ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

VI

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

29.01.2021/33

Дата реєстрації:

28.01.2021

Проголосовано:

01.02.2021 11:03:48

Автор:

Бова Ю.А.

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    26
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    1

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 29.01.2021/33



У К Р А Ї Н А

 

                      Тростянецька міська рада     ПРОЄКТ

6  сесія 8 скликання

(друге пленарне засідання)

 

Р І Ш Е Н Н Я


 

від __ лютого  2021 року

м. Тростянець                                  № _____________

 

Про звернення до  Президента України, Кабінету Міністрів України,

Верховної ради України, НКРЕКП

 

         Відповідно до  ст. 25, ст.26, ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», беручи до уваги численні звернення мешканців громади, стосовно безпідставного застосування коригувальних коефіцієнтів,

 
міська рада вирішила:

 

1. Направити звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, НКРЕКП щодо безпідставного застосування коригувальних коефіцієнтів (додається).

 

2. Уповноважити міського голову Бову  Ю.А. підписати звернення вказане в п.1  цього рішення.

 

 

 
Міський голова   Юрій БОВА

 

                                                                            Додаток 1

                                                                                               до рішення 6  сесії 8 скликання

                                                                                               (друге пленарне засідання)

Тростянецької міської ради

від ___________  року № _____

 

Звернення

до  Президента України, Кабінету Міністрів України,

Верховної ради України, НКРЕКП щодо безпідставного застосування коригувальних коефіцієнтів

 

Ми, депутати Тростянецької міської ради, представляючи інтереси територіальної громади, обурені ситуацією щодо чергового необґрунтованого та непідйомного підвищення цін на енергоносії. В умовах тривалого карантину та зростання безробіття, інфляції та падіння економіки перманентне підвищення тарифів на енергоносії сприймається як здійснення тиску на громадян та порушення їх прав.

Станом на сьогоднішній день, мешканці Тростянецької міської територіальної громади, які отримують  послугу  постачання  природного газу на  підставі договору постачання  природного  газу  побутовим споживачам, укладеного з АТ «Сумигаз» (далі - Постачальник) було укладено на основі Типового договору постачання природного газу побутовим споживачам, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2500  і – договір постачання. У відповідності до вказаних документів мешканці Тростянецької міської територіальної громади отримують  від Постачальника  рахунок на  оплату  послуг постачання природного газу (плата за спожитий газ), які одержали мешканці громади від Постачальника, зазначено, що об’єм спожитого газу, за який має населення розрахуватися, був приведений до стандартних умов.

Вважаємо, що постачальник не має жодних  законних підстав приводити об’єм природного газу для побутового споживача до стандартних умов та вимагати від населення оплати за нього. Підтвердження цього є норми затверджені в Правилах постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року  № 2496, відповідно до яких використання за розрахункову одиницю поставленого природного газу за  метр кубічний, приведено до стандартних умов тільки для непобутового споживача (пункт 9 розділу II вказаних Правил) і не передбачена для відносин із побутовими споживачами.

Звертаємо Вашу увагу на те, що мешканці Тростянецької міської територіальної громади є побутовими споживачами. Побутовий споживач – це фізична особа, яка використовує енергоресурси для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність.

Згідно п.4.4 договору постачання, об'єм (обсяг) постачання та споживання природного газу споживачем за розрахунковий період визначається одним із нижченаведених способів:

1) за даними АТ «Сумигаз» за підсумками розрахункового періоду;

2)  за  плановими  величинами  середньомісячного споживання  газу  в опалювальний або міжопалювальний період. При цьому, для визначення фактичного об’єму споживання (розподілу) природного газу приймаються дані лічильника газу побутового споживача, який зобов’язаний щомісяця (станом на 01 число місяця) знімати фактичні показання лічильника газу та протягом п’яти діб (до 05 числа включно) надавати їх АТ «Сумигаз» (глава 4 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2494).

АТ «Сумигаз»,  з яким в більшості населення і Тростянецькою громадою в тому числі укладено договір розподілу природного газу, на основі Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2498 (далі -договір розподілу), всупереч вимогам

постанови НКРЕКП від 30 вересня 2015 року  № 2496, приводить до стандартних умов, значення об’єму природного газу для побутових споживачів та виставляє останнім рахунки.

