ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

VI

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

15.01.2021/58

Дата реєстрації:

15.01.2021

Проголосовано:

15.01.2021 11:48:26

Автор:

Іщенко Ю.

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    25
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    1
  • Відсутні
    1

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 15.01.2021/58



У К Р А Ї Н А


                                                                                                         

Тростянецька міська рада

                                            __ сесія 8 скликання                          ПРОЄКТ

 

Р І Ш Е Н Н Я                    

 

від ____ _____2021 року

м. Тростянець                                  № ______

 

Про зміну назви та затвердження Статуту Полянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти  Тростянецької міської ради в новій редакції

 

З метою приведення установчих документів у відповідність до вимог чинного законодавства, відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Повну загальну середню освіту», керуючись ст. 25, ст. 26, ст. 54, ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

 

міська рада вирішила:

 

1. Змінити назву «Полянський заклад загальноосвітньої середньої освіти I-IIІ ступенів Тростянецької районної ради Сумської області» на «Полянський заклад загальноосвітньої середньої освіти I-IIІ ступенів – заклад дошкільної освіти Тростянецької міської ради».

 

2. Внести зміни та затвердити Статут Полянськогоо закладу загальної середньої освіти I-IIІ ступенів - заклад дошкільної освіти Тростянецької міської ради в новій редакції (додається).

 

3. Директору Полянського закладу загальної середньої освіти I-IIІ ступенів - заклад дошкільної освіти Тростянецької міської ради забезпечити здійснення державної реєстрації Статуту в новій редакції відповідно до норм чинного законодавства.

 

4. Контроль виконання рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Кучменка Е.В.

 
Міський голова              Юрій БОВА


 

Додаток 1

Затверджено:

рішенням ____сесії 8 скликання

Тростянецької міської ради

№ _____ від _________2021 року

 

Міський голова

________________    Юрій БОВА

 

 

СТАТУТ

Полянського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів – заклад дошкільної освіти Тростянецької міської ради





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Тростянець

2021 рік



І.         ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Полянський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Тростянецької міської ради (надалі Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР) –  є комунальним закладом Тростянецької міської ради

Засновником Полянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Тростянецької міської ради є Тростянецька міська рада. Орган управління Відділ освіти Тростянецької міської ради.

Найменування закладу:

– повна назва: Полянський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Тростянецької міської ради;

– скорочена назва: Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів - ЗДО Тростянецької міської ради.

1.4. Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, гербову печатку, штамп, код ЄДРПОУ 23638419.

1.5 Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР у своїй діяльності керується: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Конвенцією ООН про права дитини, чинним законодавством України, цим Статутом.

1.6. Головною метою Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР є забезпечення реалізації права громадянина на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти,  цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації  особистості яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

1.7. Головним завданням Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР є:

– створення умов для всебічного розвитку дитини дошкільного та шкільного віку;

– створення максимально сприятливих умов для забезпечення фізичного та психічного здоров’я дитини;

– визнання своєрідності, унікальності кожної дитини, розвиток її нахилів, здібностей, обдаровань, потреби та вміння самовдосконалюватися;

–  визначати дозволені чинним законодавством України форми, методи і засоби організації навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного, молодшого, середнього та старшого шкільного віку;

– виконання вимог Державних стандартів початкової, базової і профільної загальної середньої освіти, підготовка учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності

- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення  соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

-формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

-виховання громадянина України;

-виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

-формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

-виховання в дітей  поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

-реакція права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- створення умов для здобуття дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти ,загальної середньої освіти 

-збереження  та  зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини формування  особистості дитини, розвиток  її творчих  здібностей, набуття нею соціального досвіду;

-здійснення інклюзивної освіти (за потребою  батьків (або осіб, що їх замінюють);

– раціональне використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, для успішного засвоєння змісту чинних програм  навчання, виховання та розвитку дітей раннього та шкільного віку.

1.8. Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР має право:

– на академічну, організаційну, фінансову, кадрову автономію відповідно до затвердженого кошторису;

– визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу, визначати варіативну частину робочого навчального плану;

– за бажанням батьків (осіб, які їх замінюють) враховуючи здібності та  потреби учнів, організовувати різні дитячі групи та класи з поглибленим вивченням окремих предметів;

– сприяти здобуттю освіти дітьми (за потреби) у формі екстернату, індивідуальної форми навчання;

– організовувати перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;

– створювати структурні підрозділи, встановлювати матеріальні заохочення в межах власного кошторису;

– здійснювати ділові контакти відповідно до чинного законодавства зі  світовими закладами освіти, у встановленому порядку спілкуватися з іноземними організаціями, установами, громадянами з питань, що входять до компетенції закладу, вивчати міжнародний досвід організації освіти;

– користуватися пільгами, що передбачені державою.

