ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XV

Скликання:

VII

Вид:

В цілому

Номер:

12.10.16/26

Дата реєстрації:

12.10.2016

Проголосовано:

12.10.2016 10:39:06

Автор:

Шацька А.І.

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    18
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    9

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 12.10.16/26



У К Р А Ї Н А


 

Тростянецька міська рада

                                          15 сесія 7 скликання                                  ПРОЕКТ

 

Р І Ш Е Н Н Я


 

від 12.10.2016 року


м. Тростянець                                 №_____

 

Про затвердження Положення про

громадський бюджет (бюджет участі)

у місті Тростянець

 

З метою залучення мешканців міста Тростянець до прийняття рішень про міський бюджет, в рамках реалізації локальної ініціативи «Розроблення та впровадження власної моделі Громадського бюджету у м. Тростянець Сумської області», відібраної в результаті конкурсу, що був оголошений Фондом «Освіта для демократії» (Варшава, Польща), ВОМГО «Наше Поділля», Мережа «Громадські Ініціативи України» та Товариство Лева (Львів) в рамках проекту «Сильні місцеві громади – ключ до успіху реформи місцевого самоврядування», котрий реалізується за підтримки Фонду міжнародної солідарності (SolidarityFund.PL) та співфінансується у рамках Польсько-канадської програми підтримки демократії, яка є програмою Фонду міжнародної солідарності, фінансованою урядами Канади та Польщі (у рамках Програми польської співпраці для розвитку Міністерства закордонних справ РП), відповідно до статті 25, 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,

 
міська рада вирішила:

 



1. Затвердити Положення про громадський бюджет (бюджет участі) у місті Тростянець (далі – Положення), що додається.

 


2. Секретарю Тростянецької міської ради забезпечити оприлюднення даного рішення.

 


3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування, бюджету, фінансів, інвестиційної політики, підприємництва та торгівлі Тростянецької міської ради.

Міський голова  Ю.А. Бова







 



ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням №___ 15 сесії

Тростянецької міської ради

7 скликання

від 12 жовтня 2016 р.

 

 
ПОЛОЖЕННЯ

про громадський бюджет (бюджет участі) у місті Тростянець

(далі – Положення)

1. Визначення понять

1.1. Громадський бюджет (бюджет участі) у місті Тростянець Сумської області – це частина міського бюджету міста Тростянець, місцева ініціатива, форма прямого волевиявлення жителів міста Тростянець, що впроваджує інноваційні механізми залучення громадськості до розподілу коштів міського бюджету та спрямована на демократичний процес обговорення громадою окремих напрямів використання бюджетних коштів.

1.2. Територіальна громада міста Тростянець – це сукупність громадян України, котрі зареєстровані та проживають на території міста Тростянець, мають колективні інтереси, визначений законом правовий статус та право на самоврядування.

1.3. Поточні видатки - частина видатків бюджету, які забезпечують поточне функціонування міських закладів та бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів бюджету міста Тростянець, соціальний захист населення та соціально-культурної сфери, благоустрій міста, а також інші видатки, не віднесені до видатків розвитку.

1.4. Квартали міста – частина вулиць, провулків та площ міста, об’єднаних територією та комунальною інфраструктурою, які визначені за рішенням зборів (конференцій) громадян у відповідності до затверджених міською радою «Положення про загальні збори громадян в м. Тростянець» та «Положення про органи самоорганізації населення в м. Тростянець». Місто має сім кварталів із наступними межами:

- «Вознесенський», що включає вулиці: Лермонтова, Зарічна, Маяковського, Чайковського, Льва Толстого, Франка, Некрасова, Вознесенська (колишня Червоноармійська), Абрикосова (колишня Будьонного), Чкалова, Короленка, Пам’яті, Жовтнева від №99 до кінця, від №118 до кінця, Козацька (колишня Куйбишева), Братська, Тертичного (колишня Пархоменка), Ковпака, Маршала Рибалка, Гагаріна, Грушевського (колишня Кірова) та провулки: Чехова, Вознесенський (колишній Червоноармійський), Лучанський, Братський, Зарічний, Абрикосовий (колишній Будьонного), Південний, Сонячний, Мащанський;

