ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XVII |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 21.12.16/63 |
Дата реєстрації: | 23.12.2016 |
Проголосовано: | 23.12.2016 14:40:39 |
Автор: | Бова Ю.А. |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
19
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
8
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 21.12.16/63
У К Р А Ї Н А
Тростянецька міська рада Проект
17 сесія 7 скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 23.12.2016 року № ____
м. Тростянець
Про програму соціально-економічного розвитку
міста Тростянець Сумської області на 2017 рік
Розглянувши і обговоривши програму соціально-економічного розвитку міста Тростянець Сумської області на 2016 рік, згідно п. 22 ч. 1 ст.26, ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада вирішила:
1. Затвердити програму соціально-економічного розвитку міста Тростянець Сумської області на 2017 рік.
2. Виконання програми соціально-економічного розвитку міста на 2017 рік покласти на виконавчий комітет, апарат та комунальні підприємства міської ради.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на міського голову Ю.А. Бову.
Міський голова Ю.А. Бова
ПРО ГОЛОВНЕ
Програма економічного та соціального розвитку міста розроблена апаратом Тростянецької міської ради із залученням депутатів Тростянецької міської ради, голів вуличних комітетів та представників від бізнесу і громадських організацій.
В основу Програми покладено положення наступних документів:
Програма базується на аналізі досягнутих показників, комплексі прогнозів і визначає головну мету, пріоритети та завдання економічного та соціального розвитку міста на 2017 рік, досягнення яких передбачається за рахунок реалізації заходів державної, регіональної та місцевої політики через застосування економічних та організаційно-правових важелів, що має забезпечити у прогнозному періоді утвердження закладених основ для сталого довгострокового економічного зростання та підвищення добробуту населення.
Виходячи зі статусу Тростянецької міської ради – міста районного значення та існуючої практики розподілу бюджетних коштів, Тростянецька мiська рада та підпорядковані йому підприємства здійснюють роботу по вирішенню питань життєдіяльності міста: капітальний ремонт та утримання об’єктів житлового господарства, будівництво об’єктів благоустрою в місті, забезпечують роботу закладів культури, дошкільних закладів, функціонування системи водопостачання та водовідведення, газифікацію, виконують санітарну очистку міста, ремонт доріг та тротуарів, забезпечують роботу громадського транспорту та освітлення вулиць міста, піклуються про соціальний захист населення та охорону правопорядку і законності на території міста, підвищують роль громадських організацій міста у його житті.
1. СУЧАСНИЙ СТАН ТА ГЕОГРАФІЧНЕ РОЗТАШУВАННЯ МІСТА
Тростянець - адміністративний центр Тростянецького району, місто районного значення, розташоване в 60 км від обласного центру м.Суми. Місто Тростянець віднесене до категорії малих міст.
Загальна площа в адміністративних межах міськради 3020,11 га, з них:
Тростянецький район межує з Краснопільським, Охтирським, Велико-Писарівським, Лебединським та Сумським районами Сумської області.
Через територію міста проходить автодорога Глухів - Харків та залізнична магістраль Ворожба - Суми - Харків. Залізнична станція Смородине є одним зі значних залізничних вузлів Сумської області.
Місто розташоване в районі лісостепу на терасах річки Боромля і володіє оздоровчими та рекреаційними ресурсами. Для міста характерним є долинно-балочний та яро-балочний рельєф, з яким пов’язаний полого-хвилястий характер поверхні.
До місцевих мінерально-сировинних ресурсів належать поклади глини, річкового піску та значні запаси мінеральних вод.
На даний час місто розвивається, як однопрофільний центр, орієнтований в основному на виробництво продуктів харчування (кондитерські вироби, хлібобулочні та макаронні вироби).
На місцевий соціально-економічний розвиток протягом 2017 року будуть істотно впливати:
будівельної галузі та житлового будівництва» від 25.12.2008 року № 800-VI зі змінами;
В 2016 році прослідковувалисьпозитивні суспільно-політичні зміни,які в свою чергу вплинули і на розвиток міста Тростянець. Про це, в першу чергу, свідчить збільшення надходжень до міського бюджету у 2016 році. Так, доходи міського бюджету за 11 місяців 2016 року фактично склали 29,5 млн. грн., що більше на 8,4 млн. грн., ніж за весь 2015 рік. Завдяки збільшенню міського бюджету вдалося профінансувати значну частину робот по благоустрою міста, утримувати в належному стані заклади культури та освіти.