1.9. Мова навчання у Полянському ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР  – українська.

1.10. Місце знаходження Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР:

 вулиця Гагаріна, 61 , м. с. Семереньки, Сумська область 42650.

 

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ

 

2.1. Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР складається з двох підрозділів - дошкільного та шкільного.

2.2. Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від трьох  років до шести років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

2.3. Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень освітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту базової  загальної середньої освіти.

2.4.У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів,  інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами, групи продовженого дня тощо.

  2.5.Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування закріплюють за закладом  відповідну територію обслуговування і до початку навчального року беруть на облік учнів, які мають їх відвідувати.

  2.6.Керівник закладу зобов’язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього  процесу

  2.7. Зарахування учнів до закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом його керівника.

  2.8.Кількість дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у закладі освіти встановлюється засновником  або уповноваженим ним органом на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених Міністерством освіти і науки України за погодженням з Мінфіном, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх замінюють, та санітарно-гігієнічних норм.

  2.9.Зарахування дітей до дошкільного підрозділу Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР здійснюється на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування, за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка.

  2.10. Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних та комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

  2.11.До першого класу шкільного підрозділу Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР переводяться діти, як правило, із шести років.

  2.12.Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

  2.13.Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.

  2.14.Зарахування учнів до шкільного підрозділу Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх, заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти, крім дітей які вступають до першого класу.

  2.15. У разі потреби учень може перейти протягом будь якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України.

   2.16.Заклад освіти за потреби утворює інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її (батьків або осіб, які їх замінюють) така група або клас утворюється в обов’язковому порядку

  2.17.Початкова школа може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть бути об’єднані в один або в різні класи (групи).

 

 

ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

У ДОШКІЛЬНОМУ ПІДРОЗДІЛІ

 

3.1. Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від трьох до шести (семи) років.

   3.2. Метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.

  3.3. Освітній  процес у дошкільному підрозділі  закладу спрямований на реалізацію завдань Державного стандарту  дошкільної освіти України – Базового компоненту дошкільної освіти.

  3.4.Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками затвердженими в установленому порядку МОН України.

  3.5.Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим.  

 3.6.Процедура досягнення  здобувачами дошкільної освіти результатів навчання (набуття компетентностей), передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти, визначається освітньою програмою закладу освіти.

  3.7. Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом дошкільної освіти для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття  компетентностей ), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

  3.8.Освітня програма має містити:

- загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;

перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;

форми організації освітнього процесу;

опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

інші освітні компоненти.

Зміст освітньої програми повинен передбачати:

формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

  3.9. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником

  3.10.Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.

  3.11. Кожна освітня програма має передбачати набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

  3.12. На основі освітньої програми заклад дошкільної освіти складає та затверджує план роботи, що конкретизує організацію освітнього процесу

  3.13.Дошкільний підрозділ Люджанського ЗЗСО І-ІІ ступенів- ЗДО ТМР здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.

  3.14.План роботи дошкільного підрозділу Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР, як складова частина входить до плану роботи школи, схвалюється педагогічною радою Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР, затверджується директором  Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР.

  3.15. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.

  3.16.Заклад освіти для здійснення освітнього процесу має право обирати  чинну програму (програми) розвитку дітей із затверджених в установленому порядку МОН України.

  3.17. Здобуття дошкільної освіти дітьми, з особливими освітніми потребами,   здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади.

  3.18. Діти старшого дошкільного віку обов’язково охоплюються дошкільною освітою відповідно до стандарту дошкільної освіти.

  3.19.  Навчальний рік у дошкільному підрозділі Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР починається 1 вересня і закінчується 30 червня наступного року.

  3.20. У дошкільному підрозділі Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР функціонують мішані групи з денним режимом перебування дітей.

  3.21. Власник або уповноважений ним орган може змінювати наповнюваність груп дітьми у дошкільному підрозділі Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР.

  3.22. За дитиною зберігається місце у дошкільному підрозділі Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів) незалежно від періоду і тривалості їх відпустки.

  3.23. Із врахуванням місцевих умов засновник може вносити необхідні зміни у встановлений порядок зберігання за дитиною місця у дошкільному закладі.

  3.24. Відрахування дітей із дошкільних груп може здійснюватись:

за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють;

на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в закладі цього типу;

Термін письмового повідомлення батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини складає 30 днів.

