ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 14.08.2020/1

У К Р А Ї Н А

 

Тростянецька міська рада

37 сесія 7 скликання
 

Р І Ш Е Н Н Я

 

від ___________ 2020 року

м. Тростянець                                  № ____
 
Про заслуховування звіту директора закладу загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради Лампак Л.І.

 
Заслухавши звіт про діяльність директора ЗЗСО  І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради Лампак Лариси Іванівни за 6 місяців 2020 року, керуючись ст. 63, ст. 78 Господарського кодексу України, ст. 25, ст. 26, ст. 59, ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Статуту ЗЗСО  І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради,
 
міська рада вирішила:
 
 1. Звіт директора закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради Лампак Лариси Іванівни про діяльність за 6 місяців взяти до відома. Додаток 1.
 
 
Міський голова           Юрій БОВА
Додаток 1
до рішення 37 сесії 7 скликання
Тростянецької міської ради
від __________ 2020 року № ____
 
Звіт директора закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради про діяльність за 6 місяців 2020 року
 
Із метою забезпечення якісних освітніх послуг, належної організації освітнього  процесу,  відповідно до рішення 10 сесії 7 скликання № 419 від 20.04.2018 року «Про створення закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради як опорного закладу шляхом реорганізації (злиття) Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради, Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Тростянецької міської ради» створено заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради з однією Тростянецькою Філією №4 І-ІІ ступенів ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3. 20 серпня 2018 року я, Лампак Лариса Іванівна, брала участь у конкурсі на посаду директора цього закладу, стала переможцем і з тих пір його очолюю. Ідучи на посаду керівника закладу, ставила перед собою й перед очолюваним мною колективом пріоритетні цілі: модернізація матеріально-технічної бази закладу, створення безпечного, психологічно комфортного освітнього середовища, підвищення якості надання освітніх послуг.
 Відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Концепції Нової української школи, інших основоположних освітянських документів я та мій колектив спрямовували свою діяльність на забезпечення умов для надання якісної освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання й виховання учнів,удосконалення змісту освітнього процесу, упровадження нових освітніх технологій, подальше впровадження профільного навчання, розвиток здібностей дітей і підлітків,  формування ключових життєвих компетентностей, самореалізації та інтеграції школярів у соціокультурний простір.
         На сьогодні в закладі працює високопрофесійний педагогічний колектив.
         Освітній процес у закладі та його Філії забезпечують 59 педагогічних працівників та 23 обслуговуючого персоналу.
Кількість педагогічних працівників (за віком):
  • до 30 років – 5
  • 31-40 років – 11
  • 41-50 – 22
  • 51-55 – 12
  • 55-60 – 5
  • понад 60 років - 4
Кількість учителів (за стажем):
  • До 3 років – 0
  • 3-10 років – 9
  • 10-20 років – 9
  • Більше 20 років – 41
 (за категоріями):
  • Вища – 34
  • Перша – 10
  • Друга – 11
  • Спеціаліст – 4
     Кількість учителів (за педагогічними званнями):
  • Учитель-методист – 1
  • Старший учитель –22
Штатними працівниками заклад забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти.При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, категорії, працездатність, інші характеристики.Час диктує все нові й нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 100% педагогів закладу володіють інформаційними технологіями.
         Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному й матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів.
         У 2019-2020 році атестовано 21 педагогічного працівника закладу та його філії (2019 рік- 8, 2020 - 13).
 За результатами атестації:
  • відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» - 2;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» - 3;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» - 1;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» - 3;
  • відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» - 12;
  • відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «старший учитель» - 8;
  • відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «учитель-методист» - 1.
         Педагогічний колектив закладу постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності. Усі педагогічні працівники щороку проходять курси підвищення кваліфікації  згідно з планом підвищення кваліфікації закладу на рік, що формується, затверджується й виконується відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р.
№ 800.
Система роботи взакладі спрямована на створення максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дитини, збереження здорового мікроклімату в колективі закладу.
Ураховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва, використовую близький до демократичного, оскільки більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива та самостійність підтримуються, повноваження делегуються. Я, як директор закладу, у роботі з працівниками дотримуюсь партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, із них обирається найоптимальніший, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Переконана, що тільки в поєднанні спільних зусиль адміністрації закладу, учнів, педагогів, батьків та громадськості можливо досягнути очікуваних результатів:
  • для учнів: оволодіння освітніми компетенціями на рівні Державних стандартів; формування інформативних і нормативних, інтелектуальних і комунікативних компетенцій; створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності; формування правової та громадянської свідомості; підвищення показників фізичного, психологічного стану здоров’я;
  • для вчителів: підвищення рівня професійної компетентності педагогів; створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності; поліпшення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
  • ля адміністрації: активізація діяльності всіх структур закладу; упровадження ефективного управління; покращання статусу й  іміджу закладу;
  • ля батьків: встановлення партнерських відносин між родинами учнів та педагогічними працівниками; створення умов для задоволення потреб щодо отримання якісної освіти дітьми; збереження та зміцнення здоров’я дітей;
  • ля громадськості: створення позитивного іміджу закладу в соціумі; підвищення конкурентоспроможності серед ЗЗСО громади; збільшення уваги до вирішення проблем навчання й виховання.
На сьогодні в закладі навчається772 учні: 551 опорної школи і 221 Філії №4 (на початок навчального року було 777 учнів:554 опорної школи і 223 Філії №4). Укомплектовано 34 класи (22 опорного закладу і 12-Філії №4), середня наповнюваність класів – 25 учнів в опорному закладі і 18 учнів у Філії №4, у середньому-23 учні.
Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2019-2020
навчальному році були:
  • якість надання освітніх послуг;
  • організація обліку дітей та підлітків у мікрорайоні;
  • спільна робота з ЗДО «Ромашка» та «Веселка»;
  • контроль за відвідуванням учнями навчальних занять;
  • організація навчання за індивідуальною та інклюзивною формами;
  • роботи гуртків та факультативів;
  • бази закладу;
  • санітарно-гігієнічних вимог.
 
Результати навчання здобувачів освіти за 2019-2020 н.р.:
Клас К-ть учнів на початок року К-ть учнів на кінець року % відвідування Успішність за рівнями
Високий Достатній Середній Початковий % учнів на високому та достатньо-му рівнях
 
1-А 29 29 95 - - - - -
1-Б 28 28 94 - - - - -
1-а 17 16 90 - - - - -
1-б 17 16 99 - - - - -
2-А 29 29 96 - - - - -
2-Б  28  28 95  -  -  - - -
2-а 17 16 95 - - - - -
2-б 16 15 86 - - - - -
3-А 24 24 89 6 8 10 - 58
3-Б 28 28 95 5 16 7 - 75
3 22 23 90 1 6 16 - 30
4-А 26 26 97 3 17 6 - 77
4-Б 26 26 96 2 14 10 - 62
4 23 22 91 3 11 8 - 64
1-4 330 326 93 20 72 57 - 61
5-А 27 27 96 6 11 10 - 63
5-Б 28 28 95 2 11 15 - 46
5-а 17 17 90 - 12 5 - 71
5-б 18 17 89 - 1 16 - 6
6-А 28 27 84 5 12 10 - 63
6-Б 26 26 89 4 7 15 - 42
6 17 19 82 1 8 10 - 48
7-А 28 28 91 3 8 17 - 39
7-Б 29 28 92 4 15 9 - 68
7 26 27 93 2 3 21 1 19
8-А 29 29 82 3 10 16 - 45
8-Б 25 25 86 - 10 15 - 40
8 18 18   86 1 - 17 - 6
9 - А 19 19 86 - 5 14 - 26
9-Б 23 23 87 1 6 16 - 30
9 16 16 82 2 4 8 2 38
5-9 374 374 88 34 123 214 3 41
10-А 21 20 89 4 9 7 - 65
10-Б 20 20 91 3 7 10 - 90
11-А 23 23 92 2 8 13 - 43
11-Б 9 9 89 1 4 4 - 56
10-11 73 72 90 10 28 34 - 63
Всього 777 772 90 64 223 305 3 48
 
