ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 15.01.2021/56

У К Р А Ї Н А
                                                                                                         
Тростянецька міська рада
                                            __ сесія 8 скликання                          ПРОЄКТ
 
Р І Ш Е Н Н Я                    
 
від ____ _____2021 року
м. Тростянець                                  № ______
 
Про зміну назви та затвердження Статуту Станівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Тростянецької міської ради в новій редакції
 
З метою приведення установчих документів у відповідність до вимог чинного законодавства України, відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», керуючись ст. 25, ст. 26, ст. 54, ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
 
міська рада вирішила:
 
1. Змінити назву Станівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Тростянецької районної ради Сумської області на Станівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Тростянецької міської ради.
 
2. Внести зміни та затвердити Статут Станівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Тростянецької міської ради в новій редакції (додається).
 
3. Директору Станівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Тростянецької міської ради забезпечити здійснення державної реєстрації Статуту в новій редакції відповідно до норм чинного законодавства України.
 
4. Контроль виконання рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Кучменка Е.В.
 
 
 
Міський голова           Юрій БОВА
 
 
Додаток 1
Затверджено:
рішенням ____сесії 8 скликання
Тростянецької міської ради
№ _____ від _________2021 року
 
Міський голова
________________    Юрій БОВА
 
 
СТАТУТ
Станівського закладу загальної середньої освіти I-II ступенів Тростянецької міської ради


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Тростянець
2021 рік

І.         ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
  1. СТАНІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІ СТУПЕНІВ  ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Заклад) є комунальним закладом Тростянецької міської ради.
  2. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про освіту», законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
  3. Юридична адреса Закладу: 42633, Сумська область, с. Станова, вулиця Центральна, 7.
  4. Повна назва Закладу:
СТАНІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІ СТУПЕНІВ  ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ;
Скорочена назва Закладу: СТАНІВСЬКИЙ ЗЗСО І-ІІ ступенів ТМР. 
1.5. СТАНІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІ СТУПЕНІВ  ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, гербову печатку, штамп, код ЄДРПОУ.
1.6. Засновником (власником) Закладу є Тростянецька міська рада.
1.7. Заклад здійснює освітню діяльність на певному рівні загальної середньої освіти за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому чинним законодавством України порядку.
1.8. Головною метою Закладу є всебічний розвиток, виховання й соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення й навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
1.9. Головними завданнями Закладу є:
- створення єдиного освітнього простору;
- забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до якісної освіти;
- створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти,
- раціональне і ефективне використання наявних ресурсів суб’єктів округу, їх модернізації;
- концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи навчання, виховання та розвитку;
  • виховання громадянина України;
  • формування особистості здобувачів освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти й трудової діяльності;
  • виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини й громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини й громадянина;
  • реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти.
1.10. Заклад самостійно приймає рішення та здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої чинним законодавством України та власним Статутом.
1.11. Заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за безпечні умови освітньої діяльності, дотримання Державних стандартів освіти, договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами,  фінансової дисципліни.
1.12. У Закладі визначена мова навчання - українська.
1.13. Повноваження Закладу:
  • реалізує положення Конституції України, Закону України «Про освіту», «Про  повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
  • задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті повної загальної середньої освіти;
  • забезпечує єдність навчання й виховання;
  • формує освітню програму закладу освіти;
  • створює науково-методичну й матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
  • забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
  • сприяє охороні життя та здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників Закладу загальної середньої освіти;
  • формує в здобувачів освіти навички здорового способу життя, особистої гігієни;
  • забезпечує добір і розстановку кадрів;
  • планує власну діяльність та формує стратегію розвитку Закладу;
  • встановлює відповідно до чинного законодавства України прямі зв’язки з освітніми закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
  • дотримується фінансової дисципліни, поповнює матеріально-технічну базу;
  • видає документи про освіту встановленого зразка;
  • використовує різні форми морального й матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
  • оприлюднює на своїх веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України;
  • забезпечує щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників Закладу відповідно до Закону України «Про освіту»;
  • рекомендує шкільну форму для здобувачів освіти;
  • надає приміщення для занять гуртків, клубів, спортивних секцій з метою розвитку творчих здібностей здобувачів освіти, забезпечення їх фізичного здоров’я на підставі угоди про співробітництво;
- здійснює інші види діяльності, що не заборонені чинним законодавством України і сприяють розвитку Закладу та реалізації його мети.
1.14. У Закладі можуть діяти:   
- органи самоврядування працівників закладу освіти;
- органи учнівського самоврядування;
- органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
1.15. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування - за наявності).
1.16. Індивідуальне, інклюзивне навчання та навчання з асистентом у Закладі організовуються відповідно до положень про форми здобуття освіти, які затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти й науки.
1.17. Медичне обслуговування здобувачів освіти та відповідні умови для його організації забезпечуються Засновником і здійснюються комунальним закладом Тростянецької міської ради «Комунальне некомерційне підприємство «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради».
1.18. Взаємовідносини Закладу з юридичними й фізичними особами визначаються угодами, укладеними між ними.
1.19. Кількість учнів у класі (наповнюваність класу), комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше:
- 24 учнів, які здобувають початкову освіту;
- 30 учнів, які здобувають базову чи профільну середню освіту.
 1.20. Кількість учнів у навчальних приміщеннях закладів освіти має відповідати вимогам санітарного законодавства та не може порушувати права учнів (педагогічних працівників) на належні, безпечні та здорові умови навчання (праці).
1.21. Наповнюваність класів (груп) у спеціальних закладах загальної середньої освіти визначається положеннями про такі заклади освіти. Наповнюваність спеціальних класів (груп) у закладах загальної середньої освіти має відповідати нормам наповнюваності класів (груп) у спеціальних закладах загальної середньої освіти.
1.22. Порядок утворення та умови функціонування спеціальних класів затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
1.23. З метою належної організації освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти формуються класи та/або групи, у тому числі спеціальні, інклюзивні, з дистанційною, вечірньою формою здобуття освіти, з навчанням мовою корінного народу чи національної меншини України поряд із державною мовою.
1.24. У разі звернення батьків (осіб, які їх замінюють)  дитини з особливими освітніми потребами інклюзивний клас утворюється в обов’язковому порядку. Спеціальний клас утворюється керівником закладу освіти за погодженням із Засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним органом.
1.25. Класи з навчанням мовою корінного народу чи національної меншини України поряд із державною мовою відкриваються за наявності достатньої кількості заяв батьків (осіб, які їх замінюють) чи осіб, які досягли повноліття, що належать до відповідного корінного народу чи національної меншини України.
 