  3.25. Дошкільний підрозділ Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР працює за п'ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні - субота, неділя, святкові, тощо.

  3.26. Щоденний графік роботи дошкільного підрозділу Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР:

початок роботи – 8:00

закінчення роботи -14:00

  3.27.Заклад освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я спільно з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки за погодженням з спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі фінансів.

  3.28. У закладі освіти встановлено 2-х разове харчування.

  3.29. Організація та відповідальність за харчування дітей у закладі освіти покладаються на Тростянецьку міську раду, відділ освіти Тростянецької міської ради, а також на директора  закладу освіти.

  3.30.Контроль і державний нагляд за якістю харчування у закладі освіти покладаються на Тростянецьку міську раду, управління Держпродспоживслужби в м. Тростянець, відділ освіти Тростянецької міської ради.

  3.31. Контроль   за   організацією   та   якістю   харчування, закладкою продуктів харчування,  кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю   зберігання,   дотриманням   термінів реалізації  продуктів  покладається  на  медичного  працівника, директора закладу освіти.

     3.32. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками ФАПу та лікарем –педіатром амбулаторії сімейної медицини.

 

ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО  ПРОЦЕСУ

У ШКІЛЬНОМУ ПІДРОЗДІЛІ

  4.1. Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР планує свою роботу самостійно відповідно до Програми розвитку закладу, перспективного, річного плану. В перспективному плані роботи відображаються найголовніші питання роботи Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР (дошкільного та шкільного підрозділів), визначаються перспективи його розвитку. Річний план роботи схвалюється  на засіданні педагогічної ради навчального закладу  та затверджується директором

Рішення педагогічної ради закладу загальної середньої освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу загальної середньої освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.

 У закладах загальної середньої освіти можуть функціонувати методичні об’єднання, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування

4.2. Основний документ, що регулює освітній процес, є  освітня програма. Освітня програма схвалюється педагогічною радою  та затверджується його директором.

  4.3. Освітня програма  передбачає  освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.

  4.4. Індивідуалізація і диференціація навчання у закладі забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини

  4.5.Освітні програми можуть мати корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами

Заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

  4.6. Полянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР здійснює освітній  процес за денною (очною),груповою  та індивідуальними формами навчання. Індивідуальне навчання в Полянському ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР організовується відповідно до Положення про індивідуальне навчання, затверджене Міністерством освіти і науки України.

  4.7.Заклад освіти створює умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

  4.8.Особи з порушеннями  фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються допоміжними засобами  для навчання.

  4.9.Особам з особливими  освітніми потребами надаються  психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному законодавством.

  4.10. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються Полянським ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР у межах часу, передбаченого освітньою програмою . Режим роботи закладу загальної середньої освіти визначається  на основі відповідних нормативно-правових актів

  4.11.Тижневий режим роботи   закладу освіти регламентується розкладом занять.

  4.12. Навчальний рік у Полянському ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР  розпочинається у День знань - 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року . Він поділяється на два семестри. Тривалість семестрів визначається чинним законодавством України.

  4.13. У  випадках екологічного лиха та епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу, який погоджується з органами Держпродспоживслужби.

  4.14. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

  4.15. Тривалість уроків у закладах освіти становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин, у п’ятих –дев’ятих класах - 45 хвилин. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

  4.16.Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та органами Держпродспоживслужби.

  4.17. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням необхідної організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше 10 хв., великі перерви після 2-го та 3-го уроку – 20 хв.

 

V. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

          5.1. Учасниками освітнього  процесу в Полянському ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР  є:

- здобувачі освіти;

-педагогічні працівники;                                                            

-батьки здобувачів освіти;

-інші працівники закладу освіти

- Здобувачі освіти – це діти дошкільного віку ,вихованці, учні, інші особи, які здобувають освіту за будь-яким видом та формою здобуття освіти.

  6.2 Статус учасників освітнього процесу, їхні права і обов’язки визначаються чинним законодавством  України та цим Статутом.

  6.3. Права дитини у сфері дошкільної освіти:

- безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

- захист від будь-якої інформації. Пропаганди та агітації, що задає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;

- захист від будь-яких форм експлуатації та дії, які шкодять здоров'ю дитини, а також фізичного і психічного насильства, приниження її гідності;

- здоровий спосіб життя;

 – безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

– захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

– безоплатне медичне обслуговування;

– захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;

-якісне навчання за державними та авторськими програмами;

-отримання кваліфікованої допомоги для вивчення іноземної мови, розвитку словесної творчості, раннього оволодіння грамотою, усунення дефектів звукової вимови;

-вибір занять у гуртку за інтересами;

-розвиток своїх творчих здібностей та інтересів.