Проте з прийняттям Державного бюджету України на 2017 рік, яким передбачено зростання соціальних стандартів та відповідно збільшення мінімальної заробітної плати до 3200 грн, в місті на наступний рік будуть спостерігатися ризики значного збільшення видаткової частини міського бюджету, що в свою чергу може послабити подальший економічний розвиток міста в 2017 році.
До таких ризиків можна віднести:
В першу чергу впливати на розвиток і життєдіяльність міста будуть показники доходної частини бюджету та обсяг наданих місту дотацій і субвенцій. Так, більша частина бюджету міста буде використана на утримання соціальних закладів (дитячих садків, клубних закладів), які фінансуються за рахунок міжбюджетного трансферту з районного бюджету.
Протягом 2017 року прогнозується подальше старіння міського населення та дисбаланс у його віковій структурі через міграцію частини працездатного населення. Проте, протягом року ця тенденція буде малопомітною, оскільки через економічну кризу відтік з міста робітників скоротився, натомість планується часткове їх повернення через втрату роботи в інших містах та зокрема в Росії. Прогнозується подальше скорочення різниці між народжуваністю та смертністю міського населення, хоча смертність продовжуватиме переважать народжуваність.
У зв’язку із економічною та фінансовою кризою, яка продовжується в країні, по окремих галузях прогнозується певний спад економіки. Зокрема, спад може торкнутися таких галузей виробництва, як машинобудування і деревообробка, харчової промисловості, транспорту, підприємницьких структур, особливо у сфері торгівлі та послуг. Також, на стан виробництва впливатеме нестабільність національної валюти, що призведе до посилення тиску на економіку міста, і відповідно до зростання цін на товари та послуги. Також, труднощі адаптації суб’єктів підприємницької діяльності до ринкових умов господарювання продовжують істотно впливати на економічну динаміку.
Поряд з цим є і позитивні очікування. Одним із позитивних факторів, що дозволить розвивати економіку міста є вихід на ринки США, східної Європи, країн Африки, близько сходу та Азії продукції ПрАТ «Монделіс Україна», в наслідок чого очікується стабілізація та незначна тенденція до збільшення кількості робочих місць та відповідних відрахування до бюджетів всіх рівнів. Так, вже за січень-вересень 2016 року по ПрАТ «Монделіс Україна» спостерігається зростання обсягів виробництва. У порівнянні з відповідним періодом минулого року обсяги збільшились на 273863,1 тис. гривень, або на 11,8%.
Заплановано подальше розширення виробничих потужностей ТОВ «Торговий дім «Ельдорадо», яке вже сьогодні в повному обсязі забезпечує потреби ПрАТ «Монделіс Україна» в муці. Окрім того, поступово будуть продовжувати створюватись нові робочі місця на території колишнього ВАТ «Тростянецький КХП», майновий комплекс якого придбав гр. Сасін О.В. Також позитовно впливатеме на економічний розвиток міста проведений значний благоустрій обох ринків міста, які напочатку 2016 року перейшли в комунальну власнсть міста.
Враховуючи, що 9 грудня 2016 року Тростянецька міська рада підписала Меморандум про наміри та спвіробітництво з ТОВ «Глобал Грін Енерджі», то в 2017 році в Тростянці можуть з’явитись електростанції альтернативної енергетики (сонячні та вітрові), що в свою чергу також сприятиме створенню нових робочих місць та збільшенню надходжень до бюджетів всіх рівнів.
В разі сприяння Держави на землях міської ради, поряд з основним виробництвом ПрАТ «Монделіс Україна», у 2017 році заплановано розпочати розбудову створеного у місті промислового парку «Тростянець». Загальна площа земель для його розбудови становить 39,95 га. Завданням на 2017 рік є завершення будівництва інженерних мереж водопостачання та водовідведення до території промислового парку, що в свою чергу зробить промисловий парк «Тростянець» економічно привабливішим та спонукатиме інвесторів розвивати свій бізнес на його території.
Також, запланована реалізація інвестиційного проекту на території колишнього деревообробного комбінату. На дані цілі виділено 2 земельні ділянки загальною площею 10,1881 га земель.
Основним завданням у 2017 році є продовження робіт по обстеженню та оформленню інших привабливих для інвесторів земельних ділянок у місті, в т.ч. в рекреаційній зоні.
В даному документі приведено тенденції та дії міської ради, що характеризуватимуть продовження позитивних зрушень в соціально - економічному розвитку міста.
