику за фахом; методику визначення потреби в лікарських засобах, медичних виробах, обладнанні; специфіку менеджменту і маркетингу в галузі охорони здоров’я.
Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра та спеціальністю галузі знань «Охорона здоров’я» з наступною спеціалізацією з «Організації і управління охороною здоров’я».
Стаж роботи: на керівних посадах не менше 3 років або 5 років за основною лікарською спеціальністю.
НАЧАЛЬНИК СТРУКТУРНОГО ПІДРОЗДІЛУ
Завдання та обов'язки. Здійснює керівництво структурним підрозділом закладу охорони здоров’я (крім аптечних закладів), діяльність якого 6 безпосередньо пов’язана з наданням медичної допомоги (послуг), відповідно до чинного законодавства України. Організовує лікувально-профілактичну та адміністративно-господарську діяльність підрозділу, співпрацює з іншими підрозділами закладу охорони здоров’я. Забезпечує надання якісної медичної допомоги населенню. Забезпечує своєчасне отримання та зберігання лікарських засобів, медичних виробів. Здійснює заходи щодо забезпечення належних санітарно-гігієнічних умов функціонування підрозділу. Здійснює контроль за правильним веденням медичної документації, готує та подає керівникові закладу охорони здоров’я звіти. Розробляє та подає керівнику на затвердження графіки роботи працівників структурного підрозділу, здійснює належну розстановку, використання медичних працівників і організовує їх працю. Створює належні умови праці, забезпечує додержання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці та протипожежного захисту. Забезпечує належні умови для досягнення працівниками закладу охорони здоров’я належного професійного рівня, включаючи організацію професійного навчання та забезпечення своєчасного підвищення їх кваліфікації. Аналізує показники роботи.
Повинен знати: чинне законодавство про охорону здоров'я та нормативні документи, що регламентують діяльність закладів охорони здоров'я, трудове законодавство; основи управління; нормативні акти щодо професійного розвитку працівників; демографічну ситуацію в регіоні та показники стану здоров'я населення; порядок ведення облікової та звітної документації, обробки медичної статистичної інформації; сучасні класифікації в галузі охорони здоров’я; сучасні методи діагностики, лікування, реабілітації; методи надання медичної допомоги пацієнтам у невідкладних станах; потреби в лікарських засобах, медичних виробах, обладнанні; специфіку менеджменту і маркетингу в галузі охорони здоров’я.
Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра у галузі знань «Охорона здоров’я»; проходження інтернатури за однією зі спеціальностей медичного профілю з наступною спеціалізацією за профілем структурного підрозділу.
Стаж роботи за фахом не менше 3 років.
7.5.13. Забезпечує дотримання на Підприємстві вимог законодавства про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці.
7.5.14. Вживає заходів щодо своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених законодавством податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
7.5.15. Несе відповідальність за збитки, завдані Підприємству з вини Генерального директора Підприємства в порядку, визначеному законодавством.
7.5.16. Затверджує положення про структурні підрозділи Підприємства, інші положення та порядки, що мають системний характер, зокрема:
- положення про преміювання працівників за підсумками роботи Підприємства;
- порядок надходження і використання коштів, отриманих як благодійні внески, гранти та дарунки;
- порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку лікарських засобів та медичних виробів.
7.5.17. За погодженням із Засновником та відповідно до вимог законодавства має право укладати договори оренди майна.
7.5.18. Надання в оренду нерухомого майна, відбувається за погодження виконавчого комітету Тростянецької міської ради.
7.5.19. Завдання та обов'язки. Керує згідно з чинним законодавством виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу охорони здоров'я, відповідає за фінансово-господарські результати його діяльності. Організовує розробку та забезпечує реалізацію довгострокової стратегії розвитку закладу на основі потреб громади та ринкової ситуації. Організовує формування та моніторинг виконання операційних планів. Забезпечує виконання усіх зобов'язань перед державним та місцевим бюджетами, державними позабюджетними соціальними фондами, постачальниками, замовниками та кредиторами, а також виконання господарських і трудових договорів. Організовує роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів, спрямовує їх діяльність на розвиток і вдосконалення з урахуванням соціальних та ринкових пріоритетів, підвищення ефективності роботи закладу охорони здоров'я, якості та конкурентоспроможності послуг, що надаються, їх відповідність до стандартів 2 надання медичної допомоги і задоволення потреб замовників і споживачів у відповідних видах медичної допомоги. Веде переговори з представниками власника закладу та замовниками щодо виконання планів та умов надання послуг. Забезпечує залучення коштів на інвестиційні потреби закладу. За необхідності створює та забезпечує роботу опікунських та наглядових громадських рад при закладі. Вживає заходів щодо забезпечення закладу охорони здоров'я кваліфікованими працівниками а також найкращого використання знань та досвіду працівників. Відбирає та призначає працівників на вакантні посади закладу. Виступає наставником та забезпечує професійний розвиток працівників. Вживає заходів щодо створення безпечних і сприятливих умов праці, додержання вимог законодавства про охорону навколишнього середовища. Забезпечує розроблення, укладення і виконання колективного договору. Вирішує питання щодо фінансово-економічної та господарської діяльності закладу охорони здоров'я в межах наданих йому прав, доручає виконання окремих організаційно-господарських функцій іншим посадовим особам: заступнику генерального директора, медичному директору, керівникам виробничих підрозділів, функціональних підрозділів закладу охорони здоров'я. Здійснює зовнішнє представництво закладу в адміністративних органах, засобах масової інформації тощо. Захищає майнові інтереси закладу охорони здоров'я в суді, органах державної влади та управління. Забезпечує дотримання вимог трудового законодавства. Забезпечує створення на робочому місці в кожному структурному підрозділі умов праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечує додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Забезпечує виконання вимог протипожежної безпеки. Затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, тривалість щоденної роботи та графіки змінності з додержанням установленої тривалості робочого тижня.