  6.4. Здобувачі освіти  мають право на:

-навчання впродовж життя та академічну мобільність;

-індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

-якісні освітні послуги;

-справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

-відзначення успіхів у своїй діяльності;

-свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

-безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

-захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

-користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

-трудову діяльність у позанавчальний час;

-особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

-інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

  6.5.Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти в державних закладах за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).

  6.6. Учні зобов'язані:

 - виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності  та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

- бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;

- дотримуватися  законодавства, моральних, етичних норм;

- з’являтися на навчальні заняття у формі;

- брати посильну участь у самообслуговуванні та різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

- дотримуватися правил особистої гігієни. 

-брати  участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу, його статутом;

-дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників

-дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу.

  6.7. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

  6.8.Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

  6.8.Здобувачі  освіти закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

  6.9. Права та обов'язки педагогічних працівників визначаються Конституцією України, законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", «Про дошкільну освіту», Кодексом законів про працю України, іншими  чинними нормативно-правовими актами.

  6.10. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти. 

  6.11.До педагогічної діяльності у закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється  чинним законодавством України.

  6.12. Педагогічні працівники мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання , свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- подовжену оплачувану відпустку;

- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

- захист професійної честі, гідності;

- самостійний вибір форм, методів, засобів навчання, не шкідливих для здоров’я учнів та передбачених чинним законодавством України;

 - участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;

- проведення в установленому порядку науково–дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

- виявлення педагогічної ініціативи;

- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- матеріальне,  житлово-побутове  та соціальне забезпечення відповідно до законодавства;

- отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством України;

- порушення питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.                                                                           

 6.13. Педагогічні працівники закладу  можуть поєднувати освітню  роботу з науково-методичною та експериментальною, брати участь в науково-педагогічних проектах використовуючи поряд з традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання

  6.14.Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених чинним законодавством України.

   6.15. Педагогічним працівникам закладу освіти ( також  обслуговуючому персоналу за наявності коштів у місцевому бюджеті ) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки.

  6.16.Педагогічні працівники зобов'язані:

-постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

-виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

-дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

дотримуватися педагогічної етики;

-  поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.

-  сприяти зростанню іміджу  закладу освіти;

-  виконувати Статут, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору

 -готувати педагогічні розробки, рекомендації, пам’ятки, посібники необхідні для одержання учнями міцних знань;

- дотримуватися вимог техніки безпеки й охорони праці, виробничої санітарії й гігієни, протипожежної безпеки, передбачені відповідними правилами та інструкціями;

- вчасно подавати інформацію для статистичної звітності, акуратно вести ділову документацію;

- стежити за станом здоров'я, планово проходити медогляд;

- нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;

- виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

- брати участь у роботі педагогічної ради;

  6.17.Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки або особи, які їх замінюють мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

  6.18. Батьки та особи, які їх замінюють, здобувачів мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

- отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її

здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього  процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;

- вимагати уважного і дбайливого ставлення персоналу закладу освіти до особистості дитини, охорони  її життя і здоров’я, встановлення оптимального режиму перебування дитини в закладі освіти.

  6.19.  Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми дошкільної , повної загальної середньої освіти і зобов'язані:

 - виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

- створювати умови для здобуття дитиною дошкільної, повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання  ; постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан  дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;

– поважати гідність дитини;

- виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до

старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і

звичаїв;

-своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі освіти у встановленому порядку (до 15 числа кожного місяця);

- своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;

- слідкувати за станом здоров’я дитини;

- забезпечувати інформаційні потреби своєї дитини;

- поважати честь і гідність дитини та працівників закладу

 

VI. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ

 

6.1. Керівником Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу.

6.2.Повноваження керівника закладу загальної середньої освіти визначаються чинним законодавством України та установчими документами закладу освіти.

  1. Керівник Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР має право:




  • діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;

  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;

  • приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;

  • призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

  • визначати режим роботи закладу;

  • ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;

  • приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.




