ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Івах Г.А.

Статус:

Прийнятий вцілому

Дата:

10.02.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 05.02.2021/13
Про зміну назви та затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Тростянецької міської ради в новій редакції

У К Р А Ї Н А                        ПРОЄКТ
Тростянецька міська рада
6 сесія 8 скликання
(третє пленарне засідання)
 
Р І Ш Е Н Н Я

 

від ____ 2021 року

м. Тростянець                                      № ____
 
Про зміну назви та затвердження Статуту комунальної  установи   «Інклюзивно-ресурсний центр» Тростянецької міської ради в новій редакції
 
З метою приведення установчих документів інклюзивно-ресурсного центу у відповідність до чинного законодавства; забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження, ефективного використання кадрового потенціалу, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, відповідно до Конституції України, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Закону України «Про освіту», Законами України «Про загальну середню освіту», 2Про дошкільну освіту», іншими актами законодавства ст. 25, ст.26, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
 
міська рада вирішила:
 
1. Змінити назву юридичної особи (код ЄДРПОУ 42259385) «комунальний заклад «Інклюзивно-ресурсний центр Тростянецької міської ради» на «комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Тростянецької міської ради».
 
2. Визнати Тростянецьку міську раду засновником комунальної  установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Тростянецької міської ради.
 
3. Внести зміни та затвердити Статут комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Тростянецької міської ради» в новій редакції (додається).
 
4. Директору комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Тростянецької міської ради» провести державну реєстрацію змін у відповідності до чинного законодавства.
 
 
Міський голова   Юрій БОВА
ПОГОДЖЕНО
 
Директор Департаменту                                                                           освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації                                                                         
___________Вікторія ГРОБОВА
«___»_____________ 20__ р.
            ЗАТВЕРДЖЕНО
 
        Рішенням ____________ сесії
­­­­­­­­­             _____________ скликання
       Тростянецької міської ради
       № ___від «___»­­­­________202_р.  
      Міський   голова
       _______________ Юрій БОВА
         «___»_____________ 20__ р.
     
 
 
 
 
 
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ 
«ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Тростянець
2021 р.

1. Загальні положення
1.1.«Інклюзивно-ресурсний центр» Тростянецької міської ради  (далі – Центр) є комунальною установою і знаходиться у комунальній власності Тростянецької міської ради.
1.2. Повне найменування: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Тростянецької міської ради.
1.3. Скорочене найменування українською мовою: КУ ІРЦ ТМР.
1.4. Юридична адреса Центру: вулиця Леоніда Татаренка 5А, м.Тростянець, Сумська область, Україна, 42600.
1.5. Адреса місця знаходження: вулиця Леоніда Татаренка 5А, м.Тростянець, Сумська область, Україна, 42600.
1.6. Засновником Центру є Тростянецька міська рада  (далі – Засновник), уповноваженим органом управління є відділ освіти Тростянецької міської ради (далі – Уповноважений орган управління). Структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації здійснює координацію діяльності Центру, контроль за дотриманням ним актів законодавства.
Засновник здійснює фінансування Центру, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
1.7. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017р. № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» (зі змінами), а також іншими нормативно-правовими документами, у тому числі рішеннями Засновника його виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, розпорядчими документами Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації та цим Статутом.
1.8. Центр наділений усіма правами юридичної особи з часу його державної реєстрації, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку, бланк зі своїм найменуванням.
1.9. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
1.10. Територією обслуговування Центру є Тростянецька міська територіальна громада.
1.11. За відсутності інклюзивно-ресурсного центру в іншій територіальній громаді (районі, місті) за місцем проживання (навчання) дитини, батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до Центру.
  У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад Центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про них Засновника, та структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
1.12. Центр повинен мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
1.13. Взаємовідносини між Центром та юридичними і фізичними особами визначаються відповідними угодами. 
2. Мета та завдання Центру
2.1. Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти, у тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі – комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Основними завданнями Центру є:
2.2.1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами Центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
2.2.2. надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
2.2.3. участь педагогічних працівників Центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних консиліумах спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
2.2.4. ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
2.2.5. ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, за їх згодою;
2.2.6. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
2.2.7. надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
2.2.8. консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
2.2.9. надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
2.2.10. моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, у яких вони здобувають освіту;
2.2.11. організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
2.2.12. взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
2.2.13. підготовка звітної інформації про результати діяльності Центру для Засновника, структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, а також аналітичної інформації для обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
2.3. Центр не може виконувати завдання, не передбачені цим Статутом та іншими актами законодавства.
 
