ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 22.12.2020/3

У К Р А Ї Н А                            ПРОЄКТ                      
 
Тростянецька міська рада
3 сесії 8 скликання
 
Р І Ш Е Н Н Я

 
від  «___» _______2020 року                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
м. Тростянець                                  №____
 
Про утворення Відділу соціального захисту населення Тростянецької міської ради та затвердження його Положення з 01.01.2021 року
 
З метою забезпечення реалізації державної соціальної політики на території Тростянецької міської ради у сфері соціального захисту населення, відповідно вимог Закону України «Про соціальні послуги», на виконання наказу Міністерства соціальної політики України № 890 від 14.06.2018 «Про деякі питання діяльності об’єднаної громади щодо соціальної підтримки населення та захисту прав дітей», наказу Міністерства соціальної політики України від 04.11.2016 року № 1296 «Про затвердження методичних рекомендацій з розроблення положень про структурні підрозділи з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій», керуючись ст. 25, ст. 26, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада вирішила:
 
1. Утворити Відділ соціального захисту населення Тростянецької міської ради з 01.01.2021 року.
 
2. Затвердити Положення про Відділ соціального захисту населення Тростянецької міської ради. Додається.
 
3. Уповноважити керівника Відділу соціального захисту населення Тростянецької міської ради провести державну реєстрацію юридичної особи відповідно до вимог та норм чинного законодавства.
 
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на  заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради апарату Тростянецької міської ради Волкову О.О.
 
Міський голова   Юрій БОВА
Додаток 1
                                                             до рішення 3 сесії 8 скликання               Тростянецької міської ради
від ___ грудня 2020 року № ___
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВІДДІЛ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
 
  1. Загальні положення
1.1. Відділ соціального захисту населення Тростянецької міської ради (далі - Відділ) є виконавчим органом Тростянецької міської ради, утворюється Тростянецькою міською радою, підзвітний і підконтрольний  міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, міському голові, секретарю міської ради, заступнику міського голови та керуючій справами (секретарю) виконавчого комітету Тростянецької міської ради, відповідно до розподілу обов’язків, а з питань здійснення делегованих повноважень підконтрольний відповідним органам виконавчої влади.
1.2. У своїй діяльності Відділ керується Конституцією України, Законами України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики), іншими нормативними документами органів державної влади, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.
1.3. Відділ є юридичною особою публічного права, веде самостійний баланс, має право відкривати бюджетні реєстраційні рахунки в установах державної казначейської служби України, у межах своїх повноважень укладати від свого імені договори з юридичними і фізичними особами, мати майнові і немайнові права, нести зобов'язання, бути стороною в судах всіх інстанцій.
Відділ має печатку із зображенням Державного Герба України і власним найменуванням, штамп, відповідні бланки та інші прибутки юридичної особи.
1.4. Юридична адреса Відділу: 42600, Сумська область, Тростянецький район район, місто Тростянець, ______________________________________________.
1.5. Повна назва: Відділ соціального захисту населення Тростянецької міської ради.
 