Учні 1-2 класів оцінені вербально. Якість знань у 3-11 класах становить 48%, що на 3% більше, ніж минулого року.  Підвищилась якість знань у 3-Б, 4-А, 4,8, 5-А класах.
Отримали:
  • свідоцтва про здобуття базової освіти - 55 учнів,
  • свідоцтва про здобуття базової освіти з відзнакою - 3 учні (протокол педагогічної ради №8 від 12.06.2020),
  • свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти – 28 учнів,
  • свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакоюзолота медаль – 3,
  • свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакоюсрібна медаль – 1 (протокол №9 педагогічної ради від 31.07.2020).
         47 учнів закладу нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» за підсумками 2019/2020 навчального року.
Випускники 9 –х класів усі продовжують навчання для здобуття повної загальної середньої освіти в різних типах закладів. Але в основному для здобуття повної загальної середньої освіти наші учні обирають свій заклад.
Із випускників 11 –х класів 2018-2019 н.р. (30 чол.) 10 вступили до ВНЗ ІІІ-ІУ рівня акредитації, 11- до ВНЗ І-ІІ рівня акредитації, 8 – до ПТО, 1 працевлаштовано.
У 2019-2020 навчальному році здобувачів початкової, базової середньої, повної загальної середньої освіти було звільнено від проходження державної підсумкової атестації.
Заклад забезпечує поглиблене вивчення математики (8-9 класи),профільне вивчення української мови, історії України, мистецтва (10-11 класи).
Створені умови для варіативності навчання та вжиті заходи щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес.У 2019-2020 н.р. впроваджувалиськурси за вибором: «Читаємо, розуміємо, творимо» (1-і класи опорного закладу, 2-4 класи Філії),  «Уроки стійкого розвитку. Моя щаслива планета» (2-і класи опорного закладу), ««Риторика» (1-і класи Філії), «Уроки для стійкого розвитку. Моя щаслива планета» (3-А, 4-і класи опорного закладу), «Культура добросусідства» (3-Б опорного закладу), «Зарубіжна література» (3-4 класи опорного закладу), «Основи християнської етики» (3-4 класи Філії), факультативи «Прикладна математика» (8-А клас  опорного закладу), «Культура мовлення. Стилістичні особливості морфології»  (6 клас Філії), «Орфографічний практикум української мови» (5-А клас Філії), «Синтаксис простого  та простого ускладненого речення» (8 клас Філії), «Синтаксис складного речення» (9 клас Філії), «Стилістика  української мови 10-11 класи» (11-Б клас),індивідуально-групові заняття з української мови (6-А клас опорного закладу).
На своїх уроках учителі впроваджують технології особистісно зорієнтованого навчання, інтерактивні, колективно-групові, інформаційно-комунікаційні, тренінгові технології,метод проєктів, технологію розвитку критичного мислення, здоров’язбережувальні технології. На уроках активно використовувалось мультимедійне обладнання, аудіо- і відеотехніка, комп’ютери.
На даний час мультимедійними комплексами обладнано 14 класних кімнат (п'ять початкової школи, один кабінет інформатики, 8 класних кімнат 5-11 класів). Заплановано обладнати ще три класи (2 –опорного закладу,1- Філії) початкової школи (НУШ). Ще 4 мультимедійних комплекси буде встановлено в класних кімнатах закладу. Відповідно основна та старша школа закладу 100% буде забезпечена мультимедійним обладнанням. Навчальний заклад має доступ до мережі Інтернет. Швидкість  його становить  100 Мбіт/с. У серпні – вересні 2019 року був установлений бездротовий доступ до мережі,  завдяки  чому вчителі та учні мають можливість використовувати в навчальній діяльності різні засоби навчання, користуватися інтернет-ресурсами в освітній діяльності, підготовці до уроків.  Забезпечено функціонування електронної системи «Моя школа» (електронний щоденник). Для забезпечення освітнього процесу  у Філії  використовується 19  комп’ютерів та 19 ноутбуків.   В управлінській діяльності закладу та Філії використовується 6 комп'ютерів.
Адміністрація працює над створенням умов для використання інформаційно-комунікаційних технологій як у навчальному процесі, так і в управлінській діяльності.
Працюють вебсайти  закладу та Філії, електронні пошти.
У 2018-2020 роках педагогічний колектив закладу працював над реалізацією першочергових завданьреформування освітньої галузі, серед якихстворення сучасного освітнього простору Нової української школи, який сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. Нова українська школа – ключова реформа Міністерства освіти і науки України.
Новий Стандарт початкової освіти передбачає, що педагоги повинні працювати за іншими підходами, тому всі вчителі початкових класів пройшли заочне та очне навчання з підготовки вчителів НУШ.Педагоги під час тренінгових занять опановували практику проведення ранкових зустрічей, створювали портрет сучасного учня, навчалися практично реалізовувати компетентнісний, діяльнісний та інтегрований підходи до організації освітнього процесу, училися співпрацювати, відчувати один одного в групі, вести діалог та дискутувати, занурюватись в атмосферу Нової української школи. Пройшли курси НУШ директор закладу, заступник із навчальної роботи, учителі англійської мови, музичного мистецтва, які викладають у початкових класах.
Створення освітнього середовища  — одна зі складових НУШ. Тому класні приміщення для перших та других класів не просто облаштовано новими меблями та обладнанням, а було створено простір, що мотивував до навчання, до творчості й давав можливість спостерігати за діяльністю учнів в усіх осередках. Учителі використовували мультимедійні засоби навчання, ігрові технології. Мобільність одномісних парт і стільців створює можливості трансформувати простір для групової роботи. Здійснювалось оцінювання результатів навчання та особистих досягнень у першому та другому класах, яке має формувальний характер. У кожного учня наявне свідоцтво досягнень.
Освітня програма закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 Тростянецької міської ради вкомплектована на основі чинних типових освітніх програм.
Освітня програма для 1-2-х класів розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початковоїосвіти (постанова КМУ від 21.02.2018 №87) та Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленої під керівництвом О.Я. Савченко та затвердженої наказом МОН України від 21.03.2018 № 268.Освітня програма для 3-4 класів розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року №462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня (наказ Міністерства освіти і науки  України від 20.04.2018 № 407) з української мовою навчання.
Освітня програма для 5-9 класів розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (наказ Міністерства освіти і науки  України від 20.04.2018 № 405).
Освітня програма для 10-11 класів розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», на виконанняпостанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (наказ Міністерства освіти і науки  України від 20.04.2018 № 408).
Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено в навчальному плані закладу.
У 2019-2020 навчальному році працювало 2 групи подовженого дня, які відвідувало
60 учнів 1-2-х класів (1 група в ЗЗСО, друга – у Філії №4). Групи працювали за рахунок державного бюджету. Для роботи ГПД було надано навчальні кабінети. Усі групи ГПД були укомплектовані кваліфікованими педагогічними кадрами. Діти, які відвідували ГПД, були
охоплені гарячим харчуванням, дотримувалися режиму роботи.
У 2018-2020 роках навчання дітей із особливими освітніми потребами здійснювалося за двома формами:
- індивідуальне навчання (педагогічний патронаж) - 6 учнів (5 клас – 2, 7 клас – 1, 8 клас – 2, 9 клас - 1);
- інклюзивне навчання – 3 учні ( 1 клас – 2 опорний заклад, 5 клас – 1 Філія №4).
Право громадян на доступну освіту в закладі реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за індивідуальною формою. Індивідуальним навчанням охоплені учні, які за станом здоров‘я не можуть відвідувати заклад.
У 2019/2020 навчальному році в закладі за індивідуальною формою навчалося 6 учнів (підстава: заяви батьків, довідки КНП «Тростянецький центр первинної медичної допомоги» ТМР, рекомендації ІРЦ), що складає  1% від загальної кількості учнів. Велика увага приділялася якісному складу вчителів, що працювали з учнями вдома. Для вчителів індивідуального навчання в закладі було організовано педагогічний клуб «Серцем до дитини», керівником якого є досвідчений педагог Великород Т.М. Члени клубу підвищують свій фаховий рівень у викладанні предметів для дітей із особливими освітніми потребами. Педагогами надаються освітні послуги відповідно до потреб дитини та у формі, яка найбільш відповідає стану дитини та її індивідуальним можливостям; освітній процес забезпечується необхідними засобами навчання з урахуванням індивідуальних потреб здобувача освіти; здобувачі освіти періодично залучаються до учнівського колективу з метою соціалізації (у межах загальношкільних освітніх заходів); педагоги, учні з ООП та їх батьки постійно взаємодіють  із фахівцями ІРЦ.
У 2019 – 2020 навчальному році відповідно до висновків ІРЦ та бажання батьків діти з особливими освітніми потребами КлункоЄвангеліна та Цибан Олександр здобували початкову освіту в інклюзивному класі – 1-А опорного закладу,  Волбенко Жасміна – в інклюзивному 5 класі Філії №4.
Було призначено асистентів учителя – Разбєйко Л.В. (1-А клас), Безлаковського В.О. (5 клас).
У закладі та його Філії було організовано команди супроводу, які постійно здійснювали соціально-педагогічний супровід дітей із особливими освітніми потребами Клунко Є., Цибана О. та Волбенко Ж., забезпечували для них особистісно зорієнтоване спрямування освітнього процесу. Командами супроводу було розроблено індивідуальні програми розвитку учнів, індивідуальні навчальні плани.
В умовах інклюзивного середовища навчання дітей із особливими освітніми потребами здійснювалося відповідно до особливостей, що зазначені в індивідуальних програмах розвитку, із використанням індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми кожної дитини з особливими освітніми потребами.
Індивідуальні навчальні плани було розроблено на основі Типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами (наказ МОН України від 26.07.2018 №814), відповідно до Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти».
Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснювалося шляхом проведення індивідуальних та групових занять, які надавалися штатними працівниками закладу (практичний психолог-2 год.), так і залученими фахівцями (логопед (2 год.), дефектолог (2 год.) – працівники інклюзивно-ресурсного центру) на підставі цивільно-правових договорів.
Спостереження за успіхами та поведінкою дітей показали, що учні Клунко Є., Цибан О., Волбенко Ж. стали впевненішими у своїх силах порівняно з початком навчання в закладі. Розширилося коло спілкування дітей із однокласниками. Досягнення учнів за 2019-2020 н.р. відповідають кінцевим цілям, зазначеним в індивідуальній програмі розвитку.
Педагогічний колектив постійно співпрацює з міським інклюзивно-ресурсним центром. У закладі забезпечено умови для рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до якісної освіти, створено безбар'єрне середовище для осіб із особливими освітніми потребами (в опорному закладі загальної середньої освіти І-ІІІ № 3 та в Тростянецькій Філії № 4 є пандуси; учнів, які потребують використання пандусів, на даний час немає).
У 2019-2020 н.р. велика увага приділялася формуванню позитивного мотиваційного середовища, інноваційного режиму роботи педагогічного колективу.  Суттєву роль  у цьому відігравало виявлення й поширення  позитивного та  цінного досвіду вчителів під час шкільних методичних заходів. У 2018-2020  роках педагогічний колектив працював над єдиною науково-методичною проблемою «Розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в громадянському суспільстві шляхом удосконалення освітнього процесу на інноваційній основі».
В організації  методичної роботи з педагогами брали участь адміністрація закладу, методична рада закладу, голови методичних об'єднань, методичних діалогів, педагогічного клубу, творчих груп. Це колективні та індивідуальні форми методичної роботи, консультування, співбесіди, творчі групи, цільові й проблемні семінари, конференції, проєктування уроків, їх аналіз, майстер-класи, тренінги.
Методична робота в закладі організована з урахуванням індивідуальних запитів і можливостей педагогів, вона приносить учителям відчутну практичну допомогу; позначається на рівні підготовленості учнів; задовольняє духовні, естетичні, моральні та інші запити педагогів; постійно користується увагою адміністрації: стимулюється, контролюється, ураховується при підбитті підсумків; створює умови для взаємодії, співробітництва, співтворчості педагогів.
   Домінуючою формою методичної роботи є шкільні методичні об’єднання вчителів. У 2019-2020 навчальному році в закладі працювало шість методичних об’єднань: ШМО вчителів української мови й літератури, керівник Пасікун О.І., ШМО вчителів природничо-історичного циклу, керівник Мягкова В.М., учителів початкових класів, керівник Кошель С.І., учителів зарубіжної літератури, російської та англійської мов, керівник Мірошниченко Н.І., учителів математики, фізики та інформатики, керівник Воробйова С.В., класних керівників, керівник Шелест Л.Д.
Робота методичних об'єднань спрямована на вдосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителів, удосконалення методики проведення уроків. Були проведені заплановані засідання методичних об'єднань, на яких обговорювалися як організаційні, так і науково-методичні питання.
На засідання методичних об’єднань учителі готували  змістовні до­повіді, лекції та виступи, брали участь у прак­тичних заняттях, інформували про самоосвіту й курсову перепідготовку, обговорювали результати контрольних робіт за текстом дирекції закладу, обмінювались досвідом.
Робота шкільних методичних об’єднань була спрямована  на реалізацію відповідних науково-методичних  проблем. Робота  шкільних методичних об’єднань  над шкільною науково-методичною проблемою протягом 2018-2020 років була презентована також низкою методичних проєктів — предметних тижнів із української мови та літератури, основ здоров’я,  початкових класів , із правового виховання, англійської мови, природничо-математичних наук, протягом яких були продемонстровані цікаві методичні прийоми, досвід творчого застосування педагогічних технологій.
Шкільні методичні об’єднання тісно співпрацювали із іншими методичними підрозділами: педагогічним клубом  «Серцем до дитини», (керівник Великород Т.М.), методичний діалог учителів художньо-естетичного циклу (керівник Герасименко Т.М.), трудового навчання (керівник Савченко С.М.), фізичної культури (керівник Кушнірьова О.М.)
         Особлива увага приділялась учителями самоосвіті. Педагоги брали участь у вебінарах: «Використання можливостей сайту «На урок» для дистанційного навчання», «Використання сервісу ZOOM для проведення дистанційного навчання», «Скринкасти, або форми і методи подачі навчального матеріалу під час дистанційного навчанння». «Онлайн інструменти для створення навчальних відео та скринкастів», «Як отримати стиль спілкування з дитиною в умовах сьогодення». Брали участь в інтернет –конференціях: «Українська мова та література; ідеї та досвід викладання», «Мислення логічне, креативне, критичне», «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми». Проходили онлайн-курси при Сумському ОІППО, на онлайн-платформах EdEdra та Всеосвіта. Учителі закладу проводили відкриті уроки, брали активну участь у  роботі міських методичних об'єднань учителів-предметників. Учитель початкових класів Філії №4 Шулєшова Ю.П. посіла перше місце в зональному етапі конкурсу «Учитель року -2020» в номінації «Початкові класи» та була учасником обласного етапу.
         У 2019-2020 н. р. вчителі активно впроваджували інновації в шкільний освітній простір. Оптимальний вибір педагогічних технологій, творче застосування дидактичних ігор, реалізація інтегрованого, діяльнісного та дослідницького підходів із метою формування в учнів ключових компетентностей притаманні освітній діяльності педагогів закладу.
Аналіз діяльності педагогічного колективу за 2018-2020 роки свідчить про вдосконалення системи методичної роботи в закладі, що сприяло професійній самореалізації педагогів, створенню атмосфери педагогічної творчості та організації освітнього процесу на сучасному рівні.
У закладі створено сприятливі умови для пошуку та розвитку талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей школярів.
Робота колективу закладу із виявлення та підтримки талановитої молоді й створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності,має свої позитивні результати.
 