До того ж, підтвердженням порушення вимог вищезазначеної Постанови є те, що в рахунках на оплату послуг постачання природного газу наводиться формула за якою здійснюється приведення об'єму природного газу за показаннями лічильника (далі – лічильник) до стандартних умов із використанням коефіцієнту приведення до стандартних умов.

У свою чергу, коефіцієнт приведення до стандартних умов визначений у Методиці приведення об'єму природного газу до стандартних умов за показами побутових лічильників у разі відсутності приладів для вимірювання температури та тиску газу, затвердженого наказом Міністерства палива та енергетики України від 26 лютого 2004 року № 116 (далі - Методика), яка поширює свою дію на суб'єктів господарювання, які у господарсько-виробничій діяльності для вимірювання об'єму спожитого газу використовують лічильники, крім випадків використання газу за показами лічильників громадянами-підприємцями для власних потреб (п.2 Методики). У відповідності до пункту 4 Методики споживачем газу визначено юридичну особу та громадянина - підприємця без статусу юридичної особи, які використовують лічильник для визначення об'єму спожитого газу. Таким чином, Методика не поширює свою дію на побутових споживачів, які згідно підпункту 2.2. договору постачання, здійснюють використання природного газу виключно на власні побутові потреби, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення своїх жилих приміщень, що не включає професійну та комерційну діяльність. АТ «Сумигаз» відповідно до вимог постанови НКРЕКП від 23 листопада 2018 року № 1512, прямо заборонено при здійсненні обліку природного газу, використаного побутовими споживачами, приводити об'єми природного газу до стандартних умов для здійснення комерційних розрахунків за використаний побутовими споживачами природний газ. У разі приведення об'ємів природного газу до стандартних умов необхідно здійснити перерахунок об'єму споживання (розподілу) природного газу по об'єктах побутових споживачів відповідно до фактичних показань лічильників природного газу.

Таким чином, зазначення постачальником у рахунку вимоги щодо необхідності оплатити об'єм природного газу, приведений до стандартних умов, та який не відповідає обсягам фактичного споживання, є порушенням прав та законних інтересів побутового споживача (населення Тростянецької міської територіальної громади), а також норм чинного законодавства України, а саме:

  • частини 1 статті 2 Закону України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення», відповідно до якої інформація, яка надається споживачу, зокрема, про його фактичні обсяги споживання має бути достовірною, точною;

  • пункту 24 глави III Правил постачання природного газу, відповідно до якого Постачальник зобов'язаний надавати побутовим споживачам інформацію, передбачену згаданим Законом;

  • пункту 3.2 Типового договору постачання природного газу, відповідно до якого Постачальник зобов'язується забезпечити якість комерційних послуг, які надаються Споживачу за цим Договором, що передбачає ведення точних та прозорих розрахунків із Споживачем;

  • підпункту 3 пункту 6.2. договору постачання, відповідно до якого Постачальник зобов'язаний обчислювати і виставляти рахунки Споживачу за поставлений природний газ відповідно до вимог, передбачених договором постачання;

  • пункту 3 частини 1 статті 21 Закону України «Про захист прав споживачів», відповідно до якого права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо при наданні послуги, від якої споживач не може відмовитись, а одержати може лише в одного виконавця, виконавець нав'язує такі умови одержання послуги, які ставлять споживача у нерівне становище порівняно з іншими споживачами.


На підставі вищевикладеного, ми депутати 8 скликання Тростянецької міської ради Сумської області, просимо негайно:

- вжити заходів щодо припинення дій, які порушують права мешканців нашої громади як побутових споживачів по договору постачання, а саме надавати рахунки на оплату  послуг постачання природного газу (плата за спожитий газ) об‘єми якого приведені до стандартних умов;

-  зробити перерахунок вартості послуг постачання природного газу (плати за спожитий газ)  відповідно до фактичних показань лічильника відповідного побутового споживача;

- відновити надання рахунків на  оплату  послуг постачання природного газу (плата за спожитий газ), використаний мешканцями громади, як   побутовими споживачами за фактичними показами лічильника.

 

 
Міський голова     Юрій БОВА