  1. Керівник Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР зобов’язаний:




  • виконувати  Закон України «Про повну суредню освіту», Закон України "Про освіту" , Закон України «Про дошкільну освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

  • планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;

  • розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;

  • надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

  • організовувати фінансово-господарську діяльність Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР в межах затвердженого кошторису;

  • забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти;

  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;

  • затверджувати посадові інструкції працівників закладу освіти;

  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР з гідно чинного законодавства України;

  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР, забезпечити її створення та функціонування;

  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку здубувачів освіти;

  • контролювати виконання педагогічними працівниками та здобувачами освіти освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням здобувачами освіти результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР;

  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР;

  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя здобувачів освіти та працівників Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР;

  • створювати  в Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню  здобувачів освіти відповідно до  чинного законодавства України;

  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;

  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування здобувачів освіти, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

  • організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;

  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР

  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього чинним законодавством України, Засновником, установчими документами Полянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів- ЗДО ТМР, колективним договором, строковим трудовим договором.




  1. Основним постійно діючим колегіальним органом управління Закладу є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законами «Про освіту» та «Про  повну загальну середню освіту».

  2. Педагогічна рада Закладу:




  • схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;


- схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;

- розглядає інші питання, віднесені законом та/або Сатутом закладу освіти до її повноважень.


  1. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

  2. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника Закладу  та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.

  3. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб Закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох разів на рік.

  4. Громадське самоврядування в Закладі – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в Закладі, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні Закладом у межах повноважень, визначених законом та установчими документами Закладу.


Громадське самоврядування здійснюється на принципах:


  • пріоритету прав і свобод людини й громадянина;

  • верховенства права;

  • взаємної поваги та партнерства;

  • репрезентативності органів громадського самоврядування, громадських об’єднань та інших інститутів громадянського суспільства і правоможності їх представників;

  • обов’язковості розгляду пропозицій сторін;

  • пріоритету узгоджувальних процедур;

  • прозорості, відкритості та гласності;

  • обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;

  • взаємної відповідальності сторін.


У Закладі можуть діяти:


  • органи самоврядування працівників Закладу;

  • органи самоврядування здобувачів освіти;

  • органи батьківського самоврядування;

  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.


Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори колективу Закладу, які скликаються не менше 1 разу на рік. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:


  • працівників Закладу – зборами трудового колективу;

  • здобувачів освіти  школи І-ІІІ ступенів Закладу – класними зборами;

  • батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.


Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Загальні збори:

  • заслуховують звіт директора;

  • розглядають питання освітньої, методичної та фінансово- господарської діяльності Закладу;

  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності Закладу;

  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.




  1.  Піклувальну раду може бути утворено за рішенням Засновника або уповноваженого ним органу для одного чи кількох закладів загальної середньої освіти на визначений засновником строк.


4.10.Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу (закладів), залученню фінансових ресурсів для забезпечення його (їх) діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу (закладів) з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

4.11.Піклувальна рада:

- аналізує та оцінює діяльність закладу загальної середньої освіти і його керівника;

- розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;

- сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;

- проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;

- має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;

- може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

- здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.

4.12.Склад піклувальної ради формується Засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління закладу освіти (закладів освіти), органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів відповідної місцевої ради. До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники закладу (закладів) освіти, для якого (яких) вона утворюється.

4.13.Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.

4.14.Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом загальної середньої освіти з правом дорадчого голосу.

4.15.Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого Засновником Закладу.

4.16.Організаційна структура та гранична чисельність працівників Закладу формуються й розробляються керівником та/або відділом освіти Тростянецької міської ради. Затверджується організаційна структура та гранична чисельність працівників Закладу сесійним рішенням Засновника перед початком кожного навчального року.

4.17. Порядок діловодства й бухгалтерського обліку в Закладі визначається керівником відповідно до законодавства. За рішенням керівника Закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію.

4.18. Штатний розпис Закладу затверджується керівником Закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, відповідно до кошторису, за погодженням з відділом освіти та фінансовим управлінням Тростянецької міської ради та виконавчим комітетом Тростянецької міської ради.

 

VІІ.МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. Заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та освітніми закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

7.2. Держава сприяє міжнародному співробітництву в системі загальної середньої освіти.

 

VІІІ.КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ

 

  1. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту».

  2. Інституційний аудит закладу, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.


 

ІХ.РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ



9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Закладу приймає Засновник.

9.2. Реорганізація і ліквідація загальноосвітнього навчального закладу комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії Тростянецької  місцевої ради.

9.3. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти Засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

9.4. Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення Засновника.

9.5. Заклади загальної середньої освіти можуть бути передані засновниками у комунальну чи державну власність відповідно до  чинного законодавства України.

Х.ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

10.1. Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в Тростянецькій міській раді.

10.2. Зміни та доповнення до цього Статуту набувають чинності після їх реєстрації в установленому порядку.