- «Центральний», що включає вулиці: 8 Березня, Миру, Покровська (колишня Радянська), Островського, Л.Татаренка, Благовіщенська (колишня Горького) від №1 до №11, від №2 до №58,  Б. Хмельницького від №1 до №22, від №2 до №25, Арсенія Мельника (колишня 40 років Жовтня) та провулки: Покровський (колишній Радянський), Л. Татаренка (колишній Островського), Ударний;

- «Цукрозаводський», що включає вулиці: Володимира Великого (колишня Карла Маркса), Озерянка, Гетьмана Сагайдачного (колишня Димитрова), Кузьми Скрябіна (колишня Півненка), Жовтнева від №1 до №97, від №2 до №116, Олімпійська, Пролетарська, Зіни Лучко, Лісна, Чорновола (колишня Енгельса), Чорногірська (колишня Комінтерну), Комарова, Відродження України - будинки №2а, 4а, 5а, 6а, Челюскіна, Макаренка, Механізаторів, Олексія Береста (колишня Харченка), Енергетиків (колишня Щербака), Нескучанська, Куца, Остапа Вишні, Багряного, Хвильового, Академіка  Погребняка П.С., Зоряна, Гетьмана Мазепи, Гайдара, Борисенка (колишня 50 років ВЛКСМ), Гурського (колишня Фурманова), Космонавтів, Калинова (колишня Свердлова), Вишнева, Ярослава Мудрого (колишня Морозова), Левадної (колишня Фадєєва), Машинобудівна, Ломоносова, Набережна від №10 до кінця, від №23 до кінця, Кеніга (колишня Калініна), Заводська, Ювілейна та провулки: Горний, Жовтневий, Пролетарський,  Комарова, Макаренка, Боєва (колишній Півненка), Нескучанське лісництво, Гетьмана Сагайдачного (колишній Димитрова), Космонавтів, Ломоносова, Фадєєва, Калиновий (колишній Свердлова);

- «Шевченківський», що включає вулиці: Пушкіна, Молодіжна, Єсеніна, Шевченка, Радомлянська, Руднєва, Пантелеймона Куліша (колишня Литвинова), Матросова, Трикутна, Суворова, Радіщева, Гаївська, Павлова, Супруна, Глінки, Гоголя, Чернишевського, Кошового, Дачна, Сосновий бір, Ірини Ярмош, Докучаєва, Героїв Крут (колишня 60 років ВЛКСМ) та провулки: Руднєва, Радомлянський, Матросова, Пушкіна, Шевченка, Пантелеймона Куліша (колишній Литвинова), Радіщева, Гаївський, Сосновий, Супруна;

- «Деповський», що включає вулиці: Луніна (колишня Леніна), Гришина, Будівельна, Комунальна, Грабовського, Залізнична, Славгородська, Котляревськогго (колишня Бондаренка), Тімірязєва, Локомотивна, Коцюбинського, Кутузова, Нахімова, Ціолковського, Лесі Українки, Раїси Кириченко (колишня Баумана), Новоселівка, 30 років Перемоги, Гетьмана Калнишевського (колишня Котовського), Герцена, Надаржинського (колишня Дзержинського), Магістральна та провулки: Валиля Стуса (колишній Артема), Славгородський, Луніна (колишній Леніна), Кутузова,  Коцюбинського, Гетьмана Калнишевського (колишній Котовського);

- «Першотравневий», що включає вулиці: Виноградна (колишня Щорса), Весела, Ягідна (колишня Крупської), Б. Хмельницького від №27 до кінця, від №24 до кінця, Олексія Братушка (колишня Воровського), Привокзальна, Благовіщенська (колишня Горького) від №13 до кінця, від №60 до кінця, Набережна від №1 до №21, від №2 до №8, Петра Соколенка (колишня Фрунзе), 1 Травня, Мічуріна, Садова, Разіна, Ватутіна, Лозова, виселок Веселе, Шкільна та провулки: Виноградний (колишній Щорса), Ягідний (колишній Крупської), Набережний, Вербовий (колишній Горького), Тихий (колишній Чапаєва), Лозовий (колишній 19 років Жовтня), Затишний (колишній Піонерський), 1 Травня, Пугачова, Разіна, Партизанський та площа Шухляєва (колишня Комсомольська);

- «Смородине», що включає вулиці: Підлісна, Лугова, Зелена, Смородинська, Польова та провулки: Луговий, Зелений.