У напрямку підвищення соціальних стандартів:
У напрямку розвитку людського потенціалу:
У напрямку забезпечення ефективного функціонування економічного сектору:
Наявне населення міста станом на 01.12.2016 року становить 20782 осіб:
Протягом 2007-2015 років демографічна ситуація характеризується незначними змінами в чисельності населення, яке продовжує скорочуватися. Хоча за останні п‘ять років зменшилась тенденція у смертності населення (в порівнянні з 2009 роком). Хоча за 11 місяців 2016 року померло 344 особи.
Смертність по місту за 2007-2016 р.р.
Програма економічного та соціального розвитку міста розроблена апаратом Тростянецької міської ради із залученням депутатів Тростянецької міської ради, голів вуличних комітетів та представників від бізнесу і громадських організацій.
В основу Програми покладено положення наступних документів:
- Закон України «Про державний бюджет України на 2017 рік»;
- Програми Президента України «Жити по - новому» та «Стратегія реформ 2020»;
- Стратегія розвитку Сумської області на період до 2020 року та План її реалізації на 2015-2017 роки.
- Стратегічний план економічного розвитку м. Тростянець.
- Аналітичний звіт за результатами опитування населення м.Тростянець у серпні 2009 р., підготовлений ГО “Голос громади”.
- Документ з аналізу місцевої політики „Розробка пріоритетних напрямків розвитку м.Тростянець Сумської області”;
- Рішення 18 сесії 7 скликання Тростянецької районної ради «Про районний бюджет на 2017 рік».
Програма базується на аналізі досягнутих показників, комплексі прогнозів і визначає головну мету, пріоритети та завдання економічного та соціального розвитку міста на 2017 рік, досягнення яких передбачається за рахунок реалізації заходів державної, регіональної та місцевої політики через застосування економічних та організаційно-правових важелів, що має забезпечити у прогнозному періоді утвердження закладених основ для сталого довгострокового економічного зростання та підвищення добробуту населення.
Вступ
Виходячи зі статусу Тростянецької міської ради – міста районного значення та існуючої практики розподілу бюджетних коштів, Тростянецька мiська рада та підпорядковані йому підприємства здійснюють роботу по вирішенню питань життєдіяльності міста: капітальний ремонт та утримання об’єктів житлового господарства, будівництво об’єктів благоустрою в місті, забезпечують роботу закладів культури, дошкільних закладів, функціонування системи водопостачання та водовідведення, газифікацію, виконують санітарну очистку міста, ремонт доріг та тротуарів, забезпечують роботу громадського транспорту та освітлення вулиць міста, піклуються про соціальний захист населення та охорону правопорядку і законності на території міста, підвищують роль громадських організацій міста у його житті.
1. СУЧАСНИЙ СТАН ТА ГЕОГРАФІЧНЕ РОЗТАШУВАННЯ МІСТА
Тростянець - адміністративний центр Тростянецького району, місто районного значення, розташоване в 60 км від обласного центру м.Суми. Місто Тростянець віднесене до категорії малих міст.
Загальна площа в адміністративних межах міськради 3020,11 га, з них:
- площа земель забудованих (всього) …………………….1529, 17 га;
- площа земель загального користування (вулиці, площі) …663,29 га;
- площа земель промислових підприємств ………………… 216,22 га;
- площа земель транспорту, зв’язку ………………………… 48,04 га;
- площа земель комерційного використання ……………… 23,44 га;
- площа земель під водою (річки, струмки, озера, ставки) …76,0 га.
Тростянецький район межує з Краснопільським, Охтирським, Велико-Писарівським, Лебединським та Сумським районами Сумської області.
Через територію міста проходить автодорога Глухів - Харків та залізнична магістраль Ворожба - Суми - Харків. Залізнична станція Смородине є одним зі значних залізничних вузлів Сумської області.
Місто розташоване в районі лісостепу на терасах річки Боромля і володіє оздоровчими та рекреаційними ресурсами. Для міста характерним є долинно-балочний та яро-балочний рельєф, з яким пов’язаний полого-хвилястий характер поверхні.
До місцевих мінерально-сировинних ресурсів належать поклади глини, річкового піску та значні запаси мінеральних вод.
2. ОЦІНКА ТЕНДЕНЦІЙ СОЦІАЛЬНО - ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
На даний час місто розвивається, як однопрофільний центр, орієнтований в основному на виробництво продуктів харчування (кондитерські вироби, хлібобулочні та макаронні вироби).