Переможці ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів (2019-2020 н.р.)
 
№ за/п Прізвище, ім’я,
по батькові учня
Заклад загальної середньої освіти Клас Місце Прізвище, ім’я,
по батькові вчителя
Англійська мова
1 Хоменко
Сніжана
Олегівна
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 8 І Куткова Анна
Іванівна
 
2
Сторожев
Владислав
Андрійович
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 9 ІІІ Биковець Олександр
Васильович
3 Мартим’янова
Дар’я
Олегівна
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 10 І Куткова Анна
Іванівна
4 Басова
Яна
Вікторівна
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 10 ІІ Куткова Анна
Іванівна
5 Подоляк
Ангеліна
Сергіївна
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 11 І Куткова Анна
Іванівна
Географія
6 Сторожев
Владислав
Андрійович
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 9 ІІ Мягкова Валентина
Миколаївна
7 Матвєєва
Єлизавета
Олегівна
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 10 ІІ Мягкова Валентина
Миколаївна
Математика
8 Кетова
Марина
Олександрівна
Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 7 ІІІ Назаренко Наталія
Володимирівна
9 Гулюк
Вікторія
Олександрівна
Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 7 ІІІ Назаренко Наталія
Володимирівна
Правознавство
10 Тараненко
Валерія
Русланівна
Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 9 ІІІ ЛустенкоТетяна
Володимирівна
Хімія
11 Кетов Олексій Дмитрович Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 7 ІІІ Тертичний Євген Олександрович
Російська мова та література
12 Чайкіна
Даріна
Михайлівна
Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 9 І ЛюлькоТетяна
Іванівна
Українська мова та література
13 Хоменко
Сніжана
Олегівна
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 8 І Лампак Лариса Іванівна
14 Павленко
Юлія
Вікторівна
Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 8 ІІ Столяренко Людмила Михайлівна
15 Мартим’янова
Дар’я
Олегівна
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 10 І Хоменко Людмила Олександрівна
Фізика
16 Ложечник Денис Сергійович Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 7 І Гудзь Альона Миколаївна
17 Гулюк Вікторія Олександрівна Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 7 ІІ Заїка Григорій Васильович
18 Вердієв Дмитро Вадимович Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 7 ІІ Гудзь Альона Миколаївна
19 Кетов Олексій Дмитрович Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 7 ІІІ Заїка Григорій Васильович
Трудове навчання (обслуговуюча праця)
20 Чайкіна Даріна Михайлівна Тростянецька Філія № 4 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тростянецької міської ради 9 ІІ Захарченко Надія Федорівна
21 Зленко Вікторія Андріївна Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 10 І Сєрікова Алла Миколаївна
 