  1. Основні завдання
2.1. Основними завданнями Відділу у межах реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення є:
2.1.1. забезпечення реалізації державної політики у сфері соціальних відносин, у тому числі соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, і тих, які підлягають звільненню із Збройних Сил України та інших військових формувань;
2.1.2. забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту населення, дітей, внутрішньо переміщених осіб, підтримки сім’ї, у тому числі сімей з дітьми, багатодітних,  виконання програм і заходів у цій сфері;
2.1.3 встановлення відповідно до законодавства розмірів і порядку виплати щомісячної допомоги особам, які здійснюють догляд за самотніми громадянами, які за висновком медичних закладів потребують постійного стороннього догляду;                                                                                                                  2.1.4. координує роботу щодо надання соціальних послуг (соціального обслуговування), проведення соціальної роботи, у тому числі соціального супроводу сімей осіб, шляхом розвитку спеціалізованих закладів, установ і служб та залучення недержавних організацій, які надають соціальні послуги;
2.1.5. розроблення та організація виконання комплексних програм і заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення, внутрішньо переміщених осіб, сімей і громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, і всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат і послуг за місцем проживання, перебування;
2.1.6. забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, сприяння створенню умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю  до об’єктів соціальної інфраструктури;
2.1.7. вирішення у встановленому законодавством порядку питань опіки і піклування;
2.1.8. реалізація державної політики у сфері оздоровлення осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранів війни (в тому числі учасників антитерористичної операції), осіб, на яких поширюється чинність законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань»;
2.1.9. розроблення та організація виконання комплексних програм і заходів щодо забезпечення рівних прав і можливостей чоловіків та жінок, протидії торгівлі людьми, запобігання насильству в сім’ї;
2.1.10. забезпечення виконання власних і делегованих повноважень, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
2.1.11. забезпечення виконання вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації в межах компетенції.
 