На місцевий соціально-економічний розвиток протягом 2017 року будуть істотно впливати:
- Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-17 зі змінами;
- Бюджетний кодекс України;
- Закон України «Про державний бюджет України на 2017 рік»;
- Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»від 21.05.1997 р. № 280/97 зі змінами;
- Закон України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток
будівельної галузі та житлового будівництва» від 25.12.2008 року № 800-VI зі змінами;
- Закон України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» зі змінами;
- Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
- Закон України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» від 04.09.2008 р. № 500 - VI;
- Закон України «Про житловий фонд соціального призначення» від 12.01.2006 року № 3334 – IV зі змінами;
- Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо сприяння будівництву» від 16.09.2008 року№ 509 - VI;
- Указ Президента «Про прискорення реформування житлово-комунального господарства» від 19.10.1999 року № 1351/99, в частині передачі в комунальну власність відомчих об’єктів;
- Земельний Кодекс України вiд 25.10.2001 року № 2768-III зі змінами;
- Закон України «Про благоустрій населених пунктів» вiд 06.09.2005 р. № 2807-IV;
- Закон України «Про оренду землі» вiд 06.10.1998 р. № 161-XIV;
- Розпорядження КМУ від 25.03.2009 р. № 329-р «Питання обліку електричної енергії, що використовується для зовнішнього освітлення населених пунктів та магістральних доріг і вулиць»;
- Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р.;
- Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 р.;
- Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р.;
- Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 р.;
- Закон України «Про оцінку земель» від 15.12.2009 р.;
- Закон України «Про Державний земельний кадастр»;
- Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 р. № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності».;
- Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII;
- Указ Президента України «Про додаткові заходи щодо державної підтримки культури і мистецтва в Україні».
В 2016 році прослідковувалисьпозитивні суспільно-політичні зміни,які в свою чергу вплинули і на розвиток міста Тростянець. Про це, в першу чергу, свідчить збільшення надходжень до міського бюджету у 2016 році. Так, доходи міського бюджету за 11 місяців 2016 року фактично склали 29,5 млн. грн., що більше на 8,4 млн. грн., ніж за весь 2015 рік. Завдяки збільшенню міського бюджету вдалося профінансувати значну частину робот по благоустрою міста, утримувати в належному стані заклади культури та освіти.
Проте з прийняттям Державного бюджету України на 2017 рік, яким передбачено зростання соціальних стандартів та відповідно збільшення мінімальної заробітної плати до 3200 грн, в місті на наступний рік будуть спостерігатися ризики значного збільшення видаткової частини міського бюджету, що в свою чергу може послабити подальший економічний розвиток міста в 2017 році.
До таких ризиків можна віднести:
- військова агресія на сході України;
- нестабільна політична та економічна ситуація в державі;
- фінансова нестабільність в державі, пов’язана із здешевленням національної валюти гривні;
- відсутність плану зонування території м. Тростянець;
- можливе подальше здорожчання енергоносіїв і, як наслідок, збільшення вартості комунальних послуг та витрат на підприємствах;
- зростання соціальної напруги у зв’язку з введенням додаткових податків та зборів і замороженням зростання соціальних виплат та заробітних плат, зменшення пільг.
В першу чергу впливати на розвиток і життєдіяльність міста будуть показники доходної частини бюджету та обсяг наданих місту дотацій і субвенцій. Так, більша частина бюджету міста буде використана на утримання соціальних закладів (дитячих садків, клубних закладів), які фінансуються за рахунок міжбюджетного трансферту з районного бюджету.
Протягом 2017 року прогнозується подальше старіння міського населення та дисбаланс у його віковій структурі через міграцію частини працездатного населення. Проте, протягом року ця тенденція буде малопомітною, оскільки через економічну кризу відтік з міста робітників скоротився, натомість планується часткове їх повернення через втрату роботи в інших містах та зокрема в Росії. Прогнозується подальше скорочення різниці між народжуваністю та смертністю міського населення, хоча смертність продовжуватиме переважать народжуваність.
У зв’язку із економічною та фінансовою кризою, яка продовжується в країні, по окремих галузях прогнозується певний спад економіки. Зокрема, спад може торкнутися таких галузей виробництва, як машинобудування і деревообробка, харчової промисловості, транспорту, підприємницьких структур, особливо у сфері торгівлі та послуг. Також, на стан виробництва впливатеме нестабільність національної валюти, що призведе до посилення тиску на економіку міста, і відповідно до зростання цін на товари та послуги. Також, труднощі адаптації суб’єктів підприємницької діяльності до ринкових умов господарювання продовжують істотно впливати на економічну динаміку.