         Варто відзначити вагомий внесок педагогів у підготовку учасників та переможців ІІ етапу олімпіад. Найбільшу кількість переможців підготували вчителі: 4 переможці – Куткова А.І., 2 переможці – Гудзь А.М., Мягкова В.М., Назаренко Н.В., Заїка Г.В.
Протягом 2019-2020 навчального року учні закладу за сприянням учителів-предметників брали активну участь  у Всеукраїнських, обласних і  міських конкурсах та мають наступні результати:
  1. ідсумки участі в Міжнародних конкурсах імені Т.Шевченка,
    П. Яцика.
         Переможцем ІІ (міського, І місце) і ІІІ (обласного, ІІІ місце) етапів Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка стала Гостєва Діана (7-Б клас, учитель Своякова К.В.);
переможцями ІІ етапу конкурсу стали Хоменко Сніжана (І місце, 8-А клас, учитель Хоменко Л.О.); Накарякова Леся (І місце,10-Б клас, учитель Своякова К.В.), Ткаченко Анна (ІІІ місце, 6-Б клас, учитель Пасікун О.І.);
- у ІІ (міському) етапі ХХ Міжнародного конкурсу з української мови імені          Петра Яцика   призові місця посіли:
І місце – Хоменко Сніжана (8-А клас, учитель Лампак Л.І.);
ІІ місце – Берднікова Дар’я (5-А клас, учитель Пасікун О.І.); Овчаренко Поліна (5-А клас, учитель Пасікун О.І.)
ІІІ місце – Перчило Яна (4-А клас, учитель Гресь І.Й.)
Хоменко Сніжана стала переможцем ІІІ (обласного) етапу конкурсу (ІІІ місце), учитель Лампак Л.І.
  1. Міський етап Всеукраїнського дитячого конкурсу малюнків «Охорона праці очима дітей» ІІ місце здобула учениця 8-Б класу Шкатуленко Анастасія, учитель Сумцова Ю.В., ІІІ місце – учень 3-Б класу Сумцов Олексій, учитель Кошель С.І., Недбай Арсен (1-Б кл. Філія) ІІ місце, учитель Заговора Я.В.
  2. Міський конкурс «Замість ялинки – зимовий букет»- ІІІ місце посіла Закалюжна Ангеліна, 3-Б клас (опорний заклад), учитель Кошель С.І., Педак Марія (1-Б кл., Філія) – ІІІ місце, учитель Заговора Я.В.,. Малишев Олександр (1-А кл., Філія) – ІІІ місце, учитель Півень Н.О.
4.  І етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси» в номінації «Художнє виконавство» – «Співограй» колектив закладу «Фіалочка» посів ІІ місце, керівник Герасименко Т.М, опорний заклад. Іванова Марія, Кириленко Софія, Шматенко Вікторія (5-А кл.), Дудко Любов (5-Б кл.), Біловол Софія, Кулібаба Поліна (6 клас) - І місце, учитель Корнєєва Т.В., Філія.
         5. Міський заочний етап Всеукраїнського конкурсу – виставки «Український сувенір», учитель Захарченко Н.Ф.: - Павленко Юлія (8 кл.) - ІІІ місце, Чайкіна Дарина (9кл.) - ІІІ місце, Березіна Анастасія (6кл.)  - ІІІ місце.
         6. Міські змагання з баскетболу ( юнаки) ІІІ  місце, учитель Сизарєв О.В. – Конопленко Ілля (7 кл.), Груздо Кіріл (7кл.), Злобін Богдан (11 кл.), Бугай Андрій (11 кл.), Мірошніченко Артем (9кл.), Іщенко Владислав (9кл.), Садовий Олександр (9кл.), Шевченко Вадим (9 кл.).
         7. Міський етап обласного конкурсу творчо обдарованих дітей та підлітків «Чарівні барви Сумщини»: учителі Захарченко Н.Ф - Чайкіна Дарина (9кл.) - ІІ місце, Гулюк В. (7 кл.) - ІІІ місце, Басов А.(5-А кл.) - ІІІ місце, Філія.
8. Відкриті міські змагання зі спортивного туризму  ІІІ місце конкурс «Екологічна просвіта», учитель Сизарєв О.В. – Груздо Кіріл (7 кл.), Леонов Андрій (7кл.), Чорнобривець Сергій (7 кл.), Кіяшко Дмитро, Леонов Андрій, Березіна Анастасія (6 кл.) Філія; І місце - Литвиненко Олеся, 10-Б, Бова Денис, 8-Б, Редька Данило, 10-А, Кобозєва Варвара, 10-А, Віленський Вадим, 10-А, Шевченко Вікторія, 9-А, Прасок Марія, 9-Б, учитель Крюков Є.О., опорний заклад.
         9. І етап ХХІІІ-го обласного літературного конкурсу «Проба пера» І місце, учитель Головченко І.М. – Іванова Марія (5-А кл.).
         10. І етап обласного конкурсу дерево-родоводів «Нехай квітує  дерево родинне»  І місце, учитель Люлько Т.І.,Тараненко Валерія (9 кл.)
ІІ етап обласного конкурсу дерево-родоводів «Нехай квітує  дерево родинне»  І місце, учитель Люлько Т.І.-Тараненко Валерія (9 кл.)
11. Змагання з футболу в рамках міських спортивних ігор серед учнівської молоді Тростянецької ОТГ. І місце (Зленко Вікторія, 10-А, Пічняк Владислав, 11-А, Косов Сергій, 8-Б, Креслін Михайло, 9-А, Линник Родіон, 11-А, Клименко Максим, 9-А, Хандрико Владислав, 10-Б, Редька Данило, 10-А, Кашеваров Станіслав, 8-Б, Биков Владислав, 9-Б, Довгопол Денис, Каламбет Владислав, 9-Б, Теницький Родіон, 9-Б, Голопьоров Іван, 6-Б, Литвин Денис, 11-А, Назаров Назар, 7-А, Нещеретний Руслан, 11-А, Хоменко Максим, 7-Б), опорний заклад.
         12. Першість із шахів серед закладів загальної середньої освіти Тростянецької ОТГ: Чапак Валерія (3-4 класи, ІІІ місце), Єременко Єгор (8-10 класи, ІІІ місце), опорний заклад.
Учні 3 класу Філії №4 брали активну участь в інтернет-олімпіалах Весна-2020 на платформах «На урок» та «Всеосвіта», де отримали Дипломи І ступеня – 2 учні (Холодова Юля, Бундич Тимур), Дипломи ІІ ступеня – 4 учні (Журавель Даша, Буслаєва Аліна, Холодова Юлія,  Бундич Тимур), Дипломи ІІІ ступеня – 3 учні ( Моісеєнко Данило, Буслаєва Аліна, Журавель Даша).
2019-2020 навчальний рік ще раз засвідчив, що ЗЗСО № 3 – це сучасний заклад освіти, ефективне функціонування якого, високі результати діяльності педагогів та учнів обумовлюються командною співпрацею та спільною метою. Наші педагоги працюють творчо, прагнуть успіху та ведуть за собою учнів. За особливі досягнення в навчанні та результативну участь у Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка  учениця закладу Хоменко С. стала стипендіатом голови Сумської обласної державної адміністрації й отримує грошову винагороду протягом 2020 року. Призначено одноразову грошову винагороду Тростянецької міської ради  обдарованим учням за результатами 2019-2020 н.р. (Хоменко С.,8-А клас, Гостєва Д., 7-Б клас).
         Ці результати ми маємо завдяки впровадженню технології особистісно зорієнтованого навчання, уваги до особистості дитини, розвитку її таланту та здібностей. Це відчувають і наші батьки, адже вони є повноцінними учасниками освітнього процесу закладу.
Закінчився 2019-2020 навчальний рік. Він дуже відрізняється від усіх попередніх. Вірус COVID-19 вніс глобальні зміни в політичне, економічне, культурне життя країн нашої планети. Інакше був побудований й освітній процес у березні – травні 2020 року. Під час запровадженого в усіх навчальних закладах карантину (з 12 березня 2020 року) педагоги закладу продовжили здійснювати викладання навчальних дисциплін дистанційно. Організація дистанційного навчання включала в себе налагодження каналів комунікації між усіма учасниками освітнього процесу, адаптацію розкладу та графіка навчання, зміну формату подачі матеріалу, зворотній зв’язок і контроль за виконанням завдань. Для цього педагоги закладу використовували різні інтернет-ресурси: (ZOOM, Viber, електронну освітню платформу «Моя школа», Skype, IMessage, YouTube канали з відеоуроками, Всеукраїнську школу онлайн, електронну пошту,сайти закладу). Контроль засвоєння матеріалу проводили за допомогою тестування на платформах «На Урок», «Classtime», «Online Test Pad», «Learningapps.org», а також через Google-форми. На сайті закладу, Філії та в Фесбуці  розміщена інформація для батьків та учнів про форму навчання в закладі під час епідеміологічних заходів у державі. Створені батьківські та учнівські групи у «Вайбері», через які батьки та діти тримають зв'язок із педагогами.
За період карантину й педагоги закладу пройшли навчання на платформах EdEra, EdCamp, Prometheus, «На Урок», «Всеосвіта», авторських вебінарах.
Дистанційне навчання протягом майже трьох місяців стало випробуванням не тільки для учнів, а й для учителів та батьків закладу. Але педагогічний колектив упорався з цим викликом, і, на думку учнів та їхніх батьків, – заняття, які були проведені в дистанційному режимі, хоч і мали недоліки, але були достатньо ефективними. Однак, і в цьому були одностайні всі учасники освітнього процесу, ніщо не може поки що замінити безпосереднє спілкування учня та вчителя.
У закладі створено й особистісно зорієнтовану систему виховної роботи, що протягом навчального року здійснювалась на діяльнісній та проєктній основі та охоплювала різні аспекти формування особистості школяра – виховання інтересу до навчання, національно-патріотичне та громадянське виховання, формування навичок здорового способу життя, фізичне та моральне виховання, правова освіта та превентивне виховання, естетичне та трудове виховання. Заклад формує патріотів у вимірі пріоритетів Нової української школи.
Одним із пріоритетних напрямків роботи навчального закладу є створення умов для збереження фізичного здоров'я учнів, залучення їх до систематичних занять фізичною культурою та спортом.
Щорічно за підсумками медичного огляду здійснюється розподіл учнів на медичні групи (основну, підготовчу, спеціальну).
У 2019-2020 навчальному році третім уроком фізичної культури охоплено 100% учнів.
Упродовж навчального року учні закладу брали участь у змаганнях різних рівнів:
  • загальношкільні Дні здоров’я;
  • міські змагання з легкої атлетики;
  • міські змагання з баскетболу;
  • міські змагання з футболу;
  • міські змагання з волейболу;
  • відкриті змагання зі спортивного туризму.
Моніторинг стану викладання фізичної культури здійснюється щорічно відповідно до плану роботи закладу на навчальний рік.
У закладі проводиться робота щодо залучення батьків до культурно-масової роботи. Упродовж 2019-2020 навчального року батьки учнів брали участь у таких заходах: «День здоров‘я», «Тато, мама, я – спортивна сім‘я»,  туристичні подорожі та екскурсії тощо.
Із метою пропагандистської та агітаційної роботи в навчальному закладі створено куточок «Кращі спортсмени».
У навчальному закладі постійно здійснюються заходи щодо підтримки існуючої матеріально-спортивної бази в належному стані.  
Основними завдання виховної роботи в  ЗЗСО №3 та Філії в 2019-2020 н. р. є :
- виховання громадянина України;
- формування особистості учня, його наукового світогляду, його здібностей, обдарувань;
- виконання вимог Державного стандарту освіти, підготовку учнів до подальшої освіти й трудової діяльності;
- виховання в учнів поваги до Конституції, державних символів, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов’язків, прав і свобод людини й громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;
- реалізацію права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій, звичаїв, рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження й зміцнення фізичного й психічного здоров’я учнів.