3. Функції
  1. Відповідно до визначених повноважень управління виконує такі функції:
3.1.1. організовує виконання норм Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики та забезпечує контроль за їх реалізацією;
3.1.2. аналізує стан і тенденції соціального розвитку та вживає заходів для усунення недоліків;
3.1.3. бере участь у підготовці пропозицій до проекту програми соціально-економічного розвитку Тростянецької міської територіальної громади;
3.1.4. вносить пропозиції щодо проекту бюджету Тростянецької міської територіальної громади;
3.1.5. забезпечує ефективне та цільове використання бюджетних коштів;
3.1.6. бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
3.1.7. розробляє проекти розпоряджень міського голови;
3.1.8. бере участь у розробленні проектів розпоряджень міського голови, проектів рішень, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
3.1.9. бере участь у підготовці звітів для їх розгляду на сесії міської ради;
3.1.10. готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні, аналітичні матеріали, оперативну звітність з питань, що належать до компетенції управління;
3.1.11. забезпечує проведення заходів щодо запобігання корупції;
3.1.12. готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах повноважень;
3.1.13. розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
3.1.14. опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів місцевої ради;
3.1.15. забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є відділ;
3.1.16. організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
3.1.17. забезпечує у межах повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
3.1.18. забезпечує захист персональних даних;
3.1.19. залучає громадські та благодійні організації до виконання соціальних програм і відповідних заходів;
3.1.20. у сфері соціальних відносин:
            - проводить в установленому законодавством порядку повідомну реєстрацію колективних договорів та забезпечує зберігання копій;
            - бере участь у виконанні заходів, передбачених державними програмами соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку зі Збройних Сил та інших військових формувань і контролює їх реалізацію;
3.1.21. з питань реалізації заходів соціальної підтримки населення:
            - подає пропозиції  під час формування проекту бюджету щодо передбачення коштів у складі видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення на компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги;
            - проводить електронні звірки інформації від організацій – надавачів послуг щодо витрат, пов’язаних з наданням пільг окремим категоріям громадян, з відомостями, що містяться в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги; 
            - проводить інвентаризацію особових справ та особових рахунків осіб, які отримують соціальну допомогу, субсидії та пільги в установленому законодавством порядку;
            - організовує прийом документів для призначення усіх видів соціальної допомоги та послуг за принципом «єдиного вікна» через Центр надання адміністративних послуг;
            - надає консультації з питань прийому документів для призначення усіх видів компенсацій, пільг, соціальної допомоги та послуг;
3.1.22. у сфері реалізації державних соціальних гарантій окремим категоріям громадян:
            - організовує призначення та виплату компенсацій та надання інших соціальних гарантій громадянам відповідно до законодавства України;
            - подає пропозиції до проекту програми із соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; 
            - організовує в межах компетенції роботу з надання пільг пенсіонерам, особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним громадянам та іншим категоріям осіб, які мають право на пільги відповідно до законодавства України;
            - проводить обстеження сімей про підтвердження факту спільного проживання;
            - аналізує стан виконання комплексних програм, реалізації заходів соціальної підтримки малозабезпечених верств населення, надання встановлених законодавством пільг соціально незахищеним громадянам і подає пропозиції з цих питань;
3.1.23. у сфері надання населенню соціальних послуг (соціального обслуговування), проведення соціальної роботи:
            - організовує роботу із визначення потреби у соціальних послугах, готує і подає пропозиції щодо організації надання соціальних послуг відповідно до потреби, створення установ, закладів і служб соціального захисту та соціального обслуговування населення, формування соціального замовлення на надання необхідних соціальних послуг недержавними організаціями; узагальнює інформацію щодо визначення потреб населення у соціальних послугах;
            - інформує населення про надавачів соціальних послуг і послуги, що ними надаються;
            - розглядає заяви та приймає рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг;
            - проводить моніторинг надання соціальних послуг і контролює комунальних надавачів соціальних послуг, вживає заходів з покращення якості надання соціальних послуг;
            - забезпечує облік осіб, які звертаються у відділ з питань їх направлення в установи та заклади, що надають соціальні послуги, сприяє в оформленні документів цим особам;
            - спрямовує та координує діяльність Центру надання соціальних послуг;
            - проводить моніторинг та аналіз ефективності надання соціальних послуг, у тому числі проведення соціальної роботи з сім’ями/особами, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини, та прогнозування їхніх потреб у соціальній підтримці;
            - сприяє впровадженню нових соціальних послуг, у тому числі платних, відповідно до законодавства України; 
            - забезпечує доступність громадян до соціальних послуг, контролює їхню якість і своєчасність надання відповідно до законодавства України;
            - бере участь у плануванні бюджетних капітальних вкладень на ремонт установ і закладів соціального захисту та соціального обслуговування населення;
            - сприяє створенню недержавних служб, закладів, установ, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, сім’ям з дітьми, сім’ям/особам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, особам, які постраждали від торгівлі людьми, насильства в сім’ї, іншим особам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги;
            - забезпечує взаємодію суб’єктів соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах;
            - визначає пріоритети соціального замовлення та організовує його проведення;
            - оцінює конкурсні пропозиції соціальних проектів, які подаються недержавними суб’єктами, що надають соціальні послуги, на конкурс із залучення бюджетних коштів для надання соціальних послуг;