7.5.20. Вирішує інші питання, віднесені до компетенції Генерального директора Підприємства згідно із законодавством України, розпорядженнями та рішеннями Засновника, цим Статутом, контрактом між Засновником і Генеральним директором Підприємства.
7.6.З. метою дотримання прав та забезпечення безпеки пацієнтів, додержання вимог
законодавства при здійсненні медичного обслуговування населення закладом охорони
здоров’я, фінансово-господарської діяльності на Підприємстві cтворюється Спостережна
Рада. До Спостережної Ради обираються не більше 15 осіб, строком на 2 роки. Спостережна
рада Підприємства складається з:
- одного представника власника ЗОЗ (уповноваженого ним органу);
- представників структурних підрозділів з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення місцевої державної адміністрації та/або виконавчого органу відповідного органу місцевого самоврядування – від однієї до чотирьох осіб;
- депутатів місцевих рад (за згодою) – від однієї до двох осіб;
- представників громадськості та громадських об’єднань, діяльність яких спрямована на захист прав у сфері охорони здоров’я, організацій, що здійснюють професійне самоврядування у сфері охорони здоров’я (за згодою) – від однієї до восьми осіб (по одному представнику від кожної організації).
- Порядок утворення, права, обов’язки спостережної ради закладу охорони здоров’я і типове положення про неї затверджуються Кабінетом Міністрів України.
7.7. Генеральний директор Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності у встановленому законодавством порядку.
7.8. У разі відсутності Генерального директора Підприємства або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, обов’язки виконує заступник Генерального директора або медичний директор чи інша особа згідно з функціональними (посадовими) обов’язками.
8. ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ПІДПРИЄМСТВА
8.1. Структура Підприємства затверджуються рішенням Засновника.
8.2. Порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів Підприємства затверджуються Генеральним директором Підприємства.
8.3. Функціональні обов’язки та посадові інструкції працівників Підприємства затверджуються його Генеральним директором.
8.4. Штатну чисельність Підприємства Генеральний директор формує на підставі на підставі фінансового плану Підприємства, погодженого в установленому законодавством та цим Статутом в порядку з урахуванням необхідності створення відповідних умов для забезпечення належної доступності та якості медичної допомоги.
9. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
9.1. Працівники Підприємства мають право брати участь в управлінні Підприємством через загальні збори трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, Спостережну Раду, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Підприємства, а також з питань соціальнокультурного і побутового обслуговування.
Представники первинної профспілкової організації, представляють інтереси працівників в органах управління Підприємства відповідно до законодавства.
Підприємство зобов’язане створювати умови, які б забезпечували участь працівників у його управлінні.
9.2. Трудовий колектив Підприємства складається з усіх працівників, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Підприємством.
9.3. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Підприємством, не може обиратися Директор Підприємства. Повноваження цих органів визначаються законодавством.
9.4. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією
Підприємства регулюються колективним договором.
9.5. Право укладання колективного договору надається Директору Підприємства, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
9.6. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Підприємства та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
9.7. Джерелом коштів на оплату праці працівників Підприємства є кошти, отримані в
результаті його господарської некомерційної діяльності.
Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого
законодавством мінімального розміру заробітної плати.
Умови оплати праці та матеріального забезпечення Генерального директора Підприємства визначаються контрактом, укладеним із Засновником.
9.8. Працівники Підприємства проводять свою діяльність відповідно до Статуту, рішень засновника, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
10. КОНТРОЛЬ ТА ПЕРЕВІРКА ДІЯЛЬНОСТІ
10.1. Пiдприємство самостійно здiйснює оперативний та бухгалтерський облiк результатiв своєї дiяльностi та веде обробку та облiк персональних даних працiвникiв, а також веде юридичну, фiнансову та кадрову звiтнiсть. Порядок ведення бухгалтерського обліку та облiку персональних даних, статистичної, фiнансової та кадрової звiтностi визначається чинним законодавством України.
10.2. Пiдприємство несе вiдповiдальнiсть за своєчасне i достовiрне подання передбачених форм звiтностi вiдповiдним органам.
10.3. Контроль за фiнансово-господарською дiяльнiстю Пiдприємства здiйснюють вiдповiднi державнi органи в межах їх повноважень та встановленого чинним законодавством України порядку.
10.4. Засновник має право здiйснювати контроль фiнансово-господарської дiяльностi
Пiдприємства та контроль за якiстю i обсягом надання медичної допомоги. Пiдприємство подає Засновнику, за його вимогою, бухгалтерський звiт та iншу документацiю, яка стосується фiнансово-господарської, кадрової, медичної дiяльностi.
10.5. Контроль якості надання медичної допомоги хворим на Підприємстві здійснюється шляхом експертизи відповідності якості наданої медичної допомоги міжнародним принципам доказової медицини, вимогам галузевим стандартам в сфері охорони здоров’я та законодавству.
11. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
11.1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Засновника, а у випадках, передбачених законодавством України, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
11.2. У разі припинення Підприємства (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або
перетворення) усі активи Підприємства передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
11.3. Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється
Засновником або за рішенням суд у відповідності до чинного законодавсства України.
11.4. Працівникам Підприємства, які звільняються у зв’язку з його реорганізацією чи
ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про
працю.
11.5. Підприємство є таким, що припинило свою діяльність, із дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
12. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ПІДПРИЄМСТВА.
12.1. Зміни до цього Статуту вносяться за рішенням Засновника, шляхом викладення Статуту у новій редакції.
12.2. Зміни до цього Статуту підлягають обов’язковій державній реєстрації у порядку,
встановленому законодавством України