У 2019-2020 н.р. проведені наступні заходи: Перший урок, відкриття спартакіади, ІІ Всеукраїнський урок доброти,  флешмоб до Дня миру, літературно – поетична вітальня до Дня вчителя, осінній бал, патріотичний квест до Дня захисника Вітчизни та до Дня українського козацтва, День української писемності та мови,  флешмоб до Дня української хустки, «Святий Миколай – покровитель і захисник дітей", новорічна феєрія, новорічний бал-маскарад, новорічні ранки «Ой прийшла зимонька - зима», новорічні пригоди,  гра-вікторина «З Україною в серці», патріотичний квест «День Соборності України», театралізоване дійство зустрічі весни, тематичний квест «Подорож у країну Мовознавства», конкурсно-розважальна гра «Магістр слова українського», заходи до 206 років від дня народження Тараса Шевченка: марафон – читання творів Кобзаря, конкурсі віршів за творчістю поета, гра " Чи знаєш ти Шевченка?", конкурсно-розважальна програма до 8 Березня.  Також проводилися  тематичні тижні: безпеки руху, протидії булінгу, толерантності, правознавства, здорового способу життя, пожежної безпеки.
Учні закладу брали участь у благодійних акціях: «Назустріч мрії», до Святого Миколая та у онлайн виставці малюнків «Тростянецька громада очима дітей».
Класними керівниками проведені години спілкування з правової, олімпійської тематики, профорієнтації, до Дня Гідності та Свободи, до вшанування пам’яті жертв голодомору, до визволенню України від німецько – фашистських загарбників; про толерантне ставлення до людей із вадами та до тварин, до бою під Крутами, до Соборності України, до масових акцій протесту в Україні, що відбувались протягом листопада 2013 року - лютого 2014, бесіди: «Я обираю здоровий спосіб життя», «Стоп булінг!», «Протидія торгівлі людьми», безпечний інтернет та санітарно-профілактичні, у тому числі про попередження коронавірусного захворювання.
 Під час Всеукраїнського карантину (дистанційно) педагоги та учні брали участь у Всеукраїнській акції до Дня пам'яті та примирення та 75-ї річниці Перемоги над нацизмом , до Дня сім'ї та Дня Європи, онлайн-акції: флешмобі до Дня вишиванки, у святі Останнього дзвоника.
Учні закладу були залучені до перегляду спецуроків у Всеукраїнській школі онлайн про Другу світову війну, до Дня пам'яті жертв геноциду кримськотатарського народу та до Дня вишиванки!
Протягом навчального року школярі відвідували вистави Сумського театру юного глядача, Львівського академічного обласного музично-драматичного театру ім. Ю. Дрогобича, Київського театру  «Інсайдер». Здійснили екскурсії до Харківського державного цирку ім. Ф.Д. Яшинова, до м. Батурин, до екопарку Фельдмана та хлібокомбінату "Кулиничі", на виставку картин української художниці Марії Примаченко, до пункту технічного обслуговування вагонів станції Смородине та до  Тростянецької публічної бібліотеки.
У грудні 2019 року відбулося засідання батьківського університету на тему «Обдаровані діти».
Протягом навчального року проведено зустрічі з інспектором ювенальної превенції Тростянецького ВП Охтирського ВП ГУНП в Сумській області Білокопитовим Р.В. та з лікарем – педіатром Тростянецької первинної медичної допомоги Волошиною Т.Ф.
На базі закладу  працює 3 гуртки  КЗ ПО ТМР «Палац дітей та юнацтва» «Малювання» та «Паперопластика».
Педагогічний та учнівський колективи разом із батьківською громадськістю продовжили роботу громадського трикутника. У тісній співпраці були проведені новорічні ранки, класні тематичні заходи, волонтерські акції.
Згідно з Положенням про психологічну службу системи освіти України, річного плану роботи закладу, річного плану роботи практичних психологів, практичними психологами була проведена така робота:
вивчалось питання «Організація вивчення рівня підготовки до навчання першокласників» та «Адаптація першокласників до навчання в школі». Була проведена психодіагностика: «Фронтальна діагностика психологічної готовності дітей до школи». Із учнями , які мають ознаки дезадаптації, проводяться заняття з теми «Тренінг соціальної адаптації першокласників».     Вивчалось питання «Психологічна адаптація учнів 5-х класів до нових умов навчання в школі ІІ ступеня». Із учнями 5-х класів проводилась групова психодіагностика:
  1. Методика соціометричних вимірів.
  2. Методика складання розкладу на тиждень.
  3. Методика визначення особистісної адаптованості школярів.
За результатами діагностувань проводяться з учнями 5-х класів заняття за темою «Основи психологічної готовності до життя».
Щодо недопущення жорстокого поводження серед учнів  та попередження випадків доведення неповнолітніх до самогубства проводилась робота : заняття з учнями 5-х класів «Я – людина з великої літери», групова консультація для учнів 10 –их класів «Правила безпечного спілкування в Інтернеті»,   групова консультація для учнів 11-их класів «10 правил успішної взаємодії з людьми», групова консультація для учнів  7-8 класів «Шляхи виходу з конфліктної ситуації», групова консультація для учнів 6-х класів «Кібербулінг»,  заняття з учнями 8-х класів «Формула успіху»,  ігри з учнями 1-3 класів (група подовженого дня) «Як навчити дитину спілкуватись», «Різні обличчя», «Подивися на себе очима іншого».
Проводились заняття з учнями 9-10класів, спрямовані на попередження торгівлі людьми «Як підвищити рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми».
 Проведені тижні толерантності:
групова консультація (учні 9-х класів) «Що означає бути толерантним?»,
групова консультація (учні 5-х класів) «Поговоримо про толерантність»,
заняття з учнями 3-х класів «Усі ми рівні – усі ми різні».
Проводились заняття з учнями 10-х класів «Міжнародний день боротьби за ліквідацію насильства над жінками».
         Проводилися години психолога до Міжнародного дня порозуміння з ВІЛ/СНІД - інфікованими людьми (заняття з учнями 10-х класів «ВІЛ/СНІД»).
         Під час проведення Тижнів права проводились години спілкування з учнями 1-4 класів «Знаємо права – виконуємо обов'язки»,  із учнями 5-6 класів «До чого може призвести порушення закону», групова консультація з учнями 7-8 класів «Чому підліток стає правопорушником?», заняття з учнями 9-11 класів «Твоя відповідальність».
         Щодо запобігання поширенню тютюнопаління проводилась гра з учнями 1-2 класів «Подорож до країни корисних звичок», година спілкування з учнями 5-6 класів «Шкідливі та корисні звички», диспут із учнями 7-8 класів «Курити – собі шкодити», індивідуальні консультації з учнями, які мали досвід щодо тютюнопаління.
Постійно ведеться робота з учнями «групи ризику»: проводяться діагностичні методики, індивідуальні та групові консультації, під час яких в учнів формується вміння протистояти негативним впливам. Учням надаються рекомендації  щодо подолання конфліктних ситуацій у взаємовідносинах із однолітками.
Ведеться робота з дітьми – інвалідами, дітьми - сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, із сім'ями, які опинились у складних життєвих обставинах: відвідуються  сім'ї , проводяться індивідуальні консультації щодо виховання та навчання дітей у родинах.
На початку навчального року соціальні педагоги закладу та його Філії разом із класними керівниками формують базу даних дітей, які потребують соціального захисту. Систематично досліджується нова інформація щодо сімей пільгових категорій і вносяться доповнення.
 Таким чином, протягом 2019- 2020 року маємо такі дані:
1. Діти – сироти та діти, позбавлені батьківського піклування - 8 осіб- опорний заклад, 9-Філія.
2.Діти з обмеженими можливостями-13 осіб-опорний заклад, 8- Філія.
3. Діти – напівсироти– 20 осіб-опорний заклад.
4. Діти з малозабезпечених сімей – 28 осіб-опорний заклад, 13-Філія.
5. Діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС-3 особи-опорний заклад, 1 - Філія.
6. Діти одиноких матерів – 30 осіб-опорний заклад.
7. Діти з багатодітних сімей – 73 особи - опорний заклад, 26 - Філія.
8. Діти, батьки яких учасники АТО, - 21 особа-опорний заклад, 4-Філія.
9. Діти з неблагополучних сімей – 9 осіб – опорний заклад.
10. Діти, які перебувають на обліку служби у справах дітей, як діти, які перебувають у складних життєвих обставинах –12-опорний заклад, 13 Філія.
діти з прийомних сімей – 1Філія,
діти з сімей внутрішньо переміщених осіб (ВПО) – 3Філія.
 Діти – сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей,  діти, батьки яких є учасниками АТО, забезпечені безкоштовним харчуванням та оздоровленням у пришкільних таборах. Протягом навчальних років було проведено обстеження житлово- побутових умов проживання дітей  даної категорії та відповідно складено акти. На багатодітні родини створено соціальні паспорти.
  Навчальним закладом розроблено та затверджено плани спільної роботи зі службою в справах дітей та  поліцією ювенальної превенції. Класними керівниками, працівниками психологічної служби та адміністрацією закладу проводиться соціальний супровід дітей – сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування. Обстежуються матеріально – побутові умови проживання дітей даної соціальної категорії. Також із опікунами проводяться індивідуальні бесіди та консультації, а саме: дотримання прав дітей, відповідальності за невиконання своїх обов’язків.
Із батьками дітей проводяться профілактичні бесіди про сумлінне виконання обов’язків щодо виховання дітей, про недопустимість вживання алкогольних напоїв, про додержання санітарних норм удома. Соціальними педагогами закладу та Філії   для батьків та дітей, які потребують соціальної підтримки, надаються консультації щодо соціального захисту.
Фонд бібліотеки складає: опорний заклад - 21996  примірників, Філія – 17232 примірники;
  підручників – 1-11 кл. – опорний заклад -14740 примірників, Філія - 5429 примірників;
1-4 –- 3640 примірників, Філія - 1172 примірників.
5-9 – опорний заклад – 7294 примірників, Філія -3621 примірників.
10-11 опорний заклад – 3806 примірників, Філія -636 примірників.         
Поповнення фонду бібліотеки за рік :
          - ЗЗСО № 3 – 1921 примірників, Філія – 82 примірники.
         У закладі та Філії створено пости бережливих у кожному класі. При бібліотеках діє «Бібліолікарня». Учні ремонтували зіпсовані книги, знайомилися з основами палітурної справи. У бібліотеках створено «Куточок читача», де розміщено інформації про світ книжкової культури, розроблено пам’ятки для юних читачів, є матеріали «Подаруємо книзі друге життя». На бібліотечних уроках повторювали правила поводження з книгами. Щомісяця проводились рейди з перевірки підручників.
         За звітний період у бібліотеках проведено:
- бібліотечних уроків – 18: «Мандрівка книжковим містом» (1 кл.), «Як народжується книга» (3 кл.), «Довідкова література» (4 кл.), «Книжкова родина» (5 кл.), «Виникнення книгодрукування в Україні» (8 кл.), «Комп’ютерна бібліотека» (10 кл.) та інші;
- бібліографічних оглядів - 4, а саме: «Із Україною в серці», «Збережемо природу разом», «Письменники Сумщини – дітям», «Щоб здоровими рости – треба гартуватись»;
- оглядів літератури – 6, «Світ ловив мене, та не спіймав» (Г.Сковорода), «Я вас зустрічаю нащадки» (М.Бажан) та інші;
- презентацій книг – 3,  «Наш Лукаш», «Герої нашого часу», «Шевченкіана Миколи Бондаренка»;
- літературні читання з серії «Письменники-ювіляри».
  