            - сприяє волонтерським організаціям та окремим волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам, які потребують волонтерської допомоги, та поширенні інформації про організації та установи, що залучають до своєї діяльності волонтерів, фізичних осіб, організації та установи;
            - у межах компетенції організовує роботу, пов’язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам і сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
            - сприяє влаштуванню за потреби до будинків-інтернатів (пансіонатів) громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю;
            - організовує роботу з питань опіки та піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, цивільна дієздатність яких обмежена;
            - сприяє благодійним, релігійним волонтерським громадським об’єднанням, установам та організаціям недержавної форми власності, окремим громадянам у наданні соціальної допомоги та соціальних послуг особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, громадянам похилого віку, а також іншим соціально незахищеним громадянам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
            - вживає заходів щодо запобігання бездомності та соціального захисту бездомних громадян;
            - вживає заходів із соціального патронажу осіб, звільнених від відбування покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, бере участь в діяльності спостережної комісії;
            - сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації соціальних працівників, фахівців із соціальної роботи, працівників установ і закладів системи соціального захисту та обслуговування населення;
3.1.24. у сфері соціальної інтеграції осіб з інвалідністю:
            - веде облік осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших осіб, які мають право на безоплатне забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації;
            - проводить роботу з оформлення документів для визначення права осіб з інвалідністю та дітей-інвалідів на безоплатне та пільгове забезпечення автомобілями;
            - приймає у встановленому порядку рішення про направлення до реабілітаційної установи осіб з інвалідністю, у тому числі дітей з інвалідністю, а також дітей віком до двох років (включно), які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності;
            - визначає потребу в забезпеченні осіб з інвалідністю та окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації, автомобілями, санаторно-курортним лікуванням, у проведенні компенсаційних виплат, передбачених законодавством України, та направляє узагальнену інформацію Департаменту;
            - інформує осіб з інвалідністю щодо можливостей проходження ними професійної реабілітації в реабілітаційних установах і про послуги державної служби зайнятості з метою вибору ними виду професійної діяльності та визначення виду професійного навчання шляхом професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;
            - інформує центр зайнятості та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про осіб з інвалідністю, які виявили бажання працювати;
            - бере участь у створенні безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення;
3.1.25. у напрямах поліпшення становища сімей, у тому числі сімей з дітьми, багатодітних і молодих сімей, запобігання насильству в сім’ї, оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення гендерної рівності та протидії торгівлі людьми:
            - в межах своїх повноважень здійснює заходи, спрямовані на організацію оздоровлення та відпочинку дітей  в оздоровчих таборах;
            - реалізує заходи та програми, спрямовані на пропагування сімейних цінностей, підвищення рівня правової обізнаності, соціального і правового захисту сімей, надає у межах компетенції підприємствам, установам та організаціям, окремим громадянам методичну і практичну допомогу та консультації з питань запобігання насильству в сім’ї; 
            - взаємодіє з іншими структурними підрозділами міської ради, а також з підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, громадянами та об’єднаннями громадян та іншими, недержавними організаціями з питань надання соціальної підтримки сім’ям і дітям, забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків, протидії дискримінації за ознакою статі, протидії торгівлі людьми, організації оздоровлення та відпочинку дітей;
            - забезпечує виконання програм і заходів щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання насильству в сім’ї, надає правову, методичну та організаційну допомогу структурним підрозділам міської ради, підприємствам, установам та організаціям з питань гендерної рівності;
            - сприяє забезпеченню молоді з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, житлом;
            - забезпечує виконання програм і заходів щодо протидії торгівлі людьми, надає правову, методичну та організаційну допомогу з питань протидії торгівлі людьми підприємствам, установам та організаціям;
            - забезпечує впровадження національного механізму взаємодії суб’єктів, які реалізують заходи у сфері протидії торгівлі людьми, підготовку документів щодо встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
            - організовує роботу з оцінювання потреб та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми; вносить пропозиції міській раді про необхідність створення реабілітаційних центрів для осіб, що постраждали від торгівлі людьми, надає консультаційно-методичну допомогу цим установам;
            - сприяє створенню дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;
3.1.26. інформує населення з питань, що належать до його компетенції, роз’яснює громадянам положення нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції, у тому числі через засоби масової інформації;
3.1.27. забезпечує на відповідному рівні реалізацію міжнародних проектів із соціальних питань;
3.1.28. виконує інші передбачені законодавством України повноваження.
3.2. Відділ має право:
3.2.1. Одержувати безкоштовно в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали, статистичні дані від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб з питань, що стосуються діяльності Відділу.
3.2.2. Представляти Тростянецьку міську раду в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування з питань, що належать до компетенції Відділу.
3.2.3. Брати участь у нарадах, семінарах, симпозіумах, конгресах, конференціях, конкурсах, виставках, у роботі консультативних, дорадчих та інших допоміжних органах для сприяння здійсненню покладених на Відділ завдань.
3.2.4. Утворювати робочі групи та брати участь у їх роботі з питань, віднесених до компетенції Відділу.
3.2.5. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до повноважень Відділу.
3.2.6. Вносити Тростянецькій міській раді, її виконавчому комітету, міському голові пропозиції з питань організації роботи Відділу.
3.2.7. Брати участь у розробленні пропозицій щодо підготовки кадрів.
 