Поряд з цим є і позитивні очікування. Одним із позитивних факторів, що дозволить розвивати економіку міста є вихід на ринки США, східної Європи, країн Африки, близько сходу та Азії продукції ПрАТ «Монделіс Україна», в наслідок чого очікується стабілізація та незначна тенденція до збільшення кількості робочих місць та відповідних відрахування до бюджетів всіх рівнів. Так, вже за січень-вересень 2016 року по ПрАТ «Монделіс Україна» спостерігається зростання обсягів виробництва. У порівнянні з відповідним періодом минулого року обсяги збільшились на 273863,1 тис. гривень, або на 11,8%.
Заплановано подальше розширення виробничих потужностей ТОВ «Торговий дім «Ельдорадо», яке вже сьогодні в повному обсязі забезпечує потреби ПрАТ «Монделіс Україна» в муці. Окрім того, поступово будуть продовжувати створюватись нові робочі місця на території колишнього ВАТ «Тростянецький КХП», майновий комплекс якого придбав гр. Сасін О.В. Також позитовно впливатеме на економічний розвиток міста проведений значний благоустрій обох ринків міста, які напочатку 2016 року перейшли в комунальну власнсть міста.
Враховуючи, що 9 грудня 2016 року Тростянецька міська рада підписала Меморандум про наміри та спвіробітництво з ТОВ «Глобал Грін Енерджі», то в 2017 році в Тростянці можуть з’явитись електростанції альтернативної енергетики (сонячні та вітрові), що в свою чергу також сприятиме створенню нових робочих місць та збільшенню надходжень до бюджетів всіх рівнів.
В разі сприяння Держави на землях міської ради, поряд з основним виробництвом ПрАТ «Монделіс Україна», у 2017 році заплановано розпочати розбудову створеного у місті промислового парку «Тростянець». Загальна площа земель для його розбудови становить 39,95 га. Завданням на 2017 рік є завершення будівництва інженерних мереж водопостачання та водовідведення до території промислового парку, що в свою чергу зробить промисловий парк «Тростянець» економічно привабливішим та спонукатиме інвесторів розвивати свій бізнес на його території.
Також, запланована реалізація інвестиційного проекту на території колишнього деревообробного комбінату. На дані цілі виділено 2 земельні ділянки загальною площею 10,1881 га земель.
Основним завданням у 2017 році є продовження робіт по обстеженню та оформленню інших привабливих для інвесторів земельних ділянок у місті, в т.ч. в рекреаційній зоні.
В даному документі приведено тенденції та дії міської ради, що характеризуватимуть продовження позитивних зрушень в соціально - економічному розвитку міста.
3. ЦІЛІ ТА ГОЛОВНІ ДІЇ У 2017 РОЦІ
У напрямку підвищення соціальних стандартів:
·продовжити роботу по наданню м. Тростянець статусу міста обласного значення;
·продовжити подальше будівництво та реконструкцію доріг і тротуарів у місті відповідно до переліку об‘єктів визначеного розділом 5. «Житлово-комунальне господарство»;
- продовжити будівництво централізованих водопровідних мереж за кошти міської ради та шляхом започаткування створення кооперативів для будівництва водогонів по вулицях міста (південно-західна частина) від водозабору по вис. «Нескучне». Виконання цих заходів дасть можливість забезпечити централізованим водопостачанням більше ніж 2,5 тис. жителів міста;
- продовжити в 2017 році практику облаштування у місцях масового відпочинку жителів міста об’єктів благоустрою цих місць;
- продовжити встановлення в мікрорайонах міста дитячих ігрових та спортивно – тренажерних майданчиків;
- відкрити у місті «Соціальну аптеку»;
- ввести в дію Центр реабілітації людей похилого віку по вул. Калініна, 7;
- забезпечити своєчасну виплату заробітної плати у бюджетній сфері, сприяти недопущенню заборгованості із заробітної плати на підприємствах усіх форм власності;
- продовжити роботу по покращенню якості надання адміністративних послуг населенню;
- продовжити забезпечувати громадян інформацією про важливі події міста через сучасні електронні засоби та технології;
- впровадження видачі адміністративних послуг в електронному вигляді завдяки порталу iGov.org.ua;
- покращити якість надання комунальних послуг усіма постачальниками;
- надання допомоги соціально незахищеним верствам населення;
- утримувати в належному стані, розвивати заклади культури (клуби) та дошкільну освіту;
- продовжувати належне утримання пам’яток архітектури;
- здійснювати розбудову існуючої мережі зовнішнього освітлення в місті та переобладнання її на економний режим енергоспоживання.