  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
  1. Заклад освіти розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти.
  2. Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог  Закону України «Про повну загальну середню освіту».
  3. Типова освітня програма має містити:
- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою;
- загальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти (в годинах), його розподіл між освітніми галузями за роками навчання;
- перелік варіантів типових навчальних планів та модельних навчальних програм;
- рекомендовані форми організації освітнього процесу;
- опис інструментарію оцінювання.
  1. Освітня програма закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.
  2. Освітня програма має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.
  3. Освітня програма, розроблена не на основі типової освітньої програми, підлягає затвердженню центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  4. Не підлягають затвердженню центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти:
- типові освітні програми;
- освітні програми закладів освіти, розроблені на основі типових освітніх програм;
- освітні програми, затверджені закладами освіти після проходження інституційного аудиту, що засвідчив високий рівень їхньої освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
  1. Не можуть бути затверджені та використовуватися освітні програми, що не передбачають досягнення учнями результатів навчання, визначених державними стандартами.
  2. На основі визначеного в освітній програмі закладу освіти навчального плану педагогічна рада складає, а його керівник затверджує, річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).
  3.  Зарахування здобувачів освіти до Закладу проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка й відповідного документа про освіту (крім здобувачів освіти першого класу).
  4. Зарахування здобувачів освіти до всіх класів Закладу здійснюється без проведення конкурсу. До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.
  5.  Порядок зарахування, відрахування та переведення здобувачів освіти до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти здійснюється відповідно до положень, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, котрий забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері освіти.
  6.  Навчальний рік у Закладі розпочинається у День знань - 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.
  7. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
  8. Безперервна навчальна діяльність учнів закладів загальної середньої освіти не може перевищувати 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-12 років навчання), крім випадків, визначених чинним законодавством України.
  9.  Тривалість канікул у закладах освіти протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.
  10.  Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до вимог чинного санітарного законодавства України.
  11. На кожному рівні повної загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.
  12.  Освітній процес організовується за такими циклами:
- перший цикл початкової освіти - адаптаційно-ігровий (1-2 роки навчання);
- другий цикл початкової освіти - основний (3-4 роки навчання);
- перший цикл базової середньої освіти - адаптаційний (5-6 роки навчання);
- другий цикл базової середньої освіти - базове предметне навчання (7-9 роки навчання);
 - перший цикл профільної середньої освіти - профільно-адаптаційний (10 рік навчання);
- другий цикл профільної середньої освіти - профільний (11-12 роки навчання).
  1.  Зміст, обсяг і характер домашніх завдань із кожного предмету визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарних вимог з урахуванням індивідуальних  особливостей  здобувачів освіти.  Домашні завдання здобувачам освіти 1-х класів не задаються.
  2. Здобувач освіти має право на визнання закладом освіти результатів його навчання, передбачених освітньою програмою закладу освіти, що були здобуті ним шляхом неформальної та/або інформальної освіти. Визнання таких результатів навчання учня здійснюється шляхом їх річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації, що проводяться на загальних засадах, визначених для очної або екстернатної форми здобуття загальної середньої освіти.
  3. Поточне та підсумкове оцінювання знань здобувачів освіти та вибір їх форм, змісту та способу здійснює Заклад.
  4.  Учні переводяться на наступний рік навчання після завершення поточного навчального року, крім випадків, визначених  чинним законодавством України.
  5.  Порядок переведення учнів на наступний рік навчання затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  6. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту:
- свідоцтво про початкову освіту;
- свідоцтво про базову середню освіту;
- свідоцтво про повну загальну середню освіту.
  1. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення. Види та форми заохочення і відзначення учнів у закладі освіти визначаються установчими документами закладу освіти та/або положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою закладу освіти. До видів заохочення і відзначення учнів, зокрема, може бути віднесено нагородження похвальним листом, грамотою, золотою чи срібною медаллю.
  2. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України "Про освіту". Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.
  3. Засновникам та працівникам закладів освіти, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати учнів до участі в заходах, організованих не передбаченими чинними законами України воєнізованими формуваннями, а також політичними партіями, релігійними організаціями (об’єднаннями), крім випадків, визначених статтею 31 Закону України "Про освіту". Залучати учнів, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями, дозволяється виключно за згодою їхніх батьків (осіб, які їх замінюють). Будь-яке примушування учнів до вступу до будь-яких громадських об’єднань, воєнізованих формувань, політичних партій (об’єднань), релігійних організацій забороняється.
  4. Дисципліна в Закладі забезпечується шляхом взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.
  5. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.
 