3. Права та обов’язки Центру
3.1. Центр має право:
3.1.1. звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань;
3.1.2. укладати угоди з підприємствами, установами, закладами, організаціями, незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
3.1.3. здійснювати міжнародне співробітництво відповідно до законодавства;
3.1.4. залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх завдань у визначеному законодавством порядку;
3.1.5. здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству;
3.1.6. здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення роботи Центру.
3.2. З метою якісного виконання покладених завдань Центр зобов’язаний:
3.2.1. у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції України;
3.2.2. вносити Засновнику, Уповноваженому органу управління, структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації та обласному ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності Центру;
3.2.3. залучати, у разі потреби, додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів;
3.2.4. створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки.
 
4. Організація проведення комплексної оцінки
4.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор Центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:
документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
свідоцтва про народження дитини;
індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
форми первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини», затвердженої Міністерством охорони здоров’я України, у разі потреби довідки від психіатра.
4.2. Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі – заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
4.3. У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або повну загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
документи щодо додаткових обстежень дитини;
копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
4.4. У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалися психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги, до Центру подаються:
попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.5. Фахівці Центру можуть проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
4.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці Центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
4.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку дитини;
оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
оцінка когнітивної сфери дитини;
оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
оцінка освітньої діяльності дитини.
4.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.
4.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильності до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.14. У разі потреби фахівці Центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в Центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в Центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
4.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
4.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, у якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців Центру, які проводили оцінку.
4.18. Фахівці Центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
4.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
4.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
4.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в Центрі (сканована копія такого висновку).
4.22. У разі встановлення фахівцями Центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складання для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
4.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Центру за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
4.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями Центру проводиться у разі:
- переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти;
- переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми;
- визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають повну загальну середню освіту.
4.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації для проведення повторної комплексної оцінки обласним психолого-педагогічним консиліумом (далі – консиліум).
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
4.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами, залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
4.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають повну загальну середню освіту.
 
5. Організація психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами
5.1. Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями Центру.
Корекційно-розвиткові послуги – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
5.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
- соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти;
- розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
5.3. За результатами комплексної оцінки фахівці Центру:
- визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю – з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;
- надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо);
- надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної,  загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти і не отримують відповідної допомоги.
        
6. Управління Центром
6.1. Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
6.2. Засновник:
6.2.1. приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію Центру;
6.2.2. затверджує Статут Центру за погодженням із структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації;
6.2.3. організовує проведення конкурсу на зайняття посади директора Центру та педагогічних працівників Центру;
6.2.4. призначає на посаду за результатами конкурсу за строковим трудовим договором (контрактом) та звільняє з посади директора Центру за погодженням із структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації;
6.2.5. затверджує структуру Центру, штатний розпис, кошторис, графік роботи;
6.2.6. забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру;
6.2.7. залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг шляхом укладання цивільно-правових угод відповідно до запитів Центру;
6.2.8. здійснює фінансове, матеріально-технічне забезпечення Центру та організації інклюзивного навчання;
6.2.9. заслуховує звіт про діяльність Центру.
6.3. Уповноважений орган управління:
6.3.1. є головним розпорядником коштів Центру;
6.3.2. проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти;
6.3.3. здійснює інші повноваження, визначені законодавством.
6.4. Безпосереднє керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади Засновником за погодженням із структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
Положення про конкурс на посаду директора Центру затверджує Засновник на підставі примірного положення, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
На посаду директора Центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія» («Практична психологія») та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
6.5. Права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови праці визначаються контрактом.
6.6. Директор Центру:
6.6.1. планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Центру;
6.6.2. призначає на посади фахівців Центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства;
6.6.3. встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат, передбачених колективним договором та законодавством, вживає заходи дисциплінарного характеру;
6.6.4. створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
6.6.5. розпоряджається за погодженням із Засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів Центру;
6.6.6. забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру;
6.6.7. представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
6.6.8. подає Засновнику, структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, обласному ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти  річний звіт про діяльність Центру;
6.6.9. подає на затвердження Засновнику, за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсного центру Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, проєкти змін до Статуту;
6.6.10. здійснює інші повноваження та вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством.
 