2. Загальні положення

2.1. Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” надає територіальним громадам право брати участь у процесі розроблення та ухвалення рішень щодо питань місцевого значення, зокрема, Закон запроваджує такий механізм як місцеві ініціативи.

2.2. Фінансування громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець проводиться за рахунок коштів міського бюджету міста Тростянець та інших джерел, не заборонених законодавством.

2.3. Загальний обсяг громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець визначається окремо на кожен бюджетний рік, але не може складати суму меншу, ніж 850 тисяч гривень, і фінансується із затвердженого обсягу власних та закріплених доходів загального фонду міського бюджету міста Тростянець на поточний бюджетний період.

2.4. Загальний обсяг громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець розподіляється між кварталами (визначеними відповідно до рішень зборів (конференцій) мешканців міста, які проживають чи зареєстровані на території даних кварталів) з урахуванням кількості населення та наявності і стану комунальної інфраструктури із застосуванням наступних коефіцієнтів: «Вознесенський» - 1, «Центральний» -1, «Цукрозаводський» - 2,  «Шевченківський» - 1,5, «Деповський» - 1; «Першотравневий» - 1; «Смородине» - 0,5.

2.5. За рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець можуть бути профінансовані виключно поточні видатки в частині благоустрою міста, що запропоновані та підтримані шляхом рейтингового голосування зборами (конференцією) кожного із семи квартальних комітетів, реалізація яких можлива протягом одного бюджетного року.

2.6. У випадку, коли протягом одного поточного року заходи, заплановані до реалізації за рахунок коштів громадського бюджету, не були виконані, то вони (у разі, якщо не втратили своєї актуальності) мають бути включені до видатків громадського бюджету на наступний рік поза конкурсом.

2.7. У випадку форс-мажорних обставин обсяг фінансування та встановлені квоти можуть бути переглянуті міською радою.

  3. Порядок подання пропозицій

3.1. Пропозиції, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець, може подати будь-який громадянин України, який зареєстрований та проживає на території міста Тростянець, через органи самоорганізації населення (будинкові та квартальні) комітети. Пріоритет мають пропозиції, спрямовані на виконання петицій, що отримали підтримку громадян.

3.2. Пропозиції до громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець також можуть подаватися громадськими об’єднаннями, депутатами міської та районної рад до міської ради в паперовому та електронному вигляді за адресою: м. Тростянець, вул. Миру, 6, каб. №3 (приймальня), або в електронному вигляді на е-mail: mail@trostyanets-miskrada.gov.ua.

3.3. Пропозиції, зазначені в п. 3.1., 3.2., якщо вони відповідають даному Положенню, відповідно до територіальної належності мають бути винесені на розгляд зборів (конференції) відповідного кварталу та розглянуті у порядку, передбаченому частино 5 цього Положення. 

3.4. Пропозиції на наступний бюджетний рік приймаються з 01 березня поточного року до моменту проведення голосування під час зборів по розподілу громадського бюджету (бюджету участі).

3.5. Із поданими пропозиціями, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець, за винятком інформації, яка містять персональні дані авторів пропозицій і на розповсюдження яких останні не дали своєї згоди, можна ознайомитись у розділі “Громадський бюджет” на офіційному сайті Тростянецької міської ради.

3.6. Автор пропозиції може у будь-який момент до початку голосування зняти свою пропозицію  з розгляду.

3.7. Об’єднання кількох пропозицій з однієї тематики можливе лише в разі підтримки даного об’єднання головою вуличного чи будинкового комітету, територію якого зачіпають дані пропозиції.

3.8. Внесення змін щодо суті пропозиції можливе лише за згодою голів вуличних чи будинкових комітетів, або в результаті обговорення та голосування на зборах у кварталах.

3.9. Автор пропозиції, уповноважена ним особа, або голова вуличного чи будинкового комітету повинен представити пропозицію в ході обговорення під час зборів у кварталі. Метою такого обговорення є детальний аналіз представлених пропозицій. Внесення поправок до пропозицій можливе до початку голосування.

4. Аналіз пропозицій

4.1. Загальний відділ апарату Тростянецької міської ради (далі уповноважений робочий орган) веде реєстр пропозицій, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі), отриманих до проведення зборів у кварталах.