        Бібліотечні заходи:
  • заходи з формування бібліотечно-бібліографічної культури учнів – 10,
  • інформаційної культури учнів – 10,
  • інші заходи – 8,
  • виставкова діяльність 12 книжкових виставок.
У бібліотеці створено «Куточок патріотичного виховання», де розміщено виставки книг про минуле та сьогодення нашої Вітчизни, підбірка статей із періодичної преси про наших земляків – учасників АТО.
Завдяки підтримці учнів закладу організовано книжкову полицю «Буккросинг: мандруюча книга».
У рамках Місячника шкільних бібліотек в  закладі проведено такі заходи:
  • виховний захід «Відеокруїз до країни Читалії»
  • театралізована вистава «Книжкова лікарня «Ріпка»»
  • конкурс поезій «Цей дивний світ – бібліотека»
  • книжкова мозаїка «Бути педагогом – це покликання, це доля»
  • виставка сучасної літератури «Книжковий вернісаж»
  • день бібліотворчості «Читаємо, малюємо, граємо»
  • флешмоб «Я і книжка».
У рамках проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек «Бібліотека Нової української школи – простір для освітніх можливостей кожного учня» в бібліотеках було проведено ряд заходів з пропаганди книги та дитячого читання з використанням віртуальних подорожей та мультимедійних презентацій. Серед них: інтерактивні подорожі - презентації для учнів основної школи: «Країна Гріммландія», «Казковий світ Андерсена», «Казки Шарля Перро», «Казки Пушкіна», де засобами мультимедійних технологій привертається увага дітей до світу книги.
Учні  протягом навчального року  поповнили свої знання з таких тем: «Енциклопедії і словники – інформація на віки», «Від папіруса до книги», «Преса на всі інтереси», «Найкрасивіші бібліотеки світу», «Незвичайні книги», «Структура книги», «Цікава бібліографія». Під час занять учні вчилися самостійно шукати інформацію за допомогою комп’ютера, знайомляться з різними джерелами інформації.
 Були проведені виховні години: «Небесна Сотня»,   «Слався країно, соборна та вільна», «Про козацький славний рід» та виховні заходи: «Українська мова – дзеркало душі народу», «Мир без насилля, без тривог і без сліз», «Україна – рідний край. Люби її і захищай», «Жага до життя», «Наша славна армія»;
вікторини: «Поетичний марафон», «Слово, мова, книга»,  «Весела вікторина».
У бібліотеках  оформлено стенди: «Живи, книго!», «Куточок читача», 23 виставки: «Читати – це модно та цікаво», «Дивовижний Всесвіт», «Трагічні сторінки історії – голодомор», «Чарівна сила таланту», «Глибока шана до святого хліба», «Книги, які все знають», «Підліток і закон»,  виставки до ювілейних та пам’ятних дат.
Робота шкільних бібліотек опорного закладу та його Філії була спрямована на супровід освітнього процесу інформаційним забезпеченням педагогічних працівників, учнів, батьків. Бібліотекарями надавалась допомога в проведенні класних та загальношкільних заходів. Постійно діяло інформування учнівського та вчительського колективів про нові надходження в бібліотеки.
  Проводились інформаційні години: «Г.Косинка – письменник, критик, перекладач», «Знане і незнане про Богдана-Ігоря Антонича», «Чудотворець Миколай – великий святитель Церкви Христової»; бесіди біля виставок – 6: «Рідна мова в рідній школі», «Здоровий спосіб життя», «Голокост і людська гідність», «Діти, книга, бібліотека», «Ми всі різні, але рівні», «Чорнобиль не має минулого часу»; усні журнали: «Моя країна – рідна Україна», «Подорожуємо Сумщиною», «Вічна магія книги».
         Для учнів початкових класів та старших груп ЗДО «Ромашка» та «Веселка» були організовані екскурсії до шкільних бібліотек.
            Із кожним роком у країні посилюється вплив батьківської громадськості на діяльність загальноосвітніх навчальних закладів. Батьки стають активними учасниками освітнього  процесу. Вони допомагають педагогам та учням у реалізації соціально значущих проєктів та програм. На даний час особливого значення набуває підтримка широкого кола громадськості при вирішенні таких питань:
- оптимальне формування мережі навчальних закладів;
- зміцнення матеріально-технічної бази;
- забезпечення соціального захисту учасників освітнього процесу;
- формування здорового способу життя;
- реалізація освітніх програм тощо.
Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.
На батьківських зборах розглядалися  питання:
- попередження дитячого травматизму;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я;
- організація правової та правоосвітньої роботи;
- вплив сім’ї на середовище дитини;
- організація навчального року, проведення ДПА, ЗНО;
- літнє оздоровлення.
Співпраці з батьками в закладі приділяється велика увага, учителі-предметники, класні керівники, адміністрація систематично спілкуються з батьками учнів, організують спільні заходи, свята.
Важливою є постійна комунікація з батьками учнів. Систематичному оперативному інформуванню батьків та учнів, громадськості про важливі шкільні події сприяє використання соціальної мережі Facebook. Удосконалено структури сайтів закладу та Філії, оперативно оновлюється їх змістовне наповнення.
У закладі ведеться робота щодо соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я учнів та педагогічних працівників. Перш за все для учнів   організовано гаряче харчування: для учнів 1-4 класів за рахунок бюджетних коштів плюс доплата батьків, для учнів 5-11 класів за батьківські кошти.
У 2019-2020 авчальному році гаряче харчування отримували:
- учні 1-4 класів –326 особи: 217- опорний заклад, 109 Філія (100%);
- учні 5-9 класів – 201 особа: 144 – опорний заклад, 57 -Філія (53%);
- учні 10-11 класів – 29 осіб – опорний заклад (40%)
Діти пільгових категорій: сироти, діти, які знаходяться під опікою, – 17 (100%), діти з малозабезпечених сімей – 42 (100%), діти  учасників АТО – 25 осіб (100%).
 Крім цього для 60 вихованців двох груп подовженого дня були організовані гарячі обіди.
Протягом навчального року в меню закладу вводились нові страви по меню Клопотенка. Було проведено опитування  батьків та учнів щодо доцільності таких змін, результат такої роботи був позитивним.
Класними керівниками проводиться виховна робота з учнями по вихованню культури харчування та відповідальності за своє здоров’я. Учасники освітнього процесу закладу задоволені умовами та графіком харчування.
У закладі  працює 2 сестри медичні, штатні працівники.  
 У закладі  та його Філії обладнано медичні кабінети. Педагогічні працівники щорічно проходять медичний огляд за рахунок бюджетних коштів.  Для оздоровлення дітей у червні 2018,2019 років на базі закладу та його Філії працювали два  пришкільні оздоровчі табори, де оздоровлювалися 200 дітей , в опорному закладі працював мовний табір на 50 учнів.
Педагогічний колектив забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. Два рази на рік із учнями та працівниками проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності. У закладі та Філії завжди в наявності дезінфікуючі засоби. Проводиться дератизація приміщень. Один раз на півріччя проводяться аналізи води.
У закладі створені банкиданих дітей за різними соціальними категоріями. Підтримка й допомога надається дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям із малозабезпечених сімей, дітям учасників АТО. Перш за все вони отримують безкоштовне харчування, мають пріоритетив отриманні путівок на оздоровлення.
Учителі й класні керівники закладу постійно слідкують за дотриманням теплового режиму в класах, належного санітарного стану приміщень, сестри медичні контролюють санітарний стан та надають рекомендації щодо його покращання. На уроках фізичної культури учні розучують комплекси загальнорозвиваючих вправ для зміцнення фізичного стану. Учителями-предметниками, класними керівниками розроблені фізкультхвилинки, які проводяться під час уроків. Учителі постійно слідкують за поставою учнів під час письма, у разі необхідності роблять учням зауваження з пропозицією виправити поставу.
Освітлення навчальних кабінетів та кімнат відповідає санітарним нормам. Штучне освітлення на достатньому рівні. Лампочки розжарювання в класних кімнатах замінено на світлодіодні. Природне освітлення – лівобічне.