  1. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
  1. Учасниками освітнього процесу в закладах освіти є:
  • учні;
  • педагогічні працівники;
  • інші працівники закладу освіти;
  • батьки (особи, які їх замінюють) учнів;
  • асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну освіту»).
  1. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства України, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку Закладу.
  2. Здобувачі освіти Закладу мають гарантоване державою право на:
  • доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;
  • вибір певного Закладу, форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
  • безпечні й нешкідливі умови навчання та праці;
  • користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновлювальною та лікувально-оздоровчою базою Закладу;
  • участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • отримання додаткових, у тому числі платних навчальних послуг;
  • перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
  • участь у роботі органів громадського самоврядування Закладу;
  • участь у добровільних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
  • доступ до інформації з усіх галузей знань;
  • повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
  • захист від будь-яких форм експлуатації, психічного й фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
  1. Здобувачі освіти Закладу зобов’язані:
  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
  • підвищувати свій загальний культурний рівень;
  •  брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом Закладу, цим Статутом;
  • дотримуватися вимог чинного законодавства України, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших здобувачів освіти та працівників;
  • виконувати вимоги педагогічних та інших працівників Закладу відповідно до цього Статуту та правил внутрішнього розпорядку Закладу;
  • дбайливо ставитися до державного, громадського й особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;
  • дотримуватися вимог цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу;
  • дотримуватися правил особистої гігієни;
  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, не заборонених чинним законодавством України.
  1. Керівник комунального закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та положення про конкурс, затвердженого Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
  2. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до  чинного законодавства України.
  3. Педагогічним працівником Закладу повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти.
  4. Посаду керівника Закладу може обіймати особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу.
  5. Керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років (крім керівників приватних, корпоративних закладів освіти), організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту». 
  6. Заступник керівника, педагогічні та інші працівники Закладу призначаються на посади та звільняються з посад керівником цього Закладу.
Керівник Закладу має право оголосити конкурс на вакантну посаду.
  1. Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яка затверджується керівником закладу освіти відповідно до вимог чинного законодавства України.
Педагогічна діяльність вчителя включає:
1) діяльність у межах його педагогічного навантаження, норма якого на одну тарифну ставку становить 18 навчальних годин на тиждень;
2) окремі види педагогічної діяльності, за які встановлюються доплати у такому співвідношенні до тарифної ставки:
а) класне керівництво у 1-11 (12) класах - 20-25 відсотків;
б) перевірка навчальних робіт учнів - 10-20 відсотків;
в) завідування:
-майстернями, кабінетами інформатики - 15-20 відсотків;
-кімнатами зберігання зброї, стрілецькими тирами, паспортизованими музеями - 10-15 відсотків;
-структурними підрозділами закладів освіти - 25 відсотків;
-навчальними (навчально-методичними) кабінетами, ресурсними кімнатами, лабораторіями, спортивними залами чи майданчиками, навчально-дослідними ділянками - 10-15 відсотків;
-бібліотекою (медіатекою) або за бібліотечну роботу чи роботу з бібліотечним фондом підручників - 5-15 відсотків;
г) за роботу в інклюзивних класах (групах) - 20 відсотків;
ґ) обслуговування комп’ютерної техніки - 10-15 відсотків;
д) проведення позакласної роботи з учнями - 10-40 відсотків;
3) інші види педагогічної (навчальної, виховної, методичної, організаційної) діяльності, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства, трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
          За інші види педагогічної діяльності законодавством, засновником та/або закладом освіти можуть встановлюватися доплати.
          За почесні, вчені, спортивні звання, наукові ступені педагогічним працівникам встановлюються доплати в розмірі 15-30 відсотків посадового окладу в порядку, визначеному  чинним законодавством України.
За педагогічні звання та за роботу в спеціальних закладах освіти (класах, групах) педагогічним працівникам у порядку, визначеному законодавством, встановлюються підвищення посадового окладу на 10-30 відсотків.
Вимоги до видів педагогічної діяльності, за які передбачено доплати, підвищення посадового окладу, розмір таких доплат та підвищень, порядок та умови їх встановлення у державних та комунальних закладах освіти визначаються Кабінетом Міністрів України.
  1. Педагогічні працівники мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою закладу освіти;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • безпечні й нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління Закладу.
  1. Педагогічні працівники Закладу зобов’язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне й психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи й законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановами й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати в здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати в здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, тютюнопалінню;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Закладу, виконувати свої посадові обов’язки.
  1. У Закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії і спеціаліст вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання (старший учитель, учитель-методист, вихователь-методист, педагог-організатор-методист тощо). Положення про кваліфікаційні категорії та педагогічні звання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
  1. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку Закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до законодавства України.
  2. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених  чинним законодавством України.
  3. Права й обов’язки інших працівників та обслуговуючого персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку Закладу.
  4. Батьки (особи, які їх замінюють ) здобувачів освіти мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні Закладу, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Закладу;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Закладі та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність Закладу, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у Закладі та його освітньої діяльності.
  1. Батьки (особи, які їх замінюють) зобов’язані:
  • виховувати в дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи й законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне й психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати в дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку Закладу.
  1. У разі невиконання батьками й особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством України, Заклад може порушити клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
  2. Представники громадськості мають право:
  • обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування в Закладі;
  • керувати об’єднаннями здобувачів освіти за інтересами, гуртками, секціями;
  • сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Закладу;
  • проводити консультації для педагогічних працівників;
  • брати участь в організації освітнього процесу.
  1. Представники громадськості зобов’язані дотримуватися цього Статуту, рішення органів громадського самоврядування, захищати здобувачів освіти від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну, дотримуватись етики поведінки та моралі.
 