4.2. Далі уповноважений робочий орган передає дані пропозиції до відповідних структурних підрозділів Тростянецької міської ради з метою здійснення більш детальної перевірки відповідності їх даному Положенню та оцінки кожної з пропозицій, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі).

4.3. Відповідні структурні підрозділи Тростянецької міської ради:

4.3.1. у разі, якщо пропозиція не міститиме важливої інформації, необхідної для її аналізу та оцінки, по телефону або електронною поштою звертаються до автора/авторів пропозиції, або голови вуличного чи будинкового комітету з проханням надати необхідну інформацію протягом 5 робочих днів;

4.3.2. протягом 30 календарних днів з дня отримання пропозиції, здійснюють аналіз відповідності їх даному Положенню та обрахування вартості даної пропозиції;

4.3.3. пропозиції з висновками щодо відповідності їх даному Положенню та обрахунками одразу передають до уповноваженого робочого органу;

4.3.4. в певних ситуаціях можуть продовжити термін аналізу пропозицій, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі) до 35 календарних днів.

4.4. Інформацію щодо пропозицій уповноважений робочий орган розміщує у розділі “Громадський бюджет” на офіційному сайті Тростянецької міської ради, а також передає до робочої групи з питань розробки громадського бюджету (бюджету участі) в місті Тростянець, створеної розпорядженням міського голови (далі – Робоча група), з метою розподілу пропозицій між кварталами за територіальним принципом для розгляду та відбору.

4.5. За результатами розгляду Робочою групою, уповноважений робочий орган укладає переліки пропозицій, завдань по кожному кварталу окремо.

4.6. Переліки з пропозиціями, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі) в місті Тростянець, розміщуються у розділі “Громадський бюджет”  на офіційному сайті Тростянецької міської ради по кожному кварталу окремо, не пізніше як за 7 календарних днів до дня проведення зборів у відповідному кварталі.

4.7. Оприлюдненню підлягають пропозиції, які відповідають цьому Положенню.

4.8. Пропозиції, що містять ненормативну лексику, наклепи, образи, заклики до насильства, повалення влади, зміну конституційного ладу країни тощо, розгляду і розміщенню не підлягають.

5. Порядок розгляду та прийняття пропозицій

5.1. Відбір пропозицій, поданих як до моменту проведення зборів у кварталах щодо обговорення громадського бюджету (бюджету участі), так і під час самих зборів, здійснюються відкритим голосуванням головами вуличних та будинкових комітетів, що є громадянами України, які зареєстровані та проживають на території відповідного кварталу міста Тростянець і мають право голосу від імені мешканців своєї вулиці, будинку, під час зборів (конференцій) громадян у відповідному кварталі, що відбуваються у час та у місці, визначеному розпорядженням міського голови.

5.2. Повідомлення про місце та час проведення таких зборів має бути оприлюднене не пізніше як за 7 календарних днів до дня його проведення.

5.3. Збори проводяться у відповідності до затверджених міською радою «Положення про загальні збори громадян в м. Тростянець» та «Положення про органи самоорганізації населення в м. Тростянець».

5.4. Уповноважений від міської ради особа на зборах, озвучує всі пропозиції, отримані до моменту проведення зборів, які стосуються даного кварталу, та допомагає сформулювати пропозиції, озвучені під час зборів, із зазначенням орієнтовної вартості робіт по їх реалізації, дає можливість авторам пропозицій чи головам вуличних та будинкових комітетів представити та аргументувати їх, а також організовує конструктивне обговорення всіх пропозицій та рейтингове голосування з метою відбору найактуальніших та найнагальніших пропозицій для їх фінансування.

5.5. Рейтингове голосування відбувається шляхом підтримання (не підтримання чи неучасті у голосуванні) голови вуличного чи будинкового комітету (далі учасника зборів (конференції) за кожну із озвучених пропозицій. При цьому кожен із учасників зборів має лише один голос.

5.6. Лічильна комісія зборів (конференції), обрана із числа учасників зборів (конференції), здійснює підрахунок голосів, відданих за кожну окрему, виставлену на голосування, пропозицію та складає рейтинг пропозицій відповідно до кількості набраних нею голосів.

5.7. У разі, якщо однакову кількість голосів наберуть дві або більше пропозиції, місце пропозиції у рейтинговому списку вирішить повторне (повторні) голосування учасників зборів (конференції).