 
7. Кадрове забезпечення
7.1. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, соціальний вихователь, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько-обслуговуючий персонал.
7.2. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які мають вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» за спеціалізацією учитель-логопед, учитель-дефектолог, учитель-реабілітолог, практичний психолог та мають стаж роботи за фахом не менше трьох років.
7.3. Засновник затверджує Положення про конкурс на посади педагогічних працівників Центру на підставі примірного положення, затвердженого Міністерством освіти і науки України, та організовує проведення конкурсу на посади педагогічних працівників Центру.
7.4. Обов’язки фахівців Центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
Трудові відносини в Центрі регулюються чинним законодавством України про працю, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, а також прийнятими відповідно до них правилами внутрішнього трудового розпорядку та посадовими інструкціями.
7.5. На педагогічних працівників Центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
7.6. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників Центру –
40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців Центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці Центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.
7.7. Кількісний склад фахівців Центру визначається з урахуванням потреб Тростянецької міської територіальної громади, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими потребами.
У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
7.8. Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у Центрі вводяться такі посади:
вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення,
або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;
вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;
практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;
вчителя- реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
7.9. За наявності автотранспортних засобів (автобуса) вводиться посада водія.  
 
8. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
8.1. Майно, закріплене за Центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачене законодавством.
8.2. Фінансування Центру здійснюється Засновником відповідно до чинного законодавства.
8.3. Кошторис, структура та  штатний розпис Центру затверджується  Засновником.
8.4. Оплата праці та матеріальне стимулювання працівників Центру здійснюється відповідно до чинного законодавства в межах затверджених видатків на оплату праці.
8.5. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку визначається чинним законодавством.
8.6. Фінансово-господарська діяльність Центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
8.7. Джерелами фінансування Центру є кошти  Засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
8.8. Доходи Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом та нормативними документами. Забороняється розподіляти отримані доходи або їх частини для розподілу між Засновником, Уповноваженим органом управління,  працівниками Центру (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).
8.9. Керівництво Центру несе відповідальність перед Засновником та іншими органами за достовірність, своєчасність подання статистичної та іншої звітності. 
 
9. Повноваження трудового колективу
9.1. Трудовий колектив Центру складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із Центром.   
9.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру регулюються колективним договором.
9.3. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Центру та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
9.4. Працівники Центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно із законодавством.
 
10. Припинення діяльності Центру
10.1. Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства.
10.2. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Центру приймається Засновником.
10.3. У разі припинення діяльності Центру (у результаті його ліквідації, злиття, приєднання, поділу, перетворення) активи Центру за рішенням Засновника передаються одній або кільком організаціям відповідного виду в межах комунальної власності.
10.4. У разі реорганізації Центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником. Зміна Засновника не передбачає припинення безстрокового трудового договору з педагогічними працівниками Центру та проведення Конкурсу.
10.5. Ліквідація Центру проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною рішенням суду.
10.6. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
 
11. Внесення змін і доповнень
11.1. Зміни та доповнення до цього Статуту, у разі потреби, вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
 
                               12. Прикінцеві положення
12.1. З питань, що не врегульовані цим Статутом, Центр керується чинним законодавством України.