  1. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
  1. Керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років (крім керівників приватних, корпоративних закладів освіти), організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу.
  2. Повноваження керівника закладу загальної середньої освіти визначаються чинним законодавством України та установчими документами закладу освіти.
  3. Керівник закладу загальної середньої освіти має право:
  • діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;
  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
  • приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
  • визначати режим роботи закладу;
  • ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
  • приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.
  1. Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
  • виконувати  Закон України «Про повну середню освіту», Закон України "Про освіту" та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
  • планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
  • розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
  • надавати щороку Засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;
  • забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку Закладу;
  • затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;
  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;
  • створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
  • організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.
  1. Основним постійно діючим колегіальним органом управління Закладу є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законами «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».
  2. Педагогічна рада Закладу:
- схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;
- розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
  1. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
  2. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника Закладу  та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.
  3. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб Закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох разів на рік.
  4. Громадське самоврядування в Закладі – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в Закладі, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні Закладом у межах повноважень, визначених законом та установчими документами Закладу.
Громадське самоврядування здійснюється на принципах:
  • пріоритету прав і свобод людини й громадянина;
  • верховенства права;
  • взаємної поваги та партнерства;
  • репрезентативності органів громадського самоврядування, громадських об’єднань та інших інститутів громадянського суспільства і правоможності їх представників;
  • обов’язковості розгляду пропозицій сторін;
  • пріоритету узгоджувальних процедур;
  • прозорості, відкритості та гласності;
  • обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;
  • взаємної відповідальності сторін.
У Закладі можуть діяти:
  • органи самоврядування працівників Закладу;
  • органи самоврядування здобувачів освіти;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори колективу Закладу, які скликаються не менше 1 разу на рік. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
  • працівників Закладу – зборами трудового колективу;
  • здобувачів освіти  школи І-ІІІ ступенів Закладу – класними зборами;
  • батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить один рік.
Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Загальні збори:
  • заслуховують звіт директора;
  • розглядають питання освітньої, методичної та фінансово- господарської діяльності Закладу;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності Закладу;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
  1.  Піклувальну раду може бути утворено за рішенням Засновника або уповноваженого ним органу для одного чи кількох закладів загальної середньої освіти на визначений засновником строк.
  1. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу (закладів), залученню фінансових ресурсів для забезпечення його (їх) діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу (закладів) з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.
  2. Піклувальна рада:
- аналізує та оцінює діяльність закладу загальної середньої освіти і його керівника;
- розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;
- сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
- проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;
- має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;
- може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;
- здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.
  1. Склад піклувальної ради формується Засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління закладу освіти (закладів освіти), органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів відповідної місцевої ради. До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники закладу (закладів) освіти, для якого (яких) вона утворюється.
  2. Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.
  3. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом загальної середньої освіти з правом дорадчого голосу.
  4. Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого Засновником Закладу.
  5. Організаційна структура та гранична чисельність працівників Закладу формуються й розробляються керівником та/або відділом освіти Тростянецької міської ради. Затверджується організаційна структура та гранична чисельність працівників Закладу сесійним рішенням Засновника перед початком кожного навчального року.
 