5.8. Відібраними до реалізації вважатимуться ті пропозиції, які набрали найбільшу кількість голосів учасників зборів (конференції) до вичерпання обсягу коштів громадського бюджету (бюджету участі), виділених на реалізацію у відповідному кварталі пропозицій протягом бюджетного року.

5.9. У разі нестачі коштів на реалізацію чергової пропозиції з переліку, складеного на основі рейтингового голосування, відповідно до норм пунктів 2.3-2.4 даного Положення, до уваги береться наступна з пропозицій переліку, орієнтовна вартість реалізації якої не призведе до перевищення суми коштів, виділених для реалізації пропозицій у відповідному кварталі у бюджетному році, що обговорюється.

5.10. Перелік пропозицій, відібраних до реалізації за рахунок громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець оформляється у вигляді протокольного рішення зборів (конференції), проведеного у кварталі, яке публікується на сайті міської ради у розділі «Громадський бюджет».

 5.11. Розпорядник бюджетних коштів залишає за собою право в межах виділених на відповідний квартал коштів громадського бюджету (бюджету участі) та затвердженого переліку пропозицій, відібраних до реалізації за рахунок коштів громадського бюджету, в разі необхідності здійснювати коригування сум видатків. 

6. Освітньо-інформаційна діяльність в процесі впровадження громадського бюджетування

6.1. У процесі впровадження громадського бюджетування проводяться освітньо-інформаційна кампанія, яку умовно можна поділити на три етапи: 

1) ознайомлення громадян України, які зареєстровані та проживають на території міста Тростянець і мають право голосу на місцевих виборах, з основними положеннями та принципами громадського бюджету (бюджету участі), з урахуванням останніх змін, а також заохочування їх до подання пропозицій; 

2) представлення отриманих пропозицій та заохочування до взяття участі в їх обговоренні та відборі; 

3) розповсюдження інформації стосовно перебігу та результатів процесу запровадження громадського бюджетування.

6.2. На двох перших етапах кампаній, зазначених у пункті 6.1.,  використовуються різні канали комунікації (офіційний сайт Тростянецької міської ради, веб-платформа «Відкрите місто», соціальні мережі, місцеве телебачення, друковані ЗМІ тощо).  

6.3. Освітньо-інформаційна кампанія повинна бути пов’язана з ідеєю громадського бюджету (бюджету участі) та робити акцент на можливості безпосереднього, відкритого та однакового впливу громадян України, які належать до територіальної громади міста Тростянець і мають право голосу, на відбір пропозицій, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі).

6.4. Інформацію, яка стосується принципів, положень та порядку запровадження цього типу бюджетування у період, передбачений для подання пропозицій, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі), усі зацікавлені громадяни можуть отримати на офіційному сайті Тростянецької міської ради, або в уповноваженому робочому органі – загальному відділі апарату Тростянецької міської ради.

7. Реалізація пропозицій та оцінювання процесу впровадження громадського  бюджетування

7.1. Пропозиції, які були відібрані на загальних зборах (конференціях) у кварталах міста Тростянець, підлягають фінансуванню за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі) у місті Тростянець у бюджетному році, що обговорюється.

8. Прикінцеві положення

8.1. Консультації стосовно громадського бюджетування у місті Тростянець мають циклічний характер, тобто, повторюються кожний наступний рік.

8.2. Процес реалізації громадського бюджетування підлягає моніторингу та щорічному оцінюванню.

8.3. Звіт про реалізацію пропозицій, відібраних до фінансування в межах коштів громадського бюджету (бюджету участі), проводиться на початку року, наступного за звітним, на зборах (конференціях) у кварталах міста, за участю керівників міської ради, комунальних підприємств і має бути опублікований на офіційному сайті Тростянецької міської ради. 

8.4. Результати моніторингу та оцінювання можуть використовуватися для впровадження змін з метою вдосконалення процесу реалізації громадського (учасницького) бюджетування.

8.5. Рекомендації стосовно змін в процедурі громадського (учасницького) бюджетування на кожний наступний рік розробляє Робоча група. Персональний та кількісний склад Робочої групи може бути змінений розпорядженням міського голови за поданням Робочої групи.

 

 
Секретар міської ради                                    А.І. Шацька