У закладі та його Філії є внутрішні туалети, що знижує рівень простудних захворювань.
Температурний режимзакладу відповідає нормам. Щоденно з початком опалювального сезону сестрами медичними опорного закладу та Філії №4 ведеться облік температурного режиму в класних кімнатах.
Розклади занять складені відповідно до гігієнічних норм та погоджені з Тростянецьким районним управлінням Головного управлінняДержпродспоживслужби в Сумській області відповідно до термінів.
Щорічно проводиться поточний ремонт приміщень та обладнання, ревізія електромережі. Прибирання приміщень навчального закладу здійснюється прибиральниками службових приміщень.
Робота з охорони праці в 2018-2020 роках була спрямована на забезпечення здорових і безпечних умов праці, проведення освітнього процесу й запобігання травматизму його учасників. Організація виконання вищезазначених завдань здійснювалась службою охорони праці. Зміст і структура роботи з охорони праці визначені річним планом роботи з охорони праці. На початку навчального року було видано ряд організаційних наказів із питань охорони праці, оформлено акт прийому навчального закладу до роботи в 2018-2019 та 2019-2020 навчальних роках .
         Протягом 2018-2020  років у закладі не було жодного нещасного випадку та випадку  травматизму в працівників закладу. Усі види інструктажів із охорони праці та пожежної безпеки проводяться своєчасно,  журнали  ведуться охайно, записи робляться вчасно, пронумеровані, прошнуровані й скріплені печаткою.
             Усі учні 5-11класів закладу  пройшли необхідні види інструктажів, про що свідчать  відповідні записи в журналах із  підписом особи, яка інструктувала (класного керівника) та з особистим підписом  учнів, яким виповнилось 14 років, та записи бесід  із  безпеки життєдіяльності. Усі  класні керівники проводили бесіди  з учнями з безпеки життєдіяльності, які закріплені відповідними записами  в класних журналах після  кожної бесіди класними керівниками 1-11 класів.  Під  час вивчення курсу «Основи  здоров'я» систематично звертається увага  вчителями основ здоров'я на поведінку  учнів на вулиці, транспорті , удома. На батьківських  зборах проводилася роз’яснювальна робота з профілактики  побутового травматизму.
Усі працівники закладу періодично проходять навчання та перевірку знань із охорони праці.
Пройшли атестацію робочих місць зі шкідливими умовами праці, до яких належать в нашому закладі кухарі.
Усі діючі інструкції в закладі з охорони праці в 2018 році були переглянуті та затверджені в новій редакції у зв’язку  зі створенням нового закладу освіти.
Згідно з річним планом  проводяться тренувальні заняття з евакуації учнів та працівників закладу при виникненні надзвичайних ситуацій.
          Щороку в квітні  проводиться Тиждень  охорони праці. Тиждень проводиться за розробленим планом проведення. За результатами було підготовлено інформацію «Про підсумки проведення Тижня охорони праці».
На стендах «Пожежна безпека» розташована інформація для учасників освітнього процесу щодо правил техногенної та пожежної безпеки та перевірено технічний стан будівель, обладнання, інвентарю.
  Із метою здійснення  державної політики в галузі охорони праці на принципах пріоритету життя й здоров’я працівників, повної відповідальності роботодавців за створення належних, безпечних і здорових умов праці, забезпечення суцільного контролю за станом  виробничого середовища розроблено та затверджено новий розділ колективного договору з охорони праці.
         Отже, головними завданнями та основними напрямками роботи закладув 2018-2020 роках були:
- виховання здобувачів освіти в дусі національно-патріотичного
спрямування й створення умов для забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти; для реалізації індивідуальних творчих потреб;
- формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації
в суспільстві відповідно до Концепції Нової української школи;
- пошук і відбір творчо обдарованих і здібних дітей; удосконалення
системи роботи з професійної орієнтації учнів; професійного розвитку педагогів;
- формування предметних компетентностей із метою їх належної
підготовки до участі в ЗНО;
- становлення в учнів цілісного, наукового світогляду, загальнонаукової,
загальнокультурної, технологічної, комунікативної й соціальної
компетенстностей;
- упровадження дистанційного навчання, робота педагогічного
колективу в умовах карантину.
         Зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу – це одне з найголовніших питань його функціонування. Від цього залежить і якісний освітній процес, і здоров’я учнів та вчителів, і дотримання правил пожежної безпеки, і санітарно-гігієнічний стан приміщень та утримання території навчального закладу.
Протягом 2018-2020 років зміцнено матеріально-технічну базу закладу та Філії.
 ЗЗСО №3
2018 рік
Капітальний ремонт харчоблоку їдальні та зали для обідів на суму 25913292 грн
Кухонні меблі на суму 66600 грн ( столи , табуретки, ляда на погріб із нержавіючої сталі)
За участь у проєкті за підтримки Посольства Федеративної Республіки Німеччина виграно грант на 280000 грн. (за підтримки голови ОТГ Бови Ю.А.: однією з вимог проєкту було вкладення місцевих коштів на ремонт приміщення).За  кошти гранту закуплено нове обладнання для харчоблоку:електроплита, електросковорода, електром'ясорубка, пекарська шафа, витяжка,стелажі для збору посуду.
Проведення нової електропроводки в їдальні      8046.17
Капітальний ремонт 2 класних кімнат НУШ  (10022024+ 10071672 грн=20093696 грн)
Обладнання для кабінетів природничо –математичного циклу (державні кошти) 245тисяч 150 грн (кабінет фізики: закуплено навчальне обладнання; біології: 10 мікроскопів+ учительський, який виводить зображення на дошку)
Заміна світильників (їдальня , коридори, класні кімнати - 67 штук) на суму 22.470.56 грн
Жалюзі 6 шт (класні кімнати, 7080 грн )+ 3 ( їдальня 3000грн)=10080 грн.
Сміттєвий бак ( на території закладу)  4500 грн.
Посуд (тарілки глибокі, тарілки мілкі, чашки)  15000грн.
Медикаменти 2500 грн.
М'ячі  1000 грн.
Миюче на суму 8629.17 грн.
Господарчих товарів (фарба і т.і.)  на суму 26.213.20 грн.
Вогнегасники 6 штук на суму 2745 грн.
Для оздоровчого табору 4000 грн (канцелярські товари для  пришкільного та мовного таборів).
2019 рік
Акустична колонка 3959 грн.
Тример (бензокоса) 2920 грн.
БФП (комп’ютерний клас)  6650грн.
Світильники 130 штук на суму 37700 грн.
Терези для їдальні (3 шт.) 1633 грн.
Електричні швейні машинки 2 шт.на суму                      6000 грн.
Килими 4 шт. для НУШ на суму                                        11664 грн.
Замінено каналізаційні труби на суму                               4908 грн.
Маркерні дошки 5 штук                                                     11000 грн.
Фліпчарт                                                                              1600 грн.
Мультимедійне обладнання 7 штук   330624 грн ( 6 класних кімнат + 1 комп’ютерний клас)
Капітальний ремонт комп’ютерного класу на суму 107 052 92 (кошти місцевого бюджету, січень)
Меблі для комп’ютерного класу ( столи, стільці 18+1)   22590 грн
Закуплено 15 ноутбуків для роботи педагогів із освітньою платформою «Моя школа»
Спонсорська допомога депутата Сумської обласної ради Линника О.М. 100 тисяч на придбання 10 комп'ютерів у комп’ютерний клас (за ініціативи й підтримки міського голови Бови Ю.А.).
Спонсорська допомога: спортінвентар від ПРАТ «Монделіс Україна»  ( м'ячі: волейбольні, футбольні, баскетбольні; скакалки, тенісний стіл, сітка волейбольна) на суму 15576 грн .
Жалюзі 8 шт.                                                                           9600 грн.
Посуд на суму                                                                        8006 грн.
Крани, монокрани                                                                  2098 грн.
Розетки, вимикачі                                                                   899 грн.
 