  1. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
Матеріально-технічна база Закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено в балансі Закладу в централізованій бухгалтерії відділу освіти Тростянецької міської ради.
Майно Закладу відноситься до спільної власності Тростянецької міської територіальної громади та передане йому в безстрокове користування на правах оперативного управління.
Заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами й несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані Закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
Для забезпечення освітнього процесу база Закладу складається з класних кімнат, навчальних кабінетів, спортивного залу, бібліотеки, медичного пункту, підсобних та допоміжних приміщень тощо.
Заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні майданчики, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.
 
  1. ФІНАНСОВА ТА ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
6.1. Фінансово-господарська діяльність закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до цього Закону, законів України "Про освіту""Про місцеве самоврядування в Україні"Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
6.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) цих закладів.
6.3. Заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.
6.4. Порядок діловодства й бухгалтерського обліку в Закладі визначається керівником відповідно до законодавства. За рішенням керівника Закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію.
6.5. Штатний розпис Закладу затверджується керівником Закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, відповідно до кошторису, за погодженням з відділом освіти та фінансовим управлінням Тростянецької міської ради та виконавчим комітетом Тростянецької міської ради.
 
  1. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1. Заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та освітніми закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
7.2. Держава сприяє міжнародному співробітництву в системі загальної середньої освіти.
 
  1. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ
СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
  1. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту».
  2. Інституційний аудит закладу, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
 
  1. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ
    ЗАГАЛЬНОЇ
    СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Закладу приймає Засновник.
9.2. Реорганізація і ліквідація загальноосвітнього навчального закладу комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії Тростянецької  міської ради.
9.3. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти Засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
9.4. Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення Засновника.
9.5. Заклади загальної середньої освіти можуть бути передані засновниками у комунальну чи державну власність відповідно до  чинного законодавства України.
  1. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в Тростянецькій міській раді.
10.2. Зміни та доповнення до цього Статуту набувають чинності після їх реєстрації в установленому порядку.