4. Структура Відділу
4.1. Штатний розпис Відділу затверджується у межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників, затверджених рішенням міської ради.
4.2. Працівники Відділу - посадові особи місцевого самоврядування, відповідно до вимог чинного законодавства України призначаються на посаду і звільняються з посади розпорядженням міського голови на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством.
4.3. Працівники Відділу, які не є посадовими особами місцевого самоврядування, призначаються та звільняються наказом  начальника Відділу.
 
5. Керівництво Відділу
5.1. Відділ очолює начальник відділу, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою, на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
5.2. Начальник відділу:
5.2.1. здійснює керівництво діяльністю Відділу;
5.2.2. несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;
5.2.3. затверджує посадові інструкції працівників Відділу та визначає ступінь їх відповідальності;
5.2.4. надає пропозиції міському голові щодо заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, призначення на посаду і звільнення з посади посадових осіб Відділу;
5.2.5. звітує про роботу Відділу не менше одного разу на рік або на вимогу міського голови у будь-який час;
5.2.6. вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях міської ради та виконкому питань, що належать до компетенції Відділу, розробляє проекти відповідних рішень виконавчого комітету та міської ради, розпоряджень міського голови;
5.2.7. проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Відділу;
5.2.8. забезпечує дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
5.2.9. забезпечує в межах своїх повноважень збереження інформації з обмеженим доступом;
5.2.10. Діє від імені Відділу, представляє в порядку, передбаченому чинним законодавством України, його права та охоронювані законом інтереси в усіх органах державної влади (крім органів судової влади) та перед посадовими (службовими) особами місцевого самоврядування, прокуратури юстиції, служби безпеки, Національної поліції, Національного антикорупційного бюро України адвокатури і Державної кримінально-виконавчої служби України, перед юридичними та фізичними особами, громадськими організаціями, іншими суб'єктами господарювання усіх форм власності.
5.2.11. Укладає договори з юридичними та фізичними особами, несе відповідальність за організацію діяльності Відділу.
5.2.12. Розпоряджається коштами в межах кошторису Відділу.
5.2.13. Здійснює постійний контроль за забезпеченням охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є власністю держави, а також службової інформації у Відділі.
5.2.14. Відповідає на звернення, скарги, запити й пропозиції громадян та юридичних осіб, що надходять безпосередньо до Відділу, або перенаправляються на розгляд за належністю міським головою.
5.2.15. Контролює дотримання особовим складом Служби вимог законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про доступ до публічної інформації» та інших нормативно-правових актів України.
5.2.16. Видає в межах своєї компетенції накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.
5.2.17. Подає на затвердження міській раді міському голові проекти кошторису, структури та штатного розпису Відділу.
5.2.18. Здійснює керівництво та відповідає за організацію роботи щодо забезпечення та дотримання чинного законодавства України про охорону праці.
5.2.19. Здійснює інші повноваження визначені чинним законодавством України.
5.3. Працівники Відділу діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, що затверджуються начальником відділу.
 
6. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення діяльності
6.1. Відділ фінансується за рахунок коштів міського бюджету, виділених на його утримання.
6.2. Відділ володіє і користується майном, шо знаходиться в його оперативному управлінні. Розпорядження майном здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
6.3. Оплата праці працівників Відділу здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
 
7. Відповідальність працівників Відділу
7.1. Працівник Відділу, який не вжив передбачених цим Положенням заходів щодо усунення порушень законодавства України, що призвели до негативних економічних наслідків, ущемлення прав і законних інтересів інших працівників апарату Тростянецької міської ради та її виконавчих органів, Відділу, несе відповідальність в установленому законодавством порядку.
7.2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники Відділу притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
 
8. Заключні положення
8.1. Ліквідація і реорганізація Відділу здійснюється за рішенням Тростянецької ради у встановленому законом порядку.
8.2. Зміни і доповнення до цього положення та затверджуються на сесії Тростянецької міської ради.