Проведено ремонт теплової мережі до корпусу № 2 ( тепловий режим не відповідав санітарним нормам) та встановлено лічильник обліку тепла (сума  20550 грн ).
Впроваджено електронний щоденник «Моя школа» .
 
2020 рік
 Придбано за кошти вільних залишків ( освітньої субвенції )
4 ноутбуки на суму  39832 грн для роботи педагогів.
Ліси будівельні  8 тисяч 950 грн
БФП           27 тисяч грн.
Пилосмок    2709 грн
Холодильник  9 тисяч 070 грн.
Закуплено 3 вогнегасники на суму 1470 грн
Завезено миючі на суму 6656.77 грн
Завезено фарби та господарчі товари на суму 20.017.80
Виготовлені документи на землю 11400
Виготовлено технічний паспорт   закладу 16000 грн.
 
Пройшли тендери 2020:
- на придбання лінгафонного кабінету із меблями на суму  329385 грн;
-парти й стільці НУШ (49 +22 філії) на суму 55560+ 24926=80486
Проходить тендер на мультимедійне обладнання (4шт).   + 2 комплекти для НУШ.
Філія № 4
- здійснений капітальний ремонт 4 класних кімнат НУШ (560 тис. грн) та комп'ютерного класу (250 тис. грн);
- замінено 5 вікон (16 тис. грн);
- відремонтовано (частково) покрівлю корпусу 1 (26,3 тис. грн);
- часткова заміна каналізації (10 м);
- встановлення локальної мережі швидкісного Інтернету;
- запровадження електронної системи «Моя школа» (електронний щоденник).
За кошти залишків державної субвенції:
- придбано 12 комп'ютерів, 5 мультимедійних комплексів, 10 ноутбуків для педпрацівників,
- встановлено 121 світильник на світлодіодах;
- замінено 8 електрокомфорок на енергоємні на харчоблоці;
- придбана будівельна вишка-тура ( 10 тис. грн);
-придбано 5 ноутбуків на суму  - 58790 грн. 
- придбане спортивне обладнання – 442000грн.
            Заклад та Філія повністю забезпечуються канцелярськими товарами, медикаментами, миючими та дезінфікуючими засобами, господарськими товарами для проведення ремонтних робіт.
Наш колектив сповнений амбітних планів, готовий до змін. Упевнені, що
найсвітліші дні, інноваційні проєкти ще попереду. Сподіваємося, що наші учні впишуть свої неповторні сторінки в історію закладу, наповнять її життя новим змістом, відкриттями й перемогами.
Адміністрація, педагогічний колектив докладатиме всіх зусиль, щоб наш
навчальний заклад був для дітей - школою радості, для батьків – спокою і надії, а для вчителів – місцем творчості.