У напрямку розвитку людського потенціалу:
- впроваджувати принципи здорового способу життя задля запобігання захворювання та зменшення рівня смертності населення;
- забезпечення функціонування культурних закладів, впорядкування парків та скверів, продовження облаштування спортивних та дитячих майданчиків, проведення свят та розважальних заходів;
- впорядкування парків та скверів, зокрема парк ім. П.І. Чайковського, з облаштуванням тротуарних доріжок, доріжок для катання на роликах, встановленням освітлення, дерев’яних скульптур, розміщенням нових спортивних майданчиків та зон відпочинку;
- завершення робіт з проектування будівництва спортивно-розважального комплексу по вул. Калініна;
- проведення загальноміських свят, які стали традиційними, фестивалів, інших культурно–мистецьких заходів («Чайковський Fest», «Стара фортеця. Подорож крізь століття», «Нескучний ВелоFest», «Схід-рок», художній пленер «Мальовнича Тростянеччина», концерти класичної музики, виставки та вернісажі) та запровадження нових фестивалів та пленерів;
- продовження робіт по розширенню екскурсійної діяльності (розробка нових туристичних маршрутів, зокрема в Нескучному, створення стилізованої кімнати П.І.Чайковського, в головному будинку садиби Л.Є. Кеніга та стилізованого підвального приміщення, облаштування фортеці «Круглий Двір» історичним антуражем).
У напрямку забезпечення ефективного функціонування економічного сектору:
- продовжити роботу по залученню інвестицій в економіку міста;
- продовжити в 2017 році розбудову інженерно-транспортної інфраструктури промислого парку «Тростянець» та розпочати наповнення його учасниками;
- забезпечити виконання бюджету міста, ефективне та прозоре використання бюджетних коштів;
- проводити роботу по погашенню заборгованості населення за спожиті комунальні послуги;
- продовжити впроваджувати енергозберігаючі технології на підприємствах та установах всіх форм власності, а також переведення систем опалення міста на альтернативні види палива;
- забезпечувати режими максимального сприяння місцевим товаровиробникам, шляхом залучення їх на договірних засадах для виконання робіт або надання послуг іншим суб‘єктам господарювання, які розташовані на території міста;
- пропонувати місцевим товаровиробникам на конкурсних засадах вільні (не задіяні у економічних процесах) ресурси виробництва, а саме вільні земельні ділянки та виробничі площі, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста;
- розвиток мережі МАФів, згідно затвердженої схеми їх розміщення;
- продовжити розвиток центрального ринку;
- КП «Тростянецькомунсервіс» продовжити у 2017 році практику обладнання абонентів підприємства приладами обліку води, проводити періодичні обходи населення, особливо того, що проживає у приватному секторі міста;
- розпочати реконструкцію очисних споруд по вул. Набережній;
- будівництво колектору каналізації з центру міста до очисних споруд колишнього насіннєвого заводу та КНС в районі електрозаводу;
- створити на комунальному підприємстві «Тростянецькомунсервіс» обмінний фонд насосів електродвигунів та іншого енергоефективного обладнання;
- оформлення орендной плати по всіх задіяних земельних ділянках;
- продовжити пошук земельних ділянок, перспективних для комерційного використання та оформлення на них землевпорядної документації;
- введення в дію нової артсвердловини по виселку Нескучне з водогоном до центру міста.
4. СОЦІАЛЬНА СФЕРА
4.1. Населення та трудові ресурси
Наявне населення міста станом на 01.12.2016 року становить 20782 осіб:
- діти дошкільного віку від 0 до 6 років – 1349 осіб;
- шкільного віку – 2 216 особи;
- громадян пенсійного віку – 4863 осіб;
- працездатного віку – 12354 особи.
Протягом 2007-2015 років демографічна ситуація характеризується незначними змінами в чисельності населення, яке продовжує скорочуватися. Хоча за останні п‘ять років зменшилась тенденція у смертності населення (в порівнянні з 2009 роком). Хоча за 11 місяців 2016 року померло 344 особи.
Смертність по місту за 2007-2016 р.р.